Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2010, 20:36 uur
Mb. schreef:
Dit topic loopt een beetje stuk, niet? Toch laat ik dat niet gebeuren hoor. Tijd voor een nieuwe:
Dit topic loopt een beetje stuk, niet? Toch laat ik dat niet gebeuren hoor. Tijd voor een nieuwe:
Gelijk heb je!

Fantastic Four: 7.5
Freddie Hughes: 8-
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:05 uur
Ik ben normaal gesproken niet zo actief hier, maar deze track kan ik jullie niet onthouden:
Check vooral ook het album van General Crook. Meer dan de moeite waard. Ik zal hem hier ook even toevoegen.
En nog eentje van de beste man:
EDIT: Ik lees net dat hier een 24-uursregeling geldt. Een mod mag van mij mijn bericht weghalen als dat gewenst is.
Check vooral ook het album van General Crook. Meer dan de moeite waard. Ik zal hem hier ook even toevoegen.
En nog eentje van de beste man:
EDIT: Ik lees net dat hier een 24-uursregeling geldt. Een mod mag van mij mijn bericht weghalen als dat gewenst is.
0
geplaatst: 9 december 2010, 20:26 uur
Baby Huey 8.25 maar de versie van John Legend & The Roots vind ik persoonlijk nog beter.
0
geplaatst: 10 december 2010, 11:23 uur
Fantastic Four : 7
Freddie Hughes : 7,5
Baby Huey zal bij de meeste volgers van dit topic niet zo onbekend zijn : 9 ( de versie van John Legend & The Roots vind ik ook zeer goed, mijn persoonlijke favoriet van hun album).
Freddie Hughes : 7,5
Baby Huey zal bij de meeste volgers van dit topic niet zo onbekend zijn : 9 ( de versie van John Legend & The Roots vind ik ook zeer goed, mijn persoonlijke favoriet van hun album).
0
geplaatst: 10 december 2010, 12:38 uur
Baby Huey: inkoppertje 9,2
General Crook: klinkt best aardig inderdaad
General Crook: klinkt best aardig inderdaad
0
geplaatst: 10 december 2010, 17:29 uur
Baby Huey: een 9,5
General Crook: het filmpje zegt 1971, maar het klinkt haast als iets van 5 jaar later, erg lekker: een 8.
General Crook: het filmpje zegt 1971, maar het klinkt haast als iets van 5 jaar later, erg lekker: een 8.
0
geplaatst: 12 december 2010, 16:09 uur
Wat vinden jullie hiervan? R&B van de bovenste plank wat mij betreft
(enkel jammer van die Missy-cameo's)!
(enkel jammer van die Missy-cameo's)!
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:03 uur
""Deze video bevat inhoud van Vevo, die deze wegens auteursrechtschendig heeft geblokkeerd voor je land"
Dat krijg ik te zien
Dat krijg ik te zien

0
geplaatst: 13 december 2010, 00:01 uur
Jullie arme Nederlanders worden ook altijd benadeeld.
Lukt deze wel?
Lukt deze wel?
0
Mb.
geplaatst: 13 december 2010, 15:56 uur
Sorry kemm, maar dit vind ik echt niks. De zangeres lijkt een vies randje op haar stem te hebben (al wil ik dat ook nog gooien op de kwaliteit van het filmpje; daar ben ik niet over uit) en verder lijkt het dat men een poging waagt tot een vleugje Hip-Hop, maar daar vervolgens volledig in faalt. Ik kan hier weinig mee. 4'tje dan maar? Ja, 4'tje dan maar.
0
Mb.
geplaatst: 13 december 2010, 20:50 uur
Nu durf ik niet meer. Nou vooruit dan: Funky 45. Wees lief.
0
geplaatst: 14 december 2010, 08:21 uur
General Crook is heel nice, kan m helaas nog niet vinden op de site. Hoe heet dat album dan?
Jazmine Sullivan vind ik meer moderne rnb (no R&B)...beetje jammer.
Ok ik weet dat het officieel niet in het genre valt maar het is wel erg soulful (en volgens musicmeter bestaat er geen genre 'afrobeat' dus dan maar hier)
Jazmine Sullivan vind ik meer moderne rnb (no R&B)...beetje jammer.
Ok ik weet dat het officieel niet in het genre valt maar het is wel erg soulful (en volgens musicmeter bestaat er geen genre 'afrobeat' dus dan maar hier)
0
geplaatst: 15 december 2010, 17:02 uur
Dit is toch niet Fela Kuti? Een beetje tam ook om echt afrobeat te zijn: een 5.
0
geplaatst: 15 december 2010, 21:13 uur
"Trouble Sleep; Yanga Wake Am" - Baaba Maal and Taj Mahal (featuring Kaouding Cissoko)"
staat er. Het is een cover, origineel van Fela Kuti. Maar ik vind deze versie persoonlijk beter.
staat er. Het is een cover, origineel van Fela Kuti. Maar ik vind deze versie persoonlijk beter.
0
geplaatst: 16 december 2010, 00:52 uur
klootviool schreef:
"Trouble Sleep; Yanga Wake Am" - Baaba Maal and Taj Mahal (featuring Kaouding Cissoko)"
Het filmpje zegt toch echt wel Fela Kuti hoor. Heb het origineel er even bijgenomen, en hoewel het niet meteen m'n favoriete Fela-nummer is, geniet die toch mijn voorkeur.

0
geplaatst: 16 december 2010, 16:34 uur
Ik was eigenlijk op zoek naar de zangeres van The Effect on Me van Mint Royale, maar het bleek een sample te zijn van dit heerlijke nummer! 

0
geplaatst: 17 december 2010, 14:40 uur
Baby Huey: 9 (inmiddels gekocht)
General Crook: 7 (best leuk, nooit van gehoord!)
Jazmine Sullivan: 5
Baaba Maal (ben wel liefhebber van deze soort, meer dan wat hij tegenwoordig maakt): 7 à 8
Jean Wells: 6 (stem goed, compositie mager, begeleiding storend)
General Crook: 7 (best leuk, nooit van gehoord!)
Jazmine Sullivan: 5
Baaba Maal (ben wel liefhebber van deze soort, meer dan wat hij tegenwoordig maakt): 7 à 8
Jean Wells: 6 (stem goed, compositie mager, begeleiding storend)
* denotes required fields.