MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

Mb. schreef:
Dit topic loopt een beetje stuk, niet? Toch laat ik dat niet gebeuren hoor. Tijd voor een nieuwe:

Gelijk heb je!

Fantastic Four: 7.5
Freddie Hughes: 8-

Freddie Hughes: 7
Baby Huey; 9

Ik ben normaal gesproken niet zo actief hier, maar deze track kan ik jullie niet onthouden:

Check vooral ook het album van General Crook. Meer dan de moeite waard. Ik zal hem hier ook even toevoegen.

En nog eentje van de beste man:

EDIT: Ik lees net dat hier een 24-uursregeling geldt. Een mod mag van mij mijn bericht weghalen als dat gewenst is.

Baby Huey 8.25 maar de versie van John Legend & The Roots vind ik persoonlijk nog beter.

Fantastic Four : 7
Freddie Hughes : 7,5
Baby Huey zal bij de meeste volgers van dit topic niet zo onbekend zijn : 9 ( de versie van John Legend & The Roots vind ik ook zeer goed, mijn persoonlijke favoriet van hun album).

Baby Huey: inkoppertje 9,2
General Crook: klinkt best aardig inderdaad

Baby Huey: een 9,5
General Crook: het filmpje zegt 1971, maar het klinkt haast als iets van 5 jaar later, erg lekker: een 8.

Wat vinden jullie hiervan? R&B van de bovenste plank wat mij betreft
(enkel jammer van die Missy-cameo's)!

""Deze video bevat inhoud van Vevo, die deze wegens auteursrechtschendig heeft geblokkeerd voor je land"

Dat krijg ik te zien

Jullie arme Nederlanders worden ook altijd benadeeld. Lukt deze wel?

Mb.
Sorry kemm, maar dit vind ik echt niks. De zangeres lijkt een vies randje op haar stem te hebben (al wil ik dat ook nog gooien op de kwaliteit van het filmpje; daar ben ik niet over uit) en verder lijkt het dat men een poging waagt tot een vleugje Hip-Hop, maar daar vervolgens volledig in faalt. Ik kan hier weinig mee. 4'tje dan maar? Ja, 4'tje dan maar.

Wie staat er op nummer 31?

Mb.
Nu durf ik niet meer. Nou vooruit dan: Funky 45. Wees lief.

General Crook is heel nice, kan m helaas nog niet vinden op de site. Hoe heet dat album dan?

Jazmine Sullivan vind ik meer moderne rnb (no R&B)...beetje jammer.

Ok ik weet dat het officieel niet in het genre valt maar het is wel erg soulful (en volgens musicmeter bestaat er geen genre 'afrobeat' dus dan maar hier)

Dit is toch niet Fela Kuti? Een beetje tam ook om echt afrobeat te zijn: een 5.

"Trouble Sleep; Yanga Wake Am" - Baaba Maal and Taj Mahal (featuring Kaouding Cissoko)"

staat er. Het is een cover, origineel van Fela Kuti. Maar ik vind deze versie persoonlijk beter.

Een slappe namaak Fela Kuti is het. Een 5

klootviool schreef:
"Trouble Sleep; Yanga Wake Am" - Baaba Maal and Taj Mahal (featuring Kaouding Cissoko)"

staat er. Het is een cover, origineel van Fela Kuti. Maar ik vind deze versie persoonlijk beter.

Het filmpje zegt toch echt wel Fela Kuti hoor. Heb het origineel er even bijgenomen, en hoewel het niet meteen m'n favoriete Fela-nummer is, geniet die toch mijn voorkeur.

Ik was eigenlijk op zoek naar de zangeres van The Effect on Me van Mint Royale, maar het bleek een sample te zijn van dit heerlijke nummer!

8.3

die stem

sq
Baby Huey: 9 (inmiddels gekocht)
General Crook: 7 (best leuk, nooit van gehoord!)
Jazmine Sullivan: 5
Baaba Maal (ben wel liefhebber van deze soort, meer dan wat hij tegenwoordig maakt): 7 à 8
Jean Wells: 6 (stem goed, compositie mager, begeleiding storend)

nog een bekende break:

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.