Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2009, 11:20 uur
Laura Lee, feministe én een geweldige zangeres. Dit vind ik één van haar beste:
0
geplaatst: 23 maart 2009, 11:30 uur

Maar dit is verrekte mooi zeg! Heerlijke, rauwe soul. Hier wil ik meer van leren kennen. Een dikke 9.
0
geplaatst: 23 maart 2009, 13:58 uur
Wow, Laura Lee, misschien wel de beste ongekende soulzangeres die er is!
Dit latere funky werk van haar kende ik nog niet echt, heel leuk: een 8.
Ik heb het wel meer voor haar 60s-periode. Enkel singles toen gereleased, maar thank god voor verzamelalbums (Met 'The Chess Years' of zoiets in die aard zit je altijd goed). Joss Stone heeft een niet onaardige versie van Dirty Man op haar debuut staan, maar als je dan Laura Lee's origineel hoort... DAAAMN!!!!!...
Ik heb het wel meer voor haar 60s-periode. Enkel singles toen gereleased, maar thank god voor verzamelalbums (Met 'The Chess Years' of zoiets in die aard zit je altijd goed). Joss Stone heeft een niet onaardige versie van Dirty Man op haar debuut staan, maar als je dan Laura Lee's origineel hoort... DAAAMN!!!!!...
0
geplaatst: 23 maart 2009, 14:42 uur
Heb gelijk maar even een aantal albums toegevoegd van haar, stond nog niks op de site (staan nu in wachtrij). Chess Recordings zit daar ook bij 

0
raffael77
geplaatst: 23 maart 2009, 17:48 uur
Chess Rec is meer blues maar sommige soul artiesten waren er ook te vinden. Laura Lee en ook Etta James
0
geplaatst: 23 maart 2009, 18:42 uur
kemm schreef:
Ik heb het eigenlijk (voor zover ik het ken) ook vooral voor haar vroegere werk, maar een (betaalbare) LP uit die periode is quasi onvindbaar. Onlangs heb ik in Londen wel een verzamelaar kunnen vinden 'The Rip Off) met haar beste Goldwaxwerk. De singles uit die periodes zijn allemaal ok, maar niet onmisbaar, deze 'Just As Bad As You' en 'Woman's Love Rights', uitgezonderd. The Chess Years wordt waarschijnlijk een van mijn volgende aankopen, per uizondering op cd dan.
0
geplaatst: 23 maart 2009, 18:47 uur
raffael77 schreef:
Chess Rec is meer blues maar sommige soul artiesten waren er ook te vinden. Laura Lee en ook Etta James
De grote Irma Thomas heeft voor Chess ook verscheidene prachtsingles opgenomen, zeker checken!
0
geplaatst: 25 maart 2009, 01:22 uur
0
geplaatst: 25 maart 2009, 10:15 uur
Een andere favoriete (en grotendeels vergeten) soulzangeres, Timi Yuro met een zeldzame live-opname van 'I Apologize'. Wel verschrikkelijk beeld.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 14:17 uur
Mooie fluwelen stem heeft deze dame. Het nummer zelf is wel goed, maar niet super.
7/10
7/10
0
geplaatst: 25 maart 2009, 18:49 uur
Dit spreekt me minder aan, maar toch nog altijd heel leuk: een 6.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 13:03 uur
Terug naar 2009 dan met Trixie Whitley:
Recording session van de vocals en drums voor I'd Rather Go Blind, een nummer van Trixies upcoming album, geproducet door Daniel Lanois (!) (links in beeld). Ze is de dochter van Chris Whitley, een bekende rockzanger (naar het schijnt). Ze heeft ook een Belgische moeder, waardoor ze lange tijd in Gent heeft gewoond.
Ik ben door dit clipje alvast benieuwd geworden naar dat album.
Recording session van de vocals en drums voor I'd Rather Go Blind, een nummer van Trixies upcoming album, geproducet door Daniel Lanois (!) (links in beeld). Ze is de dochter van Chris Whitley, een bekende rockzanger (naar het schijnt). Ze heeft ook een Belgische moeder, waardoor ze lange tijd in Gent heeft gewoond.
Ik ben door dit clipje alvast benieuwd geworden naar dat album.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 13:26 uur
Qua zang een beetje Joss Stone's 1e album stijl. Goede stem. Ik hoor er ook wel een beetje Alice Russell in.
7,6/10
Die man met die pet en die zonnebril is btw fantastisch
7,6/10
Die man met die pet en die zonnebril is btw fantastisch

0
geplaatst: 27 maart 2009, 16:47 uur
6.5 voor Hodges, James & Smith. Nog nooit van gehoord, eigenlijk, maar best leuk. Trixie Whitley kende ik al wel, een uitstekende zangeres, moet ik meer van horen. (7)
0
geplaatst: 27 maart 2009, 18:43 uur
Mij ook compleet onbekend. Zeker niet slecht, maar ook niks bijzonders: 6.
0
geplaatst: 29 maart 2009, 15:40 uur
Op 18 maart is Eddie Bo overleden, een soulsinger uit New Orleans die in de 60's een aantal hits had. Hij tourde vaak als pianist mee met grote namen uit die periode en als producer heeft hij ook voor heel wat andere artiesten hits gemaakt. Deze is een funkier nummertje, in duet met Inez Cheatham. R.I.P. Eddie Bo
0
raffael77
geplaatst: 29 maart 2009, 16:40 uur
Eddie Bo was erg fijn die tijd. Helaas is zijn album van een niet al te beste kwaliteit. Anders wel gekocht.
8
8
* denotes required fields.