MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
8.25

Fijn nummer. 8/10.
Allen Toussaintproductie? De sound doet me erg aan Lee Dorsey denken.

Eddie Bo is zeker erg goed, ken het album 'Hook and Sling' van hem.

8/10

zinulzki schreef:
Fijn nummer. 8/10.
Allen Toussaintproductie? De sound doet me erg aan Lee Dorsey denken.

Niks Allen Toussaint, it's all Eddie Bo Het had inderdaad gekund, Allen Toussaint, Eddie Bo, Lee Dorsey, ze hebben allemaal die typische New Orleans-sound.

kemm schreef:
(quote)

Niks Allen Toussaint, it's all Eddie Bo Het had inderdaad gekund, Allen Toussaint, Eddie Bo, Lee Dorsey, ze hebben allemaal die typische New Orleans-sound.

Eddie Bo. Een naam om te onthouden dus.

Tyrone Davis, de toppers vliegen hier voorbij. Wederom niet een heel bekende naam denk ik, maar wel heel erg goed!

8/10

8.25

raffael77
lekker goed nummer.

8

Ik heb Tyrone Davis geloof ik ooit eens beluisterd in de platenwinkel, maar toen niet meegenomen. Misschien moet ik 'm toch nog een kans geven, want dit klinkt toch wel erg leuk: een 7,5.

raffael77
Hier een nieuwe plaat van de Dap-Kings solo werk.

Waar ken ik die beat toch van LOL

Voor de echte J5 fans

kemm schreef:
Ik heb Tyrone Davis geloof ik ooit eens beluisterd in de platenwinkel, maar toen niet meegenomen. Misschien moet ik 'm toch nog een kans geven, want dit klinkt toch wel erg leuk: een 7,5.

Ik heb zelf net mijn eerste LP van Tyrone Davis aangeschaft, een uitstekende verzamelaar van Kent, 'The Tyrone Davis Story'. Een aanrader, mocht je deze ooit tegenkomen. Zijn eerste albums lijken me wel interessanter (funkier) dan zijn werk uit later jaren.

'Nervous like me' begint veelbelovend met een heerlijk dampende groove, maar na een tijd begint de tune deze titel wel een beetje te letterlijk nemen. Duurt net te lang. Niettemin 6.5

RedLightCityBoy
Atlantic Starr - Second To None

Die intro, kippenvel................. gesampled door Madvillain maar dat zullen de meeste mensen wel weten
9.

raffael77
Mwha. Vind ik Doom versie beter.

Ik ben niet zo weg van 80's soul omdat ik het meer pop vind klinken.

deze track geen stem. Het zou niet eerlijk zijn.

Nee, dit is ook niet zo mijn ,die 80's soul. Dan ga ik toch liever voor de 60's en 70's (of de mooie dingen van nu).

4,5/10

Ah, nog eens een post van RedLightDiscoBoy. Bwa, ik kan zo'n 80s funksoul-schijfes best wel appreciëren. Deze begint leuk met dat slome beatje en leuke vrouwtje, maar gaat eigenlijk nergens heen: een 6.

The Dap-Kings geef ik een 7. Ik vroeg me al af waar raffael bleef met nog eens een lekkere funker, al kan het toch niet tippen aan het werk met Ms. Jones.

raffael77
Nou Kemm voor jou dan.

Hier een lekkere newschool funkplaat.

raffael77

RedLightCityBoy
Je mag hem laten staan hoor Raffael, maar wacht liever voortaan even na de volledige 24 uur.

Who the fuck zijn The New Mastersounds? En ze hebben blijkbaar al 5 albums uit. Ik ga op zoek. Een 8.

Het kan mij nu nog niet echt pakken, maar toch heb ik het gevoel dat het voor mij een groeier is.

Voor nu: 6,5

Deze groep speelt geweldig, maar naar mijn gevoel te veel 'jam', te weinig 'song'. 6.5

Van deze song vond ik alleen een goede 'lange' versie, de 'korte' is eigenlijk beter.

Erg lekker intro, maar daarna wordt het wat mij betreft te lang doorgevoerd. De kortere versie had idd beter geweest. Ook lekker wanneer de zang erbij komt.
Ik lees dat de productie van Curtis Mayfield is.

8+

The New Mastersounds
8.5
Erg lekker funky nummer, strak gespeeld.

De korte versie is inderdaad beter. Een 8 voor die.

Deze krijgt 6,5..

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.