Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 29 maart 2009, 19:59 uur
Fijn nummer. 8/10.
Allen Toussaintproductie? De sound doet me erg aan Lee Dorsey denken.
0
geplaatst: 29 maart 2009, 22:44 uur
Eddie Bo is zeker erg goed, ken het album 'Hook and Sling' van hem.
8/10
8/10
0
geplaatst: 30 maart 2009, 20:14 uur
zinulzki schreef:
Fijn nummer. 8/10.
Fijn nummer. 8/10.
Niks Allen Toussaint, it's all Eddie Bo
Het had inderdaad gekund, Allen Toussaint, Eddie Bo, Lee Dorsey, ze hebben allemaal die typische New Orleans-sound.
0
geplaatst: 30 maart 2009, 21:00 uur
kemm schreef:
Het had inderdaad gekund, Allen Toussaint, Eddie Bo, Lee Dorsey, ze hebben allemaal die typische New Orleans-sound.
(quote)
Het had inderdaad gekund, Allen Toussaint, Eddie Bo, Lee Dorsey, ze hebben allemaal die typische New Orleans-sound. Eddie Bo. Een naam om te onthouden dus.
0
geplaatst: 30 maart 2009, 21:49 uur
Tyrone Davis, de toppers vliegen hier voorbij. Wederom niet een heel bekende naam denk ik, maar wel heel erg goed!
8/10
8/10
0
geplaatst: 31 maart 2009, 18:57 uur
Ik heb Tyrone Davis geloof ik ooit eens beluisterd in de platenwinkel, maar toen niet meegenomen. Misschien moet ik 'm toch nog een kans geven, want dit klinkt toch wel erg leuk: een 7,5.
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2009, 20:02 uur
Hier een nieuwe plaat van de Dap-Kings solo werk.
Waar ken ik die beat toch van LOL
Voor de echte J5 fans
Waar ken ik die beat toch van LOL
Voor de echte J5 fans
0
geplaatst: 31 maart 2009, 22:47 uur
kemm schreef:
Ik heb Tyrone Davis geloof ik ooit eens beluisterd in de platenwinkel, maar toen niet meegenomen. Misschien moet ik 'm toch nog een kans geven, want dit klinkt toch wel erg leuk: een 7,5.
Ik heb zelf net mijn eerste LP van Tyrone Davis aangeschaft, een uitstekende verzamelaar van Kent, 'The Tyrone Davis Story'. Een aanrader, mocht je deze ooit tegenkomen. Zijn eerste albums lijken me wel interessanter (funkier) dan zijn werk uit later jaren.
0
geplaatst: 31 maart 2009, 22:57 uur
'Nervous like me' begint veelbelovend met een heerlijk dampende groove, maar na een tijd begint de tune deze titel wel een beetje te letterlijk nemen. Duurt net te lang. Niettemin 6.5
0
geplaatst: 1 april 2009, 22:59 uur
Die intro, kippenvel................. gesampled door Madvillain maar dat zullen de meeste mensen wel weten 
9.

9.
0
raffael77
geplaatst: 2 april 2009, 09:15 uur
Mwha. Vind ik Doom versie beter.
Ik ben niet zo weg van 80's soul omdat ik het meer pop vind klinken.
deze track geen stem. Het zou niet eerlijk zijn.
Ik ben niet zo weg van 80's soul omdat ik het meer pop vind klinken.
deze track geen stem. Het zou niet eerlijk zijn.
0
geplaatst: 2 april 2009, 11:44 uur
Nee, dit is ook niet zo mijn ,die 80's soul. Dan ga ik toch liever voor de 60's en 70's (of de mooie dingen van nu).
4,5/10
4,5/10
0
geplaatst: 2 april 2009, 19:19 uur
Ah, nog eens een post van RedLightDiscoBoy. Bwa, ik kan zo'n 80s funksoul-schijfes best wel appreciëren. Deze begint leuk met dat slome beatje en leuke vrouwtje, maar gaat eigenlijk nergens heen: een 6.
The Dap-Kings geef ik een 7. Ik vroeg me al af waar raffael bleef met nog eens een lekkere funker, al kan het toch niet tippen aan het werk met Ms. Jones.
The Dap-Kings geef ik een 7. Ik vroeg me al af waar raffael bleef met nog eens een lekkere funker, al kan het toch niet tippen aan het werk met Ms. Jones.
0
raffael77
geplaatst: 2 april 2009, 19:35 uur
Nou Kemm voor jou dan.
Hier een lekkere newschool funkplaat.
Hier een lekkere newschool funkplaat.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 april 2009, 19:38 uur
Je mag hem laten staan hoor Raffael, maar wacht liever voortaan even na de volledige 24 uur.
0
geplaatst: 2 april 2009, 19:59 uur
Who the fuck zijn The New Mastersounds? En ze hebben blijkbaar al 5 albums uit. Ik ga op zoek. Een 8.
0
geplaatst: 2 april 2009, 23:04 uur
Het kan mij nu nog niet echt pakken, maar toch heb ik het gevoel dat het voor mij een groeier is.
Voor nu: 6,5
Voor nu: 6,5
0
geplaatst: 3 april 2009, 18:52 uur
Deze groep speelt geweldig, maar naar mijn gevoel te veel 'jam', te weinig 'song'. 6.5
0
geplaatst: 3 april 2009, 19:01 uur
Van deze song vond ik alleen een goede 'lange' versie, de 'korte' is eigenlijk beter.
0
geplaatst: 3 april 2009, 21:55 uur
Erg lekker intro, maar daarna wordt het wat mij betreft te lang doorgevoerd. De kortere versie had idd beter geweest. Ook lekker wanneer de zang erbij komt.
Ik lees dat de productie van Curtis Mayfield is.
8+
The New Mastersounds
8.5
Erg lekker funky nummer, strak gespeeld.
Ik lees dat de productie van Curtis Mayfield is.
8+
The New Mastersounds
8.5
Erg lekker funky nummer, strak gespeeld.
0
geplaatst: 4 april 2009, 15:29 uur
* denotes required fields.