Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:48 uur
”Everybody knows you can learn a lot in school / But what people don’t know, you sure can learn a lot from a fool.”
Tijd voor 100% pure southern soul. Dit nummer doet denken aan het materiaal dat op labels als Fame en Goldwax verscheen. Het label Soul Power was echter nog kleinschaliger, er zijn hooguit pak ‘m beet zo’n 20 singles uitgebracht voordat het label zijn deuren sloot. Zanger George Perkins heeft voor zover bekend ± twaalf singles uitgebracht, waarvan deze één is. A Man in Love is prachtig in al z'n eenvoud, met de tekst vertelt hij niets dan de waarheid, nietwaar? 'n Mooie nalatenschap aan ons van George.
Tijd voor 100% pure southern soul. Dit nummer doet denken aan het materiaal dat op labels als Fame en Goldwax verscheen. Het label Soul Power was echter nog kleinschaliger, er zijn hooguit pak ‘m beet zo’n 20 singles uitgebracht voordat het label zijn deuren sloot. Zanger George Perkins heeft voor zover bekend ± twaalf singles uitgebracht, waarvan deze één is. A Man in Love is prachtig in al z'n eenvoud, met de tekst vertelt hij niets dan de waarheid, nietwaar? 'n Mooie nalatenschap aan ons van George.
0
geplaatst: 14 november 2011, 21:04 uur
Mooi! 8
Uiteraard heb ik meteen even gekeken of er een cd is, en die is er: cd. Alleen hebben ze de muziek van de singles gehaald volgens mij, want er zitten allemaal kraakjes in.
Uiteraard heb ik meteen even gekeken of er een cd is, en die is er: cd. Alleen hebben ze de muziek van de singles gehaald volgens mij, want er zitten allemaal kraakjes in.
0
geplaatst: 14 november 2011, 21:27 uur
Inderdaad. Ik zou me echt genaaid voelen als ik zoveel geld zou neertellen voor een album met zo een slechte geluidskwaliteit. Daar wil ik niet voor betalen. Het album ziet er sowieso niet echt legitiem uit of zo. Eerder zo'n zelfgemaakte compilatie. Ongelofelijk dat de Amazon site nummers met deze kwaliteit ter downloaden beschikbaar stelt. Je kan beter 'n MP3 van YouTube rippen, dan heb je betere kwaliteit!
0
geplaatst: 15 november 2011, 17:16 uur
Komt mooi oprecht over: een 8!
Geweldige avatar heb je trouwens, Angelo!
Geweldige avatar heb je trouwens, Angelo!

0
geplaatst: 16 november 2011, 13:05 uur
0
Mb.
geplaatst: 19 november 2011, 11:35 uur
Mooi nummer van deze eigenaardige zanger. Zijn oeuvre is moeilijk door te spitten, want er zit ook veel troep tussen, maar deze en Let's Straighten It Out maken het toch een poging waard. Wat vinden jullie?
0
geplaatst: 19 november 2011, 12:05 uur
Ik heb deze LP (en nog een paar anderen van hem), zal hem zo wel even toevoegen.
Zelf vind ik zijn eerste paar albums allemaal dik in orde, eigenlijk. Met name zijn titelloze debuut beluister ik best vaak. Heerlijke Miami soul wat prima in het rijtje past van Gwen en George McCrae en natuurlijk Betty Wright. Het zelfgeschreven Let’s Straighten It Out is natuurlijk een echte klassieker in het genre, geheel terecht trouwens – die vind ik uiteraard nog wat beter, maar dit vind ik ook zeker een klein 8’je waard, mooi! 
Zijn latere albums zijn (inderdaad) grotendeels bagger.
Zelf vind ik zijn eerste paar albums allemaal dik in orde, eigenlijk. Met name zijn titelloze debuut beluister ik best vaak. Heerlijke Miami soul wat prima in het rijtje past van Gwen en George McCrae en natuurlijk Betty Wright. Het zelfgeschreven Let’s Straighten It Out is natuurlijk een echte klassieker in het genre, geheel terecht trouwens – die vind ik uiteraard nog wat beter, maar dit vind ik ook zeker een klein 8’je waard, mooi! 
Zijn latere albums zijn (inderdaad) grotendeels bagger.
0
geplaatst: 22 november 2011, 17:30 uur
Mooi, duurt misschien net wat te lang voor dit soort nummer: een 7.
0
geplaatst: 22 november 2011, 19:30 uur
@Angelo: het onmogelijke is toch waarschijnlijk gebeurd, alleen weet ik niet zeker of ik het moet geloven: de dubbel-lp Harvey Scales - Love Itis is hier voor slechts 11,58 (+3 euro verzendkosten) te bestellen!
0
geplaatst: 22 november 2011, 19:48 uur
O oké, het ziet er ondertussen wel 'n stuk betrouwbaarder uit. Ik zie dat ze nieuwe afbeeldingen hebben toegevoegd; eerder stond er zo’n standaard ‘stock’ foto, nu zie je twee foto’s die ze - waarschijnlijk - zelf gemaakt hebben. Het blijft wel raar dat andere retailers niets over dit exemplaar vermelden. Misschien ga ik ‘m bestellen, maar ik weet het nog niet zeker. Ik vind eigenlijk alleen Trying to Survive écht tof, en de rest vind ik gewoon wel leuk. Ik heb ook andere titels op m'n verlanglijstje. Ga jij hem bestellen? 

0
geplaatst: 26 november 2011, 10:21 uur
Nieuw album van Sven Hammond Soul niet de single(Oh Woman), maar gewoon een lakkere track
0
geplaatst: 26 november 2011, 11:41 uur
Best leuk, had alleen wat meer afwisseling in gemogen. 6.5+
0
geplaatst: 2 december 2011, 14:20 uur
Na Sven Hammond Soul nog maar een Nederlandse act die net een nieuw album hebben uitgebracht.
Lefties Soul Connection - She's Not Answering
Lefties Soul Connection - She's Not Answering
0
geplaatst: 3 december 2011, 08:48 uur
Lekker nummer van de Lefties Soul Connection. Ze krijgen een dikke 7. Ik kende hen al van Hutspot en Skimming the Skum. Sven Hampond kende ik niet en klinkt ook veelbelovend. Ik ben wel benieuwd naar hun studio-opnames. eveneens een 7
0
Mb.
geplaatst: 9 december 2011, 11:36 uur
Waarschijnlijk kennen de meeste van jullie dit nummer al, maar ik wilde het toch even posten. Ik heb deze fenomenale - ja, dat leest u goed - zanger ontdekt via het Soul K.O. topic (de enigste tot nu toe, dat wel helaas..). Dit nummer is natuurlijk vrij oubollig, maar desondanks niet kapot te krijgen.

0
geplaatst: 20 december 2011, 14:32 uur
Ondanks geen reacties op mijn vorige (;)), toch wel een mooie ontdekking:
Van het album uit 2010 (!) Dr. Rubberfunk - Hot Stone. Er staan meer mooie nummers op, alleen de nummers met Sitzka vind ik niks (zij is trouwens een Nederlandse).
Van het album uit 2010 (!) Dr. Rubberfunk - Hot Stone. Er staan meer mooie nummers op, alleen de nummers met Sitzka vind ik niks (zij is trouwens een Nederlandse).
* denotes required fields.