MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Hier staan denk ik alle albums van George Jackson.
Wel een mooie ontdekking trouwens, een dikke 8.

De andere posts zijn ook prima, zeker die van Jeanie Greene!

Het bewijs dat Ben E King meer is dan Stand By Me.
What is Soul heb ik hier al eens eerder geplaatst, nu tijd voor het hartverscheurende Katherine

[/quote]

Ben E. King kan -inderdaad- op opvallend weinig stemmen rekenen hier op de site. Dat terwijl hij toch zo’n beetje één van de bekendste (en betere!) soulzangers is. Van dit nummer ben ik zelf iets minder gecharmeerd, overigens. Ik vind de instrumentatie wat saai. Het is vooral zijn stem die dit nummer in het bijzonder de moeite waard maakt . Tekst en muziek zijn verder wel aardig. Vooralsnog een 7+.

En trouwens: Ben E. King is een baas.

Mb.
Ben E. King is sowieso een baas. Pionier van de Soulmuziek.
7'je voor dit nummer. Hij heeft veel betere nummers gemaakt.

Ben E. King is wel ok...: ook 7.

Ik weet niet wat voor genre dit is, maar leek me wel iets funk-achtigs...

Heel vage intro die me wel even verbaasde... xD

Mb.
Meer een soort easy-listening-jazz-achtig-iets. 5'je.

Zo lichtvoetig dat het haast niet bestaat: een 4.

Why Can't We Live Together, een vergeten klassiekertje van Timmy Thomas! Ook wel bekend als de goedkoopste top 10 hit ooit, vanwege de schaarse begeleiding. Meer dan Timmy en zijn orgel en een drummachientje is er ook niet te horen, en dat volstaat!

The Mystery Kindaichi Band: leuk nummer zeg! Dat intro is een beetje jammer, maar hetgeen wat volgt klinkt echt lekker relaxed. Een soort van mid-70s stijl, maar dan met een grote jazz-inslag met hier en daar lichte funk. Echt leuk! Heb het nummer gelijk geconverteerd naar m’n iTunes, zal het album misschien ook eens opzoeken als er meer van dit soort nummers te vinden zijn. Een 8!

Timmy Thomas: "zo lichtvoetig dat het haast niet bestaat!" Het nummer klinkt inderdaad goedkoop, misschien is dat ook wel de charme. Nou moet ik bekennen dat ik sowieso een zwak heb voor Timmy Thomas z’n stem, dus kan ik onmogelijk een kritische noot laten vallen. Mooie tekst trouwens, al vind ik dat ‘ie (nóg) betere nummers heeft. Een 7.5+ is hier wel op zijn plaats.

6,5

Ik vind de stem niet verkeerd, zeker niet, maar het constante vervelende drumloopje had wel wat interessanter gemogen. Ook de heel hoge tonen die soms langskomen zijn wat te hard en doen daarom gewoon pijn aan mn oren... Jammer, want met leuke drums was het al een stuk beter geweest.

Klassieker eerste klas en vergeten? Geen idee, niet door mij in ieder geval, een dikke 8 dit nummer. De versie van Sade vind ik ook super, maar Sade maakt sowieso al muziek waar ik het warm van in de broek krijg...en dan heb ik het nog geeneens over de dame zelf. Timmy Thomas doet het wat minder in de broek, maar heeft wel dit nummer natuurlijk.

Mb.
Ik vind dat Timmy het iets te stoïcijns brengt om mij echt te raken, dus ik houd het bij een 7'tje.

Mb.

Thelion plaatste laatst een nummer van Ben E. King, maar wat dacht u van Rudy Lewis? The Drifters waren ook het begin van o.a. Clyde McPhatter en deze Rudy Lewis. Rudy nam het in 1960 over van Ben E. King als frontman. Rudy doet denken aan Sam Cooke en dat is niet de minste om mee vergeleken te worden. In 1964 kreeg hij een hartaanval en hij overleed daardoor.

Goed, maar toch minder dan zijn twee collega's, het nummer is best vergetelijk: een 6,5.

Zijn stem heeft inderdaad wel wat weg van Sam Cooke. Zo bijzonder was die Cooke dus toch niet.

Een 7.

Verslavend Northern Soul pareltje!

't Klinkt wel lekker fris en spontaan, een beetje in de stijl van doo-wop of zo. Geen topper voor mij, maar het klinkt zeker niet verkeerd. Een 7.5 maak ik ervan.

Mb.
Leuk nummer, maar geen topper: 7,5.

Mag ik zo vrij zijn weer eens wat fijne funk in het topic te gooien?

JEUGDSENTIMENT!!!!!

Wat waren die concerten in de toenmalige samenstelling toch geweldig!

Een dikke 10 dus!

Lijkt me 'n heerlijke sfeer inderdaad! Via een filmpje moeilijker in te geraken: een 7.

Heerlijk inderdaad, Fred Wesley ook op zijn best. 8

Mb.
Ik ga mee in de opmerking van kemm, maar zet iets hoger in: 7,5.

GEEN JEUGDSENTIMENT!!!!!

Maar wel erg lekker, een 7+.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.