Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 27 februari 2012, 11:49 uur
Geweldig nummer - al zeg ik het zelf - van een uit Montenegro afkomstige componist genaamd Janko Nilovic. In dit geval fungeert hij als een fluitist on crack. Wij mogen meegenieten van zijn trip.

0
geplaatst: 27 februari 2012, 15:17 uur
En als het niet nodig is Mb. tegen te spreken, moet je dat ook maar niet doen, erg leuk: een 8.
0
geplaatst: 1 maart 2012, 19:53 uur
7.
Een (kortstondige) opleving van mij tov dit topic wegens een lokroep.
Als iedereen (behalve The Lion) dan ook nog Swamp Dogg naar de Hall Of Fame stemt in dit topic, ben ik ook weer helemaal blij.
Een (kortstondige) opleving van mij tov dit topic wegens een lokroep.
Als iedereen (behalve The Lion) dan ook nog Swamp Dogg naar de Hall Of Fame stemt in dit topic, ben ik ook weer helemaal blij.
0
Mb.
geplaatst: 10 maart 2012, 19:10 uur
Bobby Womack gaat een comeback maken. Dit is de eerste single van het album dat in Juni moet uitkomen! Damon Albarn - jawel, van Blur en Gorillaz - neemt grotendeels de producties voor zijn rekening. Dus - wat verwachten we ervan? En vooral, wat vinden jullie van dit nummer?

0
geplaatst: 11 maart 2012, 11:51 uur
6,5.
Een beetje vreemd, maar niet per sé verkeerd. Misschien moet ik nog wennen aan de combi productie en zang. Bobby's zang is wel okay, maar je hoort wel dat hij minder goed bij stem is dan voorheen (ook logisch).
Een beetje vreemd, maar niet per sé verkeerd. Misschien moet ik nog wennen aan de combi productie en zang. Bobby's zang is wel okay, maar je hoort wel dat hij minder goed bij stem is dan voorheen (ook logisch).
0
geplaatst: 11 maart 2012, 12:02 uur
Dit nummer is gloednieuw, toch? Ik dacht dat 'ie deze week pas (officieel) in premiere ging. Enfin, het is in ieder geval een interessante combinatie, Bobby en Damon, dus het kan best nog wel 'ns een interessant album worden. Van dit nummer word ik niet laaiend enthousiast, maar het is weer eens wat anders. In ieder geval niet het standaard type soul en funk; en dat maakt het ook wel weer leuk.
Een 7, of zo.
Wel grappig dat Womack op zijn leeftijd nog bij een label als XL (het label van Adele!) terecht kan.
Edit: Janko Nilovic een 7,5. Strakke begeleiding, niets vernieuwends maar wel erg lekker.
Een 7, of zo.
Wel grappig dat Womack op zijn leeftijd nog bij een label als XL (het label van Adele!) terecht kan.
Edit: Janko Nilovic een 7,5. Strakke begeleiding, niets vernieuwends maar wel erg lekker.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 13:16 uur
Angelo schreef:
Gil Scott-Heron twee jaar geleden ook al. Het is trouwens ook zijn producer, Richard Russell, die dit project mee bijstaat. Je hoort het wel een beetje vind ik, al ligt Bobby zo te horen veel nauwer bij de soul.Wel grappig dat Womack op zijn leeftijd nog bij een label als XL (het label van Adele!) terecht kan.
Het nummer vind ik dik ok, niet extreem bijzonder of goed, maar het prikkelt me wel voor meer: een 7.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 15:59 uur
Ik heb er weinig mee... Die 808s bij een soulvolle zang.
6
Omdat de zang wel erg aangenaam is.
6
Omdat de zang wel erg aangenaam is.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 20:41 uur
Mb. schreef:
(embed)
Geweldig nummer - al zeg ik het zelf - van een uit Montenegro afkomstige componist genaamd Janko Nilovic. In dit geval fungeert hij als een fluitist on crack. Wij mogen meegenieten van zijn trip.
(embed)
Ja, dat is een lekker plaatje zeg........krijg gewoon zin om Shaft te gaan kijken of zo. Is gewoon een 8 dit.
Die nieuwe Bobby Womack is niet mijn ding.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 11:16 uur
Nieuw album van Georgia Anne Muldrow komt uit op 27 maart. Producties van Madlib. Vind dit nummer niet heel bijzonder maar het kan nog wel wat worden.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 14:58 uur
Op zich klinkt het niet verkeerd, maar hoewel de daadwerkelijke speelduur slechts 4 minuten bedraagt, heb ik steeds het gevoel alsof het nummer wel een minuut of 10 duurt (alsof er geen eind aan komt; en dat stoort me een beetje). Ik ga ook voor een 6,5. Ik hoop dat ze de betere nummers achter de hand hebben gehouden om wat voor reden dan ook. Ondanks deze kleine tegenvaller ben ik wel benieuwd wat Madlib en Muldrow er samen van gemaakt hebben.

0
geplaatst: 18 maart 2012, 11:36 uur
Ja ik zelf vind het ook geen top nummer maar ben wel benieuwd wat het album te bieden heeft.
0
Mb.
geplaatst: 18 maart 2012, 12:33 uur
4. Ik kan hier echt helemaal niks mee. Rommelige bedoeling.
0
geplaatst: 6 april 2012, 10:11 uur
Gevonden op een singletje. Ik vind hem wel grappig. Dit is wel de lange versie.
0
geplaatst: 6 april 2012, 10:25 uur
9.
Wel grappig? Dit is gewoon een fantastisch disco-nummer! Ook al is het een heel bekend nummer.
Wel grappig? Dit is gewoon een fantastisch disco-nummer! Ook al is het een heel bekend nummer.
0
geplaatst: 6 april 2012, 10:30 uur
Ik kende hem niet, maar sorry dat ik je beledigd heb!
Bij haar albums zag ik ook geen reacties, dus dacht dat het niet zo bekend was.
Bij haar albums zag ik ook geen reacties, dus dacht dat het niet zo bekend was.
0
geplaatst: 6 april 2012, 10:44 uur
Ik ga even in de herkansing, omdat ik graag een nummer wil posten die jullie niet kennen (al zal me dat waarschijnlijk toch niet lukken...):
Het album heb ik zelf toegevoegd, dus op hoop van zegen
Het album heb ik zelf toegevoegd, dus op hoop van zegen

0
geplaatst: 6 april 2012, 11:39 uur
Nou ja, Evelyn King is op zich toch ook niet zo’n bekende zangeres? Het is echter zo dat uitgerekend Shame haar grootste hit werd in Nederland, volgens mij werd het zelfs haar enige hit hier, en daarom is ‘ie waarschijnlijk bij de “oudere generatie” (
) wel bekend. Hoewel ik op zich best van disco houd, ben ik niet zo weg van dit nummer. Het blijft steeds op dezelfde wijze doorgaan, en persoonlijk vind ik haar stem ook niet veel soeps. Ik luister veel liever naar Donna Summer.
Een krap 6’je voor deze.
Het nummer van John Gary Williams vind ik wel iets beter, maar niet goed genoeg voor een ruime voldoende, vooral niet gezien het een Stax-product betreft. De tekst vind ik het beste aspect van het nummer, de instrumentatie daarentegen is weer 'n beetje flauwtjes, en Williams z’n vocale bijdrage vind ik zelf niet echt uitnodigend. Ik heb het album een lange tijd geleden wel eens beluisterd, maar kennelijk maakte het geen blijvende indruk (ik ben alles alweer vergeten).
Een 7 is het maximale.
Ik was dit topic helemaal vergeten trouwens. 't Was best doods hier de laatste tijd.
) wel bekend. Hoewel ik op zich best van disco houd, ben ik niet zo weg van dit nummer. Het blijft steeds op dezelfde wijze doorgaan, en persoonlijk vind ik haar stem ook niet veel soeps. Ik luister veel liever naar Donna Summer.
Een krap 6’je voor deze.Het nummer van John Gary Williams vind ik wel iets beter, maar niet goed genoeg voor een ruime voldoende, vooral niet gezien het een Stax-product betreft. De tekst vind ik het beste aspect van het nummer, de instrumentatie daarentegen is weer 'n beetje flauwtjes, en Williams z’n vocale bijdrage vind ik zelf niet echt uitnodigend. Ik heb het album een lange tijd geleden wel eens beluisterd, maar kennelijk maakte het geen blijvende indruk (ik ben alles alweer vergeten).
Een 7 is het maximale.Ik was dit topic helemaal vergeten trouwens. 't Was best doods hier de laatste tijd.

0
geplaatst: 6 april 2012, 11:51 uur
Nou vooruit, omdat jij het bent.
De laatste paar weken ben ik het onderstaande nummer van Wesley Paige, onbekende soulzanger nummer 58915455454, veel aan het beluisteren. Vocaal vind ik het een prima zanger, maar vooral de duistere sfeer van de instrumentatie in combinatie met de venijnige tekst (eindelijk is de vrouw eens een keer de oorzaak i.p.v. altijd de man
) spreken me erg aan.
"I see the stars in the daytime, Lord, I see the sun at night."
Vind je 't wat?
De laatste paar weken ben ik het onderstaande nummer van Wesley Paige, onbekende soulzanger nummer 58915455454, veel aan het beluisteren. Vocaal vind ik het een prima zanger, maar vooral de duistere sfeer van de instrumentatie in combinatie met de venijnige tekst (eindelijk is de vrouw eens een keer de oorzaak i.p.v. altijd de man
) spreken me erg aan."I see the stars in the daytime, Lord, I see the sun at night."

Vind je 't wat?

0
Mb.
geplaatst: 6 april 2012, 13:47 uur
Evelyn King: 6,5'je. Ik dacht hem niet te kennen, maar toen het nummer begon herkende ik het meteen. Ik vind het verder niet zo bijzonder, maar ik heb ook niet zoveel met disco. 
John Gary: 6,5'je. Gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt.
Wesley Paige: 7. Wat mij betreft de beste van de drie, maar eigenlijk ook niet zo bijzonder. Het koor zet in op het moment waar ik op het verwacht en de zanger had er ook wat meer spanning in mogen gooien. Ik mis een beetje de dramatiek waar het nummer om vraagt.

John Gary: 6,5'je. Gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt.
Wesley Paige: 7. Wat mij betreft de beste van de drie, maar eigenlijk ook niet zo bijzonder. Het koor zet in op het moment waar ik op het verwacht en de zanger had er ook wat meer spanning in mogen gooien. Ik mis een beetje de dramatiek waar het nummer om vraagt.
0
Mb.
geplaatst: 4 mei 2012, 16:53 uur
Geheel toevallig kwam ik via MusicMeter een obscuur album (Under the influence of S.O.N.N.Y (Sound of New New York)) van ene Dooley Silverspoon tegen. Aparte naam, aparte titel, aparte hoes. Kortom, ik was geïnteresseerd! Ironisch genoeg is het album alleen uitgebracht in Europa. Wat bleek? Absoluut geen wereldschokkende muziek, maar het klinkt allemaal zo slecht niet. Luister maar eens naar deze:
Helaas gaat het steeds minder goed met dit topic, dus bij deze plaats ik meteen even de nieuwe van Bobby Womack. Een beetje vreemd is de aanpak van Damon Albarn (bekend van Gorillaz en Blur) wel, maar erg onprettig klinkt het niet. De stem van Bobby is wat achteruit gegaan, maar dat heeft ook zijn charme. Wat vinden jullie?
Helaas gaat het steeds minder goed met dit topic, dus bij deze plaats ik meteen even de nieuwe van Bobby Womack. Een beetje vreemd is de aanpak van Damon Albarn (bekend van Gorillaz en Blur) wel, maar erg onprettig klinkt het niet. De stem van Bobby is wat achteruit gegaan, maar dat heeft ook zijn charme. Wat vinden jullie?
* denotes required fields.