MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Normaal gezien is de vrij recente kant van Soul er niet eentje die me erg ligt, maar dit lust ik wel. En Ayo is gewoon erg lief.

7

Effe nieuw leven in dit topic

Raffael1977
6

Bette Davis 8, Larry 7

Raffael1977
5

Betty: 8
Larry: 7

Ook dit topic ga ik proberen nieuw leven in te blazen.

Als ik me niet vergis is van Bettye Crutcher eerder "A little bit more won't hurt" geplaatst, maar omdat die titel klopt als een bus, hierbij nog een ander pareltje.

Ik neem aan dat tenminste het begin riedeltje bekend in de oren klinkt.

8
Gelijk maar even haar enige album Bettye Crutcher - As Long as You Love Me (I'll Be Alright) (1974) onder de aandacht brengen. Vorige jaar is dit album opnieuw uitgegeven (Ace Records) met 6 extra nummers uit de archieven waarmee deze heruitgave naar alle waarschijnlijkheid haar gehele ouvre bevat.
Southern "Deep" Soul van hoog nivo van redelijk onbekende dame voor het grote publiek, maar zeer zeker de moeite waard. Durf wel testellen verplichte kost voor elke soul fanaat.

Improvision

Mb.
Favorietje van me. Kan zich absoluut meten met de semi-klassieker Why Can't There Be Love.

Bettye Crutcher: 7
Dee Edwards: 7,5

dion_odinot
Mag ik iedereen er even op attent maken dat de frotman van Breakestra ook een solo album heeft uitgebracht: Miles Tackett - The Fool Who Wonders (2014)

nog 0 stemmen op dit album

Toch hier maar even wat Nederlandse muziek promoten!

Ach, wel aardig 6.25

Mb.
Tergend. Het viel misschien nog mee als de rap werd weggelaten.

Ziegler
Prima! 7,5.

Nog eentje dan maar?

Milton wright - Keep it up

Mb.
Beetje van alles, te weinig van iets. Het is ergens wel fijn, maar echt overtuigen wil het niet.

Mb. schreef:
Beetje van alles, te weinig van iets. Het is ergens wel fijn, maar echt overtuigen wil het niet.

Ben ik wel met je eens. Wat vond je van die er voor (The Masqueraders - Let's face facts)?

Hier iets totaal anders. Deze bonk energie kwam ik vandaag tegen
Brownout - African battle

Zou niet zeggen dat dit uit 2007 komt klinkt als goede afro-beat uit midden jaren 70

8.5

Mb.
Ik zie M. Dibango staan in het clipje. Dat zal ongetwijfeld voor Manu Dibango staan. Bekend van o.a. Soul Mokossa en al bezig sinds de 60s, dus misschien is deze track heruitgebracht? Goed nummer, dat zeker.

Minneapolis schreef:
(quote)

Ben ik wel met je eens. Wat vond je van die er voor (The Masqueraders - Let's face facts)?

Wel oké. De zanger zet iets te veel aan waardoor de oprechtheid van het nummer minder goed overkomt.

Mb.
Ik ben benieuwd wat jullie van dit nummer vinden:

Mb. schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie van dit nummer vinden:

(embed)

Leuk dat je ook met een track komt.

Erg fijne plaat! 8+
Ik dacht eerst een Braziliaanse vibe te horen, maar later komen er meer elementen bij. Heel relaxed. Ik ga er meer van opzoeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.