Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2012, 17:42 uur
Normaal gezien is de vrij recente kant van Soul er niet eentje die me erg ligt, maar dit lust ik wel. En Ayo is gewoon erg lief.
7
7
0
geplaatst: 12 juli 2014, 03:09 uur
Ook dit topic ga ik proberen nieuw leven in te blazen.
Als ik me niet vergis is van Bettye Crutcher eerder "A little bit more won't hurt" geplaatst, maar omdat die titel klopt als een bus, hierbij nog een ander pareltje.
Ik neem aan dat tenminste het begin riedeltje bekend in de oren klinkt.
Als ik me niet vergis is van Bettye Crutcher eerder "A little bit more won't hurt" geplaatst, maar omdat die titel klopt als een bus, hierbij nog een ander pareltje.

Ik neem aan dat tenminste het begin riedeltje bekend in de oren klinkt.
0
geplaatst: 12 juli 2014, 14:40 uur
8
Gelijk maar even haar enige album Bettye Crutcher - As Long as You Love Me (I'll Be Alright) (1974) onder de aandacht brengen. Vorige jaar is dit album opnieuw uitgegeven (Ace Records) met 6 extra nummers uit de archieven waarmee deze heruitgave naar alle waarschijnlijkheid haar gehele ouvre bevat.
Southern "Deep" Soul van hoog nivo van redelijk onbekende dame voor het grote publiek, maar zeer zeker de moeite waard. Durf wel testellen verplichte kost voor elke soul fanaat.
Gelijk maar even haar enige album Bettye Crutcher - As Long as You Love Me (I'll Be Alright) (1974) onder de aandacht brengen. Vorige jaar is dit album opnieuw uitgegeven (Ace Records) met 6 extra nummers uit de archieven waarmee deze heruitgave naar alle waarschijnlijkheid haar gehele ouvre bevat.
Southern "Deep" Soul van hoog nivo van redelijk onbekende dame voor het grote publiek, maar zeer zeker de moeite waard. Durf wel testellen verplichte kost voor elke soul fanaat.
0
Mb.
geplaatst: 25 september 2014, 15:33 uur
Favorietje van me. Kan zich absoluut meten met de semi-klassieker Why Can't There Be Love. 

0
dion_odinot
geplaatst: 14 oktober 2014, 21:15 uur
Mag ik iedereen er even op attent maken dat de frotman van Breakestra ook een solo album heeft uitgebracht: Miles Tackett - The Fool Who Wonders (2014)
nog 0 stemmen op dit album
nog 0 stemmen op dit album

0
Mb.
geplaatst: 1 februari 2015, 14:43 uur
Tergend. Het viel misschien nog mee als de rap werd weggelaten.
0
Mb.
geplaatst: 5 februari 2015, 11:10 uur
Beetje van alles, te weinig van iets. Het is ergens wel fijn, maar echt overtuigen wil het niet.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 18:08 uur
Mb. schreef:
Beetje van alles, te weinig van iets. Het is ergens wel fijn, maar echt overtuigen wil het niet.
Ben ik wel met je eens. Wat vond je van die er voor (The Masqueraders - Let's face facts)?
Hier iets totaal anders. Deze bonk energie kwam ik vandaag tegen

Brownout - African battle
0
geplaatst: 5 februari 2015, 21:04 uur
Zou niet zeggen dat dit uit 2007 komt klinkt als goede afro-beat uit midden jaren 70
8.5
8.5
0
Mb.
geplaatst: 6 februari 2015, 16:43 uur
Ik zie M. Dibango staan in het clipje. Dat zal ongetwijfeld voor Manu Dibango staan. Bekend van o.a. Soul Mokossa en al bezig sinds de 60s, dus misschien is deze track heruitgebracht? Goed nummer, dat zeker.
Wel oké. De zanger zet iets te veel aan waardoor de oprechtheid van het nummer minder goed overkomt.
Minneapolis schreef:
Ben ik wel met je eens. Wat vond je van die er voor (The Masqueraders - Let's face facts)?
(quote)
Wel oké. De zanger zet iets te veel aan waardoor de oprechtheid van het nummer minder goed overkomt.
0
geplaatst: 6 februari 2015, 20:26 uur
Leuk dat je ook met een track komt.
Erg fijne plaat! 8+
Ik dacht eerst een Braziliaanse vibe te horen, maar later komen er meer elementen bij. Heel relaxed. Ik ga er meer van opzoeken.
* denotes required fields.