Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
Ziegler
geplaatst: 28 februari 2015, 13:50 uur
Volgens mij staat Snarky Puppy hier nog niet? Dat mag toch niet.
Luister en huiver!
0
geplaatst: 28 februari 2015, 14:20 uur
Soms wel leuk, maar het is toch wel beetje overdreven stemacrobatiek. Daarnaast vind ik de muziek van Snarky Puppy soms teveel van het goede. Gepingel in de ruimte zeg maar. Maar ze zijn vast allemaal technisch heel vaardig en bijzonder muzikaal getalenteerd.
Little Beaver is altijd fijn en Timmy Willis ligt helemaal in mijn straatje.
The Universals luistert lekker weg, meer niet.
Little Beaver is altijd fijn en Timmy Willis ligt helemaal in mijn straatje.
The Universals luistert lekker weg, meer niet.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 15:16 uur
Ziegler: Het clipje is bekend. Stemacrobatiek inderdaad. Niet prettig, en ik wordt er een beetje zenuwachtig van.
0
Mb.
geplaatst: 28 februari 2015, 17:27 uur
Ik ben het eens met Reijersen en Minneapolis. Het klinkt als een jazz-improvisatie. Niet voor mij.
Het nummertje van de kleine bever vind ik wel leuk.
Het nummertje van de kleine bever vind ik wel leuk.
0
geplaatst: 1 maart 2015, 15:39 uur
Als reactie op Snarky Puppy, hierbij ook jazzy plaatje, maar naar mijn mening wel lekker voor op de zondag.
Sherry Dyanne - Lift My Blues
Reijersen (je staat ook bij elk album..
) ik ben het niet met je eens dat dit nummer een beetje saai is.
Maar haar mooie uitstraling helpt misschien ook.
Sherry Dyanne - Lift My Blues
) ik ben het niet met je eens dat dit nummer een beetje saai is.Maar haar mooie uitstraling helpt misschien ook.
0
Ziegler
geplaatst: 1 maart 2015, 15:51 uur
Goede stem. Band vind ik wat vlakjes.
Ik denk dat snarky puppy haar beter kan gaan begeleiden

0
geplaatst: 1 maart 2015, 16:09 uur
Ziegler schreef:
Het is een idee. Misschien kun je het regelen.

Nogal off-topic, want nu gaat het helemaal naar vocale jazz, maar voor diegenen die daar niet vies van zijn: Francien van Tuinen is een andere dame uit ons eigen landje die ik graag onder de aandacht wil brengen.
Drifting (sample van "Despina's eye")
Jackie (sample van "Tuindance")
Helaas zijn de samples veel te kort voor een goede indruk van de nummers. Haar latere werk staat wel op Youtube, maar dat ken ik niet zo goed als deze 2 albums, waar ik persoonlijk wat mee heb. Met oa Yuri Honing en Michiel Borstlap (over goede begeleiding gesproken).
0
geplaatst: 1 maart 2015, 19:35 uur
Minneapolis schreef:
) ik ben het niet met je eens dat dit nummer een beetje saai is.
Maar haar mooie uitstraling helpt misschien ook.
) ik ben het niet met je eens dat dit nummer een beetje saai is.Maar haar mooie uitstraling helpt misschien ook.
Haha, mijn mening blijft na herbeluistering hetzelfde.
0
Mb.
geplaatst: 1 maart 2015, 20:29 uur
Ik kan dit soort muziek prima aanhoren, maar zelf opzetten zou ik het nooit. Daarmee is alles gezegd. 

0
geplaatst: 2 maart 2015, 22:19 uur
Dan zal ik de jazz maar laten voor wat het is.
Deze gaat bij mij thuis al heel lang mee, maar ik heb weer eens geen idee of het een bekende plaat is of niet.
Larry Young's Fuel - Turn Off The Lights
Deze gaat bij mij thuis al heel lang mee, maar ik heb weer eens geen idee of het een bekende plaat is of niet.
Larry Young's Fuel - Turn Off The Lights
0
geplaatst: 3 maart 2015, 12:15 uur
0
Mb.
geplaatst: 3 maart 2015, 16:26 uur
Tijd voor iets anders..
Irene Reid eist de aandacht op: "Hey world! You better let love in!" Alles wordt uitgepakt om de boodschap te verkondingen. Brommende bassen, harde drums en zowaar vioolpartijen. Desalniettemin doordringt de schelle stem van Irene al het geluid. Psychedelisch en sociaal-kritisch, dat zeker. Niet gek voor een zangeres die haar strepen verdiende in de jazzwereld. Zo'n uitstapje als dit had ze beslist vaker mogen maken!
Irene Reid eist de aandacht op: "Hey world! You better let love in!" Alles wordt uitgepakt om de boodschap te verkondingen. Brommende bassen, harde drums en zowaar vioolpartijen. Desalniettemin doordringt de schelle stem van Irene al het geluid. Psychedelisch en sociaal-kritisch, dat zeker. Niet gek voor een zangeres die haar strepen verdiende in de jazzwereld. Zo'n uitstapje als dit had ze beslist vaker mogen maken!

0
geplaatst: 3 maart 2015, 18:13 uur
Sterk begin, en best een aparte, leuke plaat vanwege o.a. die rare lage klanken tussendoor (waarvoor je het wel even op fatsoenlijke speakers moet horen)..
Maar als geheel wat te bombastisch en druk naar mijn smaak. Toch een leuke ontdekking.
Maar als geheel wat te bombastisch en druk naar mijn smaak. Toch een leuke ontdekking.
0
geplaatst: 3 maart 2015, 19:32 uur
Zit een lekkere groove in dit nummer. De stem van Irene staat me wel aan met dat raspje. Leuke ontdekking.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 14:19 uur
Geen geweldige plaat om nog eens op te zetten, maar gewoon voor de gein een curieus plaatje tussendoor.
Jamsessies van een 18/19 jarige Prince als vingeroefeningen voor zijn officiële debuut.
Jamsessies van een 18/19 jarige Prince als vingeroefeningen voor zijn officiële debuut.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 21:21 uur
Ik ben hier nog helemaal vol van... Gisteren D'Angelo gezien in Vredenburg, en het was fenomenaal!
Dit filmpje van de dag er voor in Paradiso geeft een beetje een indruk van het feest.
Niet gefilmd door mij dus want dit was een dag eerder, en ik film niet (en al zeker niet in portrait stand
) maar ik geniet en dans.
Maar die telt niet echt voor dit topic, en komt waarschijnlijk toch niet binnen zo, daarom pak ik de draad op met
Harlem Underground Band - Smokin Cheeba Cheeba:
Eerder door mij gepost in een ander topic, maar dat heeft toch niemand gezien denk ik.
Dit filmpje van de dag er voor in Paradiso geeft een beetje een indruk van het feest.
Niet gefilmd door mij dus want dit was een dag eerder, en ik film niet (en al zeker niet in portrait stand
) maar ik geniet en dans.Maar die telt niet echt voor dit topic, en komt waarschijnlijk toch niet binnen zo, daarom pak ik de draad op met
Harlem Underground Band - Smokin Cheeba Cheeba:
Eerder door mij gepost in een ander topic, maar dat heeft toch niemand gezien denk ik.
0
Ziegler
geplaatst: 6 maart 2015, 07:00 uur
D'angelo is op dreef daar. Kan die man niet een liverregistratie uitbrengen? Lijkt me een goed idee.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 07:18 uur
Ziegler schreef:
D'angelo is op dreef daar. Kan die man niet een liverregistratie uitbrengen? Lijkt me een goed idee.
Zoiets als Live at the Jazz Café?
D'Angelo - Live at the Jazz Cafe (1998)
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:42 uur
Nou nee. Hoe goed ik "Live at the jazz cafe" ook vind, het mist wel de vette funk en zelfs rock van zijn hedendaagse optredens (de vorige tour had dit ook al natuurlijk). Dus ik ben erg voor een goede nieuwe live registratie. Of houd jij meer naar de R&B sound? Nummers als Sugah daddy en Prayer waren zo veel krachtiger dan op het album.
Misschien is die live in Oslo wat. Helaas kan ik er niets van vinden.
Heb ik Harlem underground ondergesneeuwd met D'Angelo?

Of vonden jullie het niks?
0
geplaatst: 6 maart 2015, 14:03 uur
Haarlem Underground is altijd strak, maar ze hebben betere nummers.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 14:28 uur
Reijersen schreef:
Vertel. Ik ken zelf alleen Harlem underground (1976), en ik vind dit Smokin Cheeba Cheeba met afstand het beste (erg cool) nummer.
Maar ik maak graag kennis met meer, daar kom ik hier voor.
Tone Loc's Cheeba Cheeba vond ik toen het uit kwam ook leuk, maar dat is lang geleden.

0
geplaatst: 6 maart 2015, 15:30 uur
Geef mij maar Fed Up en moet zeggen dat ik tijdens het schrijven Harlem River Drive in gedachten had (Idle Hands)
0
Mb.
geplaatst: 6 maart 2015, 17:03 uur
Het vocale gerommelmoes bij Cheeba Cheeba staat me tegen. Verder wel oké. Iets makkelijker te verteren is het volgende nummer: Superbad. De zangeres heet Sylvia Smith en ze bracht in 1975 een album uit. Het topnummer op dat album is wat mij betreft deze. Waarom? Omdat het zo'n ontzettend aanstekelijke song is! Goede groove, prima gezongen, verder niet heel bijzonder, maar toch heel fijn. En dan die albumcover.. wat houdt ze nu in haar hand?
Het album staat nog niet op MuMe - iemand die het toevoegt? 
Het album staat nog niet op MuMe - iemand die het toevoegt? 
0
geplaatst: 6 maart 2015, 17:25 uur
Altijd leuk, nieuwe kennismakingen Mb. Lekker gitaar rifje aan het begin.
En wat ze in haar hand heeft? Ik gok op een barbecue spies. Maar ik geef direct toe dat met een jas en zonder rokje barbecuen best bijzonder is.
En wat ze in haar hand heeft? Ik gok op een barbecue spies. Maar ik geef direct toe dat met een jas en zonder rokje barbecuen best bijzonder is.

0
Cured
geplaatst: 6 maart 2015, 18:12 uur
Ok, wel wat voor mij op zich. Misschien vind ik nog wat nieuws/goeds.
0
Mb.
geplaatst: 7 maart 2015, 11:21 uur
Het leuke aan het rondspeuren op internet vind ik ook dat je soms van die rare plaatjes tegenkomt. Neem nu dit nummer van Sam Hutchins - verder een prima soulzanger in de traditie van die Zuidelijke soulsound - als voorbeeld. Maar in zijn gekkigheid vind ik het best wel wat hebben. Wat vinden jullie hiervan? 

* denotes required fields.