Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2015, 17:41 uur
Ja, best een leuk nummer inderdaad. Die vibe is herkenbaar "zuiders". Welke gekkigheid bedoel je? Of vergelijk ik het dan teveel met Screaming Jay Hawkins? (waar ik bij de combinatie gekkigheid en muziek direct aan denk)
0
geplaatst: 7 maart 2015, 18:39 uur
Aardig, maar niet helemaal mijn smaak, dat zal misschien niet meer verbazen. Ik vind 'm wat te schreeuwerig, en qua sound van iets voor de tijd die ik het meest interessant vind (al zijn er zat uitzonderingen).
Het gospel achtige "weep-stuk" op 1:40 vind ik wel weer erg mooi!
Het gospel achtige "weep-stuk" op 1:40 vind ik wel weer erg mooi!
0
geplaatst: 8 maart 2015, 11:04 uur
The Real Thing is niet onbekend, maar deze "Rainin' Through My Sunshine" hoor je niet zo vaak.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 22:21 uur
En deze kwam vanavond nog langs (iets totaal anders).
Them two - Am i a good man?
Them two - Am i a good man?
0
Mb.
geplaatst: 9 maart 2015, 16:22 uur
Niet je sterkste toevoegingen, vind ik. Het nummer van The Real Thing is vlees noch vis. Het is niet slecht, maar zo gemakkelijk als het ene oor binnenkomt gaat het andere oor weer uit.
Wat dat betreft ligt het nummer van Them Two meer in mijn straatje. De opbouw had wel wat beter gekund. Verder best oké.
De tekst in combinatie met de korte gospel-break is toch opmerkelijk. Maar het haalt het inderdaad niet bij iets van Screaming Jay Hawkins, al zal ik dat eerder waanzin(nig) noemen.
Wat dat betreft ligt het nummer van Them Two meer in mijn straatje. De opbouw had wel wat beter gekund. Verder best oké. Reijersen schreef:
Ja, best een leuk nummer inderdaad. Die vibe is herkenbaar "zuiders". Welke gekkigheid bedoel je? Of vergelijk ik het dan teveel met Screaming Jay Hawkins? (waar ik bij de combinatie gekkigheid en muziek direct aan denk)
De tekst in combinatie met de korte gospel-break is toch opmerkelijk. Maar het haalt het inderdaad niet bij iets van Screaming Jay Hawkins, al zal ik dat eerder waanzin(nig) noemen.

0
geplaatst: 9 maart 2015, 19:53 uur
Mb.: die van The Real Thing vind ik erg catchy en zoet maar niet minder leuk. Eigenlijk brengen de eerste tonen tot de eerste woorden me gelijk al in de juiste stemming voor dit plaatje. Het ademt helemaal de sfeer van een bepaalde tijd uit vind ik.
Jammer dat er zo weinig mensen komen in dit topic. Blijkbaar ben ik gewoon een paar jaar te laat (en heb ik pech als ik wil terug lezen omdat de meeste mensen ook geen naam bij hun inmiddels kapotte linkje hebben gezet).
Het lijkt me niet dat men tegenwoordig nooit meer iets leuks tegen komt trouwens..
Ik wil dit topic zeker niet kapen (liefst zou ik ook nieuwe ontdekkingen doen, en ik ben blij dat Mb. er tenmintse nog is), maar ik heb nog wel het e.e.a. liggen.
Als anderen wat hebben (graag!) wacht ik.
Anders is hier een nieuwe; BLO - Chant to mother earth
Als jullie dit niet mooi vinden weet ik het niet meer.
Misschien interessant voor principal2000 of thelion gezien hun eerdere enthousiasme over Afro funk, hoewel dit meer psychedelische Afro funk rock is. Of zoiets..
Jammer dat er zo weinig mensen komen in dit topic. Blijkbaar ben ik gewoon een paar jaar te laat (en heb ik pech als ik wil terug lezen omdat de meeste mensen ook geen naam bij hun inmiddels kapotte linkje hebben gezet).
Het lijkt me niet dat men tegenwoordig nooit meer iets leuks tegen komt trouwens..
Ik wil dit topic zeker niet kapen (liefst zou ik ook nieuwe ontdekkingen doen, en ik ben blij dat Mb. er tenmintse nog is), maar ik heb nog wel het e.e.a. liggen.
Als anderen wat hebben (graag!) wacht ik.
Anders is hier een nieuwe; BLO - Chant to mother earth
Als jullie dit niet mooi vinden weet ik het niet meer.

Misschien interessant voor principal2000 of thelion gezien hun eerdere enthousiasme over Afro funk, hoewel dit meer psychedelische Afro funk rock is. Of zoiets..
0
geplaatst: 9 maart 2015, 20:34 uur
The Real Thing is leuk, meer niet. Vrij luchtig.
Them Two doet me wat minder.
BLO is inderdaad een mooi nummer, vooral muzikaal. Vocaal niet al te mindblowing.
---
Minneapolis
Welkom op Musicmeter, waar "blanke" vla liever gegeten wordt dan "chocolade" ijs.
Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik hier kan plaatsen en vaak zijn jullie me al voor
waar ik ook weer content mee ben.
Them Two doet me wat minder.
BLO is inderdaad een mooi nummer, vooral muzikaal. Vocaal niet al te mindblowing.
---
Minneapolis
Welkom op Musicmeter, waar "blanke" vla liever gegeten wordt dan "chocolade" ijs.
Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik hier kan plaatsen en vaak zijn jullie me al voor
0
geplaatst: 9 maart 2015, 20:42 uur
Reijersen schreef:
---
Minneapolis
---
Minneapolis
waar ik ook weer content mee ben. Ik vind het altijd leuk dat je reageert, en als je zelf wat te delen hebt, gewoon doen (als je er zin in hebt). Ik kan wel even wachten.

En tja.. de muzikale voorkeuren van Nederland (niet alleen hier). Radio 6 moet stoppen hoorde ik vorige week. Best triest.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 20:43 uur
Erg triest inderdaad. Was ook een leuke bron voor nieuwe talenten.
0
Mb.
geplaatst: 10 maart 2015, 11:06 uur
BLO is een mooie ontdekking. Ik ben het eens met de opmerking van Reijersen.
Maar tijd voor iets volledig anders. Waarschijnlijk niet weggelegd voor Minneapolis. Want: sixties, zuiders, en blank. Dat laatste noem ik toch maar even voor diegenen die (nog steeds) niet geloven dat "blanke" vla net zo lekker kan smaken als "chocolade" ijs. Maar de liefhebber in deze moet hier toch waardering voor hebben. Len Wade brengt een mooie en oprechte ballade. De plotse gil moet je hem even vergeven.
Maar tijd voor iets volledig anders. Waarschijnlijk niet weggelegd voor Minneapolis. Want: sixties, zuiders, en blank. Dat laatste noem ik toch maar even voor diegenen die (nog steeds) niet geloven dat "blanke" vla net zo lekker kan smaken als "chocolade" ijs. Maar de liefhebber in deze moet hier toch waardering voor hebben. Len Wade brengt een mooie en oprechte ballade. De plotse gil moet je hem even vergeven.

0
geplaatst: 10 maart 2015, 18:25 uur
Ja, nu was ik er op gefixeerd natuurlijk, en ik moest lachen om het eerste gilletje. Leek een beetje op zo'n feest toetertje. 
Maar wel een goed nummer dat me door het tempo en stemgeluid aan Ray's "Drown in my own tears" deed denken. Of kan ik dat beter niet zeggen?

Maar wel een goed nummer dat me door het tempo en stemgeluid aan Ray's "Drown in my own tears" deed denken. Of kan ik dat beter niet zeggen?
0
Mb.
geplaatst: 10 maart 2015, 20:19 uur
Ik vind die gil ook wel wat hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je er raar van opkijkt. Vandaar dat ik een waarschuwing gaf.
De associatie met een feest toetertje was nooit bij mij opgekomen, haha.
Minnea, ik neem aan dat je Ray Charles bedoelt? Ik vind ze niet zo vergelijkbaar - al zitten ze verder wel in hetzelfde vaarwater. Prima nummer ook, van onze Ray. Toch vind ik deze van Len net ietsjes beter. Net..
De associatie met een feest toetertje was nooit bij mij opgekomen, haha. Minnea, ik neem aan dat je Ray Charles bedoelt? Ik vind ze niet zo vergelijkbaar - al zitten ze verder wel in hetzelfde vaarwater. Prima nummer ook, van onze Ray. Toch vind ik deze van Len net ietsjes beter. Net..
0
geplaatst: 10 maart 2015, 21:57 uur
Vandaag in de Soul ladder Candi Staton met "That's How Strong My Love Is". Daardoor moest ik denken aan Tommie Young, één van de artiesten die dit nummer hebben opgenomen.
Dit is haar uitvoering.
(edit na herbeluistering) deze vind ik toch niet sterker dan die van Candi, maar evengoed leuk.
Waarschijnlijk is de titeltrack Do you still feel the same way van haar album uit 1973 haar bekendste nummer, maar You brought it all on yourself en Everybodys Got a Little Devil in Their Soul vind ik ook goed.
Maar na wat wikken en wegen is dit denk ik dit mijn favoriet: "You can only do wrong so long"
Dit is haar uitvoering.
(edit na herbeluistering) deze vind ik toch niet sterker dan die van Candi, maar evengoed leuk.
Waarschijnlijk is de titeltrack Do you still feel the same way van haar album uit 1973 haar bekendste nummer, maar You brought it all on yourself en Everybodys Got a Little Devil in Their Soul vind ik ook goed.
Maar na wat wikken en wegen is dit denk ik dit mijn favoriet: "You can only do wrong so long"
0
geplaatst: 11 maart 2015, 16:00 uur
Mag ik alvast zo vrij zijn jullie kennis te laten maken met de nieuwe Van Hunt?
Vega (stripes on) - YouTube
Vega (stripes on) - YouTube
0
geplaatst: 11 maart 2015, 21:18 uur
Uiteraard mag dat! 
Ik ben niet zo weg van de albums van Hunt, maar losse nummers als Highlights, If i take you home, Being a girl en Hot stage lights vind ik wel leuk. Daarna heb ik hem niet meer gevolgd.
Dit klinkt weer anders dan wat ik van hem ken, en klinkt toch bekend in de oren (het gitaar rifje?). Wel lekker, zonder dat ik er al wild van ben. Mijn interesse in een nieuw album is i.i.g. wel gewekt.

Ik ben niet zo weg van de albums van Hunt, maar losse nummers als Highlights, If i take you home, Being a girl en Hot stage lights vind ik wel leuk. Daarna heb ik hem niet meer gevolgd.
Dit klinkt weer anders dan wat ik van hem ken, en klinkt toch bekend in de oren (het gitaar rifje?). Wel lekker, zonder dat ik er al wild van ben. Mijn interesse in een nieuw album is i.i.g. wel gewekt.
0
Mb.
geplaatst: 12 maart 2015, 18:12 uur
Fijne bijdrage, Minneapolis! Ik heb haar naam weleens voorbij zien komen, maar ik was vooralsnog niet bekend met haar muziek. Klinkt echt goed dit! Ik vind haar versie van That's How Strong My Love Is ook beter dan die van Candi. Ze heeft wel iets weg van een jonge Aretha, vind je niet? Ze heeft zelfs gekeken naar haar maniertjes, hoor de "Oh, baby" in Do You Still Feel The Same Way, dat is zo Aretha! Enfin, goed spul. You Can Only Do Wrong So Long is ook een mooie keuze, prima mid-tempo'tje dus. 
De nieuwe track van Van Hunt doet me denken aan iets van Cody Chesnutt - voor zover ik bekend ben met zijn materiaal dan. Lo-fi, radio edits, beetje rommelig, maar toch met een zekere drive. Ik vind het zeker niet slecht in ieder geval, maar ik weet niet of ik het snel zou opzetten. Wat vind jij eigenlijk, Reijersen?
Dan de bijdrage van vandaag. Toen ik luisterde naar Tommie Young moest ik aan Alex Brown denken. Niet dat ze op elkaar lijken, integendeel. Alex Brown lijkt over wat minder kracht te bezitten, maar vergis je niet want deze dame staat haar "mannetje".
Dat hoor je wel op I'm Not Responsible. De kwetsbaarheid van haar stem is juist haar kracht. Ze zong voornamelijk als achtergrondzangeres bij Stevie Wonder, maar in 1970 bracht ze een album uit. Zeker de moeite waard, al vind ik het niet beter worden dan dit nummer.

De nieuwe track van Van Hunt doet me denken aan iets van Cody Chesnutt - voor zover ik bekend ben met zijn materiaal dan. Lo-fi, radio edits, beetje rommelig, maar toch met een zekere drive. Ik vind het zeker niet slecht in ieder geval, maar ik weet niet of ik het snel zou opzetten. Wat vind jij eigenlijk, Reijersen?
Dan de bijdrage van vandaag. Toen ik luisterde naar Tommie Young moest ik aan Alex Brown denken. Niet dat ze op elkaar lijken, integendeel. Alex Brown lijkt over wat minder kracht te bezitten, maar vergis je niet want deze dame staat haar "mannetje".
Dat hoor je wel op I'm Not Responsible. De kwetsbaarheid van haar stem is juist haar kracht. Ze zong voornamelijk als achtergrondzangeres bij Stevie Wonder, maar in 1970 bracht ze een album uit. Zeker de moeite waard, al vind ik het niet beter worden dan dit nummer.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 21:25 uur
Ik moest het nummer wat vaker horen, maar ik begin het nu te waarderen.
Totaal onbekende naam voor mij, deze Alex Brown, en daarom alleen al leuk. Ik kan ook niks van haar vinden verder. Ze heeft een prettige stem vind ik.
Totaal onbekende naam voor mij, deze Alex Brown, en daarom alleen al leuk. Ik kan ook niks van haar vinden verder. Ze heeft een prettige stem vind ik.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 21:24 uur
Ik was ook wel benieuwd naar Reijersen's commentaar.
Een nieuwe dan maar. Totaal anders weer, en Ik vraag me af of dit in de smaak valt, maar ik vind het zelf erg goed. Zeker die synthesizer solo in de tweede helft van het nummer.
Ergens bij de Youtube commentaren staat Sci-fi jazz funk (of cosmic funk). Dat dekt de lading wel.
Dexter Wansel - Life on Mars
Een nieuwe dan maar. Totaal anders weer, en Ik vraag me af of dit in de smaak valt, maar ik vind het zelf erg goed. Zeker die synthesizer solo in de tweede helft van het nummer.
Ergens bij de Youtube commentaren staat Sci-fi jazz funk (of cosmic funk). Dat dekt de lading wel.
Dexter Wansel - Life on Mars
0
geplaatst: 13 maart 2015, 21:57 uur
Vind het een prima nummer van Van. Misschien niet heel verrassend, maar wel gewoon lekker. Nu vind ik zijn muziek vaak wel relaxed en wordt die lijn met deze single doorgezet.
Verder: wegens mijn blog luister ik vooral recente muziek en zal minder snel een offerte ontdekking hier posten, maar ben erg blij met jullie actieve bijdragen.
Verder: wegens mijn blog luister ik vooral recente muziek en zal minder snel een offerte ontdekking hier posten, maar ben erg blij met jullie actieve bijdragen.
0
Mb.
geplaatst: 14 maart 2015, 17:42 uur

Over de nieuwe bjdrage: Dexter Wansel is mij niet onbekend. Ik kan het goed hebben in ieder geval.

0
geplaatst: 15 maart 2015, 01:06 uur
Ik had wel een nieuwe verwacht Mb. 
Volgende keer ga ik weer terug naar de soul, maar eerst nog even de pakweg 10 koppige (het varieert) Latin funk band Jungle Fire uit Los Angeles. Hun debuut album Tropicoso is van eind 2014.
Aanvankelijk koos ik voor Fire walker, de single van dit album. Met name de sax vanaf 1:30 is fijn.
De titeltrack "Tropicoso" is wat minder bombastisch en vind ik ook niet verkeerd. Niets nieuws onder de zon, maar wel lekker.
Toch is hun korte debuut singletje van een jaar eerder "Comencemos" (Let's start) nog mijn favoriete nummer. Wellicht wat geholpen door de dynamische clip.

Volgende keer ga ik weer terug naar de soul, maar eerst nog even de pakweg 10 koppige (het varieert) Latin funk band Jungle Fire uit Los Angeles. Hun debuut album Tropicoso is van eind 2014.
Aanvankelijk koos ik voor Fire walker, de single van dit album. Met name de sax vanaf 1:30 is fijn.
De titeltrack "Tropicoso" is wat minder bombastisch en vind ik ook niet verkeerd. Niets nieuws onder de zon, maar wel lekker.
Toch is hun korte debuut singletje van een jaar eerder "Comencemos" (Let's start) nog mijn favoriete nummer. Wellicht wat geholpen door de dynamische clip.
0
Mb.
geplaatst: 15 maart 2015, 13:02 uur
Wow. Dit is gewoon een cover van een cover! Het origineel (= Let's Start) komt namelijk voort uit een samenwerking tussen Fela Kuti en Ginger Baker. Vervolgens heeft de Colombiaanse band Phirpo y sus Caribes midden jaren 70' een cover uitgebracht waarin vooral de toevoeging van blazers opvalt. En de nieuwe titel (Comenencemos) is simpelweg Spaans voor Let's Start. De versie van Phirpo heeft nog een gitaarsolo die in de cover van Jungle Fire blijkbaar is vervangen door een congos/drum-solo, maar het nummer is verder vrijwel identiek aan het nummer van Phirpo y sus Caribes. Oordeel zelf maar:
Verder een uitstekende song overigens.
Iets voor kemm ook?
Verder een uitstekende song overigens.
Iets voor kemm ook?
0
geplaatst: 15 maart 2015, 13:13 uur
Weer wat geleerd. Als ik dat geweten had had ik het bij de nieuwe single Firewalker gehouden.
Deze Comencemos was ook nog voor hun debuut album, dus niet onlogisch dat ze begonnen met covers. Ik vind de nieuwe versie overigens beter klinken.
edit. Mb.:i k heb net ook nog het origineel van Fela geluisterd. Dat is toch de winnaar denk ik, maar ik houd ook wel van die uitgesponnen versies met lange solo's. Maar inderdaad lijken versie 2 en 3 erg op elkaar. Leuk te horen. Zeker van iemand die niet zo weg is van Fela Kuti.
Wat vond je van het nieuwe (eigen werk) van Jungle Fire?
Deze Comencemos was ook nog voor hun debuut album, dus niet onlogisch dat ze begonnen met covers. Ik vind de nieuwe versie overigens beter klinken.
edit. Mb.:i k heb net ook nog het origineel van Fela geluisterd. Dat is toch de winnaar denk ik, maar ik houd ook wel van die uitgesponnen versies met lange solo's. Maar inderdaad lijken versie 2 en 3 erg op elkaar. Leuk te horen. Zeker van iemand die niet zo weg is van Fela Kuti.

Wat vond je van het nieuwe (eigen werk) van Jungle Fire?
0
Mb.
geplaatst: 15 maart 2015, 14:49 uur
Maar nu we toch in de Latijnse sferen zitten, dan mag goede boogaloo niet missen! Je moet de zomerhitte immers zelf binnenhalen op zo'n grauwe zondag. Voetjes van de vloer, cause' it's the time to freak off! 
Fenomenale boogaloo, al zeg ik het zelf. Wat een energie kent dit nummer toch! Reacties graag.

Fenomenale boogaloo, al zeg ik het zelf. Wat een energie kent dit nummer toch! Reacties graag.

0
geplaatst: 15 maart 2015, 16:34 uur
Nice!
Er wordt flink met power getoeterd zeg. Inderdaad heel energiek en die 60's latin sound vind ik ook leuk.
Er wordt flink met power getoeterd zeg. Inderdaad heel energiek en die 60's latin sound vind ik ook leuk.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 20:37 uur
De zon schijnt weer lekker fel in dit topic: goed bezig, jongens, lekkere grooves 

0
geplaatst: 16 maart 2015, 21:51 uur
Binnenkort meer zonnigs. Eerst als beloofd weer wat soul.
Fred Williams & The Jewels Band - Tell Her. Sterk gezongen, maar het is de gitaar doet het 'm doet voor mij. Gelijk vanaf het intro. Listen...
Fred Williams & The Jewels Band - Tell Her. Sterk gezongen, maar het is de gitaar doet het 'm doet voor mij. Gelijk vanaf het intro. Listen...
* denotes required fields.