Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2015, 20:02 uur
Grappig.. Ja er is ook zo ontzettend veel gesampled. Die had ik gemist, maar dat komt waarschijnlijk omdat sinds de 2e helft jaren 90 amper nog hip-hop volg.
0
geplaatst: 17 maart 2015, 23:34 uur
Tjonge, een hoop in te halen hier.
American Gypsy een vrij aardig nummer. Verder hiervoor nog fraaiere nummers
Hoogtepunten:
* Tommie Young
* Sylvia Smith
* Alex Brown
* Jungle Fire
* Harlem Underground Band
(en Dexter Wansel was al bekend)
... en dan heb ik ze nog lang niet allemaal gehad.
American Gypsy een vrij aardig nummer. Verder hiervoor nog fraaiere nummers
Hoogtepunten:
* Tommie Young
* Sylvia Smith
* Alex Brown
* Jungle Fire
* Harlem Underground Band
(en Dexter Wansel was al bekend)
... en dan heb ik ze nog lang niet allemaal gehad.
0
Mb.
geplaatst: 18 maart 2015, 13:51 uur
De zang van Fred Williams is angstaanjagend mooi. Dat maakt voor mij ook het nummer. Ik had het nummer nog beter gevonden als de instrumentatie daar beter bij paste. Al is de gitaar niet misplaatst.
Het nummer van American Gypsy (hoezo "onze eigen"?) vind ik moeilijk om te beoordelen. Het begint niet al te sterk, maar ik kom steeds beter in de groove naarmate het nummer voortzet. De zang zit ergens tussen dat van Sly en Gil Scott-Heron - goede namen dus - maar ik kreeg ook een associatie met Barry White. Enfin, misschien zwets ik maar wat nu, ik weet het gewoon nog niet zo met dit nummer.
Het nummer van American Gypsy (hoezo "onze eigen"?) vind ik moeilijk om te beoordelen. Het begint niet al te sterk, maar ik kom steeds beter in de groove naarmate het nummer voortzet. De zang zit ergens tussen dat van Sly en Gil Scott-Heron - goede namen dus - maar ik kreeg ook een associatie met Barry White. Enfin, misschien zwets ik maar wat nu, ik weet het gewoon nog niet zo met dit nummer.

0
geplaatst: 18 maart 2015, 20:10 uur
Mb.: De leden van American Gypsy kwamen wel uit Californië, waar ze met veel grote artiesten schijnen te hebben gespeeld, maar vestigden zich in ons landje en hebben hier ook hun platen opgenomen. Het is ruim voor mijn tijd, maar ze krijgen de eer toegewezen dat ze de funk naar Nederland brachten.
Het nummer heb ik al jaren op een verzamelaar, maar bovenstaande kwam ik ook pas net achter. En nee, die Barry White associatie heb ik niet
. Sly wel een beetje. Hoewel er niks mis is aan met Barry. The trouble with me vind ik bijvoorbeeld een heerlijk disco plaatje. Hoe fout misschien ook.
Maar eh.. waar blijft je '"song of the day" Mb? Ik weet haast zeker dat je wat hebt voor ons.
Het nummer heb ik al jaren op een verzamelaar, maar bovenstaande kwam ik ook pas net achter. En nee, die Barry White associatie heb ik niet
. Sly wel een beetje. Hoewel er niks mis is aan met Barry. The trouble with me vind ik bijvoorbeeld een heerlijk disco plaatje. Hoe fout misschien ook.Maar eh.. waar blijft je '"song of the day" Mb? Ik weet haast zeker dat je wat hebt voor ons.

0
geplaatst: 19 maart 2015, 00:02 uur
Wendy René, de Stax zangeres met een kudde engeltjes op haar schouder (jullie kennen het verhaal rond Otis Redding's vliegongeluk waarschijnlijk), is vooral bekend van After Laughter comes tears, maar daarnaast is haar repertoire niet al te bekend dacht ik (hoop ik wat dit topic betreft).
Crying by myself vind ik ook mooi, maar onderstaande "I wish i were that girl" vind ik net iets aparter.
Waar ik eerder Alton Ellis' rocksteady songs met soul vergeleek wil ik nu de omgekeerde gekke uitspraak doen over dit nummer. Het heeft (na de tango tonen aan het begin) een soort Rocksteady vibe vind ik. Maar misschien ligt dat aan mij.
Crying by myself vind ik ook mooi, maar onderstaande "I wish i were that girl" vind ik net iets aparter.
Waar ik eerder Alton Ellis' rocksteady songs met soul vergeleek wil ik nu de omgekeerde gekke uitspraak doen over dit nummer. Het heeft (na de tango tonen aan het begin) een soort Rocksteady vibe vind ik. Maar misschien ligt dat aan mij.
0
geplaatst: 19 maart 2015, 18:42 uur
- Jungle Fire: prima groove hoor
- Freak off: inderdaad lekker dansbaar
- Fred Williams: kende ik reeds. Inderdaad een goed nummer.
- American Gyspsy: doet me erg weinig, beetje flauwtjes
- Wendy Rene: dat ze met zo'n stem niet bekender is geworden zeg
- Freak off: inderdaad lekker dansbaar
- Fred Williams: kende ik reeds. Inderdaad een goed nummer.
- American Gyspsy: doet me erg weinig, beetje flauwtjes
- Wendy Rene: dat ze met zo'n stem niet bekender is geworden zeg
0
Mb.
geplaatst: 19 maart 2015, 20:46 uur
Ja, dit ligt helemaal in mijn straatje. Ik kende haar dan ook al. Dat er echter zo'n handige verzamelaar te vinden was wist ik dan weer niet. Misschien eens opzoeken! Het is vooral de stem die het materiaal echt de moeite waard maakt. De sound in zijn geheel is een beetje oubollig, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd.
Het selectienummer vind ik minder goed als de nummers die je verder noemt. Misschien te rocksteady?
PS: Ik zal morgen weer wat plaatsen, Minneapolis. No worries!
Het selectienummer vind ik minder goed als de nummers die je verder noemt. Misschien te rocksteady?

PS: Ik zal morgen weer wat plaatsen, Minneapolis. No worries!
0
geplaatst: 19 maart 2015, 23:49 uur
Ik twijfelde ook een beetje welk nummer te kiezen van Wendy René.
Leuk Mb. Ik ben benieuwd. Voor vandaag heb ik nog deze energieke, instrumentale, en naar mijn mening behoorlijk sterk gespeelde, funk track.
Black Heat - Wanaoh (1972)
Leuk Mb. Ik ben benieuwd. Voor vandaag heb ik nog deze energieke, instrumentale, en naar mijn mening behoorlijk sterk gespeelde, funk track.
Black Heat - Wanaoh (1972)
0
Mb.
geplaatst: 20 maart 2015, 10:58 uur
Jij denkt ook, zonsverduistering op komst, tijd voor Black Heat?
Goede keuze in ieder geval. De fluit geeft de track iets extra's. De albums van Black Heat zijn ook absoluut de moeite waard.
Iets anders dan. Ik wil het even hebben over Jerry Butler. Voor de liefhebber toch geen onbekende naam, denk ik zo. Het album The Iceman Cometh wordt goed gewaardeerd op Musicmeter. De soulman schreef meerdere hits (o.a. de evergreen For Your Precious Love uit 1958!) die hem meerdere grammy-nominaties opleverde. Toch zal je zijn naam niet zo een-twee-drie noemen als je het over soulmuziek hebt. Natuurlijk heeft de beste man niet de allure van een Otis, Sam, Curtis, noem ze maar op, maar dat betekent niet dat wij - de liefhebbers - hem ongenoemd mogen laten. De soulman staat niet eens in onze soultop 600! Jerry verdient toch een plaats! Laat ik mij pleidooi afsluiten met één van mijn favoriete JB-tracks (let op: JB staat voor Jerry Butler en niet voor James Brown, laat ik niet merken dat je dit denkt!
).
Never Give You Up heeft iets tijdloos, misschien is het de melodie of het parafraseren van Jerry, maar een een mooi nummer is het zeker. Ik mag er in ieder geval heel graag naar luisteren. Jij ook?
Goede keuze in ieder geval. De fluit geeft de track iets extra's. De albums van Black Heat zijn ook absoluut de moeite waard. Iets anders dan. Ik wil het even hebben over Jerry Butler. Voor de liefhebber toch geen onbekende naam, denk ik zo. Het album The Iceman Cometh wordt goed gewaardeerd op Musicmeter. De soulman schreef meerdere hits (o.a. de evergreen For Your Precious Love uit 1958!) die hem meerdere grammy-nominaties opleverde. Toch zal je zijn naam niet zo een-twee-drie noemen als je het over soulmuziek hebt. Natuurlijk heeft de beste man niet de allure van een Otis, Sam, Curtis, noem ze maar op, maar dat betekent niet dat wij - de liefhebbers - hem ongenoemd mogen laten. De soulman staat niet eens in onze soultop 600! Jerry verdient toch een plaats! Laat ik mij pleidooi afsluiten met één van mijn favoriete JB-tracks (let op: JB staat voor Jerry Butler en niet voor James Brown, laat ik niet merken dat je dit denkt!
). Never Give You Up heeft iets tijdloos, misschien is het de melodie of het parafraseren van Jerry, maar een een mooi nummer is het zeker. Ik mag er in ieder geval heel graag naar luisteren. Jij ook?
0
geplaatst: 20 maart 2015, 20:16 uur
Ja, die albumhoes van Black Heat past perfect bij vandaag hè? Toch is het puur toeval. 
Over JB: Goed nummer! Bij Jerry Butler denk ik gelijk aan Only the strong survive, en ik moet bekennen dat ik daarna ik echt zal moeten zoeken (en dan zal ik misschien wel het e.e.a. herkennen).
Deze Never give you up vind ik eigenlijk leuker dan die grote bekende. Vooral het eerste stuk. Hij zingt het lekker en de instrumentatie (die hoorn ook!) vind ik ook mooi.
Dat Iceman album komt op de te luisteren lijst. Je gaat me toch niet vertellen deze JB eigenijk ook the hardest working man in showbusiness is toch?

Over JB: Goed nummer! Bij Jerry Butler denk ik gelijk aan Only the strong survive, en ik moet bekennen dat ik daarna ik echt zal moeten zoeken (en dan zal ik misschien wel het e.e.a. herkennen).
Deze Never give you up vind ik eigenlijk leuker dan die grote bekende. Vooral het eerste stuk. Hij zingt het lekker en de instrumentatie (die hoorn ook!) vind ik ook mooi.
Dat Iceman album komt op de te luisteren lijst. Je gaat me toch niet vertellen deze JB eigenijk ook the hardest working man in showbusiness is toch?

0
Mb.
geplaatst: 21 maart 2015, 12:34 uur
Ik kwam er onlangs achter dat Jerry samen met Otis I've Been Loving You Too Long heeft geschreven. Laat dat nu net één van de mooiste nummers van de soul-icoon Otis Redding zijn. Leuk om te weten. 

0
geplaatst: 21 maart 2015, 14:56 uur
Jerry Butler komt zeker terug in een andere soullijst
Dit album staat bij mij ook hoog aangeschreven. Mooie keuze qua song.
Dit album staat bij mij ook hoog aangeschreven. Mooie keuze qua song.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 16:32 uur
Een keer een oudje. Deze single was in '62 enkel een hitje in Detroit, maar als ik het internet moet geloven inmiddels een prijzig collectors item.
Willie Jones - Where's My Money
Ook B-kant Don't leave me vind ik leuk.
Willie Jones - Where's My Money
Ook B-kant Don't leave me vind ik leuk.
0
Mb.
geplaatst: 22 maart 2015, 13:27 uur
Absoluut geen slechte plaat hoor! Het is wel een nummer dat getekend is door de tand des tijds, maar dat is niet per se slecht. Een oldie die ik altijd mooi heb gevonden is Heartbreak Avenue van Jimmy Dotson. Het nummer komt weliswaar uit 1968, maar het klinkt alsof het uit begin jaren 60' komt.
Maar die stem..
Maar die stem..
0
geplaatst: 22 maart 2015, 14:44 uur
Zeker niks mis met oud op z'n tijd daar ben ik heel ruimdenkend in
. Mooie nostalgisch klinkende sound. Het klinkt inderdaad nog ouder dan het is. Ik denk dat ik 'm in de loop van de dag nog eens spelen want ik moet er nog een beetje aan wennen, maar de eerste indruk is zeker niet verkeerd.
. Mooie nostalgisch klinkende sound. Het klinkt inderdaad nog ouder dan het is. Ik denk dat ik 'm in de loop van de dag nog eens spelen want ik moet er nog een beetje aan wennen, maar de eerste indruk is zeker niet verkeerd.
0
geplaatst: 22 maart 2015, 22:54 uur
Hebben jullie websites en blogs waar jullie de oudere soul inspiratie vandaan halen? Ben wel benieuwd 

0
geplaatst: 22 maart 2015, 23:35 uur
Reijersen schreef:
Hebben jullie websites en blogs waar jullie de oudere soul inspiratie vandaan halen? Ben wel benieuwd
Nee, helaas niet. Ik zou er wel graag een paar goede willen weten.
Tor nu toe is het een combinatie van de cd kast, het good old vinyl en wat ik het afgelopen jaar op Youtube en Spotify ben tegengekomen (soms leidt het één tot het ander als ik wat opzoek). Die laatste kende ik ook van Youtube geloof ik.
Ik heb nog een aantal gepland, maar het begint wel op te drogen.

Overigens ben ik van plan hierna een ook wat nieuwer spul te plaatsen (grote kans dat jij het wel kent, en van eentje ben ik al zeker). Indien anderen wat hebben wacht ik even uiteraard.
En jij Reijersen? Ik vroeg me heel toevallig vandaag precies hetzelfde af over de grootverbruikers (meer dan ik) van de soul hier. Waar haal jij je titels vandaan? Want ik kom zelden jouw naam niet tegen.
0
Mb.
geplaatst: 23 maart 2015, 16:04 uur
Eigenlijk vind ik dat er een gemis is aan toegankelijke sites over soulmuziek. Ik zou het heel tof vinden als er een site zou zijn waar de soulmuziek van weleer in het heden wordt gezet. Zover ik weet is die er niet. Maar je komt al heel ver met YT en Google. Het is een kwestie van nieuwsgierig zijn. Ik ben sowieso meer iemand van de singles dan van de albums dus ik ben altijd op zoek naar dat ene nummer dat je moet horen. 
Daarom vind ik het ook veel leuker om hier op het forum te praten over soulmuziek dan om een review te geven van een album. Alleen heb ik wel het idee dat er vroeger - die goeie ouwe tijd, weet je wel
- meer discussie was. Misschien wordt soulmuziek steeds meer iets van vroeger. Zie het verhaal rondom radio 6.
Wat zijn jouw gedachten hierover, Reijersen? Zoiets als Opus De Soul vind ik een leuk initiatief trouwens!

Daarom vind ik het ook veel leuker om hier op het forum te praten over soulmuziek dan om een review te geven van een album. Alleen heb ik wel het idee dat er vroeger - die goeie ouwe tijd, weet je wel
- meer discussie was. Misschien wordt soulmuziek steeds meer iets van vroeger. Zie het verhaal rondom radio 6. Wat zijn jouw gedachten hierover, Reijersen? Zoiets als Opus De Soul vind ik een leuk initiatief trouwens!
0
geplaatst: 23 maart 2015, 17:29 uur
Als je een goede souldiscussie wilt voeren moet je sowieso niet op MusicMeter zijn. Daar zal de discussie snel verzanden in argumenten drie a vier deelnemers.
Bij mij zit er een groot verschil tussen het ontdekken van oudere soul en het ontdekken van nieuwere soul. Voor de nieuwere soul ben ik veel meer een album-man. Deze releases vinden is met bijvoorbeeld een Spotify, allmusic, Amazon en Platomania redelijk makkelijk. Het is ook wel een kwestie van veel uitproberen en luisteren. Hierdoor kom ik nog weleens een miskleun tegen, maar ontdek ik zo nu en dan ook weleens wat.
Oudere soul is wat lastiger. Ik weet dat ik vroeger nog wel wat blogs had, maar die hebben na een defect van een oudere pc nooit kunnen opslaan. Merkte toen al dat ook die blogs als snel niet zo frequent (tot helemaal niet) meer posten. Moet zeggen dat ik voor de oudere soul ook wel meer van de losse nummers ben. Hiervoor houd ik graag de verzamelaars van Ace in de gaten en ook in het Platomania boekje worden deze vaak besproken. Muziekbladen heb ik dan weer wat minder aan. Jazzism of Jazz Magazine kunnen mij bij lange na niet genoeg helpen met ontdekkingen. Al helemaal geen oudere muziek. Ook via social media haal ik nog weleens wat op. Dat ligt dan vooral bij Radio6 DJ’s als een Winfried Baijens of een Angelique Houtveen. Daarom vind ik het ook erg jammer als Radio6 daadwerkelijk gaat verdwijnen aangezien zij wel echt oog hadden voor nieuwe talenten
Moet zeggen dat het sowieso wel lastig is hoor. Zo heb ik dus dat eigen blog, maar het is verdomde lastig om een steady aantal bezoekers vast te houden. Ik probeer bijvoorbeeld een soort blend te vinden tussen nieuwere en oudere soul, maar dat alleen werkt. Tevens is er weinig reactie en is het vinden van nieuwe, originele ideeën voor posts erg lastig. Ook heb ik bijvoorbeeld niet altijd inspiratie om content te schrijven, maar één dagje zonder content op een blog kan nog wel, twee dagen ga je al snel in je bezoekersaantallen missen.
Bij mij zit er een groot verschil tussen het ontdekken van oudere soul en het ontdekken van nieuwere soul. Voor de nieuwere soul ben ik veel meer een album-man. Deze releases vinden is met bijvoorbeeld een Spotify, allmusic, Amazon en Platomania redelijk makkelijk. Het is ook wel een kwestie van veel uitproberen en luisteren. Hierdoor kom ik nog weleens een miskleun tegen, maar ontdek ik zo nu en dan ook weleens wat.
Oudere soul is wat lastiger. Ik weet dat ik vroeger nog wel wat blogs had, maar die hebben na een defect van een oudere pc nooit kunnen opslaan. Merkte toen al dat ook die blogs als snel niet zo frequent (tot helemaal niet) meer posten. Moet zeggen dat ik voor de oudere soul ook wel meer van de losse nummers ben. Hiervoor houd ik graag de verzamelaars van Ace in de gaten en ook in het Platomania boekje worden deze vaak besproken. Muziekbladen heb ik dan weer wat minder aan. Jazzism of Jazz Magazine kunnen mij bij lange na niet genoeg helpen met ontdekkingen. Al helemaal geen oudere muziek. Ook via social media haal ik nog weleens wat op. Dat ligt dan vooral bij Radio6 DJ’s als een Winfried Baijens of een Angelique Houtveen. Daarom vind ik het ook erg jammer als Radio6 daadwerkelijk gaat verdwijnen aangezien zij wel echt oog hadden voor nieuwe talenten
Moet zeggen dat het sowieso wel lastig is hoor. Zo heb ik dus dat eigen blog, maar het is verdomde lastig om een steady aantal bezoekers vast te houden. Ik probeer bijvoorbeeld een soort blend te vinden tussen nieuwere en oudere soul, maar dat alleen werkt. Tevens is er weinig reactie en is het vinden van nieuwe, originele ideeën voor posts erg lastig. Ook heb ik bijvoorbeeld niet altijd inspiratie om content te schrijven, maar één dagje zonder content op een blog kan nog wel, twee dagen ga je al snel in je bezoekersaantallen missen.
0
geplaatst: 23 maart 2015, 20:51 uur
Je hebt een erg mooi blog Reijersen! Ik ben er in het verleden al een paar keer langs gekomen, en ik heb net weer even rondgesnuffeld dankzij bovenstaande berichten.
Heel regelmatig zal het niet worden daarvoor is mijn rondje van te checken sites (ook fotografie) al te groot. Waarschijnlijker is dat ik eens in de zoveel tijd langer lees. Net als met je Spotify lijst trouwens. Dat doe ik ook liever in grotere stukken. Dan zal ik ook wel wat laten horen. Niks dan lof voor de tijd en energie.
Platomania is een leuke tip trouwens. Bedankt.
Een nummertje maar weer?
Die van vandaag is op het randje van off- topic (soul of funk), maar ik vind juist die grensgebieden vaak erg leuk.
"Tales from Beyond the Groove" van The limp twins heeft weinig aandacht gekregen op Musicmeter, terwijl ik het een heel fijn plaatje vind. Een soort funky broertje van The whitest boy alive (die ik ook erg waardeerde).
Het staat hier op Musicmeter onder jazz/funk. Funky geldt zeker voor nummers als "If It Ain't Broke...Break It", "Tales from beyond the groove" en het imo leukere Another day in the life of Mr Jones.
Mijn favoriete nummers van het album zijn iets meer pop, maar nog steeds funky. Dan heb ik het over Moving Closer to the Sofa
en vooral onderstaande "Elemental".
Heel regelmatig zal het niet worden daarvoor is mijn rondje van te checken sites (ook fotografie) al te groot. Waarschijnlijker is dat ik eens in de zoveel tijd langer lees. Net als met je Spotify lijst trouwens. Dat doe ik ook liever in grotere stukken. Dan zal ik ook wel wat laten horen. Niks dan lof voor de tijd en energie.
Platomania is een leuke tip trouwens. Bedankt.
Een nummertje maar weer?
Die van vandaag is op het randje van off- topic (soul of funk), maar ik vind juist die grensgebieden vaak erg leuk.
"Tales from Beyond the Groove" van The limp twins heeft weinig aandacht gekregen op Musicmeter, terwijl ik het een heel fijn plaatje vind. Een soort funky broertje van The whitest boy alive (die ik ook erg waardeerde).
Het staat hier op Musicmeter onder jazz/funk. Funky geldt zeker voor nummers als "If It Ain't Broke...Break It", "Tales from beyond the groove" en het imo leukere Another day in the life of Mr Jones.
Mijn favoriete nummers van het album zijn iets meer pop, maar nog steeds funky. Dan heb ik het over Moving Closer to the Sofa
en vooral onderstaande "Elemental".
0
geplaatst: 24 maart 2015, 08:11 uur
Buiten de nummers wil ik de discussie ook wel gaande houden hoor.
Over de songs: muzikaal prima in orde, maar ik mis op vocaal vlak wel een zeker extraatje.
Over de songs: muzikaal prima in orde, maar ik mis op vocaal vlak wel een zeker extraatje.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 19:31 uur
Ondertussen: de nieuwe Jill Scott!
Hier word ik dus zeker wel vrolijk van.
Hier word ik dus zeker wel vrolijk van.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 19:46 uur
Het nieuws alleen al word ik vrolijk van. Ik wist niet eens dat er een nieuwe aan zat te komen.
Ik neem aan dat dan er ook een album komt? Dat is zeker iets om naar uit te kijken (al is de kans groot dat het, net als de laatste twee, mij niet zo zal bevallen als Beautiful human, waar ik toentertijd helemaal gek van was).
Het nieuwe nummer stemt wel hoopvol. Leuk dat ze hier voor zo'n klassieke sound kiest met bijpassende blazers. Haar stem leent zich er ook goed voor. Eerste indruk: ja!!
Die Questlove duikt trouwens ook overal op hè?
Ik neem aan dat dan er ook een album komt? Dat is zeker iets om naar uit te kijken (al is de kans groot dat het, net als de laatste twee, mij niet zo zal bevallen als Beautiful human, waar ik toentertijd helemaal gek van was).
Het nieuwe nummer stemt wel hoopvol. Leuk dat ze hier voor zo'n klassieke sound kiest met bijpassende blazers. Haar stem leent zich er ook goed voor. Eerste indruk: ja!!
Die Questlove duikt trouwens ook overal op hè?

0
Ziegler
geplaatst: 24 maart 2015, 21:15 uur
Die Jill Scott klinkt lekker. Ik ben wat minder van de blues, maar van haar kan ik het hebben.
0
Mb.
geplaatst: 24 maart 2015, 21:34 uur
Het album van The Limp Twins ken ik. Ze hebben een paar leuke tracks gemaakt, maar het heeft voor mij ook een hoog leuk-voor-op-de-achtergrond gehalte, dus niets op aan te merken maar ook niet iets dat er uitspringt. Dus ik was ze eigenlijk alweer vergeten zeg maar. Heb je dat ook niet een beetje?
Jill Scott verbaast me met een mooie cover. Zo zou ik meer willen zien. Een sound die knipoogt naar het verleden zonder dat het "retro" wordt. Ik vind haar versie ook beter dan die van Lorraine Ellison (klik!) die iets te hysterisch is. Net als op haar hit Stay With Me. Hysterie is niet hetzelfde als emotie, Lorraine!
Overigens overtreft ze niet het origineel, maar daar zal ik morgen wat over plaatsen. Beloofd!
Kun je ook zien of je vaste bezoekers hebt? Het lijkt me dat - bij wijze van - een wekelijkse update ook genoeg kan zijn? Zolang je dat duidelijk maakt naar je volgers, uiteraard. Maar ik denk dat het voor jou ook lastiger maakt dat je het in het Nederlands doet, omdat je dan te maken hebt met een selectere groep.
Jill Scott verbaast me met een mooie cover. Zo zou ik meer willen zien. Een sound die knipoogt naar het verleden zonder dat het "retro" wordt. Ik vind haar versie ook beter dan die van Lorraine Ellison (klik!) die iets te hysterisch is. Net als op haar hit Stay With Me. Hysterie is niet hetzelfde als emotie, Lorraine!

Overigens overtreft ze niet het origineel, maar daar zal ik morgen wat over plaatsen. Beloofd!
Reijersen schreef:
Kun je ook zien of je vaste bezoekers hebt? Het lijkt me dat - bij wijze van - een wekelijkse update ook genoeg kan zijn? Zolang je dat duidelijk maakt naar je volgers, uiteraard. Maar ik denk dat het voor jou ook lastiger maakt dat je het in het Nederlands doet, omdat je dan te maken hebt met een selectere groep.

0
FRIPI
geplaatst: 25 maart 2015, 00:18 uur
De enige site die soul bied maar meer in radio shows is WeFunk Radio. Ik moet er wel bij vertellen dat het mixen zijn van meerdere stijlen door elkaar heen maa door de strenge download regels in de VS zijn vrijwel alle blog sites verboden geworden. Zeker waar je albums kon downloaden. Ik had voor bijna elke genre wel blogs.
Kwa andere stijlen muziek zoals jazz of psychedelische rock maar eigenlijk van alles wel is BBC6. Radio 6 is niets voor mij. Vind vaak dat ze met vrij bekende artiesten op de proppen komen. Er blijft hier vaak toch een commercieel belang bij te zitten.
Kwa andere stijlen muziek zoals jazz of psychedelische rock maar eigenlijk van alles wel is BBC6. Radio 6 is niets voor mij. Vind vaak dat ze met vrij bekende artiesten op de proppen komen. Er blijft hier vaak toch een commercieel belang bij te zitten.
* denotes required fields.