MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz

zoeken in:
basketballerke
Iemand hier misschien nog wat gezien van de docu op Ned.2 over Keith Jarrett? Misschien dat hier wel eens een keer iets over is gezegd, maar goed. Ik zag het toevallig, gelukkig maar van wel. En inderdaad, wat een energie, wat een passie legt die man in zijn spel. Prachtig om te zien!

Yup, ook gezien, alleen de eerste 10 minuten niet.

damn gemist.
maar eens gaan speuren op uitzending gemist...

sq
In gezapt en natuurlijk blijven hangen (laatste minuten). Had ik het van te voren geweten dan had ik wel een postje geplaatst.

we tigers schreef:
damn gemist.
maar eens gaan speuren op uitzending gemist...

ik ook

Bij Cannonball Adderley - Somethin' Else (1958):

Cooljazz klinkt mij wel OK als ik mijn eigen persoonlijke jazz-lijn / smaak doortrek naar de hedentendaagse jazz: ik ben enorm, maar dat weten jullie denk ik onderhand wel van mij, gecharmeerd van het Belgische 'Briskey': klasse (trad. jazz geschoolde) muzikanten die swingende jazz maken en gebruik maken van de hedendaagse verfijnde technieken (zoals samples).......echt jammer dat zo weinigen het kennen....

Social_Mask
Je bent de enige

Idd jammer voor jou.....en alle anderen natuurlijk!

N.b., klein foutje geslopen in eerder bericht, Briskey staat op 10 in mijn favo top 10 Jazz:
1. Mingus - Ah Um
2. Davis - Kind Of Blue
3. Blakey - Moanin'
4. Mobly - Soul Station
5. Ellington - Blues In Orbit
6. Hancock - Cantaloop Island
7. Mingus - Oh Yeah
8. Coltrane - Blue Train
9. Byrd (Donald) - A New Perspective
10. Briskey - Cucumber Lodge
11. CANNONBALL ADDERLY - SOMETHING ELSE

rico-bballer
Ik wou maar eens aan jazz beginnen en ik vind miles davis wel leuk, maar ik hou toch meer van een warmere jazz sound die ik haast niet heb gevonden. Dit vind ik bijvoorbeeld geweldig weet iemand misschien iets in de trant van dit? alvast bedankt

Social_Mask
Misschien Sonny Rollins?

->rico-bballer-leuk clipje! Als ik dit hoor moet ik eerder denken aan de soul-jazz van King Curtis dan aan pure jazz..dan zit je algauw in de hoek van de Crusaders.

rico-bballer
Oke bedankt zal ff rondkijken .

eazyfan

rico-bballer
Die Sonny Rollins bevalt me wel, bedankt!

LeRoi schreef:
Mijn favo top 10 Jazz:
1. Mingus - Ah Um
2. Davis - Kind Of Blue
3. Blakey - Moanin'
4. Mobly - Soul Station
5. Ellington - Blues In Orbit
7. Mingus - Oh Yeah
8. Coltrane - Blue Train
11. CANNONBALL ADDERLY - SOMETHING ELSE

Met stip, na een middagje genieten, binnen in mijn persoonlijke Jazz-top 10, Cannonball!! Top 10 JAZZ m.i.v. 2008(o.v.):
1. Mingus - Ah Um
2. Davis - Kind Of Blue
3. DUKE ELLINGTON - Blues In Orbit
4. Mobly - Soul Station
5. Blakey - Moanin'
7. CANNONBALL ADDERLY - SOMETHING ELSE
8. Coltrane - Blue Train

P.s. Meteen, de misschien wel allergrootste JAZZ-legende, mijn top 3 ingeloodst..........

fredpit
LeRoi schreef:
(quote)

Met stip, na een middagje genieten, binnen in mijn persoonlijke Jazz-top 10, Cannonball!! Top 10 JAZZ m.i.v. 2008(o.v.):
.......
.......
3. DUKE ELLINGTON - Blues In Orbit
.......
.......

P.s. Meteen, de misschien wel allergrootste JAZZ-legende, mijn top 3 ingeloodst..........

Je persoonlijke jazz top 10 lijstje kun je hier kwijt.

Het verbaast mij ook wel eens dat zo weinig mensen op mume Duke Ellington schijnen te kennen. Ik denk dat hij in tegenstelling tot "hip en trendy" Mingus (die wel héél erg goed naar Ellington heeft geluisterd..) een wat ouderwets big band imago heeft....onterecht!

fredpit schreef:
(quote)

Je persoonlijke jazz top 10 lijstje kun je hier kwijt.

Het verbaast mij ook wel eens dat zo weinig mensen op mume Duke Ellington schijnen te kennen. Ik denk dat hij in tegenstelling tot "hip en trendy" Mingus (die wel héél erg goed naar Ellington heeft geluisterd..) een wat ouderwets big band imago heeft....onterecht!

Song for My Father is inderdaad een topcd van Duke, mister fredpit.
En waar haalde Stevie Wonder ook alweer de titel 'Sir Duke' vandaan?

fredpit
Reijersen schreef:
(quote)

Song for My Father is inderdaad een topcd van Duke, mister fredpit.
En waar haalde Stevie Wonder ook alweer de titel 'Sir Duke' vandaan?

Song for My Father is idd een fijn album van Horace Silver beste Reijersen...

'Sir Duke' heeft idd betrekking op Duke Ellington.

fredpit schreef:
(quote)

Song for My Father is idd een fijn album van Horace Silver beste Reijersen...

Stom van me. Ik zit meteen te denken wat ik dan wel van Ellington ken. (volgens mij een live-cd)

Edit: het is met Newport

Maar laten we weer on-topic gaan Sinds kort in m'n top10 dit album. Het beste jazzalbum dat ik ken.

MFPascal: Idd mijn grootste ontdekking via dit medium tot dusver also!
Reijersen/Fredpit: voor mij is the 'trendy'-line from MISTER Duke to Genius Mingus to The Briskey from Tha Lowlands In The New Era!

Absolute drie-eenheid inderdaad.

Paalhaas: Dank!.....ik hoop idd dat meer mensen eens de moeite nemen om ECHT naar Briskey te luisteren.........

Hehehe, 't was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld, LeRoi. Ik heb het dan ook nog niet gehoord. Ik zal het eens opzoeken. Maar nu weer on topic.

Same: verwacht, gezien je top 10, niet dat het wat voor jou is. Briskey zal vooral jazzliefhebbers met een voorliefde voor soul en dance kunnen aanspreken.
On toppic: ben blij dat meer MUME'ers 'Something Else' via deze Site aan het ontdekken zijn. Zonder deze site had ik het in ieder geval nog niet ontdekt!

LoveStoned
LeRoi schreef:
top 10 JAZZ

ik vind het überhaubt al knap dat jij een Top 10 kan maken val alle Jazz die ooit is opgenomen.

......'t is idd knap om uberhaupt een top 10 van muziek, welk genre dan ook, samen te stellen.....zeker als je pas 14 bent...... ....maar goed om het on toppic te houden: ik houd mij altijd aanbevolen voor briljante Jazz-tips, een genre waar ik pas zo'n 10 jaar belangstelling voor heb, zeker als het tips zijn van het niveau 'Something Else'....

In Genres > Overigen > Jazz-album van de week:

Zijn er 'kenners' in de zaal van barritone saxofonist 'Leo Parker'?
Zie 'm niet op MUME staan en aangezien onder dit item de creme de la creme van het genre Jazz van MUME zit......

verkeerde forumtopic.

Waar moet ik zijn dan...
p.s. dacht een aardige suggestie te kunnen doen voor een volgende 'jazz-plaat van de week' duh......

eazyfan
Iemand wijst je daar voor aan, namelijk de persoon die hem koos voor deze week.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.