Genres / Jazz / Jazz
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 juli 2023, 22:06 uur
Ik kan vocale jazz zeker waarderen. Op één of andere manier alleen vrouwen. Eén can mijn favorieten is Cassandra Wilson, en recentelijk Sarah Charles Elizabeth.
Maar niet muziek als Amy Winehouse. Ik zal morgen je filmpje aanklikken. Nu staan Moody Blues op.
Maar niet muziek als Amy Winehouse. Ik zal morgen je filmpje aanklikken. Nu staan Moody Blues op.
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 juli 2023, 07:44 uur
Voor wie denkt dat bebop anno 2023 niet meer gespeeld wordt. Inclusief retro-filter op de video:
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 juli 2023, 12:28 uur
Camilla George en band (in 360*). Grappig effect (je kunt ronddraaien), maar het had van mij niet gehoeven.
Verder een lekkere jam, lekker funky.
Verder een lekkere jam, lekker funky.
0
WVTRVE
geplaatst: 31 juli 2023, 10:22 uur
Kan iemand mij wat strakke, hoekige Jazz aanraden? Knallende jazz waarbij je uit je plaat wilt gaan? Misschien Jazzpunk (bestaat dat?) ? Van die Jazz waarbij de muzikanten extra knallend spelen om toch nog die laatste trein naar huis te kunnen halen?
0
geplaatst: 31 juli 2023, 11:01 uur
Zoiets?
Of is dit bijna te letterlijk?
Wat jij (denk ik) benoemt vind ik zelf dan in dingen als dit:
Of is dit bijna te letterlijk?

Wat jij (denk ik) benoemt vind ik zelf dan in dingen als dit:
0
geplaatst: 31 juli 2023, 11:16 uur
exsxesven:
Ik luister nu toevallig naar Sons of Kemit. Of iets op een lijst als deze?
Ik luister nu toevallig naar Sons of Kemit. Of iets op een lijst als deze?
0
geplaatst: 31 juli 2023, 11:23 uur
Heh, ja, Naked City, Last Exit, Painkiller, daar zitten alle klassiekers wel in ja 

0
WVTRVE
geplaatst: 31 juli 2023, 11:33 uur
The Thing, ja, toffe band! Die richting inderdaad, maar dan iets nieuws 
Eigenlijk ben ik op zoek naar een band als Kourgane maar dan met saxofoon, trompet, contrabass, of anders met 3 saxofoons of zoiets (en zonder zang), zou dat bestaan?
Edit: Jazz Hijokaidan
Dat is me iets te Free-Jazz voor wat ik bedoel, maar geweldige muziek!

Eigenlijk ben ik op zoek naar een band als Kourgane maar dan met saxofoon, trompet, contrabass, of anders met 3 saxofoons of zoiets (en zonder zang), zou dat bestaan?
Edit: Jazz Hijokaidan
Dat is me iets te Free-Jazz voor wat ik bedoel, maar geweldige muziek!
0
geplaatst: 31 juli 2023, 11:45 uur
Kourgane is nice trouwens (al geef ik niet zo om de vocalen) maar is bijna meer math rocky, moet een beetje aan Hella denken enzo (maar heeft dan geen blazers natuurlijk):
Misschien ook wel een goed hoekje om in te duiken? Of zoek je meer blazers als instrumentatie?
Misschien ook wel een goed hoekje om in te duiken? Of zoek je meer blazers als instrumentatie?
0
WVTRVE
geplaatst: 31 juli 2023, 12:00 uur
Noise- en mathrock is ook supertof natuurlijk, maar ik wil skronkende blazers horen 

0
geplaatst: 31 juli 2023, 13:48 uur
WVTRVE schreef:

Angles 9 Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Koma Saxo Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Inclusief members en related artists ..Spotify openen en laat u verrrassen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 juli 2023, 14:37 uur
Ill Considered. Staat op bndcamp
Hier een livevideo:
Overigens is jazzpunk gewoon een ding hoor.
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 juli 2023, 15:04 uur
Deze gestoorde progfusionpunknogwat moet je ook wel aanspreken:
1
WVTRVE
geplaatst: 31 juli 2023, 20:24 uur
Hard, ik ga wel goed op die Finnen! *waaromhebbenwegeendansendesmilie*
Die Italiaan is ook niet verkeerd, ga ik binnenkort iets langer voor zitten, wat ik zo hoor klinkt bijzonder sfeervol.
I know, maar dat het bestaat wil nog niet zeggen dat ik het ken
Moet bij Jazzpunk altijd aan NoMeansNo en The Ex denken, welke ook niet verkeerd zijn natuurlijk!
Die Italiaan is ook niet verkeerd, ga ik binnenkort iets langer voor zitten, wat ik zo hoor klinkt bijzonder sfeervol.
I know, maar dat het bestaat wil nog niet zeggen dat ik het ken
Moet bij Jazzpunk altijd aan NoMeansNo en The Ex denken, welke ook niet verkeerd zijn natuurlijk!
1
geplaatst: 31 juli 2023, 21:52 uur
WVTRVE schreef:
Kan iemand mij wat strakke, hoekige Jazz aanraden? Knallende jazz waarbij je uit je plaat wilt gaan? Misschien Jazzpunk (bestaat dat?) ? Van die Jazz waarbij de muzikanten extra knallend spelen om toch nog die laatste trein naar huis te kunnen halen?
Misschien meer chaotisch dan retestrak, maar de urgentie van het nog halen van die trein, die voel ik hier wel.
Spain Is The Place | Ricardo Tejero / Colin Webster / Marco Serrato / Borja Díaz | Raw Tonk Records - rawtonkrecords.bandcamp.com
Of wat strakker en ook wel hoekiger, Sax Ruins
0
Mssr Renard
geplaatst: 1 augustus 2023, 07:49 uur
En wat vind je van deze gekte? Allang geen jazz meer, maar wel een feestje:
0
WVTRVE
geplaatst: 1 augustus 2023, 11:59 uur
Yes, heerlijk Jazper Mssr Renard!
Zit Jelle eigenlijk nog op deze site?
Kwam net ook Dead Neanderthals weer eens tegen in mijn opgeslagen linkjes, dat doet het ook altijd wel goed hier
Kwam net ook Dead Neanderthals weer eens tegen in mijn opgeslagen linkjes, dat doet het ook altijd wel goed hier

0
Mssr Renard
geplaatst: 1 augustus 2023, 12:10 uur
WVTRVE schreef:
Hier nog meer jazzpunkers voor je:
0
WVTRVE
geplaatst: 5 augustus 2023, 19:34 uur
Okay weinig skronk en meer plonkplonkpffffftchchcchchtstststchchpffpffffft maar een geweldig album

2
Mssr Renard
geplaatst: 23 augustus 2023, 07:35 uur
Geen jazz, maar wel gaaf. Soort vsn freestylefunkpunk:
1
geplaatst: 23 augustus 2023, 11:44 uur
Leuk. Ik heb het idee dat dat in New York ook meer gewaardeerd wordt. Die keren dat ik er was ben ik ook een paar keer verrast door een saxofonist die de metro in stapte.
1
geplaatst: 23 augustus 2023, 14:38 uur
Wat is zo'n bariton sax toch een sick instrument.
Die Leo Pellegrino kom je vaak tegen in filmpjes en is behoorlijk populair bij het jonge publiek. Gaaf.
Tsjek Moanin'.
Die Leo Pellegrino kom je vaak tegen in filmpjes en is behoorlijk populair bij het jonge publiek. Gaaf.
Tsjek Moanin'.
1
geplaatst: 26 augustus 2023, 16:05 uur
Voor wie het nog niet gezien en/of gelezen heeft, de biografie van Pannonica de Koenigswarter. Ze groeide op als lid van de Rothschild familie met rijkdom en privileges maar besloot naar Amerika te gaan en daar werd ze "The jazz baroness". Een turbulente geschiedenis van; in WO2 het Franse verzet tot Jazz patron in New York.
Bijzondere vrouw en vriendin van Monk. Hij schreef ook een compositie voor haar: 'Pannonica' maar er zijn nog vele liedjes ter ere van haar geschreven. Als je op de cover van Thelonious Monk - Underground (1968) kijkt, zie je haar als verzetsstrijdster op de achtergrond.
Boek (een aanrader!) en BBC documentaire zijn gemaakt door haar achternicht Hannah Rothschild.
Bijzondere vrouw en vriendin van Monk. Hij schreef ook een compositie voor haar: 'Pannonica' maar er zijn nog vele liedjes ter ere van haar geschreven. Als je op de cover van Thelonious Monk - Underground (1968) kijkt, zie je haar als verzetsstrijdster op de achtergrond.
Boek (een aanrader!) en BBC documentaire zijn gemaakt door haar achternicht Hannah Rothschild.
1
Mssr Renard
geplaatst: 26 augustus 2023, 16:41 uur
Hier wist ik nou helemaal niks over. Leuke wetenswaardigheden en ook leuk om eens in te duiken.
Ben niet heel erg thuis in Monk, maar heb wel interesse in zijn muziek.
Ben niet heel erg thuis in Monk, maar heb wel interesse in zijn muziek.
1
Mssr Renard
geplaatst: 30 augustus 2023, 09:00 uur
De beste jazz-albums van augustus volgens Jazzwise en de laatste plaat van mijn nieuwe ontdekking Zoe Rahman staat er ook tussen:
Editor's Choice: August 2023 | The best new jazz albums | Jazzwise
Zie hier:
Zoe Rahman - Colour of Sound (2023) - MusicMeter.nl
Echt de moeite van het luisteren waard. Ik vind haar echt geweldig!
Hier om te proeven en daarna aam te schaffen: Colour of Sound | Zoe Rahman - zoerahman.bandcamp.com
Editor's Choice: August 2023 | The best new jazz albums | Jazzwise
Zie hier:
Zoe Rahman - Colour of Sound (2023) - MusicMeter.nl
Echt de moeite van het luisteren waard. Ik vind haar echt geweldig!
Hier om te proeven en daarna aam te schaffen: Colour of Sound | Zoe Rahman - zoerahman.bandcamp.com
3
Mssr Renard
geplaatst: 7 september 2023, 21:51 uur
Echt heel indrukwekkend. Een artiest om goed in de gaten te houden:
1
geplaatst: 9 september 2023, 17:32 uur
Hier weer een post van jullie jazzgitaar gekkie. Via via kwam ik terecht bij Kim Perlak. Ze gebuikt technieken van de klassieke gitaar maar werkt ook samen met jazz muzikanten zoals hier met David Tronzo. Ze worden alle twee beschouwd als Innovatoren van de Amerikaanse gitaar muziek. Beiden zijn verbonden met Berklee College of Music waar veel goeds vandaan komt, onder andere mijn gitaar leraar Matt Warnock. 
Hun duo solo stuk begint op ongeveer 7:32
Ik vind hun samenspel geweldig met prachtige voicings.

Hun duo solo stuk begint op ongeveer 7:32
Ik vind hun samenspel geweldig met prachtige voicings.
3
geplaatst: 12 september 2023, 19:57 uur
Ik ben groot Tyshawn Sorey liefhebber. Eigen albums en/of samenwerkingen lijken voor mij allemaal te werken. Groot percussionist
Niet bepaald jazz van het meeklapbare soort, maar ook niet zo vreemd dat je eerst zwaar aan de psychedelica moet. Misschien dus liefhebbers voor te vinden op mume.
https://www.youtube.com/watch?v=xIlHRKBqQ8I
Niet bepaald jazz van het meeklapbare soort, maar ook niet zo vreemd dat je eerst zwaar aan de psychedelica moet. Misschien dus liefhebbers voor te vinden op mume.
https://www.youtube.com/watch?v=xIlHRKBqQ8I
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 september 2023, 15:36 uur
Deze week deze van oorprong Mongoolse pianist/componist ontdekt. Hier met een kwartet, waar ze ook recent een plaat mee heeft gemaakt.
Ik vind dat ze mooi en vloeiend spel heeft. Melodieus en ook krachtig.
Ik vind dat ze mooi en vloeiend spel heeft. Melodieus en ook krachtig.
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 september 2023, 17:54 uur
Oerdegelijke contemporaine jazz met een fusion-element. Netjes binnen de lijnen gekleurd, maar oh zo mooi. Dit vind ik nou fantastische muziek:
* denotes required fields.