menu

Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel

zoeken in:
raffael77



Fijne plaat van Reuben Wilson


avatar van kemm
Ah, deze ken ik, van de Nas-sample natuurlijk. Die-hard jazz-fanaten zitten hier misschien niet op te wachten, maar ik vind het een erg fijn nummer. Van mij krijgt hij een 8 en een smiley die wel danst:

avatar van aslan
aslan (crew)
ik heb een voorkeur voor extremen in vele muziekgenres, maar dit gaat zelfs voor mij te ver

pretfrit
Er gebeurt in dit nummer werkelijk niets wat de moeite waard is.

Dansavondje in de bejaardensoos..

avatar van Reijersen
Dit kabbelt zelf mij iets teveel voort. In het begin nog wel leuk, maar het duurt al snel allemaal te lang.

5/10

avatar van Madjack71
Achtergrond muziek, die niet goed naar voren komt. Leuk voor een intro'tje bij een comedy serie uit de jaren zeventig. Maar die whoohoooehoooe, doet me denken aan die kakelende gans uit Niels Holgersson.

ook 5/10

pretfrit
Madjack71 schreef:
Achtergrond muziek, die niet goed naar voren komt.



avatar van frankmulder
Madjack71 schreef:
Achtergrond muziek, die niet goed naar voren komt. Leuk voor een intro'tje bij een comedy serie uit de jaren zeventig. Maar die whoohoooehoooe, doet me denken aan die kakelende gans uit Niels Holgersson.

Zo is dat. En ik krijg bovendien altijd rillingen van Hammond-B3 orgels. Ik vind het niet eens achtergrondmuziek, want dat soort muziek gebruik ik om te ontspannen, maar hier word ik zenuwachtig van.

ook 5/10

Ik vind het verschrikkelijk. 5/10 is nog veel te hoog. Ik geef 1,74/10.

avatar van blabla
1
Geen zak aan.

avatar van korenbloem
vind het persoonlijk vind ik het meer instrumentale soul funk dan jazz. Ach heel vervelend om naar te luisteren vind ik het niet.

avatar van Paap_Floyd
Muzak. Vreselijk.

1,5

avatar van Paalhaas
Nou, raffael77 zal hier gauw nog eens iets plaatsen zo.

Ik weet trouwens niet wat het is maar als ik dat clipje bekijk krijg ik vanzelf die enthousiaste gelaatsuitdrukking die Reuben ook heeft.

avatar van Smoes
Met het geluid uit klinkt het best ok !

avatar van herman
Ik dacht ook eens mee te doen, krijg ik een of ander kazig loungedeuntje voor je kiezen.

3/10

pretfrit
het is nog niet zo druk geweest in dit topic. schijnbaar trekt absolute bagger een hoop volk aan.

ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat Reuben zijn beste tijd gehad heeft...

who's next ?

pretfrit
ja korenbloem...in plaats van of topic geleuter zou je ons ook kunnen verblijden met een leuk jazz clipje

avatar van Paalhaas
Ik was blij verrast dit pareltje op youtube te vinden!




Lounge Lizards - Voice of Chunk

Hun albums lijden trouwens aan een serieuze stemarmoede, dus steek uw handen uit de mouwen als het bevalt.

pretfrit
het lijkt wel alsof die linker vent (met sax en wit pak) hoognodig naar de wc moet

dit rockt wel lekker weg..

7,5

avatar van Paalhaas
Da's John Lurie, de bandleider, verder ook bekend als acteur in diverse Jarmusch-films (o.a. Stranger than paradise & Down by law). Op gitaar trouwens niemand minder dan Marc Ribot!

avatar van Madjack71
Wat een deken van noise...een wall of sound. Iets wat ik na een drukke chaotische dag niet meteen aan zal denken om op te zetten. Doet mij ook wel wat aan Zappa denken.
Maar mooi gedaan met die referenties aan verschillende stijlen; rock/salsa/blues/jazz

Verrassend: 8

avatar van aslan
aslan (crew)
8.5

in Down by Law: John Lurie in de hoofdrol samen met o.a. Tom Waits...

avatar van korenbloem
leuke plaat

7.8

Jammer dat ik Reuben Wilson gemist heb...

7.5 voor Voice of Chunk

Had zelfs nog beter gekund als ze niet zo elkaar overstemmend hadden gespeeld.

thejazzscène
7,2 Net hetzelfde idee als Jesse. I like Ribot en die John Lurie doet het gvd ook goed.

avatar van blabla
8
Jammer van de brakke kwaliteit.
Ze klinken live stukken beter als in de studio.

avatar van herman
Hier ook een 8, gave muziek.

sxesven
8.5; vet hoor! Tevens: Ribot, toch wel een held.

avatar van kemm
Fijn blaaswerk, fijn tokkelwerk, enz., maar dat allemaal samen op een hoop gegooid? Nee, dit is niet my cup of jazz: een 4. Geef mij maar Reuben Wilson, hehe. (Ik ben hier duidelijk niet op mijn plaats)

raffael77
Wel hoor maar als er dan een Rock Jazz plaat gedropt wordt is het ineens wel goed.

Ik vind het begin wel prima later vind ik het sterk afzwakken. Vooral de gitaar solo vind ik vreselijk slecht.

1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.