menu

Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel

zoeken in:
avatar van AOVV
Don Cappuccino schreef:
Mijn favoriete jazzplaat van het jaar tot nu toe is Binker & Moses - Feeding the Machine


Zit nu middenin track 3, en dit klinkt best lekker. De toevoegingen van Luthert zorgen voor een fraaie omgeving waarin Binker zijn sax de sporen kan geven, en Moses Boyd legt ook menige vette groove neer. De klank lijkt ook wat te echoën, heb ik de indruk, waardoor ik me in een hermetisch afgesloten kamer waan waarbij de geluiden van alle hoeken op je af komen. Indringende ervaring, moet ik zeggen!

Ik ga wel wat verder in het werk van deze heren duiken.

avatar van Michiel Cohen
Tip Nederlands product. Dit nieuwe album van hem is een mix van jazz en electronica.
Amazon Music - music.amazon.com


avatar van Liesjemeer
Tipje: SÍOMHA - Infinite Space (2022)

Heerlijke stem, te gekke afwisseling van Iers en Engels gezongen tracks, en ik heb werkelijk geen idee in welk hokje het moet. Misschien vind ik dat zo verfrissend.

Infinite Space by SÍomha on TIDAL

Spotify

avatar van Michiel Cohen
Een tip voor de liefhebbers. Jazz/funk met een dwarsfluit. Mij tot vandaag onbekend.
Ludivine Issambourg | Pearl Flute - pearlflute.com


avatar van Michiel Cohen
Niet helemaal mijn ding maar dit album klinkt wel ok. Tip voor de liefhebbers.


avatar van Michiel Cohen
Voor mij onbekend. Uit Polen en het schijnt onder de noemer jazz te vallen. Doet me een beetje denken aan Jimi Tenor. Misschien dat er iemand anders iets meer van afweet.


avatar van Michiel Cohen
Tip: Heb niet zoveel met verzamelalbums. Deze lijkt me wel ok.


avatar van Michiel Cohen
Tip. Een heel fraai album. Jazz met Flamengo invloeden of andersom. Misschien dat er mensen zijn die er meer van weten hier op MM.
[embed]https://www.discogs.com/release/23452277-Jorge-Pardo-Trance-Sketches[/embed]

avatar van Michiel Cohen
Tip: Liep hier vandaag tegen aan.


avatar van judgepaddy
Emily Remler, man wat was die goed.
En er zijn weer nieuwe video's van haar online.
Eigenlijk was zij de hekkensluiter als het gaat om de traditie Wes Montgomery, Joe Pass, Martino maar wist het populair te houden in de jaren '80 niet door te kopieren maar door het aan te passen in haar eigen spel.
Hier een geweldige duo met de Jamaicaanse pianist Monty Alexander met een Latin lied met gave quotes.
Hope you enjoy.

avatar van Michiel Cohen
Tip. Liep hier tegen aan. Duitse zangeres.


avatar van E40
E40
Tegen deze Duitse zangeres wil ik ook wel eens aanlopen .



avatar van Don Cappuccino
Een aantal maanden later kan ik deze jazz-gerelateerde 2022-releases aanraden:

DOMi & JD BECK - NOT TiGHT - virtuoos jong duo debuteert met een plaat vol met moderne jazz/fusion met een sterke invloed van hip-hop (denk Madlib en J Dilla) en neo-soul.

Moor Mother - Jazz Codes - vrij abstracte plaat die je aandacht nodig heeft maar intrigeert over de gehele speelduur, Moor Mother's maakt met een spoken word-stijl allerlei observaties over de geschiedenis van jazz.

Fieh - In the Sun in the Rain - Noorse jazzy funk/R&B/neo-soul die me doet denken aan Erykah Badu en Hiatus Kaiyote. Pakkende dynamische songs met interessante subtiele kwinkslagen en een enorm "crisp" geluid.

avatar van Michiel Cohen
Tip: Volgens mijn info jazz uit Zuid Korea.


avatar van judgepaddy
Nieuwe ontdekking voor mij.
Gitarist David Fiuczynski.
Op deze album - Jazzpunk - neemt hij onder anderen Bright Size Life onder handen.
Een geweldig album met virtuoos gitaar werk maar ook de ritme sectie vind ik fenomenaal.
Van noise tot en met klassiek wat me een beetje aan Jahn Zorn doet denken.


avatar van Michiel Cohen
Tip: Nieuw album.


avatar van Michiel Cohen
Tip. Nieuw album.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:45 uur

geplaatst: vandaag om 16:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.