MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
zaaf
Noem je dat netjes?

zaaf
Ik moet straks werken (echt werken) en zal natuurlijk nr 7 daarvoor posten. Nr 6 volgt een stuk later, niet voor 22:30. t Is maar dat je nog wat anders te doen hebt.

zaaf schreef:
Noem je dat netjes?

Succes met de lijst en met werken!

zaaf schreef:
(echt werken)

merkwaardig dat jij er bij dit topic nog iets naast kunt doen .

Mooi, moet zo eerst nog naar heer Cave. Dus dan is zaaf the aftershow.

zaaf
motel matches schreef:
Mooi, moet zo eerst nog naar heer Cave. Dus dan is zaaf the aftershow.
Dat zie je verkeerd...

zaaf
7. The Waterboys - An Appointment with Mr. Yeats
https://www.musicmeter.nl/album/223833

Punten : 210
Nom. : 10
Nr. 1 van : vigil

En tussen het jonge grut een krasse knar. De hele looptijd in de top 10, pas op het eind verflauwde de aandacht enigszins.

Bij de wissel van de eighties voor de nineties kwamen The Waterboys in zwaar weer. Er was twist over de muzikale richting, waarop eerst violist Wickham en daarna accordeoniste Shannon en fluitist Blakey het schip verlieten. Het jaar erop kapte bassist Hutchinson ermee en aan het eind van ’91 ging ook Thistlethwaite ervandoor.
Aanvankelijk deed Mike Scott nog een poging, met sessiemuzikanten, maar maakte er daarna een solocarrière van.

Toch nam hij in 2000 de naam The Waterboys weer aan, vanwege de naamsbekendheid, met het album A Rock in the Weary Land. De wat experimentelere rock sound (Sonic Rock, vlgs Scott) verraste wel weer veel ouwe getrouwe fans. De jaren erna werden albums geleverd met wisselende invalshoeken en dito succes.

Nadat hij het idee een jaar of 20 in zijn hoofd had laten rondzingen, zette Scott eindelijk eind jaren zero zijn idee om in realiteit: hij zette 20 gedichten van W.B. Yeats, die hem zo had beïnvloed, op muziek. Daar maakte hij een serie shows van, getiteld An Appointment With Mr. Yeats.
Onder de naam The Waterboys startte de serie in Yeats’ eigen theater, the Abbey Theatre in Dublin. De muziek werd door Scott zelf bestempeld als "psychedelic, intense, kaleidescopic, a mix of rock, folk and faery music."
De optredens waren een succes en in 2011 werd een album met deze composities uitgebracht.

Geen mening. Ken de plaat niet.

129 stemmen maar

Dit is echt een knotsgekke top-10 aan het worden.

Mooie plaat, en bijna de eerste die ik goed geraden had, maar op het laatst nog vervangen door een album die er nu waarschijnlijk niet meer gaat komen. Deze voorspellingscompetitie gaat een persoonlijk diepterecord voor me worden vermoed ik maar ik ben zo te zien niet de enige

Ik sluit me aan bij Teun, ik snap er niks meer van
Nooit gehoord deze plaat.

Een van mn fave bands uit de jaren 80...sinds begin jaren 90 niet meer gevolgd...deze dus ook niet...

Proficiat allemaal, nul punten erbij

motel matches* 39
Teunnis 15
dix 15
Stardust_be 0
Johnny Marr 0
EttaJamesBrown 0
nico1616 0
chevy93 0
GrafGantz 0
wibro 0
herman 0
Arthurdz 0
Hacker 0
vigil 0

Alle tien albums die ik voorspeld heb hebben toch wel aanmerkelijk meer stemmen dan wel een veel hoger gemiddelde.

Een plaat als deze had ik niet eens in een top 25 voorspeld waarschijnlijk.

De Waterboys voorspeld op plaats 12 vanwege het hoge gemiddelde maar ook dat is uiteraard niet genoeg voor mij om in de prijzen te vallen.

Zo’n slecht jaar was 2011 toch niet dat er al albums met 129 stemmen en dat gemiddelde ruim in de top 10 geraken?

Overigens had ik na al die borstklopperij over het aantal vrouwen best Eefje kunnen verwachten.

Ik vraag mij zelfs af of we de twee vaste klanten in de lijst die door velen voorspeld werden (het aapje en de koning) nog wel gaan tegenkomen.

Polly Jean ergens rond plaats 17

Bij mij op 7, verrassend mooi album

Wow! Mijn numero 1

En bij mij op 6. Mijn subtiele raadsel heeft natuurlijk de doorslag gegeven.

Dus na 4 platen zijn door alle deelnemers bij elkaar 4 stuks goed gegokt

vigil schreef:
Dus na 4 platen zijn door alle deelnemers bij elkaar 4 stuks goed gegokt
En dan ook nog eens twee door dezelfde persoon.

Van Fink heb ik eens een stuk op een festival gezien. Was goed genoeg om niet meteen weg te lopen, maar ook weer niet goed genoeg om het hele concert te blijven volgen.

De Koek was mijn laatste afvaller (nummer 21 m.a.w.), net teveel nummers die me niet echt bijblijven.

Gretz schreef:
Zo’n slecht jaar was 2011 toch niet dat er al albums met 129 stemmen en dat gemiddelde ruim in de top 10 geraken?

Zelfs alle 4 de albums tot nu toe hebben een laag aantal stemmen en/of een relatief laag gemiddelde voor 2011.

Tegen alle mooie platen die het nu misschien niet halen zeg ik: Tot ziens (Justine Keller), Goodbye (Bread), No time for dreamin', All rights removed: Suck it and see!

Waterboys bij mij op 11, eindelijk iets fatsoenlijks in de lijst ?

zaaf
kijk jij snapt t

Nog geen enkele overeenkomst.
Fink heb ik een aantal malen (denk tweemaal) live gezien op festivalletjes en dan vond ik het beide keren even een tijdje mooi en daarna al vrij gauw saai, dus dat heeft nooit uitgenodigd tot het luisteren van albums. Misschien toch maar eens proberen.
Het debuut van Eefje vond ik wel bij vlagen mooi, maar te wisselvallig voor mijn lijst.
Deze van The Waterboys ken ik nog niet. Gezien de hoge notering hier moet daar binnenkort maar eens verandering in komen.

Bonk schreef:

Deze van The Waterboys ken ik nog niet. Gezien de hoge notering hier moet daar binnenkort maar eens verandering in komen.

Het lijkt mij sterk dat je het niets zal vinden

Oooooh ik zie nu pas dat Eefje het gered heeft!!!
(afbeelding)

Ik neem mijn eerdere woorden over 2011 deels terug, de uiteindelijke top 10 gaat zo slecht nog niet zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:48 uur

geplaatst: vandaag om 20:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.