Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 20:16 uur
zaaf schreef:
Ik moet straks werken (echt werken) en zal natuurlijk nr 7 daarvoor posten. Nr 6 volgt een stuk later, niet voor 22:30. t Is maar dat je nog wat anders te doen hebt.
Ik moet straks werken (echt werken) en zal natuurlijk nr 7 daarvoor posten. Nr 6 volgt een stuk later, niet voor 22:30. t Is maar dat je nog wat anders te doen hebt.
Vanavond bij een concert van een artieste waarvan ik hoop dat ze met haar debuutalbum uit 2013 straks over 4 weken ook kan verrassen alhier! Maar dat is voornamelijk ijdele hoop, want ze is behoorlijk ondergewaardeerd in deze MuMe-contreien.
1
geplaatst: 6 oktober 2017, 20:45 uur
Gretz schreef:
want ze is behoorlijk ondergewaardeerd in deze MuMe-contreien.
want ze is behoorlijk ondergewaardeerd in deze MuMe-contreien.
Nietes dix en ikke houden ook van haar, maar jij zit Antwerpen.

0
geplaatst: 6 oktober 2017, 21:00 uur
Nice! Van 3 word ik alvast gelukkiger dan 1, maar ik vind oprecht dat haar eerste album tot de beste debuutplaten aller tijden behoort!
2
geplaatst: 6 oktober 2017, 21:08 uur
Gretz schreef:
Nice! Van 3 word ik alvast gelukkiger dan 1, maar ik vind oprecht dat haar eerste album tot de beste debuutplaten aller tijden behoort!
(quote)
Mijn lijstje van 2013 ligt al een paar maanden bij Zaaf en bevat alleen pure klasse. Onversneden.
1
geplaatst: 6 oktober 2017, 21:15 uur
Gretz schreef:
ik vind oprecht dat haar eerste album tot de beste debuutplaten aller tijden behoort!
(quote)
ik vind oprecht dat haar eerste album tot de beste debuutplaten aller tijden behoort!
?
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 22:29 uur
vigil schreef:
Is de superlatieven show al weer begonnen?
Ja, zal ik ook een duit in het zakje doen? Is de superlatieven show al weer begonnen?

3
geplaatst: 6 oktober 2017, 22:36 uur
Praise The Lorde !
Nee zonder gekheid was live weer erg innemend.
Nee zonder gekheid was live weer erg innemend.
1
zaaf
geplaatst: 6 oktober 2017, 22:51 uur
6. Radical Face - The Family Tree: The Roots
https://www.musicmeter.nl/album/225521
Punten : 211
Nom. : 9
Nr. 1 van : LucM, wibro
Ook deze plaat kwam pas later in beeld, de folkies slapen uit. Met nog 15 lijstjes te komen, stond de plaat op 17, daarna ras doorgestegen naar 6 en hield dat de laatste lijsten vast.
De man achter Radical Face is Ben Cooper ('82, Jacksonville, Florida). Ben was/is een creatieve kerel. Aanvankelijk stortte hij zich op tekenen/schilderen, later begon hij korte filmpjes te maken en de muziek erbij, in zijn adolescentieperiode wilde hij zich op het schrijven van boeken storten.
Hij was met zijn tweede boek bezig toen zijn PC crashte, geen backup, u kent dat wel, Ben ontplofte en wierp zich toen maar op de muziek. Het moest zo zijn.
Naast Radical Face, een naam die hij op een affiche had zien staan (naar later bleek: een incomplete poster, er stond op een volledig exemplaar ‘Radical Facelift’ – de lift was er vanaf geknipt), is hij ook actief met andere muzikale projecten als Electric President, Iron Orchestra (met zijn broer), Mother's Basement and Unkle Stiltskin, The Clone Project (met Rick Colado) en nog wat projecten.
Toen Ben 14 was kwam hij als homoseksueel uit de kast en werd door stiefpa het huis uitgeschopt. Later kwam hij erachter dat diezelfde stiefpa zijn nichtje seksueel had misbruikt, wat leidde tot zijn ontferming over het meisje en zijn getuigenis in de rechtszaak tegen de dader.
Zijn eerste plaat als Radical Face was The Junkyard Chandelier (2003), nooit officieel uitgebracht, maar verkrijgbaar als free download. De eerste officiële is Ghost, uit 2007.
In 2010 bracht hij een EP uit, Touch The Sky, als appetizer voor een trits albums dat hij aankondigde, die de naam Family Tree zouden dragen. Waar de bedoeling was dat deze tekstueel fictie zouden bevatten, over de familie Northcote, is het laatste deel toch wel autobiografisch geworden, met een belangrijke plaats voor bovenstaande gebeurtenissen.
Mooie plaat, die het bijna tot mijn lijst schopte. Net iets te singersongwriterig
.
https://www.musicmeter.nl/album/225521
Punten : 211
Nom. : 9
Nr. 1 van : LucM, wibro
Ook deze plaat kwam pas later in beeld, de folkies slapen uit. Met nog 15 lijstjes te komen, stond de plaat op 17, daarna ras doorgestegen naar 6 en hield dat de laatste lijsten vast.
De man achter Radical Face is Ben Cooper ('82, Jacksonville, Florida). Ben was/is een creatieve kerel. Aanvankelijk stortte hij zich op tekenen/schilderen, later begon hij korte filmpjes te maken en de muziek erbij, in zijn adolescentieperiode wilde hij zich op het schrijven van boeken storten.
Hij was met zijn tweede boek bezig toen zijn PC crashte, geen backup, u kent dat wel, Ben ontplofte en wierp zich toen maar op de muziek. Het moest zo zijn.
Naast Radical Face, een naam die hij op een affiche had zien staan (naar later bleek: een incomplete poster, er stond op een volledig exemplaar ‘Radical Facelift’ – de lift was er vanaf geknipt), is hij ook actief met andere muzikale projecten als Electric President, Iron Orchestra (met zijn broer), Mother's Basement and Unkle Stiltskin, The Clone Project (met Rick Colado) en nog wat projecten.
Toen Ben 14 was kwam hij als homoseksueel uit de kast en werd door stiefpa het huis uitgeschopt. Later kwam hij erachter dat diezelfde stiefpa zijn nichtje seksueel had misbruikt, wat leidde tot zijn ontferming over het meisje en zijn getuigenis in de rechtszaak tegen de dader.
Zijn eerste plaat als Radical Face was The Junkyard Chandelier (2003), nooit officieel uitgebracht, maar verkrijgbaar als free download. De eerste officiële is Ghost, uit 2007.
In 2010 bracht hij een EP uit, Touch The Sky, als appetizer voor een trits albums dat hij aankondigde, die de naam Family Tree zouden dragen. Waar de bedoeling was dat deze tekstueel fictie zouden bevatten, over de familie Northcote, is het laatste deel toch wel autobiografisch geworden, met een belangrijke plaats voor bovenstaande gebeurtenissen.
Mooie plaat, die het bijna tot mijn lijst schopte. Net iets te singersongwriterig
.
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:05 uur
De eerste match voor mij. De beste plaat uit een mooie trilogie. Zeker de moeite can het proberen waard Etta. Bij mij op nummer 7.
1
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:22 uur
Ook deze zagen maar weinig deelnemers aankomen, slechts 4 van de 14 hadden hem voorspeld.
Teunnis voorspelde hem precies correct en komt zo in de buurt van motel matches.
Na 5 albums hebben 8 van de 14 nog altijd geen enkel punt.
motel matches* 39
Teunnis* 35
chevy93 19
Arthurdz 19
wibro 17
dix 15
GrafGantz 0
Stardust_be 0
Johnny Marr 0
EttaJamesBrown 0
nico1616 0
herman 0
Hacker 0
vigil 0
Teunnis voorspelde hem precies correct en komt zo in de buurt van motel matches.
Na 5 albums hebben 8 van de 14 nog altijd geen enkel punt.
motel matches* 39
Teunnis* 35
chevy93 19
Arthurdz 19
wibro 17
dix 15
GrafGantz 0
Stardust_be 0
Johnny Marr 0
EttaJamesBrown 0
nico1616 0
herman 0
Hacker 0
vigil 0
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:25 uur
Nou nou, heftig verhaal bij deze plaat zaaf.
Nooit van gehoord.
De nieuwsgierigheid is wel gewekt.
Nooit van gehoord.
De nieuwsgierigheid is wel gewekt.
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:28 uur
Nadat die prachtige plaat van The Tallest Man On Earth vorig jaar ver buiten de top 10 eindigde had ik gedacht dat zo’n traditionele singer singwriter plaat zoals deze van Radical Face ook kansloos zou zijn, verkeerd gedacht dus.
1
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:45 uur
Niet voor het eerst vandaag. Dus we kunnen spreken van een tot nu toe verrassende top 10.
3
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:46 uur
6e plek en dan 211 punten.
Daar haalde je nog niet zo lang geleden de top 10 lang niet mee.
Dit zijn de jaren van het vele aanbod en de weinige klassiekers.
1
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:51 uur
His 'N Hers van Pulp was 11e ofzo met 240 of 340 pts weet ik nog 

1
zaaf
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:54 uur
Tja daar noem je ook een plaat... ?
johan de witt schreef:
Mooi geformuleerd JohanDit zijn de jaren van het vele aanbod en de weinige klassiekers.
0
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:54 uur
Ik vermoed dat in het totaal aantal punten ook een daling zit. Of had ik verkeerd begrepen dat het aantal deelnemers ietwat is gekrompen?
1
zaaf
geplaatst: 6 oktober 2017, 23:57 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik vermoed dat in het totaal aantal punten ook een daling zit. Of had ik verkeerd begrepen dat het aantal deelnemers ietwat is gekrompen?
volgens uw accountantIk vermoed dat in het totaal aantal punten ook een daling zit. Of had ik verkeerd begrepen dat het aantal deelnemers ietwat is gekrompen?
2000 46
2001 45
2002 43
2003 42
2004 46
2005 44
2006 43
2007 41
2008 38
2009 42
2010 44
2011 42
2
geplaatst: 7 oktober 2017, 00:03 uur
johan de witt schreef:
Het is idd moeilijker om aanwijsbare klassiekers te vinden.
Maar voor mijzelf gezien, ben ik in dit stadium een inhaalrace aan het voeren.
Ik loop echt wat achter wat dat betreft.
Dus zal wellicht ongetwijfeld wat gemist hebben.
Ik ben echter wel van mening dat het verdomd moeilijk is om in de popmuziek enigszins uniek uit de hoek te komen de laatste jaren.
Het retro gehalte is hoog, maar kwalitatief is het dan wel vaak erg goed.
1
geplaatst: 7 oktober 2017, 00:06 uur
De nr. 1 hier is wel een klassieker, then again het is pas 6 jaar geleden
Weet niet of Ziggy Stardust in 1978 bv ook al als klassieker werd gezien? 
Weet niet of Ziggy Stardust in 1978 bv ook al als klassieker werd gezien? 
1
geplaatst: 7 oktober 2017, 00:07 uur
De lange trend is dalend. Het jaar 2008 is significant afwijkend, door al die vakantiegangers die zon, zee en klamme lakens belangrijker vonden dan Zaaf's meesterwerk.
* denotes required fields.