MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Ja, echt een bennerd-jaar waarschijnlijk
Geen jaar voor mij. Maar het is volbracht

Voor de verandering ben ik het eens eens met johan de witt. Over het gehele jaar dan, want ik heb wel een paar topalbums. Waaronder eentje die bennerd vast ook hoog heeft.

bennerd schreef:
Ik had heel veel pijn bij het maken van die jaarlijst. Lijkt me inderdaad dat je naar de verkeerde muziek luistert

Allelujah! zeg ik hier tegen. bennerd, onze profeet.

Het beste jaar ooit qua losse nummers als je het mij vraagt.
(afbeelding) De Song van het Jaar 2012 Top 240 is nog steeds om van de likkebaarden.

Ook qua albums een meer dan een uitstekend jaar. Ik tel 6 albums die de volle map kregen en nog eens +24 platen met 4,5*

zaaf
Ah Johan kan gewoon niet tellen!

zaaf schreef:
Tijd om je stemmen of je smaak te heroverwegen

Jup, hij zou een tiental uitstekende platen die ook in mijn stemlijst staan nog eens een paar extra luisterbeurten moeten geven. Wellicht dat er dan wel 4,5* of meer in zit.

Zelfs Bloom maar op een 3,5*, Johan?

Door een fout in mijn exel bestand zie ik dat heel wat top albums uit dat bestand zijn verdwenen. Mijn ingezonden lijst aan Zaaf heeft dus eigenlijk geen enkele waarde meer. Dat is zwaar kl*te.

wibro schreef:
Door een fout in mijn exel bestand zie ik dat heel wat top albums uit dat bestand zijn verdwenen. Mijn ingezonden lijst aan Zaaf heeft dus eigenlijk geen enkele waarde meer. Dat is zwaar kl*te.

Je kan je lijst toch nog gewoon aanpassen zolang de deadline nog niet is verstreken?

zaaf
Gretz schreef:
Je kan je lijst toch nog gewoon aanpassen zolang de deadline nog niet is verstreken?
Je kent mijn tarievenlijst en Wim's kasboekje?

Het zijn bijna allemaal albums met een waardering van 4.0* en daar mijn top 20 bestaat uit maar liefst 19 albums van minimaal 4.5* is een wijziging misschien niet nodig.
Fantastisch jaar trouwens dat 2012 met 5 albums met de hoogste waardering. Daar kan ik wel een bloem voor op mijn jas spelden.

Johnny Marr schreef:
Zelfs Bloom maar op een 3,5*, Johan?

Ja, toch een stukje minder dan Teen Dream, hoewel hun beste nummer er wel op staat.
Maar schrijf hem maar op voor de top-10

Prima jaar dit, geen hoogste score maar wel 17 keer 4.5*. En dan laat ik voor dit spel EP's vrijwel altijd buiten beschouwing.

zaaf schreef:
(quote)
Je kent mijn tarievenlijst en Wim's kasboekje?

Arcade fire ruilen voor Gorillaz is gratis.

Gorillaz ruilen voor arcade fire loopt in de papieren, dat is duidelijk.

zaaf

GrafGantz schreef:
vrijwel altijd

Oftewel, dit jaar die ene hele speciale wel gewoon in je lijstje?

Teunnis schreef:
(quote)

Oftewel, dit jaar die ene hele speciale wel gewoon in je lijstje?

Hangt vooral van de tijdsduur af. Heb dit jaar een EP van bijna 53 minuten op plek 4 staan.

Dat is een hele mooie (gaat mijn top-20 ruimschoots halen), maar er is een nog betere van 30+ minuten

53 minuten? Kun je dan nog wel spreken over een EP?

Johnny Marr schreef:
53 minuten? Kun je dan nog wel spreken over een EP?

Het zijn maar 3 tracks, en dezelfde act kwam een jaar later met een "gewoon" album op de proppen van bijna 2.5 uur. Dus dan is 53 minuten gewoon een EP ?

Casartelli (moderator)
't Viel mij ook nogal mee. Een heus 4½*-album, in elk geval de top-10 kon met 4* aangevuld worden en er vallen genoeg 3½* buiten de top-20. Ik zal Teun zo nog even met mijn voorspellende gaven verblijden.

Edit: dat laatste inmiddels ook gedaan. Dat voorspellen wordt er ook niet makkelijker op.

catchup
Een degelijke top 10 is het geworden, in 2011 lukte me dat niet eens. Vooral de nummer 1 maakt alles goed.

ik heb ook maar wat in elkaar geflanst. Ook maar alvast studeren voor 2013

zaaf
nou inderdaad

catchup schreef:
Vooral de nummer 1 maakt alles goed.

Ah, we hebben dezelfde nummer 1.

Ik heb ik jouw top 10 gespiekt.

Casartelli schreef:
Edit: dat laatste inmiddels ook gedaan. Dat voorspellen wordt er ook niet makkelijker op.

Toch vind ik jullie verrassend consistent: er zijn negen albums die ik veelvuldig voorbij zie komen.

Lekker jaartje hoor.

Teunnis schreef:
Dat is een hele mooie (gaat mijn top-20 ruimschoots halen), maar er is een nog betere van 30+ minuten
Als je de bonustrack meerekent, kom je boven de 30 minuten uit inderdaad.

zaaf
Nog 0,97 dagen… nog geen lijstje over het jaar 2012 binnen van:

50tracks, andré, Ataloona, Dwejkk_, Finidi, Gretz, herman, luigifort, Teunnis

Ik hoop ze nog te mogen aanschouwen...

oeh goed dat je het zegt, ga meteen aan de slag.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.