MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:

Er zijn maar een paar nummers op het album 'Let it Be' die ik nog de moeite waard vind en dat zijn 'Get Back', 'Across the Universe' en Dig a Pony. Heel lang niet meer gehoord trouwens.

7

heicro schreef:
Er zijn maar een paar nummers op het album 'Let it Be' die ik nog de moeite waard vind en dat zijn 'Get Back', 'Across the Universe' en Dig a Pony. Heel lang niet meer gehoord trouwens.

7

Je weet toch dat we niet stemmen op Dig a Pony, hè?

beetje verwarrend bericht was dat van Tribal Gathering...

Tribal Gathering schreef:
Ik zal mijn Jomanda gevoelens ook eens tentoonspreiden.

Volgende nummer : Dig a Pony

Haha grappig, er stond voor vandaag wel een Let It Be-nummer op stapel. Het wordt Across The Universe, hopelijk ook goed?

1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (8.3354) (31 stemmen)
4. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
5. Happiness Is A Warm Gun (8,1312) (32 stemmen)
6. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7,9764) (35 stemmen)
7. Things We Said Today (7.828) (25 stemmen)
8. You've Got To Hide Your Love Away (7,7689) (29 stemmen)
9. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)
10. Everybody Got Something To Hide Except Me And My Monkey (7.5896) (29 stemmen)

11. Lovely Rita (7.3081) (37 stemmen)
12. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
13. I’m Looking Trough You (6,7437) (32 stemmen)
14. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)
15. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
16. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)

ArthurDZ schreef:
Haha grappig, er stond voor vandaag wel een Let It Be-nummer op stapel. Het wordt Across The Universe, hopelijk ook goed?

Ja hoor, beste nummer van the Beatles en dus een welverdiende 10.

(De anthology versie is ook prachtig en de Past Masters versie een tikkie minder)

Beetje vreemd nummer, zelfs voor hun doen met bijna valse zang maar de oosterse arrangementen (het lijkt nog uit hun psychedelische periode te komen) en unieke sfeer en tekst maken veel goed.

8,5

9

Ook mijn favoriete nummer van Let It Be.

Met een prima Phil Spector productie ?

8,5

8,5

In eerste instantie leren kennen als b-kantje van een Fiona Apple single. Heb het origineel relatief weinig gehoord, maar een bijzonder nummer is het wel.

8,5

Sleept zich aangenaam voort en de melancholie is raak. Spector's produktie raakt wal ( mooi ook dat coir wat er bij komt) en Lennon's hier wat zeurderige zang is treffend.
Zonder twijfel het hoogtepunt van het wispelturige Let It Be.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.