MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:
9,5

Verrassend hoge cijfers steeds, ik heb bij sommige nooit veel liefde voor de Beatles gezien maar niks blijkt minder waar . Voor mij wederom een persoonlijke favoriet.

9,5

HT&E. zou van mij een modervette 10 hebben gehad

Heel vindingrijk, toonaangevend, psychedelic, flower power en softdrugs, ingebed op een Lennon/McCartney song, mooie productie.

Vooral dat extra staartstukje maakt het af.
Het mist wat vaart en rockt ook niet echt. Maar bovenstaande compenseert vrijwel alles.

9.

cosmic kid (moderator)
Totaal anders dan Here, There And Everywhere. Beiden zijn ze, op hun eigen manier, even mooi. De 9,5 is er alleen maar omdat ik mijn tienen nog steeds apart hou. Neemt niet weg dat Strawberry fields een hoogtepunt is in hun oeuvre en ja, zelfs in de totale muziekgeschiedenis (naar mijn bescheiden mening)

Een van de mooiste uit de Pepper sessie's en een van de meest bijzondere Lennon werken
Ook hier was George Martin's rol heel belangrijk bij het maken van Strawberry Fields Forever

8.5

9,0

Deze zou mijn Beatles top 10 wel halen en zou, samen met Penny Lane, het relatief matige Sgt Pepper een boost hebben gegeven.

Mooi nummer, maar the Beatles hebben mooiere nummers gemaakt.

7

Zowel een nieuw record qua gemiddelde als qua stemmen voor Strawberry Fields Forever!

Beatlesmeter top 100:

1. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
2. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
3. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)

De nieuwe: Here Comes The Sun (want zowel Abbey Road als George Harrison mogen hier niet lang op zich laten wachten).

10

Alweer mijn tweede 10 in dit topic, en wat mij betreft The Beatles hebben nog twee nummers gemaakt die ik perfect genoeg vind voor een topnotering.

Here Comes The Sun dan, is zo'n heerlijke Harrison-compositie. Zo vredig en rustgevend, zo puur. Met een twinkelende gitaar en een melodie zo zuiver als ochtenddauw.

Een van mijn topfavorieten, mooier wordt het haast niet. Mijn eerste voltreffer.

10

Ja, prachtnummer, maar wel net wat minder uniek dan SFF

9,3

8,5

Mooie herinneringen aan.

Misterfool
8.5

9

Mijn favoriete Beatlesnummer.

7,5

Mooi liedje, maar zelfs als je je wilt beperken tot zowel Abbey Road als George Harrison is dit niet de beste.

Here comes the sun, geschreven in de tuin van Eric Clapton.
Prachtige akkoorden schema's, aanstekelijke melodie en heel mooi gezongen.
John Lennon speelde op geen enkele wijze mee op dit nummer wat Harrison op gelijke hoogte zette met ieder willekeurig Lennon/McCartney nummer.
Eindelijk erkenning.

9,5

Beter dan SFF:

8

Leuk topic!

9,5

Begint lekker, dit is misschien wel mijn lievelingsnummer van ze...

9.

George blinkt uit op Abbey Road, dat is duidelijk.
Prachtig liedje natuurlijk.
Hier is hij, met het voor mij nog net even mooiere Something, gelijkwaardig aan Lennon & McCartney.
Here Comes The Sun luisteren is voor mij het begin van een mooie zomer.
Helemaal op het lijf van George geschreven.
Eigenlijk tijdloos.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.