Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 18:11 uur
9,5
Verrassend hoge cijfers steeds, ik heb bij sommige nooit veel liefde voor de Beatles gezien maar niks blijkt minder waar
. Voor mij wederom een persoonlijke favoriet.
Verrassend hoge cijfers steeds, ik heb bij sommige nooit veel liefde voor de Beatles gezien maar niks blijkt minder waar
. Voor mij wederom een persoonlijke favoriet.
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 19:40 uur
Heel vindingrijk, toonaangevend, psychedelic, flower power en softdrugs, ingebed op een Lennon/McCartney song, mooie productie.
Vooral dat extra staartstukje maakt het af.
Het mist wat vaart en rockt ook niet echt. Maar bovenstaande compenseert vrijwel alles.
9.
Vooral dat extra staartstukje maakt het af.
Het mist wat vaart en rockt ook niet echt. Maar bovenstaande compenseert vrijwel alles.
9.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2017, 20:16 uur
Totaal anders dan Here, There And Everywhere. Beiden zijn ze, op hun eigen manier, even mooi. De 9,5 is er alleen maar omdat ik mijn tienen nog steeds apart hou. Neemt niet weg dat Strawberry fields een hoogtepunt is in hun oeuvre en ja, zelfs in de totale muziekgeschiedenis (naar mijn bescheiden mening)
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 20:27 uur
Een van de mooiste uit de Pepper sessie's en een van de meest bijzondere Lennon werken
Ook hier was George Martin's rol heel belangrijk bij het maken van Strawberry Fields Forever
8.5
Ook hier was George Martin's rol heel belangrijk bij het maken van Strawberry Fields Forever
8.5
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 20:46 uur
9,0
Deze zou mijn Beatles top 10 wel halen en zou, samen met Penny Lane, het relatief matige Sgt Pepper een boost hebben gegeven.
Deze zou mijn Beatles top 10 wel halen en zou, samen met Penny Lane, het relatief matige Sgt Pepper een boost hebben gegeven.
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 01:42 uur
Mooi nummer, maar the Beatles hebben mooiere nummers gemaakt.
7
7
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 12:00 uur
Zowel een nieuw record qua gemiddelde als qua stemmen voor Strawberry Fields Forever!
Beatlesmeter top 100:
1. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
2. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
3. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
De nieuwe: Here Comes The Sun (want zowel Abbey Road als George Harrison mogen hier niet lang op zich laten wachten).
Beatlesmeter top 100:
1. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
2. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
3. Love Me Do (6,328) (25 stemmen)
De nieuwe: Here Comes The Sun (want zowel Abbey Road als George Harrison mogen hier niet lang op zich laten wachten).
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 12:04 uur
10
Alweer mijn tweede 10 in dit topic, en wat mij betreft The Beatles hebben nog twee nummers gemaakt die ik perfect genoeg vind voor een topnotering.
Here Comes The Sun dan, is zo'n heerlijke Harrison-compositie. Zo vredig en rustgevend, zo puur. Met een twinkelende gitaar en een melodie zo zuiver als ochtenddauw.
Alweer mijn tweede 10 in dit topic, en wat mij betreft The Beatles hebben nog twee nummers gemaakt die ik perfect genoeg vind voor een topnotering.
Here Comes The Sun dan, is zo'n heerlijke Harrison-compositie. Zo vredig en rustgevend, zo puur. Met een twinkelende gitaar en een melodie zo zuiver als ochtenddauw.
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 12:18 uur
Een van mijn topfavorieten, mooier wordt het haast niet. Mijn eerste voltreffer.
10
10
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 13:51 uur
7,5
Mooi liedje, maar zelfs als je je wilt beperken tot zowel Abbey Road als George Harrison is dit niet de beste.
Mooi liedje, maar zelfs als je je wilt beperken tot zowel Abbey Road als George Harrison is dit niet de beste.
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 14:18 uur
Here comes the sun, geschreven in de tuin van Eric Clapton.
Prachtige akkoorden schema's, aanstekelijke melodie en heel mooi gezongen.
John Lennon speelde op geen enkele wijze mee op dit nummer wat Harrison op gelijke hoogte zette met ieder willekeurig Lennon/McCartney nummer.
Eindelijk erkenning.
9,5
Prachtige akkoorden schema's, aanstekelijke melodie en heel mooi gezongen.
John Lennon speelde op geen enkele wijze mee op dit nummer wat Harrison op gelijke hoogte zette met ieder willekeurig Lennon/McCartney nummer.
Eindelijk erkenning.
9,5
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 16:02 uur
Leuk topic!
9,5
Begint lekker, dit is misschien wel mijn lievelingsnummer van ze...
9,5
Begint lekker, dit is misschien wel mijn lievelingsnummer van ze...
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 16:02 uur
9.
George blinkt uit op Abbey Road, dat is duidelijk.
Prachtig liedje natuurlijk.
Hier is hij, met het voor mij nog net even mooiere Something, gelijkwaardig aan Lennon & McCartney.
Here Comes The Sun luisteren is voor mij het begin van een mooie zomer.
Helemaal op het lijf van George geschreven.
Eigenlijk tijdloos.
George blinkt uit op Abbey Road, dat is duidelijk.
Prachtig liedje natuurlijk.
Hier is hij, met het voor mij nog net even mooiere Something, gelijkwaardig aan Lennon & McCartney.
Here Comes The Sun luisteren is voor mij het begin van een mooie zomer.
Helemaal op het lijf van George geschreven.
Eigenlijk tijdloos.
* denotes required fields.