MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:
herman schreef:
7

Sta wel te kijken van al die hoge cijfers.

Ik zal jou een beetje helpen (oeps best fout ).

Geweldige lead van Lennon, Ringo die bijna heel het nummer hetzelfde tikt, mooie melodie , ritme, beat.
Maar dan nog dat koortje , pffff, dat koortje
Mijn 9 is dus echt heel erg aan de lage kant.

Het zit natuurlijk goed in elkaar, maar na Ticket to Ride dat echt iets magisch heeft door het oosterse accent in de drums vind ik Help eigenlijk wel weer een stapje terug. Het is een van hun nummers die ik het langste ken, maar het heeft mij nooit zo gegrepen.

10

Dit valt bij mij onder de categorie de beste werkjes die de Beatles hebben geschreven.
In aanloop naar het Revolver en Rubber Soul album.

Wat voorgaand al paar x is aangehaald ,de samenzang is heel sterk .de backings (Paul en George) kondigen ahw de woorden al aan voor de werkelijke zang van Lennon ,dat was in '65 best nog apart ,verder zit de song qua tekst en muziek goed en vlot in elkaar , heel mooi!

maar.. (wat mij betreft) hier nog steeds geen 9.5 of 10 tegengekomen ...

Hoogste cijfer (Norwegian Wood) ...nu ook voor Help!....

een 9

Het wordt wel eens tijd voor een onvoldoende. Is Wild Honey Pie geen goede optie?

All Together Now zou een onvoldoende van mij krijgen. Of misschien ook het vullertje genaamd Dig It op Let It Be of de slappe Buddy Holly-cover Words of Love.
Wild Honey Pie is ook een vuller op de dubbele witte maar past er wel in. Als afzonderlijk nummer ... neen!

Grappig genoeg had ik voor vandaag het volgende nummer klaarstaan. Geen idee wat jullie ervan denken, maar in mijn woordenboek betekent Ob-La-Di, Ob-La-Da 'een van die stomme nummers op de dubbele witte'

1. Here Comes The Sun (8.8527) (36 stemmen)
2. Strawberry Fields Forever (8.7843) (32 stemmen)
3. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (8.3354) (31 stemmen)
4. Here, There And Everywhere (8.304) (25 stemmen)
5. Help! (8.1366) (30 stemmen)
6. Happiness Is A Warm Gun (8.1312) (32 stemmen)
7. Across The Universe (8.1111) (27 stemmen)
8. Taxman (7.9982) (28 stemmen)
9. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (7.9764) (35 stemmen)
10. Things We Said Today (7.828) (25 stemmen)

11. You've Got To Hide Your Love Away (7.7689) (29 stemmen)
12. Back In The USSR (7.604) (25 stemmen)
13. Everybody Got Something To Hide Except Me And My Monkey (7.5896) (29 stemmen)
14. All My Loving (7.4516) (30 stemmen)
15. Lovely Rita (7.3081) (37 stemmen)
16. I Want To Hold Your Hand (6.9407) (27 stemmen)
17. I’m Looking Trough You (6.7437) (32 stemmen)
18. What You're Doing (6.7307) (26 stemmen)
19. Money (That's What I Want) (6.6222) (27 stemmen)
20. Octopus’s Garden (6.6) (30 stemmen)

21. Love Me Do (6.328) (25 stemmen)
22. Anna (Got To Him) (6.1458) (24 stemmen)

Oh ik wilde net een 8,5 geven aan Help maar te laat.

zaaf
5.8

Tja, dat is dan weer 1 van die stomme McCartney nummers die ik prima kan hebben. Maar om toch een beetje onderscheid in de becijfering te houden ga ik dan maar voor de 6,8

Zeker niet hun beste nummer maar wel lekker maf en vrolijk. Dit nummer werd vaak gecoverd maar het origineel van The Beatles nooit overtroffen (en daar heeft de leuke piano ook mee te maken).

8

Niets mis met Ob-La-Di, vrolijk niks aan de hand liedje.

8

Help boven Happiness is wel de wereld op z'n kop.

Arrie schreef:
Oh ik wilde net een 8,5 geven aan Help maar te laat.

Omdat je maar één miezerig minuutje te laat was, heb ik je cijfer nog meegeteld (bovendien kwamen we dan aan het mooie getal van dertig stemmers uit)

Obla Blabla dan: onnozele liedjes mogen er zeker ook zijn (The Beatles hebben er zo genoeg gemaakt), maar dit is wel erg stompzinnig zonder dat je er een fijn liedje voor in de plaats krijgt.

4.5

En nog niet eens het slechtste van The White Album

Nee, dat is Wild Honey Pie

Misterfool
6.5

Een nummer dat de beatles beter aan Ringo hadden kunnen delegeren.

7,2, weinig mis mee

Ob-La-Di, Ob-La-Da is inderdaad een onzin-liedje (met absurde tekst) maar stompzinnig is nog wat anders. Dat is meer van toepassing op vele carnavalschlagers.

7.5 Altijd wel een leuk nummer gevonden

Gor
6,5

4,0

Ik ben in een milde bui.

Heerlijk nummer: 8,5

Van hetzelfde niveau als Help.

7

Dit zijn nu precies de liedjes waar ik nog steeds een beetje de kriebels van krijg.

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.