Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2018, 15:25 uur
Klopt ja. Sorry voor de fout.
Per ongeluk JoaMuse genoemd i.p.v. jou. Ik pas het alsnog aan natuurlijk.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 15:34 uur
6. Pearl Jam - Ten (1991)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/665.300.jpg
Aantal punten : 135
De nummer 1 van : chevy93
verder o.a. nog een 2e, en twee 3e plaatsen in de individuele lijsten
Aantal keren genoemd : 12
Ja, natuurlijk konden we deze eersteling van Pearl Jam verwachten hier ! Uit het fameuze muziekjaar 1991 komt het bewierookte Ten. Wie kent deze grungeklassieker nou eigenlijk niet... ?
Veel gedraaid destijds, maar nu te vinden in mijn parkeergarage. Komt die daar ooit nog eens uit... ?
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/665.300.jpg
Aantal punten : 135
De nummer 1 van : chevy93
verder o.a. nog een 2e, en twee 3e plaatsen in de individuele lijsten
Ja, natuurlijk konden we deze eersteling van Pearl Jam verwachten hier ! Uit het fameuze muziekjaar 1991 komt het bewierookte Ten. Wie kent deze grungeklassieker nou eigenlijk niet... ?

Veel gedraaid destijds, maar nu te vinden in mijn parkeergarage. Komt die daar ooit nog eens uit... ?
0
geplaatst: 13 januari 2018, 15:39 uur
Eén van de geniaalste debuten ever natuurlijk... Mijn nummer 3. Mag ik wel even opmerken dat mijn exemplaar een lichtjes andere hoes heeft? Namelijk deze:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81eaKFGNhSL._SL1500_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81eaKFGNhSL._SL1500_.jpg
0
geplaatst: 13 januari 2018, 16:14 uur
Klassieker, maar bij mij wel wat afgevlakt de laatste jaren. Was wel te verwachten deze.
Echter niet in mijn lijst.
Echter niet in mijn lijst.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 16:27 uur
Allememaggies, die verwacht ik echt niet hoor.
Ten had ik wel verwacht, maar die haalde mijn lijst bij lange na niet.
2
geplaatst: 13 januari 2018, 16:42 uur
Dat bandje nog in VERA gezien, op 1 maart 1992. Ze speelden integraal TEN; veel meer liedjes hadden ze toen nog niet. Daarna de bandleden getroffen in coffeeshop 'De Zolder', honderd meter verderop.
Those were the days.
Overigens door iedereen voorspeld.
Those were the days.
Overigens door iedereen voorspeld.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 17:16 uur
Ah shit, ik twijfelde met de voorspelling enorm over de #10: Cohen of Portishead. Had ik die laatste gekozen had ik (waarschijnlijk) 10/10.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 17:51 uur
En ik had Cohen eerst op 10 staan en op het laatste moment veranderd in Portishead. 

1
geplaatst: 13 januari 2018, 19:42 uur
5. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4390.300.jpg
Aantal punten : 153
De nummer 1 van : niemand
Hoogste posities : 1 keer op plek 3, 2 keer op plek 4 en 1 keer op plek 5
Aantal keren genoemd : 13
Catherine Mary Bush was nog maar 16 jaar jong, toen ze een contract tekende bij EMI.
David Gilmour is degene die verantwoordelijk was voor het "rolling the ball" (uit Them Heavy People).
Op 16 februari 1978 was de release van dit album. De daarvan getrokken eerste single, Wuthering Heights, bereikte enkele weken later de 1e plaats in de UK charts, en verbleef daar 4 weken. Hiermee zette Kate een prachtige mijlpaal neer; zij was de eerste vrouwelijke artiest die met een zelfgeschreven single die eerste plaats bereikte in de UK Singles Charts. Verder kwam Wuthering Heights nog op 1 in Australie, Ierland en Nieuw Zeeland. Kate Bush was toen pas 19 jaar jong...
Wuthering Heights is in die (nu bijna) 40 jaar uitgegroeid tot een onvervalste All Time Classic; en wie kent dit nummer nou niet ? Meerdere singles volgden daarna.
Prachtig nummer natuurlijk, maar is op deze The Kick Inside nog niet eens het mooiste nummer, zegt Hacker. Wat is dan wel het mooiste nummer ? Dat kan/zal voor diverse mensen steeds wel weer een andere kunnen zijn, denk ik.
Jaaaa ! Zeer tevreden ben ik met deze (hoge) notering in De Eindlijst Der Mooiste Debuutplaten !
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4390.300.jpg
Aantal punten : 153
De nummer 1 van : niemand
Hoogste posities : 1 keer op plek 3, 2 keer op plek 4 en 1 keer op plek 5
Aantal keren genoemd : 13
Catherine Mary Bush was nog maar 16 jaar jong, toen ze een contract tekende bij EMI.
David Gilmour is degene die verantwoordelijk was voor het "rolling the ball" (uit Them Heavy People).
Op 16 februari 1978 was de release van dit album. De daarvan getrokken eerste single, Wuthering Heights, bereikte enkele weken later de 1e plaats in de UK charts, en verbleef daar 4 weken. Hiermee zette Kate een prachtige mijlpaal neer; zij was de eerste vrouwelijke artiest die met een zelfgeschreven single die eerste plaats bereikte in de UK Singles Charts. Verder kwam Wuthering Heights nog op 1 in Australie, Ierland en Nieuw Zeeland. Kate Bush was toen pas 19 jaar jong...
Wuthering Heights is in die (nu bijna) 40 jaar uitgegroeid tot een onvervalste All Time Classic; en wie kent dit nummer nou niet ? Meerdere singles volgden daarna.
Prachtig nummer natuurlijk, maar is op deze The Kick Inside nog niet eens het mooiste nummer, zegt Hacker. Wat is dan wel het mooiste nummer ? Dat kan/zal voor diverse mensen steeds wel weer een andere kunnen zijn, denk ik.
Jaaaa ! Zeer tevreden ben ik met deze (hoge) notering in De Eindlijst Der Mooiste Debuutplaten !
0
geplaatst: 13 januari 2018, 19:56 uur
Ook die heb ik voorspeld in de top 10 hoewel wel op een bescheiden 10e plek.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 20:13 uur
wibro schreef:
De 10/10 lijkt eindelijk te gebeuren.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 20:37 uur
Johnny Marr schreef:
Eén van de geniaalste debuten ever natuurlijk... Mijn nummer 3. Mag ik wel even opmerken dat mijn exemplaar een lichtjes andere hoes heeft? Namelijk deze:
Heel simpel: vouw het boekje van de cd open en je hebt hem, of koop gewoon de lp, dan heb je hem ook

Overigens komen er aardig wat titels langs uit mijn lijst

0
geplaatst: 13 januari 2018, 22:32 uur
Kaatje niet opgenomen in mijn lijst, maar natuurlijk wel een uitstekend en opvallend debuut.
Verrassende top 4? Ik denk niet echt, zal verder terug gaan in de tijd.
Verrassende top 4? Ik denk niet echt, zal verder terug gaan in de tijd.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 22:42 uur
Er zijn er al 2 uit mijn top 20 voorbij gekomen en daar zal het wel bij blijven...... Ik had ook niet verwacht dat het er meer dan 2 zouden zijn (wel gehoopt maar niet realistisch).
0
geplaatst: 14 januari 2018, 07:53 uur
thelion schreef:
Er zijn er al 2 uit mijn top 20 voorbij gekomen en daar zal het wel bij blijven...... .
Er zijn er al 2 uit mijn top 20 voorbij gekomen en daar zal het wel bij blijven...... .
Massive Attack zou nog kunnen of heb jij die niet?
JD , AF, Doors en VU verwacht ik ook nog wel, dus het wordt wel krap ( of crap
).
0
geplaatst: 14 januari 2018, 10:10 uur
4. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/310.300.jpg
Aantal punten : 167
De nummer 1 van : Lying Mouth
verder o.a. nog 2 keer op plek 2, en 2 keer op plek 3 in de individuele lijsten
Dit album wisselde nogal eens van plek met o.a. The Kick Inside gedurende de eerste 25 ingestuurde lijsten. Maar met de 6 afsluitende inzendingen werd het verschil dan toch gemaakt.
Joy Division werd eind 1976 opgericht in Manchester, en heette in eerste instantie Stiff Kittens voor een korte periode. Vrij snel werd de naam veranderd in Warsaw; deze naam was gekozen met in gedachten de titel van het nummer Warszawa, afkomstig van het David Bowie album Low.
Eind 1977 veranderde de band zijn naam om verwarring te voorkomen met de groep Warsaw Pakt. De nieuwe naam 'Joy Division' kwam uit het boek The House of Dolls van Karol Cetinsky en verwijst naar een plaats in nazi-concentratiekampen waar de gevangenen zich moesten prostitueren voor de machthebbers.
De band maakte indruk op o.a. Tony Wilson van Factory Records, en hij betaalde uit eigen zak de opnames voor de eerste plaat van Joy Division.
Zeer indrukwekkend debuut, verpletterende impact, met een grote rol voor/van Martin Hannett, de geluidsbepalende producer van Unknown Pleasures.
Lees en huiver; de openingslyrics van New Dawn Fades ( mijn favoriete nummer uit de discografie van Joy Division ) :
A change of speed, a change of style.
A change of scene, with no regrets,
A chance to watch, admire the distance,
Still occupied, though you forget.
Different colours, different shades,
Over each mistakes were made.
I took the blame.
Directionless so plain to see,
A loaded gun won't set you free.
So you say.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/310.300.jpg
Aantal punten : 167
De nummer 1 van : Lying Mouth
verder o.a. nog 2 keer op plek 2, en 2 keer op plek 3 in de individuele lijsten
Dit album wisselde nogal eens van plek met o.a. The Kick Inside gedurende de eerste 25 ingestuurde lijsten. Maar met de 6 afsluitende inzendingen werd het verschil dan toch gemaakt.
Joy Division werd eind 1976 opgericht in Manchester, en heette in eerste instantie Stiff Kittens voor een korte periode. Vrij snel werd de naam veranderd in Warsaw; deze naam was gekozen met in gedachten de titel van het nummer Warszawa, afkomstig van het David Bowie album Low.
Eind 1977 veranderde de band zijn naam om verwarring te voorkomen met de groep Warsaw Pakt. De nieuwe naam 'Joy Division' kwam uit het boek The House of Dolls van Karol Cetinsky en verwijst naar een plaats in nazi-concentratiekampen waar de gevangenen zich moesten prostitueren voor de machthebbers.
De band maakte indruk op o.a. Tony Wilson van Factory Records, en hij betaalde uit eigen zak de opnames voor de eerste plaat van Joy Division.
Zeer indrukwekkend debuut, verpletterende impact, met een grote rol voor/van Martin Hannett, de geluidsbepalende producer van Unknown Pleasures.
Lees en huiver; de openingslyrics van New Dawn Fades ( mijn favoriete nummer uit de discografie van Joy Division ) :
A change of speed, a change of style.
A change of scene, with no regrets,
A chance to watch, admire the distance,
Still occupied, though you forget.
Different colours, different shades,
Over each mistakes were made.
I took the blame.
Directionless so plain to see,
A loaded gun won't set you free.
So you say.
0
geplaatst: 14 januari 2018, 10:17 uur
Hoort er uiteraard bij. Had wel wat hoger gemogen. Op 2 bijvoorbeeld. 

0
geplaatst: 14 januari 2018, 10:19 uur
In mijn minder politiekcorrecte dagen zeg ik hardop dat Joy Division zwaar overgewaardeerd is. Vandaag houd ik erop dat de wijze waarop de zwaarmoedigheid verpakt is mij niet altijd weet te vangen. De mooie uitzondering is inderdaad New Dawn Fades.
En uiteraard door iedereen voorspeld: Wibro gaat nog steeds voor 10/10!
En uiteraard door iedereen voorspeld: Wibro gaat nog steeds voor 10/10!
0
geplaatst: 14 januari 2018, 12:06 uur
3. The Doors - The Doors (1967)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/222.300.jpg?cb=1502835859
Aantal punten : 208
De nummer 1 van : LucM
verder o.a. nog 1 keer op plek 2, 1 keer op plek 3, en 4 keer op plek 4.
Aantal keren genoemd : 14
Opgenomen in 1966, en uitgebracht op 4 januari 1967 : één der meest bekende, en meest gewaardeerde debuutplaten aller tijden : het eerste album van The Doors.
Statistieken (van vandaag) hier op MuMe :
nummer 26 in de Top 250
nummer 1 in de toplijst van 1967
nummer 2 in de toplijst van de jaren 60
nummer 1 in de toplijst van de Verenigde Staten
nummer 3 in de toplijst Rock
gemiddelde waardering hier op de site : 4,38 op 1.637 stemmen
Wat kan ik hier nog aan toevoegen ?? De cijfers spreken voor zich; een zeer, zeer aansprekend en geprezen album ( en terecht, is de bescheiden mening van Hacker ).
Nummer 4 in mijn eigen 20, en dit album bevat één van de allermooiste nummers ooit gemaakt in de geschiedenis van de Pop-/Rockmuziek : The Crystal Ship. Om te huilen zo prachtig.
( P.S. : dit was deel 1 uit de serie : The Usual Suspects op het podium van deze Toplijst
)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/222.300.jpg?cb=1502835859
Aantal punten : 208
De nummer 1 van : LucM
verder o.a. nog 1 keer op plek 2, 1 keer op plek 3, en 4 keer op plek 4.
Aantal keren genoemd : 14
Opgenomen in 1966, en uitgebracht op 4 januari 1967 : één der meest bekende, en meest gewaardeerde debuutplaten aller tijden : het eerste album van The Doors.
Statistieken (van vandaag) hier op MuMe :
nummer 26 in de Top 250
nummer 1 in de toplijst van 1967
nummer 2 in de toplijst van de jaren 60
nummer 1 in de toplijst van de Verenigde Staten
nummer 3 in de toplijst Rock
gemiddelde waardering hier op de site : 4,38 op 1.637 stemmen
Wat kan ik hier nog aan toevoegen ?? De cijfers spreken voor zich; een zeer, zeer aansprekend en geprezen album ( en terecht, is de bescheiden mening van Hacker ).
Nummer 4 in mijn eigen 20, en dit album bevat één van de allermooiste nummers ooit gemaakt in de geschiedenis van de Pop-/Rockmuziek : The Crystal Ship. Om te huilen zo prachtig.
( P.S. : dit was deel 1 uit de serie : The Usual Suspects op het podium van deze Toplijst
)
0
geplaatst: 14 januari 2018, 12:10 uur
Unkown Pleasures opnieuw beluisterd en verhoogt naar 4*, want 3,5* was toch aan de lage kant.
0
geplaatst: 14 januari 2018, 12:12 uur
Rudi S schreef:
).
). Massive Attack heb ik i.d.d. en redelijk hoog, maar die gaat het niet halen.......
En het is i.d.d behoorlijk crap ja......

0
geplaatst: 14 januari 2018, 13:33 uur
Tot nu toe wel een heel voorspelbare lijst (alleen Pearl Jam en Nick Drake wat lager dan verwacht). Maar gelukkig betekent dat wel twee 5*-albums aan de top. Dat zijn mijn #4 en #6. Mijn #2 was Joy Division en Interpol stond op #17. De rest van mijn top-20 was bij voorbaat al kansloos.
0
geplaatst: 14 januari 2018, 13:38 uur
Nick Drake had ik toch echt niet verwacht in de top 10 als ik heel eerlijk mag zijn.
* denotes required fields.