Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2018, 19:34 uur
10. Portishead - Dummy (1994)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/55.300.jpg
Aantal punten : 85
De nummer 1 van : niemand
Hoogste positie(s) : 2 keer op plek 6 genoteerd, en 1 keer op plek 8.
Aantal keren genoemd : 8
Gelukkig; i.i.g. géén top 10 zonder vrouwen...
Deze eerste worp van Beth Gibbons, Geoff Barrow en Adrian Utley kwam een paar jaar na een bekend debuut uit 1991, en kan wat mij betreft net zo'n trendsettend album in de triphop genoemd worden als die 91er.
Mooie plaat; zeer zeker, maar viel net buiten mijn eigen 20.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/55.300.jpg
Aantal punten : 85
Hoogste positie(s) : 2 keer op plek 6 genoteerd, en 1 keer op plek 8.
Aantal keren genoemd : 8
Gelukkig; i.i.g. géén top 10 zonder vrouwen...
Deze eerste worp van Beth Gibbons, Geoff Barrow en Adrian Utley kwam een paar jaar na een bekend debuut uit 1991, en kan wat mij betreft net zo'n trendsettend album in de triphop genoemd worden als die 91er.
Mooie plaat; zeer zeker, maar viel net buiten mijn eigen 20.
0
geplaatst: 12 januari 2018, 19:38 uur
Niet in mijn top 20 maar wel voorspeld in de top 10. Op plek 9. 

0
geplaatst: 12 januari 2018, 19:45 uur
Toch een mooie plek voor Roxy Music. Net geen Top 10, maar wellicht voor de deelnemers die het album nooit gehoord hebben, een reden om het eens te luisteren. Aanrader!
0
geplaatst: 12 januari 2018, 19:46 uur
Yep, prima plaat en zeker in mijn top 20. In de gemiddelde voorspelling op 8. Dit geeft de eerste puntjes voor:
Wibro
EttaJamesBrown
joamuse
Over de overige deelnemers en de precieze puntverdeling laat ik me nog niet uit.
Wibro
EttaJamesBrown
joamuse
Over de overige deelnemers en de precieze puntverdeling laat ik me nog niet uit.
1
geplaatst: 12 januari 2018, 21:44 uur
9. Nick Drake - Five Leaves Left (1969)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/709.300.jpg
Aantal punten : 100
Hoogste positie(s) : 1 maal op plek 3, en 1 maal op plek 4
Aantal keren genoemd : 9
Nicholas Rodney Drake, van 19 juni 1948, werd slechts 26 jaar... Maar wat een indrukwekkend oeuvre laat hij ons na. 3 officiële studioalbums slechts; maar alle 3 hebben hier op MuMe een gemiddelde van ruim boven de 4,00 staan.
Deze Five Leaves Left komt uit het fantastische muziekjaar 1969, en staat (momenteel) in onze eigen top 250 op plek 68 met een stemgemiddelde van 4,34 !
Ja, mooi ! Zijn eerste, en w.m.b. gelijk ook zijn beste plaat.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/709.300.jpg
Aantal punten : 100
Hoogste positie(s) : 1 maal op plek 3, en 1 maal op plek 4
Nicholas Rodney Drake, van 19 juni 1948, werd slechts 26 jaar... Maar wat een indrukwekkend oeuvre laat hij ons na. 3 officiële studioalbums slechts; maar alle 3 hebben hier op MuMe een gemiddelde van ruim boven de 4,00 staan.
Deze Five Leaves Left komt uit het fantastische muziekjaar 1969, en staat (momenteel) in onze eigen top 250 op plek 68 met een stemgemiddelde van 4,34 !
Ja, mooi ! Zijn eerste, en w.m.b. gelijk ook zijn beste plaat.
0
geplaatst: 12 januari 2018, 22:03 uur
Zo, ook Teunnis en Jordidj doen nu mee. Wibro pakt de tweede hit.
We hebben nog een deelnemer op de nul.
We hebben nog een deelnemer op de nul.
0
geplaatst: 12 januari 2018, 23:40 uur
Nick Drake op #16. (en plek 9 vind ik ook verrassend laag)
Roxy Music en Portishead best aardig, maar bij lange na niet goed genoeg voor mijn top 20.
Roxy Music en Portishead best aardig, maar bij lange na niet goed genoeg voor mijn top 20.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 08:24 uur
Mijn lijstje was last minutewerk, vandaar dat ik Dummy van Portishead helemaal vergeten ben, voor mij één van de beste platen ooit gemaakt.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 09:33 uur
8. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/161.300.jpg
Aantal punten : 107
De nummer 1 van : Johnny Marr, motel matches en Finidi
Aantal keren genoemd : 7
Het veel geprezen en bejubelde debuut van Interpol. Nummer 11 in onze eigen toplijst.
Nu-wave, Alternatieve Rock, Indie Rock; termen die je voor deze plaat zou kunnen gebruiken.
20 jaar eerder was het wsch New Wave of zo. Dit kwartet heren is toch echt wel schatplichtig aan bijvoorbeeld Script of the Bridge van The Chameleons (1983) wat mij betreft, als ik zo vrij mag zijn om dit neer te pennen hier.
Een monument ?
Uhh, nee, voor mij dus niet. Vaak genoeg gedraaid, maar het is en blijft een moeilijk verhaal. De opener vind ik fantastisch, NYC is ook nog OK, maar de rest ? Matigjes, meer kan ik er niet van maken.
Maar ja, smaken verschillen, en gelukkig maar !
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/161.300.jpg
Aantal punten : 107
De nummer 1 van : Johnny Marr, motel matches en Finidi
Aantal keren genoemd : 7
Het veel geprezen en bejubelde debuut van Interpol. Nummer 11 in onze eigen toplijst.
Nu-wave, Alternatieve Rock, Indie Rock; termen die je voor deze plaat zou kunnen gebruiken.
20 jaar eerder was het wsch New Wave of zo. Dit kwartet heren is toch echt wel schatplichtig aan bijvoorbeeld Script of the Bridge van The Chameleons (1983) wat mij betreft, als ik zo vrij mag zijn om dit neer te pennen hier.
Een monument ?
Uhh, nee, voor mij dus niet. Vaak genoeg gedraaid, maar het is en blijft een moeilijk verhaal. De opener vind ik fantastisch, NYC is ook nog OK, maar de rest ? Matigjes, meer kan ik er niet van maken.
Maar ja, smaken verschillen, en gelukkig maar !

0
geplaatst: 13 januari 2018, 09:36 uur
Nick Drake op 16 en Interpol op 7 bij mij. Ik scoor nog 100%, zou ik weer voor de mainstream-award gaan? ?
0
geplaatst: 13 januari 2018, 09:47 uur
Ik moet het tot nu toe met enkel met mijn nominatie van Roxy music doen, Nick Drake en Portishead heel mooi maar haalde de top 20 niet (daar staan nog al wat punk en new wave debuutjes van toen ik nog jong was in).
0
geplaatst: 13 januari 2018, 09:48 uur
Ai. Interpol had ik veel hoger verwacht. Voorspeld op plek 2. Niet in mijn top 20. Daarin staan alleen 5.0* albums.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 09:50 uur
Sterk album, uitstekende band, maar ik zie dit niet als een top 10er.
Over alle decenia gezien zijn er originelere debuutplaten m.i.
Over alle decenia gezien zijn er originelere debuutplaten m.i.
1
zaaf
geplaatst: 13 januari 2018, 09:50 uur
Ik hoop op nog wat lekkers onderweg. Blij dat Drake het gehaald heeft.
Interpol niet in mijn top 20 daarin staan alleen goede albums.
Interpol niet in mijn top 20 daarin staan alleen goede albums.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:05 uur
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:13 uur
Eens met bikkel2, sterk album maar geen top-10 (ook geen top-20) voor mij. Nick Drake en Roxy Music heb ik wel in mijn top-10.
1
geplaatst: 13 januari 2018, 10:39 uur
Door alle voorspellers voorspelt, behalve door EttaJamesBrown. Die voorspelt alleen albums die de goedkeuring van Zaaf kunnen wegdragen.
Dus ook de eerste puntjes voor Johnny Marr!
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:42 uur
Rudi S schreef:
Ik moet het tot nu toe met enkel met mijn nominatie van Roxy music doen, Nick Drake en Portishead heel mooi maar haalde de top 20 niet (daar staan nog al wat punk en new wave debuutjes van toen ik nog jong was in).
Roxy had ik nu juist niet, maar die staat op 11 dus die tel ik niet mee ?
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:50 uur
EttaJamesBrown schreef:
Door alle voorspellers voorspelt, behalve door EttaJamesBrown. Die voorspelt alleen albums die de goedkeuring van Zaaf kunnen wegdragen.
Wie staat er bovenaan van de voorspellers E.J.B.? Daar ben ik reuze benieuwd naar. Door alle voorspellers voorspelt, behalve door EttaJamesBrown. Die voorspelt alleen albums die de goedkeuring van Zaaf kunnen wegdragen.

0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:51 uur
7. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2408.300.jpg
Aantal punten : 111
Hoogste posities : 1 x op plek 3, en 1 x op plek 4
En wederom een Indie Rock album dat hoge ogen scoort...
En wederom een echte MuMe - lieveling in deze top 10.
Nummer 64 in de MuMe top 250.
Deze heb ik in een niet zo recent verleden wel een aantal malen gehoord, maar ben er toen nooit echt aan verslingerd geraakt. Mss moet ie maar eens in de herkansing.
Mooi gevariëerde lijst tot nu toe
, met i.i.g. de 60's, de 80's, de 90's en de 00's vertegenwoordigd in De Uiteindelijke Top 10...
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2408.300.jpg
Aantal punten : 111
Hoogste posities : 1 x op plek 3, en 1 x op plek 4
En wederom een Indie Rock album dat hoge ogen scoort...
En wederom een echte MuMe - lieveling in deze top 10.
Nummer 64 in de MuMe top 250.
Deze heb ik in een niet zo recent verleden wel een aantal malen gehoord, maar ben er toen nooit echt aan verslingerd geraakt. Mss moet ie maar eens in de herkansing.
Mooi gevariëerde lijst tot nu toe
, met i.i.g. de 60's, de 80's, de 90's en de 00's vertegenwoordigd in De Uiteindelijke Top 10...
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:56 uur
Voorspeld op plek 6. Tot nu toe heb ik alles nog in de top 10 voorspeld. Gaat goed zo.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 10:59 uur
wibro schreef:
(quote)
Wie staat er bovenaan van de voorspellers E.J.B.? Daar ben ik reuze benieuwd naar.
Huivert! Inclusief die prachtige plaat van de Stone Roses sta jij fier bovenaan. Joamuse en Jordi laten een steekje vallen.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 11:56 uur
wibro schreef:
Voorspeld op plek 6. Tot nu toe heb ik alles nog in de top 10 voorspeld. Gaat goed zo.
Sterker nog. Jouw voorspelde top 10 heeft dezelfde 10 titels als de doorsneevoorspeller, alleen de volgorde wijkt iets af.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 januari 2018, 12:20 uur
Geen onverdienstelijke platen tot nu toe, maar ook nog geen enkele match met mijn top-20. Roxy Music kwam het dichtstbij, maar zelfs met meetelling van Virginia Plain toch maar niet... fijne band, gelijkmatige discografie met weinig uitschieters naar beneden, maar ook geen heel hoge uitschieters naar boven. Stone Roses ook een nette plaat, waar de karigheid van de discografie wellicht wel wat aan de status bijgedragen heeft. Interpol resulteert, hoewel aardig, toch wel in wat "typisch MuMe"-hoofdschudden en Portishead en Nick Drake zijn ook niet bovenmatig aan mij besteed.
0
geplaatst: 13 januari 2018, 14:24 uur
Kijk, het gaat al steeds beter.
Interpol hier op #10. Stone Roses zelfs op #6.
Van vijf platen ben ik wel vrij zeker dat ze nog komen ('67, '67, '04, '91, '79). Ben benieuwd wat de zesde wordt.
Interpol hier op #10. Stone Roses zelfs op #6.

Van vijf platen ben ik wel vrij zeker dat ze nog komen ('67, '67, '04, '91, '79). Ben benieuwd wat de zesde wordt.
* denotes required fields.