MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
zaaf
nee dan had ik echt een langere draagtijd gevraagd.

Heb er weer twintig uitgeperst. Prachtspul.

Hacker schreef:
In deel 2 van Album Top 10 Varia gaan we op zoek naar De Mooiste Albums Nr 2.

De sluitingstijd om mee te doen zet ik (voorlopig) op vrijdag 26 januari om 20:00 uur.

In de 2e zin van deze kwoot is het 9e woord waarschijnlijk het belangrijkste woord van de aankondiging...

Mochten sommige gebruikers een ruimere doodlijn willen, stuur mij dan a.u.b. een PM.
Laat daarin weten welke datum voor jou haalbaar is.

Van de eerste 9 inzenders heb ik trouwens geen enkel wanklank omtrent sluitingstermijn gehoord...

De eerste inzender was er al binnen 34 minuten na de aankondiging van de zoektocht naar het mooiste 2e album

zaaf
Sommigen maken zich er echt met een Jantje van Leiden van af....

Lastig dit, voor mij is "Everybody Knows This Is Nowhwere" het tweede Neil Young album, maar op MuMe is dat het debuut van Neil Young and Crazy Horse en is "After the Goldrush" z'n 2e album. Wat voor mij dus heel erg z'n derde album is. Ik vrees dat we de verknipte regels van MuMe volgen alhier?

GrafGantz schreef:
Lastig dit, voor mij is "Everybody Knows This Is Nowhwere" het tweede Neil Young album,

Die zit er voor mij deze ronde dus gewoon bij, dat gestuntel met begeleidingsbands (zie o.a. ook Zappa ) hier kan ik niet mee laten tellen bij zoiets serieus als het samenstellen van albumlijsten

Rudi S schreef:
(quote)
(zie o.a. ook Zappa )

Je hebt toch niet het allerbeste album ooit buiten je lijstje gelaten? Bij Zappa is er naar mijn idee een vrij duidelijke scheiding tussen solo en band tot we bij Over-Nite Sensation aankomen. Bij Neil Young is Crazy Horse al van begin af aan "slechts" begeleidingsband, dus zou ik Everybody Knows ook als tweede Neil Young tellen.

In mijn lijstje absolute vrijheid voor de hete ratten.

EDIT: Toch wat twijfel nu, want vanaf Uncle Meat begint het natuurlijk al ietwat te troebleren. Laat die nou net in hetzelfde jaar uitgekomen te zijn als Hot Rats, maar dan wel een paar maanden eerder. In dit geval geldt voor mij zeker het voordeel van de twijfel. Het voordeel van Hot Rats in mijn lijstje wel te verstaan.

Teunnis schreef:

Je hebt toch niet het allerbeste album ooit buiten je lijstje gelaten?

Nou omdat album het debuut van Zappa te noemen vond ik echt te ver gaan.

Morele steun krijgt "Everybody Knows This Is Nowhwere" ditmaal van mij. Heb het wel willen plaatsen, maar volgens MuMe was Zuma de tweede.....en dat vond ik nu ook net te ver gaan. Dus geen Neil voor mij, nochtans.

EttaJamesBrown schreef:
Morele steun krijgt "Everybody Knows This Is Nowhwere" ditmaal van mij. Heb het wel willen plaatsen, maar volgens MuMe was Zuma de tweede.....en dat vond ik nu ook net te ver gaan. Dus geen Neil voor mij, nochtans.

After the Goldrush was geen optie? Z'n een na beste wat mij betreft.

Nog zo'n geval: ik neem aan dat Elvis Costello dezelfde artiest is als Elvis Costello & The Attractions.

Mijn decennia:

1950s: 1
1960s: 3
1970s: 1
1980s: 3
1990s: 6
2000s: 4
2010s: 2

Superbitch schreef:
Nog zo'n geval: ik neem aan dat Elvis Costello dezelfde artiest is als Elvis Costello & The Attractions.

Ook gedaan
This year's model

Ingestuurd. Als laatste afgevallen:

21. Crowded House - Temple of Low Men (1988)
22. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
23. Steely Dan - Countdown to Ecstasy (1973)
24. Talk Talk - It’s My Life

15 lijsten ontvangen

193 verschillende albums genoemd

de voorlopige top 5 :

1. een album - xx punten
2. een album - 05 punten minder
3. een album - 06 punten minder
4. een album - 09 punten minder
5. een album - 09 punten minder

het kan dus nog alle kanten op...

nog iets meer dan 5 dagen en 9 uur om je bijdrage te leveren !

zegt het voort

The xx op 1 voorlopig, die zag ik echt niet aankomen!

dix
Sowieso in de top 5 op elke plek een album

jammer dat er weer 5 keer dezelfde artiest in de top 5 staat.

Slechts 6 2nd albums hebben bij mij een 5.0*, maar meer dan 150 albums een 4.5* en die moet ik dan bijna een voor een doorlopen welke daarvan een 2nd album is. Onbegonnen werk eigenlijk. Ik overweeg mij terug te trekken voor deze game.

wibro schreef:
Slechts 6 2nd albums hebben bij mij een 5.0*, maar meer dan 150 albums een 4.5* en die moet ik dan bijna een voor een doorlopen welke daarvan een 2nd album is. Onbegonnen werk eigenlijk. Ik overweeg mij terug te trekken voor deze game.

Stel je niet zo aan, ik heb 3 pagina's met 4,5☆ albums, en die heb ik gewoon allemaal doorgelopen. Bij de meeste weet ik overigens al of het wel of geen tweede album is, slechts een enkele moest ik even checken.

GrafGantz schreef:
(quote)

After the Goldrush was geen optie? Z'n een na beste wat mij betreft.

Ik beschouw toch Everybody Knows This Is Nowhere als tweede plaat van Neil. Die heb ik dus in mijn lijst opgenomen en After the Goldrush niet, maar het blijft wat arbitrair. After The Goldrush had overigens wel op de precies dezelfde plek gestaan als Everbody Knows....

In mijn lijstje:
Jaren '60: 3
Jaren '70: 2
Jaren '80: 1
Jaren '90: 6
Jaren '00: 6
Jaren '10: 2.
Ik had de luxe dat ik ook nog moest schrappen in mijn 4,5* albums.

Het oudste album in mijn voorspelling komt uit 1980

De grote artiesten van de jaren '60 en '70 moesten het vooral hebben van een lange aanloop óf een geniaal debuut.

Teunnis schreef:

De grote artiesten van de jaren '60 en '70 moesten het vooral hebben van een lange aanloop óf een geniaal debuut.

Nou, VU, Neil Young, joy Division, jimi H, The Doors , Roxy Music, Elvis Costello en dan Zappa ( Mothers en Hot Rats was toch zijn 2e solo product ).
Er zal nog wel meer zijn.

Ja, die 1980 zal Closer wel zijn gok ik zo.

Rudi S schreef:
(quote)

Nou, VU, Neil Young, joy Division, jimi H, The Doors , Roxy Music, Elvis Costello en dan Zappa ( Mothers en Hot Rats was toch zijn 2e solo product ).
Er zal nog wel meer zijn.

Strange Days
Everybody Knows This Is Nowhere
White Light / White Heat
For Your Pleasure
Axis: Bold as Love
This Year's Model

vs.

The Velvet Underground & Nico
The Doors
Unknown Pleasures
The Kick Inside
Five Leaves Left
Songs of Leonard Cohen

Puur qua bekendheid/status wordt het eerste rijtje behoorlijk overklast door het tweede. En Closer is jaren '80 en heb ik net als iedereen (toch?) voorspeld.

Nog niet, bedankt voor de tip?

chevy93 schreef:
Lijstje ingediend.

60s: 5x (3x '67 en 2x '69)
70s: 5x ('71, '73, '76 en 2x '78)
80s: 4x (2x '83, '86 en '89)
90s: 3x ('91, '94 en '97)
00s: 3x ('02, '04 en '08)
60s: 2
70s: 8
80s: 1
90s: 2
00s: 5
10s: 2

60s inderdaad wat minder. 70s stronger than ever!

Spoeling was overigens wel wat dunner dan bij de debuten. Ik denk wel dat je gemiddeld kunt spreken van een 'moeilijke tweede'.

GrafGantz schreef:
(quote)

Stel je niet zo aan, ik heb 3 pagina's met 4,5☆ albums, en die heb ik gewoon allemaal doorgelopen. Bij de meeste weet ik overigens al of het wel of geen tweede album is, slechts een enkele moest ik even checken.
OK Woensdag of vrijdag a.s. stuur ik mijn lijstje in. Je kunt ook de voorspelling top 10 naar mij sturen.

chevy93 schreef:

Spoeling was overigens wel wat dunner dan bij de debuten. Ik denk wel dat je gemiddeld kunt spreken van een 'moeilijke tweede'.

Spreek voor jezelf, ik heb nu een langere lijst ingediend dan met de debuten

zaaf
Jij had een makkelijker tweede?

Hierbij een reminder voor de gebruikers die aan Aflevering 1 van dit topic meededen, maar nog geen top 20 (mag ook top 10 of top 15) van Het 2e Album ingezonden hebben :

jordidj1, Casartelli, Gretz, vigil, Snoeperd, thelion, Rudi S, LucM, herman, dynamo d, motel matches, Ataloona, Finidi, Lura, Renoir, Koenr, dix en wibro

Aanstaande vrijdag om 20:00 uur is de sluitingstijd om je lijst per PM naar mij te sturen.

Nieuwe deelnemers zijn natuurlijk ook welkom !

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.