MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
Wij hebben Disney channel standaard opstaan.

Ben wel voor tribute-albums.

Hm, dat is nou weer niet zo orgineel.

Self-titled, of live!

Self-titled vind ik ook een leuke.

Nee, dan wint The Doors.

jordidj1 schreef:
Nee, dan wint The Doors.

Net daarom

Doet Peter Gabriel wel fijn mee met vier albums!!! Ik ben ook voor

zaaf
weer geen hiphop

Weer geen blues

Ik ben voor live-albums of belgie

Ik heb getwijfeld over België.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Er zullen gevarieerdere lijsten ingediend worden dan de mijne. Maar ja, kwaliteit telt.
01 [----] Boudewijn de Groot - Picknick (1968)
02 [----] The Gathering - How to Measure a Planet? (1998)
03 [----] Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
04 [----] The Gathering - Home (2006)
05 [1] Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden (1966)
06 [----] The Gathering - Mandylion (1995)
07 [----] The Gathering - Souvenirs (2003)
08 [----] The Gathering - If_then_else (2000)
09 [----] Boudewijn de Groot - Maalstroom (1984)
10 [----] Fungus - Fungus (1974)
11 [----] Fungus - Lief ende Leid (1975)
12 [----] The Gathering - Disclosure (2012)
13 [----] Robert Long - Levenslang (1977)
14 [----] Het Goede Doel - België (1982)
15 [2] The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)
16 [----] Supersister - To the Highest Bidder (1971)
17 [----] De Dijk - Niemand in de Stad (1989)
18 [----] The Gathering - Nighttime Birds (1997)
19 [----] Bløf - Blauwe Ruis (2002)
20 [----] Het Goede Doel - Mooi en Onverslijtbaar (1986)

Casartelli schreef:
Er zullen gevarieerdere lijsten ingediend worden dan de mijne. Maar ja, kwaliteit telt.

Nul overeenkomsten met mijn lijst, valt dus wel mee met die kwaliteit ?

Kanye West albums?

jordidj1 schreef:
Kanye West albums?

En dan een top 20 indienen.

Ja dat mag.

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Nul overeenkomsten met mijn lijst, valt dus wel mee met die kwaliteit ?
Volgens mij kreeg jij een compliment van Gretz op je lijst, dus dat zal kwalitatief ook wel meevallen.

Casartelli schreef:
(quote)
Volgens mij kreeg jij een compliment van Gretz op je lijst, dus dat zal kwalitatief ook wel meevallen.

Gretz en ik, twee hippe handen op een moderne buik.

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Gretz en ik, twee hippe handen op een moderne buik.
...alwaar het hemd nader is dan de rock

Casartelli schreef:

Ik weet niet hoeveel Nederlandse albums je in totaal kent, maar is het niet een beetje armoedig om je top 9 slechts met twee verschillende artiesten te vullen? Nu lijkt het net alsof je van mening bent dat er in Nederland slechts een enkele artiesten zijn die überhaupt kwalitatief hoogwaardige muziek maken.

Een groot BdG-liefhebber zou volgens mij toch veel meer kwaliteitspop in moerstaal moeten kunnen smaken, me dunkt. Heb je al eens een volledig album van Aafke Romeijn geprobeerd?

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Ik weet niet hoeveel Nederlandse albums je in totaal kent
De functie "zoek in andermans stemmen" is nog steeds niet helemaal wat het moet zijn, dus heb ik het maar even voor je nagezocht: 309 kennelijk.
Gretz schreef:
maar is het niet een beetje armoedig om de top 9 slechts met twee verschillende artiesten te vullen? Nu lijkt het net alsof je van mening bent dat er in Nederland slechts een enkele artiesten zijn die kwalitatief hoogwaardige muziek maken.
Volgens mij zit er toch een verschil tussen "twee steken er royaal bovenuit" en "er maken er slechts twee kwalitatief hoogwaardige muziek".
Gretz schreef:
Een groot BdG-liefhebber zou volgens mij toch veel meer kwaliteitspop in moerstaal moeten kunnen smaken, me dunkt. Heb je al eens een volledig album van Aafke Romeijn geprobeerd?
Neen... suggesties?

Casartelli schreef:
(quote)
De functie "zoek in andermans stemmen" is nog steeds niet helemaal wat het moet zijn, dus heb ik het maar even voor je nagezocht: 309 kennelijk.
(quote)
Volgens mij zit er toch een verschil tussen "twee steken er royaal bovenuit" en "er maken er slechts twee kwalitatief hoogwaardige muziek".
(quote)
Neen... suggesties?

Met deze zou ik instappen. Verder kan ik je Roos Blufpand ook wel aanraden, die wordt nog wel eens de vrouwelijke Boudewijn genoemd. Roos Blufpand - Ik Ben (2014)

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Met deze zou ik instappen. Verder kan ik je Roos Blufpand ook wel aanraden, die wordt nog wel eens de vrouwelijke Boudewijn genoemd. Roos Blufpand - Ik Ben (2014)
Mental note (om er eens een mooie oudhollandsche uitdrukking in te gooien) t.a.v. Aafke Romeijn is gemaakt, al ben ik bij dat album alleen bekend met de twee nummers die met een K beginnen en die vind ik erg wisselend van kwaliteit. Van die mevrouw Blufpand had ik nog nooit gehoord. Qua stemgemiddeldes op MuMe is ze nog niet helemaal de vrouwelijke Boudewijn.

Casartelli schreef:
Mental note (om er eens een mooie oudhollandsche uitdrukking in te gooien) t.a.v. Aafke Romeijn is gemaakt, al ben ik bij dat album alleen bekend met de twee nummers die met een K beginnen en die vind ik erg wisselend van kwaliteit.

Hoewel ik natuurlijk lang niet zo hip ben , ga ik me er toch even mee bemoeien en zou ik je juist juist deze van Aafke aan willen raden. Hier zong ze nog in het Engels en hoewel ik het Nederlandse werk van Aafke wel kan waarderen, is die nog steeds voor mij de beste van Aafke en schat ik zo in dat dit conceptalbum wellicht wat beter bij jouw smaak aansluit.

Als we Casartelli moeten gaan vertellen wat hij mooi moet vinden van Nederlandse bodem dan zijn onderstaande artiesten natuurlijk eerst aan de beurt:

Kayak, Within Temptation, Epica, Profuna Ocean, Sylvium, Ayreon.

Dat lijkt me duidelijk!

Casartelli (moderator)
musicborst schreef:
Als we Casartelli moeten gaan vertellen wat hij mooi moet vinden van Nederlandse bodem dan zijn onderstaande artiesten natuurlijk eerst aan de beurt:

Kayak, Within Temptation, Epica, Profuna Ocean, Sylvium, Ayreon.
Van Kayak heb ik, zoals elders op deze site ook al wel vermeld, vorig jaar de oeuvrebox aangeschaft. Zat tot de eeuwwisseling veel moois in*. Sylvium en, vooruit, Profuna Ocean hebben ook hun momenten. En daar laat ik het maar weer even bij

* In met name de bovenste 13 van mijn hierboven geplaatste lijst zit wel veel muziek die ik al lang, soms bijna levenslang, met me meedraag. Daar komt hoe dan ook geen nieuwkomer snel tussen.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Toch hier nog maar even op mezelf inhakend: we hebben hier op MuMe onze algemen Top 10 en die wordt door velen, mijzelf incluis, toch een beetje als een soort uithangbord gebruikt. Daar heb ik me ook tot 1 album per artiest beperkt en dat is ook niet bijzonder moeilijk, het is toch een Top 10 van alles en daar zit zo veel moeilijk vergelijkbaars tussen, dat dat niet voelt alsof ergens een grootheid heel erg tekort gedaan wordt door er niet meer dan 1 album van op te nemen.

Met een inzooming op, in dit geval, 1 land, wordt het dan al snel een stuk eenzijdiger. Maar voor wie het interesseert: bij een langere lijst dan een Top 20 was er ook gewoon ruimte geweest voor andere artiesten met een respectabele discografie, maar net niet dat topalbum (Blaudzun, Doe Maar, Earth & Fire, Kayak, Nits, etc.) en die leuke eendagsvliegen (Mr. Albert Show, Bodypolitics, Diesel, Seven Day Hunt, Johan Timman, etc.). Gevraagd werd evenwel naar de 20 beste, dus dan noemen we maar de 20 beste.

Hacker? Are you being hacked?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.