MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
Na een afkoelingsperiode van ongeveer een kwartaal, is het nu wel zo'n beetje tijd geworden voor een nieuwe aflevering van dit topic.

In deel 4 gaan we op zoek naar de beste/mooiste/meest geweldige live albums.

Wilt u meedoen ?

Stuur dan een persoonlijke top 10/15/20 van uw favorieten in voor vrijdag 15 juni 2018, ure 18:00, per PM naar ondergetekende.
Let op : max 20 titels graag, dit om er een niet al té groot opgeblazen geheel van te maken.

Zegt het voort a.u.b. om zoveel mogelijk deelnemers te ronselen...

Wat onder een live album valt : zie het genre hier op MuMe, maar ook live opgenomen platen zoals bijvoorbeeld MC5 - Kick Out The Jams.

Vragen over wat wel of niet mee mag doen gaarne per PM; dit om topicvervuiling te voorkomen

Kan ArthurDZ, Teunnis of panjoe de titel van het topic wijzigen in Album Top 10 ( Live Albums ) a.u.b. ?

Dank bij deze alvast

De eerste lijst is binnen ( en dat is toevallig eens niet GG ), en ik ben zo vrij nu even de deelnemers aan Deel 1 van dit spel te taggen :

aERodynamIC, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Brunniepoo, catchup, chevy93, dix, Dwejkk_, dynamo d, EttaJamesBrown, Finidi, GrafGantz, Gretz, Hacker, herman, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, likeahurricane, LucM, Lura, Lying Mouth, motel matches, Renoir, Rudi S, Salvadore, stardust_be, Superbitch, Teunnis, vigil, west, wibro, zaaf

om mee te doen met een top 10, 15 of 20 van Live Albums.

Sluitingstermijn om een lijst in te sturen : vrijdag 15 juni, 18:00 uur.

Casartelli (moderator)
Hacker schreef:
( en dat is toevallig eens niet GG )
Playing the Fool niet opgenomen, mea maxima culpa.

Ik doe mee! Wordt nog lastig ranken

Nou ik hoop een top-10 te produceren, vind 5 al lastig ?

Maar gelijk ingestuurd, had 60 albums om uit te kiezen dus dat viel nog goed mee.

Mag Rattle and Hum meedoen?

Johnny Marr schreef:
Mag Rattle and Hum meedoen?

Hacker schreef:
Vragen over wat wel of niet mee mag doen gaarne per PM; dit om topicvervuiling te voorkomen

Het begint al weer goed.

Oh ja, lekker boeie. Dan weet iedereen het meteen hé.

Mag dat album van U2 ook meedoen?

herman schreef:
Maar gelijk ingestuurd, had 60 albums om uit te kiezen dus dat viel nog goed mee.

Ik dacht dat ik niet zo van de live albums was, maar ik blijk er toch op 159 stuks gestemd te hebben, waarvan er 48 stuks op 4,5 ster staan (geen maximumscore hier). Gaat nog lastig kiezen worden dus.

Er zijn 4 albums gevonden die aan je zoekopdracht voldoen.

Volgens mij heb ik op een paar albums niet gestemd

Ik had er net aan 20 met een score van minimum 4,5*, zonder Rattle and Hum. Bij nader inzien zou ik die toch niet laten meedoen omdat er ook studionummers opstaan en bij de reguliere albums te vinden is.

Ik heb Rattle and Hum ook niet opgenomen in mijn lijst om die reden.

Live albums luister ik niet genoeg van, dus deze sla ik over!

Deze editie kan toch schriftelijk afgedaan worden. Live at The Harlem Square Club, 1963 is de beste ooit!

Dan wordt het digitaal afgedaan door Alive 2007

Ingediend!

Klassiek probleem: ik heb eenentwintig titels die er per se in moeten.

Daar ben ik weer eens: hoe zoek ik dat ook alweer op, mijn stemmen op live albums? (help)

Ik draai trouwens een live album, het fenomenale waanzinnige overheerlijke Get Yer Ya-Ya's Out!

zaaf
Ja die is wel leuk. Gisteren ook nog How The West Was Won een kans gegeven, maar zaaf's lijst duldt alleen de creme de la creme

zaaf schreef:
Ja die is wel leuk. Gisteren ook nog How The West Was Won een kans gegeven, maar zaaf's lijst duldt alleen de creme de la creme

Die met die live pistoolschoten bedoel je?

zaaf
Nou, meer lead and arrows maar ja die!

west schreef:
Daar ben ik weer eens: hoe zoek ik dat ook alweer op, mijn stemmen op live albums? (help)

loepje aanklikken in de zoekbalk rechtsboven, kies dan optie "eigen stemmen", vink dan alle soorten albumopties uit behalve live, vink bij "sorteren op" het vakje "eigen stem" en je kan eventueel ook nog selecteren om enkel de live albums weer te geven boven de 3* ofzo

catchup
Zo kom ik erachter dat ik er 2 ben vergeten, gisteren 16 x creme de la creme ingestuurd. Geen schoten gehoord.

Die van mij was meer een prachtige oliedoek.

Ik heb kunnen kiezen uit 91 4,0+ albums. Dit soort spelletjes zijn als jazzliefhebber toch vrij lastig. Toch tot een mooi lijstje gekomen

EttaJamesBrown schreef:
Die van mij was meer een prachtige oliedoek.

Op de oosterse toer, viel bij mij net buiten de 20.

Oeps ben ook een klassieker vergeten: arme James Brown......

aERodynamIC schreef:
Oeps ben ook een klassieker vergeten: arme James Brown......

' 63 , ' 68 of beide

Corrigeren kan denk ik nog wel, ben jij Kiss Alive Ii ook vergeten

Ik heb overigengs best wel veel ouwe plaatjes, gabba gabba hey

Gast
geplaatst: vandaag om 14:36 uur

geplaatst: vandaag om 14:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.