MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Oeps ben ook een klassieker vergeten: arme James Brown......

Ben je het etentje ook vergeten?

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2466/9249/products/REP00056_Nighthawks_1942_-_Edward_Hopper.jpg?v=1527341164

De teller der ingestuurde lijsten tikt zonet de 20 aan

Er begint zich her en der wat af te tekenen in de totaallijst qua koppositie(s), middenmoot en achterblijvers...

Nog ruim 102 uur voor de MUME-ers die hier mee willen doen, om een lijst in te zenden.

Ik lees niets over een limit aan albums per artiest, dat maakt het niet makkelijker....

musicborst schreef:
Ik lees niets over een limit aan albums per artiest, dat maakt het niet makkelijker....

Doe maar 1 per Marillion.

Hacker schreef:
De teller der ingestuurde lijsten tikt zonet de 20 aan...

Ondertussen is de tussenstand naar 24 deelnemers gekropen...

Halen we 25 of heel mss de 30 nog ?

Tot vanavond 18:00 uur kunnen er nog bijdragen ( top 10 of top 15 of (max) top 20 geleverd worden.

Nog even een herinnering voor de 'trouwe' deelnemers :

chevy93, Finidi, JoaMuse, jordidj1, LucM, motel matches, Teunnis, west, wibro

Bedankt voor de herinnering. Ik ben een grote fan van live(-albums) en vind het jammer dat ze vaak als ondergeschikt worden gezien aan reguliere (studio)albums. Onterecht, dat blijkt alleen al uit de kwaliteit van deze 10 die afvielen:

21. U2 - Live from Paris (2008)
22. David Gilmour - Live in GdaƄsk (2008)
23. Gazpacho - Night of the Demon (2015)
24. Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007)
25. Johnny Cash - At Folsom Prison (1968)
26. Otis Redding - Live! In London and Paris (2008)
27. Fleetwood Mac - The Dance (1997)
28. Led Zeppelin - How the West Was Won (2003)
29. B.B. King - Live at the Regal (1965)
30. Albert King with Stevie Ray Vaughan - In Session (1999)

En dan heb je ook nog genoeg uitstekende bootlegs... Radiohead - Glastonbury 2003, Dire Straits - Ticket to Heaven (Basel 1992), Pink Floyd - Live at Pompeii, Talk Talk - Talking Colours (8+ minuten It's My Life!)

dix
Lijstje gepost... er was er ééntje ontsnapt maar mijn tiental is toch weer compleet.

O ja fuck, nee red dat niet meer, snorrie.

5 lijsten er bij, dat maakt 29 totaal.

5 kwartier rest er voor uw deelname. Als is het maar een top 10...

Halen we de 30 nog... ??

edit 16u48 : nr 30 kwam net binnen tijdens laatste PM-wisseling

De lijnen zijn dicht.

31 deelnemers

367 verschillende albums genoemd

misschien strax aanvang van de top-10, als ik nog zin heb tenminste...

( en anders wordt het morgenochtend ! )

Een kleine teaser zou mooi zijn. Heb je de nummer elf?

'k Doe eens een iets andere openingspost m.b.t. de afrekening.

Geëindigd op een echt lage, ( overigens gedeelde ) plek in de totaallijst; één der w.m.b. grootste en meest bekende live-klassiekers :

70. Deep Purple - Made In Japan

https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4515.300.jpg

aantal punten : 20

aantal keren genoemd : 2 ( ! )

hoogste plek in een individuele lijst : 3

Reden : het ongetwijfeld zéér kritische, en niet bepaald mainstream/hardrock liefhebbende, selectieve deelnemersveld der MuMe-ers dat zich échte muziekliefhebbers noemt...

Ik begrijp dat die derde plek bij jou vandaan komt

nee, t is iemand anders

Ik heb Deep Purple geprobeerd en viel buiten de 20 (bij mij)

Tja. Met al prachtlivealbums kwam die bij mij echt op nummer 21 uit. De eerste afvaller dus. Neemt niet weg dat het een geweldig album is (de beste van Deep Purple toch wel) en ik ook niet verwacht zou hebben dat deze zo laag zou staan.

Zo best laag, toch een klassieker .

Ben benieuwd of dé RSD-release van 2018 al genoeg punten heeft verzameld om in de lijst te geraken. Niet voor niks het hoogstgenoteerde album in de Top 250 waar een live-versie van bestaat
(afbeelding)

Zeg ik tegen beter weten in nu ik zie dat er pas 5 mensen op hebben gestemd

Gretz schreef:
Ben benieuwd of dé RSD-release van 2018 al genoeg punten heeft verzameld om in de lijst te geraken. Niet voor niks het hoogstgenoteerde album in de Top 250 waar een live-versie van bestaat (afbeelding)

Zeg ik tegen beter weten in nu ik zie dat er pas 5 mensen op hebben gestemd

Oh er zijn dus nog 5 Nederlanders die dat plaatje hebben weten te bemachtigen.
Waren er niet maar een paar duizend exemplaren beschikbaar van dat Brussels concert?
En boven Deep Purpel eindigen, echt

De oudjes doen het hier goed, deel 1 !

10. Neil Young & Crazy Horse - Live Rust (1979)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/10000/10981.300.jpg

Aantal punten : 70

Aantal keren genoemd : 5

Hoogste plek in een individuele lijst : 4

Eén van de artiesten ( als ik NY en NY & CH toch even min of meer als dez11de artiest mag beschouwen ) die in de bovenste regionen van meest verschillend genoemde albums in dit spel te vinden is.

Een gemiddelde van 4,24 hier op de site voor deze live registratie liegt er trouwens ook niet om.

En hoe lang draait meneer Young al mee ? Lang, errug lang...

Dus w.m.b geen verrassing dat deze Old Man terug te vinden is in de(ze) top 10 der Live Albums.

9. James Brown - Live at The Apollo (1963)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4074.300.jpg

Aantal punten : 70

Aantal keren genoemd : 6

Hoogste plek in een individuele lijst : 5

En om deze live-classic terug te vinden bij de bovenste 10 is w.m.b. ook geen echte verrassing.

Je op kon er min of meer op wachten, dit alweer 55 jaar oude album van The Godfather of Soul.

Ken um zelf niet, maar daar moest binnenkort maar eens verandering in komen.

8. The Sound - In The Hothouse (1985)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/25000/25588.300.jpg

Aantal punten : 74

Aantal keren genoemd : 7

Hoogste plek in een individuele lijst : 2 x op plek 3

Hacker is content met deze notering voor één van de beste bands uit de hoogtij periode van de New Wave/Postpunk, zo eind jaren 70 tot medio jaren 80.

Naast de 2 absoluut klassieke (studio)albums Jeopardy en From The Lions Mouth, pronkt deze In The Hothouse toch mooi maar even met een gemiddelde van 4,33 ( ! ) hier op de muzieksite voor liefhebbers.

Een soort posthume erkenning (door de MM-ers) voor Adrian Borland, zal ik maar zeggen.

Huiswerk voor Etta. Gelukkig staat'ie op Spotify. Gelijk beluisteren die hap.

Hacker schreef:
w88, z11 niet

James Brown op negen valt een klein beetje tegen. Maar goed, als de echte kenners geen lijstje opsturen wordt het natuurlijk ook lastig .

zaaf
Daar hoort deze connaisseur natuurlijk niet bij. Ik had een andere Apollo in mijn lijst (wel van JB )

Edgar18 schreef:
(quote)

James Brown op negen valt een klein beetje tegen. Maar goed, als de echte kenners geen lijstje opsturen wordt het natuurlijk ook lastig .

Tja, ik denk dat hij ook wel een beetje concurrentie heeft gehad van zijn albums onderling '63 vs '68
Ik had deze, maar bv zaaf dus '68 (neem ik dan aan).
Dit zou dus bij Neil Young ook wel kunnen spelen, om over Bruce maar te zwijgen.

Die is ook eigenlijk beter zaaf.

Rudi S schreef:

Dit zou dus bij Neil Young ook wel kunnen spelen, om over Bruce maar te zwijgen.

Iets met de spijker op zijn kop, denk ik. Wellicht nog bij veel meer artiesten een 'probleem'.
Voor de variatie in de lijst en ik dacht om mezelf het niet te moeilijk maken, ben ik maar uitgegaan van het één-album-per-artiest principe. Maar bleek het mezelf daar eigenlijk helemaal niet gemakkelijker te maken, want welk live-album van Bruce of Queen moet je dan hebben?
Maar die keus was nog het moeilijkst bij Neil Young. Want er zijn nogal wat geweldige live-albums van deze man (waaronder Live Rust) die ook nog eens echt volledig verschillend zijn qua sfeer en sound. Van flink stevig tot volledig akoestisch en dan ook nog bijna allemaal van zeer hoog niveau.
Nou ja, mijn keuze viel uiteindelijk op een andere van Neil op nummer 2 in mijn lijst.

Bonk schreef:
mijn keuze viel uiteindelijk op een andere van Neil op nummer 2 in mijn lijst.

Dito

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.