Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Varia ( Female Edition )
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2018, 11:51 uur
7. Daft Punk - Alive 2007 (2007)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/91000/91006.300.jpg
Aantal punten : 76
Aantal keren genoemd : 4
De nummer 1 van : herman en andré
Na een jaar of 11 mogen we ook dit album toch wel tot de klassiekers rekenen, lijkt me.
Ik wil niet té veel vooruit lopen op de uiteindelijke totaallijst, maar Daft Punk zet hier toch wel een opmerkelijke prestatie (zeker in de top 10) neer. Later, zo morgenmiddag of morgenavond, zult u wellicht de clou van de voorgaande zin vatten
En gebruiker 352 heeft vast wel iets met een bepaalde songtitel van dit Franse gezelschap
https://www.musicmeter.nl/images/cover/91000/91006.300.jpg
Aantal punten : 76
Aantal keren genoemd : 4
De nummer 1 van : herman en andré
Na een jaar of 11 mogen we ook dit album toch wel tot de klassiekers rekenen, lijkt me.
Ik wil niet té veel vooruit lopen op de uiteindelijke totaallijst, maar Daft Punk zet hier toch wel een opmerkelijke prestatie (zeker in de top 10) neer. Later, zo morgenmiddag of morgenavond, zult u wellicht de clou van de voorgaande zin vatten

En gebruiker 352 heeft vast wel iets met een bepaalde songtitel van dit Franse gezelschap

1
geplaatst: 16 juni 2018, 12:06 uur
Hacker schreef:
Reden : het ongetwijfeld
zéér kritische, en niet bepaald mainstream/hardrock liefhebbende, selectieve deelnemersveld der MuMe-ers dat zich échte muziekliefhebbers noemt...
Ach, gelukkig heeft de gemiddelde MuMe'er het beter gezien dan die snobs hier. 147 in de échte top 250 is een veel mooiere positie. Reden : het ongetwijfeld
zéér kritische, en niet bepaald mainstream/hardrock liefhebbende, selectieve deelnemersveld der MuMe-ers dat zich échte muziekliefhebbers noemt...

In the Hothouse zag ik te laat. Wist niet dat dat album tegenwoordig zoveel stemmen heeft.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 12:38 uur
De oudjes doen het hier goed, deel 2 !
6. Roxy Music - Viva! (1976)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/17000/17724.300.jpg
Aantal punten : 80
Aantal keren genoemd : 7
Hoogste positie(s) : 2 x op plek 5
Een soort afscheidsplaat van de 'oude' Roxy Music, zo mogen we deze Viva! toch wel noemen, denk ik.
Nog 1 keer de 'klassieke' line-up van RM uit de eerste helft van de jaren 70; zoiets dus.
Op voorhand had ik toch niet verwacht dat deze zo hoog zou (kunnen) eindigen in dit spel.
Zelf ben ik er niet zo heel wauws van; na de opener Out of the Blue kost het me moeite het hoofd er echt bij te houden. Maar dat zal de echte liefhebbers een zorg zijn, denk ik...
6. Roxy Music - Viva! (1976)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/17000/17724.300.jpg
Aantal punten : 80
Hoogste positie(s) : 2 x op plek 5
Een soort afscheidsplaat van de 'oude' Roxy Music, zo mogen we deze Viva! toch wel noemen, denk ik.
Nog 1 keer de 'klassieke' line-up van RM uit de eerste helft van de jaren 70; zoiets dus.
Op voorhand had ik toch niet verwacht dat deze zo hoog zou (kunnen) eindigen in dit spel.
Zelf ben ik er niet zo heel wauws van; na de opener Out of the Blue kost het me moeite het hoofd er echt bij te houden. Maar dat zal de echte liefhebbers een zorg zijn, denk ik...

1
geplaatst: 16 juni 2018, 12:42 uur
Die van Daft Punk ken ik ellegaar nieh! Vanaf nu bliebjes in Huize Etta.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 12:44 uur
Viva!
mijn nummer 12. Alive 2007 viel bij mij net buiten de top 3, op 4 dus. In the Hothouse moet ik zeeer dringend eens beluisteren. At the Apollo doet mij niet zoveel (3*). Live Rust is wel OK, maar mag de hielen nog niet likken van Rust Never Sleeps.
mijn nummer 12. Alive 2007 viel bij mij net buiten de top 3, op 4 dus. In the Hothouse moet ik zeeer dringend eens beluisteren. At the Apollo doet mij niet zoveel (3*). Live Rust is wel OK, maar mag de hielen nog niet likken van Rust Never Sleeps.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 12:46 uur
Tot nu toe enkel The Sound ook in mijn eigen lijst, op 16 om precies te zijn. Roxy M had wellicht gepast maar heb ik niet opgenomen. Verder weinig naar mijn smaak (om het maar eens een keertje netjes te brengen)
1
geplaatst: 16 juni 2018, 12:50 uur
Johnny Marr schreef:
Live Rust is wel OK, maar mag de hielen nog niet likken van Rust Never Sleeps.
Mwa, uiteindelijk valt alles in het niet bij Neil Young & Crazy Horse - Weld (1991)Live Rust is wel OK, maar mag de hielen nog niet likken van Rust Never Sleeps.
Neil Young - Like A Hurricane (Live, Weld, 1991) - YouTube
1
geplaatst: 16 juni 2018, 13:16 uur
Johnny Marr schreef:
Zoiets als Neil Young kruipt in de aars van Neil Young?
# hielen likken
0
geplaatst: 16 juni 2018, 16:12 uur
De oudjes doen het hier goed, deel 3 !
5. Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/69000/69057.300.jpg
Aantal punten : 81
Aantal keren genoemd : 5
De nummer 1 van : likeahurricane, en verder ook nog 2 x een 2e plek.
Ja hoor, daar is ie weer ! Met of zonder Crazy Horse; Neil scoort gewoon zijn tweede top 10 notering.
Deze keer met opnamen die al zo'n 47 jaar oud zijn...
Dit album heeft (momenteel) 532 stemmen, en het gemiddelde is (echt) niet minder dan 4,49
Ja, u leest het goed : 4,49, en daarmee staat deze Live at Massey Hall op nummer 9 in de toplijst live.
Echt wel een vet hoge waardering !
5. Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/69000/69057.300.jpg
Aantal punten : 81
Aantal keren genoemd : 5
De nummer 1 van : likeahurricane, en verder ook nog 2 x een 2e plek.
Ja hoor, daar is ie weer ! Met of zonder Crazy Horse; Neil scoort gewoon zijn tweede top 10 notering.
Deze keer met opnamen die al zo'n 47 jaar oud zijn...
Dit album heeft (momenteel) 532 stemmen, en het gemiddelde is (echt) niet minder dan 4,49

Ja, u leest het goed : 4,49, en daarmee staat deze Live at Massey Hall op nummer 9 in de toplijst live.
Echt wel een vet hoge waardering !
1
geplaatst: 16 juni 2018, 17:14 uur
1
geplaatst: 16 juni 2018, 18:07 uur
0
geplaatst: 16 juni 2018, 19:06 uur
De oudjes doen het hier goed, deel 4.
4. Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1032.300.jpg
Aantal punten : 85
Hoogste positie : 1 x op 2 in een individuele lijst.
Dit zal voor velen wsch geen verrassing zijn; The Boss hoog in de top 10 van dit spel.
Scoort ook weer erg fraaie cijfers op MuMe : 4,39 gemiddeld op 422 stemmen.
Niet mijn ding, dit; her en der een los nummer van Bruce is voor mij al genoeg.
Zondag 17 juni volgt het podium van deze editie van Album Top 10 Varia.
Dank voor uw aandacht, en tot morgen !
Hoogste positie : 1 x op 2 in een individuele lijst.
Dit zal voor velen wsch geen verrassing zijn; The Boss hoog in de top 10 van dit spel.
Niet mijn ding, dit; her en der een los nummer van Bruce is voor mij al genoeg.
Zondag 17 juni volgt het podium van deze editie van Album Top 10 Varia.
Dank voor uw aandacht, en tot morgen !
0
geplaatst: 16 juni 2018, 19:33 uur
Hacker schreef:
Doet me beseffen dat ik deze vergeten ben in mijn lijst op te nemen.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 19:40 uur
Hacker schreef:
Het einde van de obligate dubbel-live is hier door Bruce ingezet. Toendertijd als 3CD set uitgebracht en dat weerspiegelde ook de duur van zijn optredens. Terechte top-notering, een podiumplek was zeker niet onverdiend geweest.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 19:40 uur
Die voorkant heb ik wel in mijn lijst, maar dan met een andere titel en andere uitvoerende artiest

Bruce stond hier op 3. Ook zonder beeld een begenadigd performer. Draai ze nog met enige regelmaat met veel liefde.
1
geplaatst: 16 juni 2018, 20:25 uur
Johnny Marr schreef:
In the Hothouse moet ik zeeer dringend eens beluisteren.
In the Hothouse moet ik zeeer dringend eens beluisteren.
De daad maar direct bij het woord voegen. Hij staat aan momenteel

1
geplaatst: 16 juni 2018, 21:30 uur
En ie is zeker niet tegengevallen...wat een bevlogen liveband, wat een passie!!!
2
geplaatst: 17 juni 2018, 09:04 uur
3. Talking Heads - The Name of This Band Is Talking Heads (1982)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/21000/21731.300.jpg
Aantal punten : 116
Hoogst benoemde positie : 2
Waar de verschillen in punten bij de nrs 4 t/m 10 ( en de achtervolgers van 11 t/m 367 ) nog klein waren, hebben we nu een zeer duidelijke afscheiding met het trio aan albums dat de podiumplekken bezetten.
Talking Heads; voor velen toch een gezichtsbepalende band zo rond de decenniumwisseling 70/80, vooral met hun top 250 album Remain in Light.
Maar vlak ook deze The Name is... niet uit. Een hoger gemiddelde dan RiL, en bevat trouwens ook een aantal tracks van die plaat.
Zeker niet gek dit, maar de echte klik met David Byrne & Co is er in huize Hacker nooit geweest.
Une disc pour les amateurs...
https://www.musicmeter.nl/images/cover/21000/21731.300.jpg
Aantal punten : 116
Hoogst benoemde positie : 2
Waar de verschillen in punten bij de nrs 4 t/m 10 ( en de achtervolgers van 11 t/m 367 ) nog klein waren, hebben we nu een zeer duidelijke afscheiding met het trio aan albums dat de podiumplekken bezetten.
Talking Heads; voor velen toch een gezichtsbepalende band zo rond de decenniumwisseling 70/80, vooral met hun top 250 album Remain in Light.
Maar vlak ook deze The Name is... niet uit. Een hoger gemiddelde dan RiL, en bevat trouwens ook een aantal tracks van die plaat.
Zeker niet gek dit, maar de echte klik met David Byrne & Co is er in huize Hacker nooit geweest.
Une disc pour les amateurs...

0
geplaatst: 17 juni 2018, 09:26 uur
Verrassend, ik had die andere van the Talking Heads verwacht. Of zal die???
1
geplaatst: 17 juni 2018, 09:30 uur
EttaJamesBrown schreef:
Of zal die???
Of zal die???
Mijn nummer 5, ik verwacht die andere niet meer.
Bij de
kenners
wordt deze toch iets meer gewaardeerd 
0
geplaatst: 17 juni 2018, 13:01 uur
EttaJamesBrown schreef:
Toch wel een torenhoge favo van mij.
Met beeld natuurlijk helemaal top.
Wat een energie!
0
geplaatst: 17 juni 2018, 13:15 uur
RECTIFICATIE !
Doordat ik gisteren blijkbaar heb zitten suffen bij het nakijken van de eindstand, is er iets fout gegaan bij dit album van BS & tESB. ( dat krijg je als niet iedereen de MuMe-schrijfwijze aanhoudt... ) Het album kreeg daardoor 2 verschillende vermeldingen in de lijst.
Hierbij de juiste gegevens; Bruce & band staan dus op het podium !
De Talkinh Heads met The Name is... staan dus op plek 4 in De Eindlijst !
3. Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)
Aantal keren genoemd : 10
Hoogste positie : 2 x op 2 in een individuele lijst.
Niet mijn ding, dit; her en der een los nummer van Bruce is voor mij al genoeg...
Doordat ik gisteren blijkbaar heb zitten suffen bij het nakijken van de eindstand, is er iets fout gegaan bij dit album van BS & tESB. ( dat krijg je als niet iedereen de MuMe-schrijfwijze aanhoudt... ) Het album kreeg daardoor 2 verschillende vermeldingen in de lijst.
Hierbij de juiste gegevens; Bruce & band staan dus op het podium !
De Talkinh Heads met The Name is... staan dus op plek 4 in De Eindlijst !
3. Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)
Aantal keren genoemd : 10
Hoogste positie : 2 x op 2 in een individuele lijst.
Niet mijn ding, dit; her en der een los nummer van Bruce is voor mij al genoeg...
dix schreef:
Terechte top-notering, een podiumplek was zeker niet onverdiend geweest.
Terechte top-notering, een podiumplek was zeker niet onverdiend geweest.
0
geplaatst: 17 juni 2018, 13:25 uur
Het punten aantal van Bruce is het zelfde als gister dus daar zal nog een zwikkie bijkomen door die verschillende schrijfwijzes
0
geplaatst: 17 juni 2018, 13:38 uur
Ja sorry, maar Wijzigingen Doorvoeren lukt momenteel niet. Zit een bug in blijkbaar.
Het aantal punten bedraagt 128 voor Live/1975-85 van Bruce + band.
Zal kijken of later wijzigen nog mogelijk is.
Bug i.i.g vermeld bij Feeback/Opmerkingen topic.
Het aantal punten bedraagt 128 voor Live/1975-85 van Bruce + band.
Zal kijken of later wijzigen nog mogelijk is.
Bug i.i.g vermeld bij Feeback/Opmerkingen topic.
* denotes required fields.