MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / U2meter

zoeken in:

Een van de sterkere tracks van Achtung Baby ...en een van mijn U2 favo's

9,5

luigifort schreef:
Vind ik ook. Heel groovy voor hun doen destijds, zeker na de 80s. Vroeger vond ik m echt geniaal. De lage cijfers snap ik niet heel goed...

Tja zo gaat dat, ik snap dan weer niets van die hoge cijfers. Bijna tienen, come on

Ik vind dit het slechtste nummer van AB en sowieso ook de slechtste single van zeg maar hun eerste 15 jaar. Ik geef punten vanuit een U2 wereld (dus beste U2 een 10 en slechtste een 1). Als ik daarbuiten een cijfer zou moeten geven zou er nog iets van anderhalve punt af gaan.

It's alright, it's alright, it's alright hoor je de leden van U2 zingen over dit mooie cijfer en stemmenaantal

1. A Sort of Homecoming: 8,39 (22 stemmen)
2. Bullet the Blue Sky: 8,38 (29 stemmen)
3. Mysterious Ways: 8,26 (33 stemmen)
4. Angel of Harlem: 7,91 (28 stemmen)
5. Rejoice: 7,62 (30 stemmen)
6. Kite: 7,18 (18 stemmen)
7. Mofo: 7,09 (27 stemmen)
8. Love Is All We Have Left: 6,62 (25 stemmen)

Tijd voor een b kantje, om precies te zijn een van de b kanten van de single If God Will Send His Angels van het album Pop. Te weten een song die Bono en The Edge schreven voor Frank Sinatra, maar Ol' Blue Eyes nam hem zelf nooit op. U2 deed dat wel samen met een orkest en nam het op zodat het uitgezonden kon worden via een liveverbinding elders ter wereld tijdens Frank's 80e verjaardagsviering, waar tal van beroemdheden een ode aan hem brachten. De b kant hier is die actual versie. Nancy, Frank's dochter, nam de song ook op, ook een mooie versie trouwens!

Two Shots of Happy, One Shot of Sad
U2 - Two Shots of Happy, One Shot of Sad

Zoals ik zeer goed kan begrijpen dat Roy Orbison She's a Mystery to Me graag opnam, kan ik ook zeer goed begrijpen dat Frank Sinatra dat met dit nummer niet deed. Het doet nergens iets speciaals oftewel we hebben de blauwdruk van dit nummer al duizend keer eerder gehoord.

Tja en dan de versie van U2 ; Het klinkt prima al blijft het vreemd Bono een jazz nummer te horen zingen. Hij heeft er gewoon de stem niet voor.

6

Ik vind t prachtig

9,5

Two Shots of Happy, One Shot of Sad

6

Is inderdaad moeilijk: moeten we nu de song of de versie beoordelen?

Hij komt er mee weg, die Bono,
al vind ik het jammer dat hij soms zo ver van het rockpad afwijkt.
Hij wil zo graag bij de groten horen, terwijl hij er eigenlijk al bijhoort.

Kende de Nancy-versie eerder, dan is deze toch net wat te over the top.
Wel leuk om een keer te horen!

6,4

6.5

Sympathiek liedje, heeft wel wat weg van een Bondsong vind ik.

luigifort schreef:
Ik vind t prachtig

9,5

Dito , ook een 9,5 en ook nog voor mij de mooiste uitvoering.
Tja mooier dan Nancy, Matt Dusk of Bono's piano versie bij Costello's Spectacle.

Tribal Gathering schreef:
Zoals ik zeer goed kan begrijpen dat Roy Orbison She's a Mystery to Me graag opnam, kan ik ook zeer goed begrijpen dat Frank Sinatra dat met dit nummer niet deed.

Tja wie zal het zeggen , het is geschreven voor Sinatra's 80ste verjaardag in 1997 en Frank was al een paar jaar gestopt met opnames te maken.
Een jaar ( mei 1998) later is hij overleden.
Ondanks dat Sinatra een fraaie diskografie had heeft hij echt wel "grotere draken" opgenomen.

7.6

Niks mis mee, Bono heeft niet echt de stem om echt te croonen maar hij doet het verdienstelijk

7,0

7.5

johannesA
6,5

Voor Bono is dit resultaat meer One Shot of Happy, Two Shots of Sad

1. A Sort of Homecoming: 8,39 (22 stemmen)
2. Bullet the Blue Sky: 8,38 (29 stemmen)
3. Mysterious Ways: 8,26 (33 stemmen)
4. Angel of Harlem: 7,91 (28 stemmen)
5. Rejoice: 7,62 (30 stemmen)
6. Kite: 7,18 (18 stemmen)
7. Mofo: 7,09 (27 stemmen)
8. Two Shots of Happy, One Shot of Sad: 6,88 (22 stemmen)
9. Love Is All We Have Left: 6,62 (25 stemmen)

Tijd voor een oldie dit keer. De 3e single die ze uitbrachtten en hen tot dan toe het meeste succes opleverde. De titel komt van een briefje dat vriend Gavin Friday op Bono's deur prikte vanwege het te laat verschijnen op een vergadering. De live-versie op het legendarische Under A Blood Red Sky album, het concert in Red Rocks, is naar mijn mening mooier dan de singleversie en plaats ik dus hier. Bono redt het meisje in de clip letterlijk van de verdrukking, het dansje dat erop volgt is natuurlijk affreus .

11 O'Clock Tick Tock
U2 - 11 O'Clock Tick Tock (From Red Rocks)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.