MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Ik sluit me aan bij de opmerkingen over de tegenwoordige live-uitvoeringen. Het is ongetwijfeld leuk voor de familie van de zesjarige Emma en menig bezoeker vindt zenuwachtige kinderen op een podium wellicht al snel aandoenlijk, maar ik hoor toch echt liever Bruce zelf zingen...

Op plaat snap ik de rol, maar het heeft me als los nummer nooit buitengewoon kunnen boeien. Een van de minste nummers op een fantastisch album.

6

wavanbuuren
7,4

Martial
7,5

Leuk plaatje door zijn eenvoud.

Ook ik sluit me aan bij de (terecht) kritische opmerkingen omtrent het hele gebeuren tijdens de live uitvoeringen van de laatste jaren. Maar vóórdat die gekte begon was en is het nog steeds een prima nummer. Geen hoogstaand gedoe maar een lekker luchtig zomers nummer. Op de Live in Barcelona dvd doen ze het nummer nog behoorlijk album getrouw. Die versie prefereer ik en is voor mij dé versie van dit nummer. Eerlijk gezegd was ik vergeten hoe leuk het nummer eigenlijk was tot ik het album na een hele lange tijd weer eens luisterde. Eén van de leukere nummers op een album waar teveel nummers opstaan om het van begin tot eind leuk te houden.

Cijfer: 7,5

6,8

cosmic kid (moderator)
194. Sad Eyes
Album: Tracks

Gisteravond had ik een avondje "The Killing 2", zelfs Bruce wacht dan maar even.

De voortekenen voor dit nummer zijn niet bepaald gunstig: een left-over van Human Touch en daarnaast ook nog eens gecovered door Enrique Iglesias. Nu zegt dat laatste niet zoveel, ik ken wel meer tennenkrommende covers van Bruce Springsteen-nummers.

Ik kan me voorstellen dat dit nummer gemengde reacties oproept; te glad, te onecht, te saai, een ingekakte Bruce.
Zo onterecht, zelfs op Tracks 4 staan er pareltjes en dit is zeker niet de grootste van allemaal. De instrumentatie en productie vind ik warm, bij de gitaar intro smelt ik al. En dan die stem, zo fraai gezongen. Zelfs de overschakeling naar zijn kopstem is mooi en daar ligt, zachtjes uitgedrukt, niet zijn kwaliteit. Tekstueel zit het fraai en relatief simpel in elkaar. Vrij vertaald: ik wil niet eindeloos op je wachten als je je zichtbare emoties blijft verbergen onder je masker.

johannesA
Mooie coupletten. Kopstem vind ik in dit nummer niet geweldig. Al met al een mooie 7,5

Als ik het hoor in de flow van disc 4 van de Tracks box dan vind ik het wel een leuk nummer. Maar heel bijzonder is het ook weer niet. Zijn stem vind ik hierop wel heel erg mooi klinken. De coupletten bedoel ik dan. Mooi vol en warm. Dat kopstem zingen vind ik wel gewaagd van 'm. Het zorgt echt voor een, tot dan toe, andere twist. Ik vind het niet heel geweldig maar ook niet afschuwelijk. Ik geef een 6,5.

6.8

Best wel mooi en als het in de plaats van een ruknummer als Real Man had gestaan was de plaat er zeker wat beter op geworden. Verwacht echter geen missende klassieker, dat is veel te veel eer voor het nummer.

Tribal Gathering schreef:

als het in de plaats van een ruknummer als Real Man had gestaan was de plaat er zeker wat beter op geworden.

Mee eens!

In de verzameling op Tracks inderdaad in orde . Als op zich staande track is dit inderdaad mager . De kopstem bevalt mij ook niet zo al is het hier beter te behappen dan bijvoorbeeld een nummer als Lift Me Up . Ik kan er niet meer aan kwijt dan een magere 6

Wat mij betreft hoort deze bij Bruce zijn beste werk. Hij raakt me elke keer weer. Mooie sobere instrumentatie en zo oprecht gezongen.

9,2

Mooi nummer, wel even wennen aan de kopstem van Bruce: 7

Martial
6,5

Heel matig, kabbelend nummer. Bruce zingt mooi en lijkt het daarmee te redden, maar de kopstem gaat mij op gegeven moment toch irriteren. 5

6

Zijn kopstem kan ik bij vlagen zeer waarderen, zoals op All I'm Thinking 'Bout is You en op The Rising Tour (gebruikte hij kopstem vaak in verschillende nummers). In de refreinen op deze track vind het echter juist ontzettend zeurderig overkomen. Coupletten vind ik echter ook vrij sterk.

Lift Me Up vind ik trouwens wel mooi. Vooral dankzij het prachtige gebruik ervan in de miniserie Show Me a Hero (wordt veel Springsteen muziek in gespeeld). Sterker nog, die hele serie had een Springsteen song kunnen zijn (in de zin van Nebraska of Ghost of Tom Joad albumteksten).

Bruce Springsteen does Chris Isaak?

Muzikaal nog wel mooi, maar zoals gezegd niet heel spannend. Hoog 'ene oor in, ander uit'-gehalte.

5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.