MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Er gebeurt inderdaad geen fluit, maar vergelijk het met een vrije dag waarop je helemaal niets doet. Je kunt je doodvervelen of lekker lui lanterfanten. Ik kies hier voor optie twee. De sfeer die hier wordt neergezet is heerlijk ; een lekker loom stuiterende bas op een bedje met keyboards waarbij ome Bruce een verhaaltje komt vertellen.

Echt duizendmaal beter dan zooi als Real Man of de potentiele Bon Jovi reject "Oeh oeh oeh, I got a crush on you"

Goin' Cali krijgt een 7 want een meesterwerk is het toch ook niet.

Inderdaad een sfeervol begin, maar eigenlijk is het nummer dan ook meteen afgelopen. 6

Doet denken aan het (betere) 57 Channels, maar dan zonder het bijtende cynisme en sterke maatschappijkritiek. Beetje saai, al heeft het zeker wel zijn momenten.

6

Behoort zeker niet tot zijn sterkste werk en heeft wel raakvlakken met 57 Channels.
6

5,5

Bruce heeft minimaal 200 betere nummers (dus hoort het nummer niet thuis in deze lijst), maar echt slecht is het nou ook weer niet.

johannesA
7.2 niet veel mis mee.

Martial
6

Tsja.....wat moet ik er van zeggen. Het is niet eens heel slecht. Maar het is ook zéker geen top materiaal, dat is duidelijk. Vind ik. Ik geef het een 5,5

Schitterend, minimalistisch, doordacht,

Dikke 9

7 Zo slecht is dit ook weer niet

4,7

Bruce kan veel beter.

Saaaaaiiiiii....

188. Living On The Edge Of The World
Album: Tracks

Van het einde van CD4 naar het midden van CD2. Tracks-liefhebbers (zijn we dat niet allemaal hier?) weten wat dat betekent: we zijn in het tijdperk van The River aanbeland! Meer bepaald bij Living On The Edge Of The World.

Ook weer zo’n gedroomd livenummer waar Bruce helemaal niks mee doet (heeft ‘m welgeteld één keer gespeeld volgens setllist.fm, ergens in 2012, dat nog op youtube staat ook, zij het in slechte kwaliteit). En dat is best zonde, want dit nummer knalt echt heerlijk de boxen uit. Het heeft zo’n vrolijke ‘Amerikaanse tieners uit de 50’s op een rondtrekkend circus’-vibe, eigenlijk ongeveer het exact tegenovergestelde gevoel als Nick Cave’s The Carny nu ik erover nadenk. Pure levensvreugde op plaat vastgelegd.

Jullie Bossmeter top 200 tot nu toe, nu met nieuwe hekkensluiter:

1. Lonesome Day (7,761363636) (22 stemmen)
2. The Wrestler (7,704) (25 stemmen)
3. Lucky Town (7,444827586) (29 stemmen)
4. Working On The Highway (7,403571429) (28 stemmen)
5. Waitin’ On A Sunny Day (7,151851852) (27 stemmen)
6. Book Of Dreams (6,977777778) (27 stemmen)
7. Rockaway The Days (6,885416667) (24 stemmen)
8. Sad Eyes (6,72173913) (23 stemmen)
9. Bishop Danced (6,388095238) (21 stemmen)
10. Buffalo Gals (6,322727273) (22 stemmen)

11. The Long Goodbye (6,290384615) (26 stemmen)
12. Goin’ Cali (5.95) (24 stemmen)

River b-kantjes en outtakes
Heerlijke powerpop

7,5

Hij is wel lekker springerig, maar ik zou, behalve uiteraard Crush on You, geen enkel nummer op the River hiervoor willen missen. (Nou ja, misschien I'm a Rocker, dat is ook niet echt een topper).

6.25

Er staan wel betere River outtakes op Tracks dan deze

6

johannesA
7

I fought The law and The law won...

5

Weinig interessant

Tribal Gathering schreef:
Hij is wel lekker springerig, maar ik zou, behalve uiteraard Crush on You, geen enkel nummer op the River hiervoor willen missen. (Nou ja, misschien I'm a Rocker, dat is ook niet echt een topper).

6.25

I'm a Rocker vind ik eigenlijk wel een fijne energieke no nonsense rocker. Heerlijke keyboardsolo ook. Wat mij betreft ruil je Crush on You om voor Loose Ends en je hebt met The River een haast perfecte plaat. Crush on You had ie beter aan Mud of Slade kunnen geven voor een comeback.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.