MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Hip-Hop Anthemmeter

zoeken in:

9,6 haalt misschien mijn lijst wel, V500 sowieso

7

Survival Tactics of Fromdatomb$, jongen! Of Suspect.

Ja zo blijf ik bezig, broer

9,8

Survival Tactics mag ook wel nog komen ja.

Ploppesteksel schreef:
7

Survival Tactics of Fromdatomb$, jongen! Of Suspect.

Die óók ja. R.I.P. Steez

6

Hiphop + rock = niet mijn ding.

Arrie schreef:
Hiphop + rock = niet mijn ding.

Ja, Beastie Boys hebben nooit echt mijn interesse gewekt.

Het project Blakroc vind ik dan wel weer erg tof.

6,5

Blakroc is best een puike plaat, ja, hoewel ik de eerste beter vond dan de tweede (waarom weet ik overigens niet meer xD). Het kan soms goed gaan, zoals bij By the Throat van Eyedea & Abilities, maar het kan ook vaak erg oninteressant zijn. Ik zal in de komende tijd misschien nog wat verder terug kijken wat er allemaal nog is gedeeld hier, en wat stemmen uitbrengen. Dat mocht toch, dacht ik?

Joey Bada$$ - Paper Trails: 7,5*
Blackstar ft. Common - Respiration: 8*

6

Hiphop en rock is wel mijn ding, maar deze is wat saaitjes.

Nog even wat backtracking:

Motorsport: 5*
FEFE: 4,5*

Bij beiden vind ik de vrouwen veruit het best. Je hoeft niet eens geheel je oren dicht te doen voor de teksten, want er zitten soms best wat barz tussen, maar wat ik voornamelijk kan waarderen is de energie die erin zit; het vertrouwen in de stem, de overtuiging achter elk woord, dat zijn dingen die best veel rappers tegenwoordig missen. Tekashi heeft bijvoorbeeld wel energie, maar zijn geschreeuw komt eerder gefrustreerd en onzeker over dan vol zelfvertrouwen. Migos heb ik ook barweinig mee.

Overigens vind ik het best jammer dat er onder vrouwelijke MCs tegenwoordig zo verschrikkelijk veel competitie zit, terwijl ik juist graag wat zou horen van Cardi B en Nicki samen, maar dan met een klassieke boombap producer als Marco Polo of DJ Premier. Ik denk dat je dan echt potentie hebt om gewoon een snoeihard album te krijgen. Maar ja, dat is nou eenmaal niet waar we op stemmen.

panjoe (moderator)
6,3

nedbed
8

zaaf
8.7

Is dit topic ook niet wat voor HipHop Fiend?

Elohim schreef:

Overigens vind ik het best jammer dat er onder vrouwelijke MCs tegenwoordig zo verschrikkelijk veel competitie zit, terwijl ik juist graag wat zou horen van Cardi B en Nicki samen

Dat is nu toch vooral tussen Cardi en Nicki? En toen Nicki doorbrak werd ze dan weer vergeleken met de toen nog grootste vrouwelijke rapper op commercieel gebied: Lil Kim. Ik heb gevoel dat het komt doordat er te weinig vrouwelijke rappers zijn en dan bedoel ik echt grote vrouwelijke rappers. Toen Cardi B doorbrak, was Nicki de enige andere grote naam (want Iggy is alweer passé) en dus werd ze al meteen daarmee vergeleken en er tegen afgezet. In een ideale wereld zouden er met zoveel mannelijke als vrouwelijke rappers zijn...

Nicki is trouwens wel van de old school boombap, voor zover ik weet, maar of Cardi B daar ook een klik mee heeft, vraag ik me af... Het is wel een leuk idee.

Arrie schreef:
(quote)

Dat is nu toch vooral tussen Cardi en Nicki? En toen Nicki doorbrak werd ze dan weer vergeleken met de toen nog grootste vrouwelijke rapper op commercieel gebied: Lil Kim. Ik heb gevoel dat het komt doordat er te weinig vrouwelijke rappers zijn en dan bedoel ik echt grote vrouwelijke rappers. Toen Cardi B doorbrak, was Nicki de enige andere grote naam (want Iggy is alweer passé) en dus werd ze al meteen daarmee vergeleken en er tegen afgezet. In een ideale wereld zouden er met zoveel mannelijke als vrouwelijke rappers zijn...

Nicki is trouwens wel van de old school boombap, voor zover ik weet, maar of Cardi B daar ook een klik mee heeft, vraag ik me af... Het is wel een leuk idee.
Klopt, klopt. Het is nu voornamelijk tussen Cardi en Nicki, maar je ziet de vergelijkingen al heel snel opgaan bij andere vrouwelijke MCs die misschien wat meer underground zijn. Dat het eerder tussen Nicki en Lil Kim was, speelt denk ik ook wel een rol in hoe ik het zie. Waarom we niet gewoon een tiental voortreffelijke vrouwelijke MCs kunnen hebben met een vergelijkbare brag'n'boast battle stijl heb ik nooit begrepen (dat er antwoorden liggen in de cultuur, etc. etc. snap ik wel, maar het heeft me altijd wat gestoord).

Cardi's vers op de track met Bruno Mars (goh, hoe heet ie ook alweer. Die track die zo verschrikkelijk veel op Poison van Bell Biv DeVoe lijkt) en Nicki's recente 'cover' van BIG's Dreamz brachten me op het idee. Beiden kunnen ze, denk ik, best overweg met het tempo en qua stijl en delivery zou het ook perfect passen. Ik heb het zelf eventjes geleden geprobeerd met een acapella van Nicki en originele instrumentatie, maar het werkte toch minder goed dan ik had gehoopt; ik gok dat het voornamelijk eraan ligt dat de tekst en de flow nog steeds gemaakt was voor het origineel, en daardoor dus een bepaalde swing mist (en deels vast ook aan mijn eigen (gebrek aan) productievaardigheden).

Hm, rock good, hiphop good, rock & hiphop goooood.

8,5

Hiphop + rock hoeft voor mij ook niet per se, maar dit is gewoon een ontzettende banger.

9

Elohim schreef:
(quote)

Cardi's vers op de track met Bruno Mars (goh, hoe heet ie ook alweer. Die track die zo verschrikkelijk veel op Poison van Bell Biv DeVoe lijkt)

Finesse.

Met dat soort featurings laat Cardi wel zien dat ze op verschillende soorten beats uit de voeten kan, dus ik kan me idd voorstellen dat ze ook wel wat met een old school hiphopbeat kan. Het lijkt mij wel tof.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:30 uur

geplaatst: vandaag om 15:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.