MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 2000meter

zoeken in:
Altijd een toffe band gevonden met geweldige singles. Deze zou mijn top 5 niet halen, maar toch leuk.

8

7.5

8,5

9,5

Nummers die hopeloos floppen scoren bij mij vaak goed.

Martial
7

7,5

7,8

8

9 blijft heerlijk

Vreemd die hoge cijfers, dit is toch is regelrechte jatterij van Brown Sugar van Rolling Stones (met name die riff). Al is het op zich geen slecht nummer.

6

Toffe band inderdaad!

9,5

5

Nooit veel aan gevonden.

beste nummer in 2001-2002

10

... maar het kan niet tippen aan Brown Sugar van Rolling Stones.

LucM schreef:
Vreemd die hoge cijfers, dit is toch is regelrechte jatterij van Brown Sugar van Rolling Stones (met name die riff). Al is het op zich geen slecht nummer.

6

Dat is me nooit opgevallen, maar voor het cijfer maakt het niet uit toch? De Stones hebben zelf ook zoveel Tiffany gejat.

Rolling Stones hebben zeker in hun beginperiode vaak gecoverd en zich laten inspireren door de oude blues maar gaven daar een eigen smoelwerk aan.
Dandy Warhols jat te opzichtig van Rolling Stones (bij de eerste keer hoorde ik dadelijk de gelijkenis) maar voegt daar niet zoveel aan toe (mist toch wat eigenheid).

Je kan het ook als een muzikaal citaat zien. Dat gebeurt zo vaak in de muziekgeschiedenis, zoals Herman aangeeft deden de Stones dat net zo goed. Dat de Warhols echter geen eigen geluid zouden hebben, vind ik onzin. Ken je eigenlijk meer van de band, Luc?

Waar ik zei Tiffany bedoelde ik riffs. Stomme autocorrect...

Novastar - Wrong:

8

Bevat een lekkere Tiffany

herman schreef:
Waar ik zei Tiffany bedoelde ik riffs. Stomme autocorrect...

Ik ging stuk.

Wrong heb ik altijd erg lekker gevonden, net als Never Back Down (die vind ik nog iets beter zelfs), maar ik ben nog nooit toegekomen aan een volledig album van de (eenmans?)band. Zou ik eens moeten doen.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.