Muziek / Muziekgames / 2000meter
zoeken in:
4
geplaatst: 28 februari 2018, 23:18 uur
Aanstellers. Ik heb hier in de diverse topics heel veel ergers langs horen komen en als daar dan gemiddeld een 5 voor wordt gegeven, is het streng.
De studioversie is qua uitspraak trouwens een stuk beter dan deze (weliswaar iconische) live Pinkpop registratie en voor een eerste hit is dit een verrassend volwassen compositie.
Bovendien heb ik hier fijne herinneringen aan, dus nog een puntje erbij.
8,5
De studioversie is qua uitspraak trouwens een stuk beter dan deze (weliswaar iconische) live Pinkpop registratie en voor een eerste hit is dit een verrassend volwassen compositie.
Bovendien heb ik hier fijne herinneringen aan, dus nog een puntje erbij.
8,5
0
geplaatst: 1 maart 2018, 08:08 uur
6,5
Klinkt als een eindexamen op de middelbare school maar wel charmant.
Klinkt als een eindexamen op de middelbare school maar wel charmant.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 09:52 uur
laxus11 schreef:
7.5 Niks mis mee
7.5 Niks mis mee
Integendeel, tot nu toe heb je alleen Coldplay aanzienlijk hoger gegeven.

1
geplaatst: 1 maart 2018, 10:11 uur
Wat een hoop lage cijfers 
Ik vind het steenkolenengels wel charmant. Dat vinden de meeste van de zuurpruimen trouwens ook wanneer een Duitser/Fransoos in gebrekkig Engels zingt.
Toegegeven, het nummer is behoorlijk knullig en sentiment zal bij mij vast ook een rol spelen.
8,2

Ik vind het steenkolenengels wel charmant. Dat vinden de meeste van de zuurpruimen trouwens ook wanneer een Duitser/Fransoos in gebrekkig Engels zingt.
Toegegeven, het nummer is behoorlijk knullig en sentiment zal bij mij vast ook een rol spelen.
8,2
1
geplaatst: 1 maart 2018, 12:12 uur
remcodulac schreef:
Aanstellers. Ik heb hier in de diverse topics heel veel ergers langs horen komen en als daar dan gemiddeld een 5 voor wordt gegeven, is het streng.
Of iets erger is, lijkt me nogal persoonlijk. Ik ken zelf maar een stuk of 10 nummers die ik nog erger vind dan I Would Stay, en die zijn zeker nog niet hier in de topics voorbijgekomen (al komt It's My Life wel in de buurt). Alles aan dit nummer is gewoon ronduit verschrikkelijk. Dat ontzettend doorsnee arrangement, die vreselijke, te lang aangehouden uithalen in het refrein, die matige tekst in steenkolenengels (en ja, gebrekkig Engels is soms best charmant, maar niet met een Nederlands accent), de ontzettende overkill aan airplay die het destijds (en nog steeds) kreeg; kortom dit nummer maakt mij diep ongelukkig. Ik geef niet zomaar een 1, sterker nog, kan me niet herinneren dat ik dat ooit in een dergelijk topic heb gedaan, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 12:14 uur
Titmeister schreef:
Ik geef niet zomaar een 1, sterker nog, kan me niet herinneren dat ik dat ooit in een dergelijk topic heb gedaan, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.
Ik geef niet zomaar een 1, sterker nog, kan me niet herinneren dat ik dat ooit in een dergelijk topic heb gedaan, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.
Zelfde hier, ik sta juist bekend om m'n positieve instelling met het uitdelen van cijfers en sterren. Maar gisteren dus even niet

0
geplaatst: 1 maart 2018, 12:55 uur
Weet niet, geef pas een 1 als ik het écht niet aan kan horen. Alsof het voelt dat mijn gehoorgang het heel zwaar heeft, nee, dat niet. Maar een goed nummer is het zeker niet.
1
geplaatst: 1 maart 2018, 13:29 uur
Titmeister schreef:
Of iets erger is, lijkt me nogal persoonlijk. Ik ken zelf maar een stuk of 10 nummers die ik nog erger vind dan I Would Stay, en die zijn zeker nog niet hier in de topics voorbijgekomen (al komt It's My Life wel in de buurt). Alles aan dit nummer is gewoon ronduit verschrikkelijk. Dat ontzettend doorsnee arrangement, die vreselijke, te lang aangehouden uithalen in het refrein, die matige tekst in steenkolenengels (en ja, gebrekkig Engels is soms best charmant, maar niet met een Nederlands accent), de ontzettende overkill aan airplay die het destijds (en nog steeds) kreeg; kortom dit nummer maakt mij diep ongelukkig. Ik geef niet zomaar een 1, sterker nog, kan me niet herinneren dat ik dat ooit in een dergelijk topic heb gedaan, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.
(quote)
Ik zou je laatste zinsnede graag willen terugkoppelen naar je eerste zin

Natuurlijk is alles persoonlijk en is het zeker in de muziek vaak moeilijk objectieve maatstaven te hanteren, juist omdat muziek veel dichter op het voelen dan op het denken zit.
Het nummer viel mij heel erg op tussen wat ik in die tijd hoorde, of zelfs tussen wat ik sindsdien gehoord heb. Hoe kan dat dan, als het zo'n doorsnee arrangement is. Of verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat alle gelijkaardig gearrangeerde nummers (ongetwijfeld ook heel slecht) langs mij heen zijn gegaan? Ik wil het niet uitsluiten, maar toch...
De lange uithalen vind ik dan weer helemaal niet storend en dat geldt ook voor het onbeholpen Engels. Beide gegevens benadrukken juist de onzekerheid die in de tekst wordt weergegeven alsmede de conclusie dat je je niet door die onzekerheid moet laten weerhouden. In die zin dus juist van toegevoegde waarde. Of is dat overrationalisering?
Nederlands accent kan verschrikkelijk zijn. Ik hoor mezelf ook niet graag terug. Maar is dat niet een vorm van self-consciousness (wat is hier het Nederlandse woord eigenlijk?) als we accenten in andere talen wel charmant vinden? Of accenten van Britten, wat dat aangaat. De eerste keer dat ik She Moves In Her Own Way van The Kooks hoorde, meende ik ook naar The Swedish Chef te luisteren. Maar ik vond het wel een charmant liedje.
Overkill aan airplay is zeker een dingetje, maar dat geldt ook voor heel veel nummers waarbij men wel in staat blijkt te zijn daarvan afstand te nemen en het nummer op zijn eigen merites te beoordelen. De een misschien wat beter dan de ander; zie bv. Beatlesmeter. Goed, ik bezondig me er ook dikwijls aan. Sterker nog: sommige prima composities, waarvan ik alleen vind dat ze hier op MuMe overdreven worden doodgeknuffeld, gaan in mijn waardering automatisch omlaag. Fout, natuurlijk! Het liedje kan er ook niets aan doen dat veel mensen het goed vinden of dat het veel op de radio te horen is.
Kennelijk zijn er nogal wat mensen waarbij de negatieve meningen over alle bovengenoemde zaken elkaar versterken, culminerend in enkele zeer lage cijfers, zelfs een paar enen, maar ik vind (sic) het zeker niet 100% terecht om hier het laagst mogelijke cijfer voor te geven. Daarvoor steekt het sowieso te goed in elkaar.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 13:30 uur
Misschien kan herman er nu weer eentje plaatsen die tot minder discussie leidt 
En sowieso meer bier drinken, Herman!

En sowieso meer bier drinken, Herman!
0
geplaatst: 1 maart 2018, 13:55 uur
jordidj1 schreef:
Weet niet, geef pas een 1 als ik het écht niet aan kan horen. Alsof het voelt dat mijn gehoorgang het heel zwaar heeft, nee, dat niet. Maar een goed nummer is het zeker niet.
Nou ja, zoals hierboven beschreven kan ik I Would Stay dus echt niet aanhoren - helaas heb ik dat meestal met popnummers, anderen hebben dat met metal of techno - daar valt makkelijker aan te ontkomen.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 17:04 uur
7 + 2 bonuspunten als tegengif tegen de opeens alom aanwezig politiek correcte smaakpolitie = 9
3
geplaatst: 1 maart 2018, 17:08 uur
Ik snap dan weer de ballen van waarom je een nummer een hoger cijfer zou geven, omdat de rest het matig beoordeelt, wat een onzin. Als je het nummer een 7 waard vind, geef het dan gewoon een 7... 

1
geplaatst: 1 maart 2018, 19:11 uur
5 - 2 aftrekpunten voor mensen die gemiddeldes gaan zitten corrigeren = 3
grapje jongens ik vind dit nummer echt een 3 waard
grapje jongens ik vind dit nummer echt een 3 waard
0
geplaatst: 1 maart 2018, 19:49 uur
Veel discussie omtrent Krezip, die de laatste plaats overnemen van Darude. De stem van thelion heb ik nog net meegenomen.
1. Low - Dinosaur Act / 8,3 (11 stemmen)
2. Radiohead - Idioteque / 8,225 (20 stemmen)
3. Coldplay - Yellow / 7,967 (21 stemmers)
4. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man / 7,674 (21 stemmen)
5. R.E.M. - The Great Beyond / 7,535 (20 stemmen)
6. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)
7. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
8. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmen)
9. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
10. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)
11. The Artful Dodger ft. Craig David - Re-Rewind (The Crowd Say Bo Selecta) / 6,865 (17 stemmers)
12. Darude - Sandstorm / 6,831 (21 stemmers)
13. Krezip - I Would Stay / 5,1785 (23 stemmers)
We vervolgen het topic met Placebo's Taste in Men:
1. Low - Dinosaur Act / 8,3 (11 stemmen)
2. Radiohead - Idioteque / 8,225 (20 stemmen)
3. Coldplay - Yellow / 7,967 (21 stemmers)
4. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man / 7,674 (21 stemmen)
5. R.E.M. - The Great Beyond / 7,535 (20 stemmen)
6. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)
7. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
8. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmen)
9. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
10. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)
11. The Artful Dodger ft. Craig David - Re-Rewind (The Crowd Say Bo Selecta) / 6,865 (17 stemmers)
12. Darude - Sandstorm / 6,831 (21 stemmers)
13. Krezip - I Would Stay / 5,1785 (23 stemmers)
We vervolgen het topic met Placebo's Taste in Men:
0
geplaatst: 1 maart 2018, 19:52 uur
Uit de tijd dat ik nog Placebo-cd's kocht. Na Black Market Music was dat over, al waren de albums daarna allemaal best in orde. Dit vind ik nog wel het hoogtepunt van BMM en het van Pink Floyd-geleende intro zorgt voor een halfje extra.
7,5
7,5
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:44 uur
Ik heb I Would Stay gemist zie ik. Verdorie, wat jammer 
8 voor Taste In Men, ze rippen wel meteen een van de allerbeste Pink Floyd-nummers dus het is ze vergeven.

8 voor Taste In Men, ze rippen wel meteen een van de allerbeste Pink Floyd-nummers dus het is ze vergeven.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 22:11 uur
Zover als de stemmen uit elkaar lagen bij Ai Woet Stee, zo eensgezind zijn we nu...
* denotes required fields.