MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1991meter

zoeken in:
6

Martial
6

Een 6,5 voor mevrouw Moyet. Ik had er ietsje meer van verwacht.

21 Juan Luis Guerra y 440 - Burbujas de Amor (6,80000 / 19 stemmen)
22 Black Box - Strike It Up (6,75250 / 20 stemmen)
23 P.M. Dawn - Set Adrift on Memory Bliss (6,61333 / 15 stemmen)
24 Primus - Tommy the Cat (6,60417 / 12 stemmen)
25 Alison Moyet - This House (6,51667 / 12 stemmen)
26 The Chieftains & Elvis Costello - St. Stephen's Day Murders (6,38333 / 9 stemmen)
27 De Dijk - Ze Komt Terug (5,92895 / 19 stemmen)
28 Cher - The Shoop Shoop Song (5,90750 / 20 stemmen)
29 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
30 Enya - Caribbean Blue (5,69643 / 14 stemmen)

Don't bore us, get to the chorus. Zweedse IKEA pop die eind jaren '80 en begin jaren '90 zeer goed scoorde. Ik heb zelf ook nog twee cd's, maar ik draai ze eigenlijk nooit meer. Toch zit het best goed in elkaar en is volgens mij dan ook nog gecomponeerd zonder er allerlei programma's op los te laten.

Roxette - Joyride

Ik was toen een jaar of 12/13 en was groot fan van Roxette. Vind het nog steeds wel aardige muziek, ondanks dat ik er nooit meer naar luister. Look Sharp! had ik toen op cassette, helemaal grijsgedraaid met mijn walkmen

7

5,5 vroeger wel wat lager

7

Get your tickets here!

8,5

Roxette draai ik ook niet vaak meer maar dit nummer blijft één van hun leukste.

8 voor Roxette.

9 voor Alison Moyet. Prachtig nummer!

Voor mij was de lol van de Top 40 er wel zo'n beetje af zo rond 1987 en het kwam ook nooit meer goed. Kreeg af en toe nog eens een flinke hit mee, zo'n nummer dat echt nergens te ontwijken viel ....audioterreur noemen ze dat geloof ik ... Don't Worry Be Happy, Hey Macarana!!!, een eigen huis een plek onder de zon, het is een nacht zoals je die normaal alleen in fillums ziet, I saw the sign and it made me, Daar gaat ze, heb je even voor mij, er is geen banger hart dan dat van mij, come join the joyride. Draaiorgels ook zo irritant, kunnen die dingen niet verboden worden!! .... maar ik dwaal af.

Rapportcijfers dus minimaal een 1, voor de moeite, ik wou dat ze helemaal geen moeite hadden gedaan, iemand zou zich er nog lelijk aan kunnen ergeren.

1

4.3

Niet snel een hekel aan iets. Maar dit verdraag ik niet.
Hoog irritatiegehalte.

Destijds trok ik dit slecht, maar inmiddels kan ik het best goed aanhoren.

7

Bij Alison Moyet heeft het omgekeerde plaatsgevonden, dat vond ik destijds eigenlijk best goed maar doet me nu vrij weinig meer.

5

5

7.7 Met Roxette is niks mis mee en dit is wel een van hun leukste

Martial
5

4,5

19 stemmen, de helft een 7 of hoger, gemiddeld net boven de 6.

23 P.M. Dawn - Set Adrift on Memory Bliss (6,61333 / 15 stemmen)
24 Primus - Tommy the Cat (6,60417 / 12 stemmen)
25 Alison Moyet - This House (6,58571 / 14 stemmen)
26 The Chieftains & Elvis Costello - St. Stephen's Day Murders (6,38333 / 9 stemmen)
27 Roxette - Joyride (6,07895 / 19 stemmen)
28 De Dijk - Ze Komt Terug (5,92895 / 19 stemmen)
29 Cher - The Shoop Shoop Song (5,90750 / 20 stemmen)
30 Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy (5,80263 / 19 stemmen)
31 Enya - Caribbean Blue (5,69643 / 14 stemmen)
32 Betty Boo - Where Are You Baby (5,61000 / 20 stemmen)

Het volgende duo moet sowieso in de lijst voor een verdere verbreeding. Het was op zich een tussenjaar, maar er kwam wel een verzamelalbum uit met twee nieuwe nummers. Bird is het niet geworden. Dit duo moet het niet van de hits hebben, maar is toch wel een begrip in muziekland. Sinds 2012 is er geen nieuw album meer uitgekomen en dat was al een nakomertje. Of er ooit nog wat verschijnt...………?

Dead Can Dance - Spirit

7.8

8,5

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.