Muziek / Muziekgames / R.E.M.meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2018, 07:54 uur
Een schattige 6 voor deze mooie opener van Out of Time, een mooie song maar 1 die ik niet teveel mag horen, want anders wordt het (mede door de rap van KRS-One) wat oppervlakkig/braafjes.
1
geplaatst: 12 april 2018, 10:37 uur
De minste van OOT wat mij betreft, maar ben hem wel weer meer gaan waarderen de afgelopen jaren 
7,3

7,3
1
geplaatst: 12 april 2018, 11:04 uur
Ja, die 'raps' van Michael dan 
Die rap van KRS One vind ik best leuk.
Ik vind de coupletten hier vrij vervelend.
Maar de tussenstukken en het refrein maken het goed

Die rap van KRS One vind ik best leuk.
Ik vind de coupletten hier vrij vervelend.
Maar de tussenstukken en het refrein maken het goed

1
geplaatst: 12 april 2018, 11:14 uur
Het is vast niet voor niets dat Mobb Deep Michael nooit om een gastbijdrage hebben gevraagd 

0
Franck Maudit
geplaatst: 12 april 2018, 14:16 uur
7,5
Minste nummer van het album maar niet half zo slecht als sommige kwatongen beweren.
Minste nummer van het album maar niet half zo slecht als sommige kwatongen beweren.
1
geplaatst: 12 april 2018, 22:46 uur
(57) 1. Pilgrimage: 8,26 (28 stemmen)
(36) 2. What's the Frequency, Kenneth? 8,05 (29 stemmen)
(113) 3. Radio Song: 7,90 (25 stemmen)
Ik meen me te herinneren dat Radio Song bij onze individuele lijsten de song was met het grootste verschil qua positie.
De inspiratie voor de volgende song is simpelweg gebaseerd op de laatste stemmer
The only way is Up 
Why Not Smile
(36) 2. What's the Frequency, Kenneth? 8,05 (29 stemmen)
(113) 3. Radio Song: 7,90 (25 stemmen)
Ik meen me te herinneren dat Radio Song bij onze individuele lijsten de song was met het grootste verschil qua positie.
De inspiratie voor de volgende song is simpelweg gebaseerd op de laatste stemmer
The only way is Up 
Why Not Smile
1
geplaatst: 12 april 2018, 23:21 uur
Is dit een demo?
Hierbij de Up versie die lekker uit de band springt.
Die klein gehouden versie is ook wel mooi, maar toch mis ik de solerende gitaar.
9,5
Hierbij de Up versie die lekker uit de band springt.
Die klein gehouden versie is ook wel mooi, maar toch mis ik de solerende gitaar.
9,5
0
geplaatst: 13 april 2018, 08:09 uur
Hmm, een niemendalletje, gewoontjes, why not smile kabbelt wat voorbij, en daarom slechts 2 punten. En om even mijn score-indeling te verduidelijken (en die lage score van 2): ik heb de top 200 (of is er een chance dat het een top 201 is?) van luigi & johan in eigen volgorde gezet, en netjes in blokken van 20 ingedeeld, en dan 1 tot 10 per blok (ik hou niet zo van komma-getallen).
En dan is why not smile voor mij teveel album filler, zonder echte impact.
En dan is why not smile voor mij teveel album filler, zonder echte impact.
0
geplaatst: 13 april 2018, 09:53 uur
SirNoodle schreef:
netjes in blokken van 20 ingedeeld, en dan 1 tot 10 per blok (ik hou niet zo van komma-getallen.
netjes in blokken van 20 ingedeeld, en dan 1 tot 10 per blok (ik hou niet zo van komma-getallen.
Dus songs 1-20 zijn een 10, 21-40 een 9 waard, zoiets?
Ik denk dat mijn nr. 200 nog altijd een cijfer heeft tussen 6 en 8, even breed genomen...
3
geplaatst: 13 april 2018, 10:20 uur
Rufus schreef:
Ik ben de hele dag bezig de lijstjes langs te lopen of ik al gestemd heb.
Niet vol te houden.
(quote)
Ik ben de hele dag bezig de lijstjes langs te lopen of ik al gestemd heb.
Niet vol te houden.
En vervolgens regelmatig een topic te openen waar je al lang en breed gestemd hebt. Overkomt me bijna dagelijks ?
1
geplaatst: 13 april 2018, 10:28 uur
luigifort schreef:
Ik denk dat mijn nr. 200 nog altijd een cijfer heeft tussen 6 en 8, even breed genomen...
Radio Song was mijn 187 of zo en kreeg alsnog een 7,3 (hoewel hij gestegen is in achting sindsdien). Ik denk idd dat de onvoldoendes bij mij buiten de top 200 zijn geëindigd.
7.1 voor Why Not Smile
1
geplaatst: 13 april 2018, 11:12 uur
luigifort schreef:
(quote)
yep, klopt. 181-200 krijgen dan een 1, wat bij sommige nummers echt wel past binnen het REM-universum, bij andere vind ik dat zelf ook wel wat pijnlijk.. Is voor mij qua score dus puur op REM-songs en een soort volgorde, en heeft ook niks te maken met MM-albumscores enz. Gewoon wat orde & rangschikking, uiteindelijk is een indeling tussen 10,00 en 9,01 identiek, of tussen 10 en 5, maar gewoon met andere proporties.
Er moet er altijd wel eentje achteraan staan ook hé in een lijstje. In het peloton 1-punters trouwens een ruime delegatie van 7 stuks uit het album Reveal

* denotes required fields.