menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Wow, 4ÆM wel heel erg laag, wat kan hier nog boven? Duimen maar voor een top 3 positie van Kill V. Maim

Nummer 6 laag? Heb je die positie van Sagrad wel gezien ofzo?

123poetertjes schreef:
Nummer 6 laag? Heb je die positie van Sagrad wel gezien ofzo?

Ja, maar dat is toch geen certified RYM classic? x

5. Kill V. Maim [121 punten, 22x genoemd]
Art Angels (2015)
#1 van: DjFrankie, Miss Anthropocene (hoi), SanderT

Als je na 4ÆM al geen zin kreeg in stimulerende middeltjes, komt allen luisteren naar de nummer 5. Ze verstopt het nu wel in een lekker pakje bubblegum. Kill V. Maim is er eentje van de Grote Drie van Art Angels en voldoet ook aan die verwachtingen. Gat met de nummer vier is klein, gat met de nummer zes is groot. Het is expres keihard gemaakt om mensen die vonden dat ze kjoete muzak moest blijven maken de getatoeëerde middelvinger te geven en daar is ze nogal in geslaagd zeg. Van de cheerleader B-E-H-A-V-E tot het daaropvolgende contrasterende ‘I’m only a man”, alles schreeuwt weer calling out on male-privilege en Grimes neemt hier echt geen genade. Ze beschrijft het zelf als “something I would want to play during an action sequence in a movie.” En daar is de clip ook naar, wilde boel hoor. WARRR

stoepkrijt schreef:
‘Wat een maf wijf’ was zo ongeveer mijn eerste gedachte toen ik de videoclip van Kill V. Maim had gezien. Eigenlijk wist ik dat al langer, maar nu was ik voor de volle 100% overtuigd. Ik kende al een paar liedjes van haar, maar toen ik REALiTi hoorde werd mijn interesse pas echt gewekt. Via YouTube kwam ik al snel bij Kill V. Maim terecht en toen was ik écht verkocht. De muziek van Grimes is uitdagend, rete-catchy en soms ronduit hysterisch, staat bol van de briljante melodielijntjes en is gezegend met de charmante, bij vlagen mierzoete zangstem van Claire Boucher. Op Kill V. Maim smelt dit alles samen tot het meest verslavende liedje dat ze heeft gemaakt.

123poetertjes schreef:
DAmNIt GRimEs UR sO WEiRd 'n QUirkY eN hOLy SchMAUz DEZe tRAcK DAn aLLeS WAt HIeR oP dE ACHteRgRoND GEbeURT JoNGenS VloER me IK HoEF NoOiT GeeN DRuGS MeEr GEbRuiKEN AmAi iK woRd GeWOon sPOntaAn eNG HiERvaN BiTch B e H A v E PLeASe

Ouch. Very ouch.

Zolang REALiTi maar niet wint.

4. Flesh without Blood [129 punten, 21x genoemd]
Art Angels (2015)
#1 van: Arno, Superbitch, Choconas

Hebben wij weer: blijkt ze ons after all helemaal niet niet leuk meer te vinden. Ondankbaar zeg na haar zo’n week in het zonnetje gezet te hebben. Heeft ze dan echt geen warm bloed in haar vlees zitten? Flesh Without Blood werd in elk geval een warm hart toegedragen en dat is uiteraard terecht. Voor wie daar over twijfelt: vertel dat maar niet aan Arno want die jongen is me een linke. Hou zou het zeker niet gewaardeerd hebben dat ze na zijn voltreffer eigenlijk heel lang nauwelijks punten scoorde en de topdrie halverwege al lang en breed was gaan vliegen. Maar zoals wel vaker komt het fijne op het laatst en zo eindigt de één hoogste Art Angels toch nog keurig vierde achter de verwachte topdrie. Volgens TIME Magazine was dit het beste nummer van 2015, in dit geval moet ze REALiTi al voor laten gaan. In de clip is FWB lekker samengeclusterd met Life in the Vivid Dream en heeft ons engeltje haar vleugeltjes weer eens uit de kast getrokken. Fleurige boel weer. Oh, ze noemt het blijkbaar een “diss track about a false friend.” Dan gaat het dus toch niet over mij. Eerder over Marco die gewoon te lui was om te stemmen. Nee hoor, still love you tho x

Superbitch schreef:
Flesh Without Blood heeft een energiek ritme en een tekst over een stukgelopen vriendschap. Het is gebouwd op een elektronische basriff, met gebruik van echo's en overdubs. In de videoclip speelt ze vier verschillende rollen: een wraakengel, Marie-Antoinette, een gamer en een danseres met een groene hoed.

123poetertjes schreef:
En daar hebben we Grrr grrrr grrrrriimmeezzszezssezzssezzsesezezseseseezezsezesesezseezseszs. God I love this girl. Gewoon haar hele verschijning, constante awkwardness en het feit dat zij gewoon haar ding doet zonder zich aan te trekken van iemand buiten die duizend stemmen in haar hoofd. Claire mag je wel zien als één van de grondleggers van mijn tweede ontdekkingsgolf, die eigenlijk begon net nadat ik me hier inschreef. Niet veel later maakte ik last.fm aan waarna REALiTi, Kill V. Maim en deze mijn drie meest afgespeelde nummers waren in de eerste maanden dat ik het gebruikte. Art Angels is een heel kundig album dat alle kanten op zwiert, ergens iets van lief is maar net te creepy voor de hitlijsten. Het intrigeert me enorm. Flesh Without Blood is qua drive echt ongeëvenaard, ik ben bijna tweehonderd luisterbeurten verder en nog steeds ontdek ik nieuwe foefjes en tweakjes die je eigenlijk best had kunnen laten zitten tijdens het productieproces maar ze er toch maar instopt omdat ze het nou eenmaal zo wil. Daarin herken je hoevel ziel en zaligheid ze erin heeft gestoken een perfect nummer te maken. En haar vocalen, alsof al die stemmen in haar hoofd meezingen. Industrieel, sprookjesachtig. Ze rijdt smooth als een Tesla, maar dan eentje zonder beschermingsfoefjes. Lekker wild, lekker gek. Wat een meid. Heel veel zin in haar nieuwe plaat, harde shit. Ahhh ahhh aaaaaaaaaaaaaahh ahaa ahaa.

J: Volgens mij mijn kennismaking met Grimes en ik nog steeds ben ik er verliefd op. OEHHHOOOEEE AAHAHAHAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

123poetertjes schreef:
De Grimes die mijn 123 toppertjes haalde moet het nu afleggen tegen een nog betere maar dat maakt deze niet minder geniaal. Art Angels-Grimes is een stukje brutaler en vinniger en dat maakt haar nog weer cooler dan ever. Flesh Without Blood heeft qua dromerigheid nog de meeste Visions/Halfaxaelementen van haar kunstengeltjes. En een ongekende drive en dito gevoel voor detail. Kjoel hoor.

Koenr schreef:
Zolang REALiTi maar niet wint.

Dat wordt vrees ik de harde REALiTeiT. ArthurDZ zeg er maar niks van.

Zou terecht zijn, REALiTi is de ultieme banger! ^_^

3. Genesis [143 punten, 23x genoemd]
Visions (2012)
#1 van: arcade monkeys, stardust_be

Genesis eindigt ook een beetje in niemandsland. Ruime voorsprong op de nummers 4-5, maar kansloos om zich echt te mengen in de titelstrijd. Werd even vaak genoemd als de nummer #2 en slechts 1x minder dan de nummer #1, maar de debuutsingle van Visions deed het minder met betrekking tot de podiumplekken. Check zeker ook even de epische clip en dit weirde interview waar Grimes zelf het ontstaan van de video uitlegt.

Had ik al iets over FAKKELS gezegd trouwens? luigifort speciaal voor jou x

https://media.giphy.com/media/ieE73TVNM0D8GVqdYy/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/VdieFPFWh5VpwkMdMu/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/JtMVuZN8kfIj4D2HCV/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/H6EsiXRdtU5SAVm6xq/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/eHd3tVlp1MzJYcvLce/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/Pm40p0PF1JGtVmLpaY/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/U71a7G0dOtipx6b2ua/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/cP0f9dNdiKiavnk8Tn/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/JQp6r0gQ8g9jabzg9I/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/dUNjHmANzpAPudFU3C/giphy.gif

Dance Lover schreef:
Als ik dit hoor krijg ik zin om door zonovergoten oorden te toeren, het liefst doorkruis ik een parelwitte woestijn met opdoemend in de verte een oase, bestaande uit een turkooizen zee. Deze bezwerende, dromerige synthpop parel ademt voor mij als geen ander nummer vrijheid en een bijbehorende vrijbuiters mentaliteit uit. Met al zijn prachtige melodieën en dito zang is het moeilijk om je niet mee te laten nemen naar een nieuwe wereld.

arcade monkeys schreef:
Wanneer gisteren op het nieuws kwam dat SpaceX weer het een of het ander in de lucht heeft geschoten, liggen mijn eerste gedachten niet bij de ruimtevaart maar krijg ik eerder de neiging om nog wat van Grimes op te leggen. Elon Musk is in mijn ogen vooral ‘het lief van Grimes’ in plaats van de tech-celebrity die zich bezig houd met dingen waar ik weinig van begrijp.

De meeste fans lijken vooral haar laatste plaat Art Angels te verkiezen, maar ik zweer toch bij Visions. Die eerste is natuurlijk ook heel sterk, maar haar allerbeste nummers blijven voor mij gewoon haar oude ‘hits’. Ik las ooit dat ze zelf niet zo’n fan meer is van “Genesis” en “Oblivion” omdat ze die te simpel vind en ze die heel rap gemaakt had. Daar heeft ze ergens wel een punt, een erg ingewikkeld nummer is het namelijk niet. Je hebt een (onweerstaanbaar) repetitief basdeuntje, wat strakke drums, haar sensuele zangstijl en bij dit alles zitten er wat frivole synth-klanken tussendoor. Wat tekst betreft is er heel veel herhaling, maar ze zingt het altijd op een wat andere manier waardoor het toch heel erg spannend blijft. Deze track is zowel fleurig als vinnig en ik blijf hem heel graag opleggen.

123poetertjes schreef:
Niet echt haar genesis natuurlijk want Halfaxa is ouder (en nóg beter x) maar als ik me niet vergis was dit wel haar defo doorbraak. Oh en iets met een fakkel ok doei.

Spann0nd he? Haha, wij weten al wie wint en jullie niet x

Voordat we de toptwee aankondigen, eerst eventjes de boel terugspoelen met deze holy shit versie met geheime boodschap op 3:16:

2. Oblivion [168 punten, 23x genoemd]
Visions (2012)
#1 van: panjoe, catchup, ranja, Koenr, johan de witt

We krijgen een AVVA-systeem waarbij het zicht keurig wordt afgesloten door zwevende engeltjes. Dan doe je toch lekker je ogen dicht, kan je lekker dromen op de klanken van deze heerlijk fijne nummer 2. Eigenlijk hoeven we hier niet zo veel over te schrijven want we hebben maar liefst 4 (vier!) epistels opgedoken uit de catacomben der Top 100 van… Een mooie score, dat haalt onze nummer 1 hier niet. De strijd vooraan bleef ongemeen spannend en er zaten eigenlijk nooit meer dan tien punten tussen beide nummers tot aan de laatste paar stemmers aan toe. Muzikaal gezien een trademark Grimes met een snoezig begin dat verder uitdijdt richting dansvloermateriaal. Maar schijn bedriegt hier weer eens want de thema’s zijn, zoals we wel van haar gewend zijn, zwaar en duister. Het nummer over het wapenen tegen de angst om lichamelijk mishandeld te worden. Zelf geeft ze toe dat haar duistere gedachten haar paranoïde maakten voor alles dat ze op straat tegenkwam. Oblivion was haar manier om van iets beangstigends iets joviaals te maken, zodat ze zich weer veilig kan voelen. En zo staat ze plots dansend met haar koptelefoon de blitz te maken in allerhande sportstadions met grote mannen die elkaar gewelddadig torpederen. Vijfmaal werd ie op 1 gezet (en ook nog door P4k) maar alsnog is dat niet voldoende. Koen, slaap lekker jongen, see you on a dark night x

J: Pfff. Wel veel fanboys voor dit nummer hoor. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Xxx

Dance Lover schreef:
Jaaaa!!!!! Ik heb een zwak voor zangeressen die lieve popmuziek maken en la la la la la neuriën, ik hou van overheerlijke synths die je weg doen dromen, ik hou van videoclips waarbij het aantal ontblote mannenlijven niet op 1 hand te tellen is en bovenal ik hou van Grimes!

sxesven schreef:

Te genieten met: Hong-Kong Style Milk Tea

Enerzijds makkelijk te duiden: dreampop met overduidelijke 80’s invloeden, anderzijds toch ongrijpbaar. Zo klinkt Oblivion aan de oppervlakte heel luchtig, maar zijn de flarden teksten die te verstaan zijn (ook zoiets: Grimes articuleert opzettelijk niet altijd even duidelijk en laat haar vocalen ook nog eens mistig door de mix heen galmen) dat allerminst: I never walk about after dark / It’s my point of view /‘Cause someone could break your neck / Coming up behind you / Always coming and you’d never have a clue. Sowieso echter gewoon een geweldige, dromerige, etherische song die ontzettend zoet en catchy en heerlijk is, en van de 80’s sounds lust ik de laatste tijd ook wel pap, op de één of andere manier - iets dat ik, denk ik, heb opgepikt bij Japan, en die er de oorzaak van is dat ik me recent uitstekend kan vermaken met de muziek van geweldige artiesten als Miami Nights 1984 en Jordan F. Hoe dan ook, Grimes, overigens naar verluid tegenwoordig de vriendin van James van Elite Gymnastics, die ook nog voorbij zal komen: ze delen hun gevoel voor esthetiek wel, die ook tot uiting komt in het artwork bijvoorbeeld, en het is een esthetiek die mij ontzettend aanspreekt.

The Scientist schreef:
Eigenlijk zou ik een hekel moeten hebben aan dit soort ‘80s-geïnspireerde synth-gedreven dreampop, synths zijn nooit echt mijn dingen en (zoals eerder gezegd) de jaren 80 sfeer ook niet, maar op dit nummer komt het gewoon allemaal perfect uit de verf. Er zit een lekkere drive in het nummer, het is lekker catchy en meezingbaar, het tegenovergestelde van mijn favoriete freejazz-dingen, maar misschien werkt het daarom wel zo goed, omdat het daarmee mooi afwisselt. Stond destijds niet in mijn toplijst favoriete platen van 2012, maar dat is vooral omdat de plaat over het geheel niet zo goed is als dit nummer (maar nog steeds fijn).

Pepino schreef:
Grimes leerde ik per toeval kennen dankzij… dit topic. Specifieker dankzij een bericht van 19 april 2014 van Dance Lover. Zijn kort tekstje, waarin hij schreef dat hij een zwak heeft voor zangeressen die lieve popmuziek maken en la la la la neuriën in combinatie met dromerige synths, was iets waar ik mij helemaal in kon vinden. Op goed geluk klikte ik de Youtube-link aan en… Jawel, Dance Lover had helemaal gelijk! Hoe Grimes zo plagerig, ondeugend en poeslief tegelijk zit te zingen… heerlijk vind ik het.

123poetertjes schreef:
Zie m eigenlijk altijd als twee-eenheid met Genesis. Deze wint net omdat ie zo mooi schakelt van een lief smooth geval naar een euforisch clubanthem. Sfeertje hoor.

1. REALiTi [180 punten, 24x genoemd]
Art Angels (2015)
#1 van: ArthurDZ, MVW, AstroStart, jordidj1, JoaMuse, Gretz
https://i.imgur.com/k0VOIeB.gif

(afbeelding)

Het was dus lange tijd een nek-aan-nek race tussen REALiTi en Oblivion voor de eerste plek. Eerstgenoemde verloor na 9 lijstjes de leiding, om vervolgens pas bij de top 10 van PBH’s jordidj1 (lijst 22) opnieuw de macht te grijpen. Die klap kwam Oblivion daarna niet meer te boven. Het uiteindelijke verschil (12 punten) is meer dan één inzending, dus zelf een verlaat lijstje van Oblivion-fanaat Dance Lover had niet voor een omwenteling kunnen zorgen. Het is dan toch dé MuMeKlassieker die voor jullie het allerbeste nummer is dat Grimes ooit heeft gemaakt.

https://i.imgur.com/0byh0b1.jpg

Wisten jullie trouwens dat Grimes in eerste instantie REALiTi enkel op YouTube plaatste (in de nog steeds zeer geliefde demoversie met die fantastische clip), als bedankje aan haar Aziatische fans? Het nummer was oorspronkelijk ook niet bedoeld voor Art Angels , maar voor een ander album dat nooit is uitgebracht. Dit album verdween echter in de prullenbak omdat Grimes ontevreden was over de sound. Ze raakte het originele opnamebestand van REALiTi kwijt, waardoor ze alleen nog de MP3-(demo)take had om uit te brengen. Uiteindelijk nam ze de versie die op Art Angels belandde nog eens volledig opnieuw op.

REALiTi is ook het eerste nummer waar Grimes besefte dat sensational spelling in songtitels best wel kjoel kan zijn.

jordidj1 schreef:
Tijd voor de benodigde portie ontoegankelijke lieve-meisjesmuziek. Verslavende, ingenieuze popmuziek maakt deze dame, je vraagt je af waarom zij niet de hitlijsten verpletterend. Al is het laatste wel verklaarbaar: haar sound lijkt mierzoet, maar is eigenlijk heel donker en creepy.

In REALiTi (wel de demoversie natuurlijk!) kan ik mijzelf compleet in verliezen, vooral door de dromerige en kleurrijke instrumentatie. Elk subtiel geluidje dat in het nummer is verwerkt is van toegevoegde waarde, catchy as hell.

123poetertjes schreef:
Demo of niet-demo? Ooooeeeeh hou op met me die vraag te stellen! Oké ik weet dat ik hem nu zelf stel maar ik ga er alsnog niet op antwoorden x. Ik vind ze beide onwijs tof, de albumversie past perfect op AA en de demo en dan weer makkelijker los te luisteren I guess. Prima, wat mij betreft gaat ze gewoon Chromaticsmodus en slingert ze vanuit space nog zigmiljoen edits de aardbol op waarop wij stervelingen nu ons saaie leventje moet leiden. Oh en please schat, breng trouwens ooit eenheel album achterstevoren uit. Het klinkt echt awesome. De albumversie was trouwens mijn allereerste Grimeskennismaking en opende de deur naar catchy crazy artpop.

”This song was never finished. its a demo from ~ the lost album ~, recorded early 2013. i lost the ableton file, so its not mixed or mastered. i tried to doctor the mp3 into a listenable state, but it was poorly recorded in the first place and never meant to be heard by anyone, so its a bit of a mess haha.”(Grimes)

MVW
Terechte winnaar

Pin was voor mij het beste nummer in de subcategorie 'niet superbekend'.

https://media2.giphy.com/media/Epfv6eBxKBmIE/source.gif
https://media1.tenor.com/images/572b1956ee34e3e9702fd6542f0a21f5/tenor.gif?itemid=16820304
https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-07/29/13/enhanced/webdr08/anigif_enhanced-9255-1406654609-6.gif?downsize=600:*&output-format=auto&output-quality=auto

Dit was hem spijtig genoeg alweer, welcome to REALiTi (again). De muziek van Grimes blijft zegevieren tho

Ik wil Niek, Jordi en Arrie bedanken voor het teamwork. Wij van Plastic Bitch House bedanken jullie voor het stemmen & volgen en dragen nu de fakkel over aan Poek voor een weekje 60's Girl Groups, gaat vast ook leuk worden! x

Hier nog eens het eindresultaat van 7 dagen Grimes:

1. REALiTi [180 punten, 24x genoemd]
2. Oblivion [168 punten, 23x genoemd]
3. Genesis [143 punten, 23x genoemd]
4. Flesh without Blood [129 punten, 21x genoemd]
5. Kill V. Maim [121 punten, 22x genoemd]
6. 4ÆM [99 punten, 18x genoemd]
7. California [76 punten, 14x genoemd]
8. Venus Fly (feat. Janelle Monáe) [71 punten, 14x genoemd]
9. So Heavy I Fell Through the Earth [69 punten, 13x genoemd]
10. We Appreciate Power (feat. Hana) [68 punten, 12x genoemd]
11. Violence (feat. i_o) [63 punten, 13x genoemd]
12. Delete Forever [62 punten, 11x genoemd]
13. Sagrad Прекрасный [47 punten, 9x genoemd]
14. Pin [38 punten, 7x genoemd]
15. World Princess Part II [34 punten, 10x genoemd]
16. Artangels [29 punten, 8x genoemd]
17. Nightmusic (feat. Majical Clouds) [27 punten, 7x genoemd]
18. Butterfly [26 punten, 8x genoemd]
19. Be a Body [21 punten, 7x genoemd]
20. Symphonia IX (My Wait Is U) [14 punten, 6x genoemd]

En op Spotify (van 20 naar 1):

Bedankt voor de presentatie

Dat was me weer een mooi weekje Grimes! Merci PBH! =)

Bedankt iedereen voor dit leuke weekje! Mijn Grimes-kennis is weer verreikt!

Ps: nog een shout-out naar TornadoEF5, zonder hem was dit weekje nooit gebeurd.

dix
Op dat tweede GIFje lijkt ze best wel veel op Sinead 'O Connor

Een mooie presentatie en een mooi eerbetoon aan Grimes van TBH. Maar wisten jullie dat als je een lidwoord toevoegt aan haar naam je een girl group uit de jaren '60 krijgt, The Grimes? (*) Het is dus maar een kleine stap naar het volgende thema: 60's girl groups. Juist nu passend, vlak nadat aERodynamIC zijn honderd favoriete zangeressen gepost heeft, jordidj1 daaraan begonnen is en Superbitch The Supremes vrij hoog in haar top 150 gezet heeft.

https://i.ebayimg.com/images/g/D0gAAOSwrklVFtYZ/s-l300.jpg

Het gaat dus om muziek om de jaren '60, maar wat is een girl group? Het zijn vooral groepen waarin vrouwen alleen voor de zang ingezet worden (waarbij de groepsnaam meestal een lidwoord heeft en in meervoud is), maar 'echte' bands (inclusief drumster, gitariste etc) mogen wat mij betreft ook, graag zelfs. Ik hoop dat ranja daar meer van weet.

Ik kwam een definitie tegen die ik voor dit spel graag wil gebruiken:

In determining the criteria for what qualifies as a girl group, several things were considered: Mature groups, such as The McGuire Sisters, are omitted in favor of younger "girl" acts. Female lead singers with male backup, such as Gladys Knight and the Pips, are also omitted, but primarily-female acts with one male, non-lead-singer group member, such as The Orlons, are included. Duos are counted as groups, but solo female artists do not qualify...that's another list!

Waarbij ik één extra regel toevoeg: The Supremes doen niet mee. Wie dat jammer vindt is uitgenodigd om een aparte GH aan die dames te wijden.

Zo ben ik tot de volgende startlijst gekomen:

The Angels - My Boyfriend's Back
The Belles - Come Back
The Chiffons - He's So Fine
The Chiffons - One Fine Day
The Crystals - Da Doo Ron Ron
The Crystals - Then He Kissed Me
The Dixie Cups - Chapel of Love
The Dixie Cups - Iko Iko
The Exciters - Tell Him
The Flirtations - Nothing but a Heartache
Martha and the Vandellas - Dancing in the Street
Martha and the Vandellas - Nowhere To Run
The Marvelettes - Please Mr. Postman
The Ronettes - Be My Baby
The Ronettes - Sleigh Ride
The Shangri-Las - Leader of the Pack
The Shangri-Las- Remember (Walking in the Sand)
The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
The Tammys - Egyptian Shumba
The Velvelettes - He Was Really Saying Something

Wat een mooie lijst he! Toch ontbreken er best nog wel wat klassiekers en misschien ook nog wat pareltjes. Er moet ook wat voor jullie overblijven. Posten jullie een lijstje minimaal drie en maximaal tien van de beste nummers die niet in die lijst staan? En dat voor maandag 20:00?

Om jullie te helpen te zoeken naar nummers wat relevante links:

100 Greatest Girl Group Songs of All Time: Critics' Picks | Billboard

Top 100 Girl Group Singles of the 60s (As Rated by RYM Users) - Rate Your Music - rateyourmusic.com

20 Forgotten 60s Girl Groups | NME

Top 100 Girl Groups of the '50s and '60s | Way Back Attack - waybackattack.com

Een goed verzamelalbum is One Kiss Can Lead to Another: Girl Group Sounds Lost & Found (2005), goedgekeurd door o.a. GrafGantz J.J. Wever wendyvortex Ataloona shinybeast en Toon1. Of anders 100 Sixties Girl Group Classics (2019), met plezier beluisterd door Kronos.

Ik doe geen uitgebreide taglist, maar mocht je iemand kennen waarvan je denkt "Dit is echt iets voor hem/haar", dan zou een tag van die persoon fijn zijn. Iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen.

De startlijst beluisteren kan via Spotify. Veel plezier iedereen!

(*) Niet waar, maar laten we net doen van wel.

De presentatie was bijna even vermakelijk als de songs en clips van Grimes, dan weet je dat het goed was. Bedankt jongens!

WE APPRECIATE GRIMES

Kan brajoapau cosmic kid jordidj1 of Soledad de titel veranderen in Greatest Hits Of: 60's Girl Groups? Dank!

Oeh, girl groups. Deze jongen doet mee

Goed besluit denk ik om The Supremes even hierbuiten te laten. Hopelijk zorgt dat voor de nodige diversiteit.

Tof dat deze er al in zit The Angels - My Boyfriend's Back Poek

Ha, je startlijst zorgt er in elk geval voor dat 1 twijfelgeval bij mij al opgelost is
Ik heb wel een hoop 60s girlbands om het zo maar te noemen in de kast staan m.n. door de serie 'Girls in the Garage', zit gave muziek bij maar zal ik voor dit toernooi toch even links laten liggen denk ik.
Gave startlijst trouwens al met zelfs eentje die ik nog niet ken
Zelfs al staat mijn waarschijnlijke nummer 1 er niet bij

Sweet sweet. Doe me maar taggen voor de finale x

Epische finalepresentatie, goed gedaan PBH! We appreciëren dat!

Nu een weekje 60s girl groups, ook zin in

The Chiffons - Nobody Knows What's Goin' On (In My Mind But Me)
The Cookies - I Never Dreamed
The Crystals - He's a Rebel
Martha and The Vandellas - Heat Wave
The Marvelettes - Strange I Know
The Ronettes - Walking in the Rain
The Shangri-Las - Give Him a Great Big Kiss
The Shangri-Las - Past, Present and Future
The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore
The Toys - A Lover's Concerto

ranja schreef:
Ik heb wel een hoop 60s girlbands om het zo maar te noemen in de kast staan m.n. door de serie 'Girls in the Garage', zit gave muziek bij maar zal ik voor dit toernooi toch even links laten liggen denk ik.

Ja, het is overwegend vrij obscuur natuurlijk, maar ik zou het leuk vinden als één of twee in de finale raken.

Voor wie niet bekend is met 60's garage girls, ik heb een van de (relatief) bekendste voor de startlijst gekozen:

Als ik al één verzoeknummertje mag opperen:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.