MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
8 ,5

Ik kwam erachter dat mijn topfavoriet van begin 60s is, maar deze is ook mooi. Overigens een bewerking van een Spaans nummer uit de jaren '30.

8,9

Maakte in 1960 nog een paar mooie nummers met Brook Benton.

Mooie stem natuurlijk, maar mij iets te stroperig.

6.3

zaaf
7,6

herman schreef:
De laatste tijd probeer ik minimaal per 5 fragmenten 1 vrouwelijke artiest lang te laten komen.

Mocht je om een tip verlegen zitten: ik heb 2 weken geleden de 3CD-verzamelaar Voodoo Voodoo Feisty Fifties Females aangeschaft met 90 liedjes uit de periode 1949-1959.

Een voorlopige 23e plaats voor Dinah, al zou ze nog flink kunnen stijgen als er nog iemand een hoog cijfer geeft. De verschillen zijn erg klein tussen plek 14 en 23.

16 Bo Diddley - Bo Diddley 7,648 (21)
17 Louis Prima - Medley: Just a Gigolo / I Ain't Got Nobody 7,633 (21)
18 Link Wray - Rumble 7,632 (22)
19 Sam Cooke - You Send Me 7,630 (22)
20 Jackie Brenston ft. Ike Turner - Rocket "88" 7,606 (17)
21 Screamin' Jay Hawkins - I Put A Spell On You 7,596 (24)
22 Frankie Laine - Rawhide 7,596 (23)
23 Dinah Washington - What Difference A Day Makes 7,585 (20)
24 The Scarlets - Stampede 7,483 (24)
25 Lloyd Price - Stagger Lee 7,465 (24)

Dan vervolgen we met één van mijn favoriete zangers van dit tijdsgewricht: Bobby Darin. Hij debuteerde eind jaren '50 en scoorde al gelijk grote hits, zoals Dream Lover, Mack The Knife en ook dit nummer:

Bobby Darin - Beyond The Sea (1959)

Ooit leren kennen via A Life Less Ordinary, waarin een geweldige singalong zit met dit nummer. Pas een jaar of 15 later ook andere nummers van hem ontdekt, maar dit blijft toch wel een topfavoriet.

9,5

Het origineel uit 1946 van Charles Trenet is overigens ook zeker de moeite waard.

8

Ik had er nog over nagedacht dit nummer te plaatsen omdat ik in de overtuiging was dat dit uit 1960 kwam. Het stond in ieder geval in februari 1960 in de Billboard top 20.

Het origineel van Charles Trenet zou van mij een 9,8 gekregen hebben,

wibro schreef:
8

Ik had er nog over nagedacht dit nummer te plaatsen omdat ik in de overtuiging was dat dit uit 1960 kwam. Het stond in ieder geval in februari 1960 in de Billboard top 20.

Klopt, opgenomen in 1958, uitgebracht in oktober 1959 en gepiekt in de charts begin 1960. Ik kijk zelf altijd naar releasejaar. Het staat ook op dit album:
Bobby Darin - That's All (1959)

6,7

Ik ben meer van Bobby Vee.

herman schreef:
(quote)

Ik kijk zelf altijd naar releasejaar.
Is me duidelijk. Daarom heb ik op het nummer van Jim Reeves na tot nu toe geen nummers geplaatst die de eerste drie maanden van 1960 in de US charts stonden.

Dat is wel een beetje de gevarenzone inderdaad. Al is het ook geen ramp als er eens een verstekeling bij zit.

Martial
7

7,5

Ik vind Dream Lover veel leuker.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.