MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Jackie Wilson - Reet Petite 7,6

Martial
7,5

Banana Boat (Day-O): 7
De Trappelzak-Boogie: 1,5
Reet Petite: 7

*Proest*

Hey dat was toch al weer even geleden.
Je vorige was dan toch maar een "mooie" 6 voor de De Trappelzak-Boogie.

Ik doe even een Cervantesje, als het me is toegestaan natuurlijk. Een dikke, vette, welverdiende:

1

Johnny Marr schreef:
Ik doe even een Cervantesje, als het me is toegestaan natuurlijk. Een dikke, vette, welverdiende:

1

Mag natuurlijk, maar bij dit nummer zou ik dat totaal niet verwachten. Misschien wil je het toelichten?

herman schreef:
(quote)

Mag natuurlijk, maar bij dit nummer zou ik dat totaal niet verwachten. Misschien wil je het toelichten?

Heb hier niks mee... En vind 't vervelend om naar te luisteren. Nee de 50's zijn toch niet echt helemaal mijn decennium.

zaaf
dus ga je de nummers veelvuldig van een slecht cijfer voorzien? ikzelf ga niet aan een metalmeter meedoen om daar enen uit te delen.

Johnny Marr schreef:
Heb hier niks mee... En vind 't vervelend om naar te luisteren. Nee de 50's zijn toch niet echt helemaal mijn decennium.
zaaf schreef:
dus ga je de nummers veelvuldig van een slecht cijfer voorzien? ikzelf ga niet aan een metalmeter meedoen om daar enen uit te delen.
Wonderlijk dit.
Allereerst kan de opmerking van Zaaf niet tegen Johnny Marr gericht zijn. Er is bij hem geen sprake van veelvuldig een slecht cijfer. Tot die 1 heeft Johnny 10 beoordelingen gedaan waarvan slechts één onvoldoende: 5,2. En dat vind ik ook geen echt slecht cijfer.

Johnny Marr zit gemiddeld bovendien helemaal niet zo ver van mijn gemiddelde verwijderd. Dus dan moet ik ook concluderen dat de 50's "toch niet echt helemaal mijn decennium zijn". Maar gezien het lage aantal en zijn conclusie vind Johnny het wellicht vaak geen beoordeling waard.

Daarnaast voegt de argumentatie van Johnny niets toe. Want als je een 1 geeft dan mag je er sowieso vanuit gaan dat je het vervelend vind om naar te luisteren en er niks mee hebt.
Het echte waarom van die 1 is niet duidelijk. Is het bijvoorbeeld te hyper, te stotterend, is het de tenorachtige overslaande stem van Jackie of heeft Cervantes ondertussen het account van Johnny gehackt?

Ik hoop dat Cervantes en Johnny Marr gewoon mee blijven doen met deze 50smeter. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Maar nog belangrijker is dat we proberen om alle nummers die hier voorbij komen te beoordelen. Dan pas kan je goed vergelijken. En anders ga ik n.a.v. het bovenstaande denken dat muziekliefhebbers een nummer overslaan omdat ze geen slecht cijfer willen geven.
En zaaf, wat vind jij eigenlijk van Jackie's Reet Petite?

Op musicmeter scoren metalalbums in diverse jaarlijsten bovengemiddeld goed. Soms zelfs ruim boven andere meesterwerken heen. Komt het omdat alleen liefhebbers hier op stemmen? Misschien wordt het eens tijd dat ik die metalalbums eens ga beoordelen.

Marzipaintree schreef:

Op musicmeter scoren metalalbums in diverse jaarlijsten bovengemiddeld goed. Soms zelfs ruim boven andere meesterwerken heen. Komt het omdat alleen liefhebbers hier op stemmen?
Dat lijkt me bij dat genre zeker het geval.
En wat is een meesterwerk? Voor een ieder weer anders te waarderen. Een goed scorend album zou ik het dan eerder noemen. Zo ben ik zelf niet zo gecharmeerd van HET "meesterwerk" van MuMe, maar een aardig album is het wel, van Radiohead.

zaaf
Marzipaintree schreef:

En zaaf, wat vind jij eigenlijk van Jackie's Reet Petite?

Ik heb voor Reet Petite een 7,2 over, beste Marsepeinboom

En inderdaad, mijn commentaar was niet tegen Johnny Marr gericht, want: een bovenste beste kerel, maar wel tegen zijn commentaar. Als je meedoet aan iets wat jouw ding niet is, you spoil the party.

Denk overigens marr niet dat enig cijfer hier op de site steek houdt, want inderdaad, denk eens aan de niet-stemmers. Ik kijk, in zijn algemeenheid, op deze site ook meer naar wie er gestemd heeft en of diens smaak de mijne raakt.

Poeha schreef:
En wat is een meesterwerk?
In dit geval bedoelde ik dat wat bij mij hoog scoort.
zaaf schreef:
beste Marsepeinboom
Liever Marsepijnboom. Dat klinkt wat minder zoet en raakt mijn smaak beter.

De lijst met gemiddeldes werk ik nog bij, maar een nieuwe song geef ik jullie wel alvast. Deze keer een original, want dit nummer werd later nog vaak gecoverd, o.a. door de Jackson 5.

Bobby Day & the Satellites - Little Bitty Pretty One (1957)

Geïnspireerd door dit topic trouwens: 50 Tinten: Neuriën

7,5

Marzipaintree schreef:
Maar nog belangrijker is dat we proberen om alle nummers die hier voorbij komen te beoordelen. Dan pas kan je goed vergelijken.

Het is inderdaad wel leuk als mensen actief meedoen. Gelukkig is er hier een grote groep die (bijna) op alles stemt. Een 1 is niet erg als die van iemand komt die regelmatig mee stemt, maar van iemand die nauwelijks meedoet en ook niet echt een toelichting wil geven vind ik het wel een beetje jammer.

7,8

De geplaatste link werkt bij mij niet.

Ik heb hem aangepast, er stond een ] teveel.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:25 uur

geplaatst: vandaag om 07:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.