Muziek / Muziekgames / 50smeter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2018, 18:37 uur
Omdat het op de single in correct Nederlands geschreven staat (dus niet met een spatie tussen trappelzak en boogie zoals in de youtube-link), toch nog een voldoende: 6.
4
geplaatst: 27 september 2018, 18:40 uur
Sluit ik mij bij aan. Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.
2
1
geplaatst: 27 september 2018, 18:52 uur
Ik kan hier wel om lachen. Best geestig.
6

6
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.

0
geplaatst: 27 september 2018, 18:55 uur
Daarvoor moet je bij mij zijn. Hij staat genoteerd in ieder geval. 

0
geplaatst: 27 september 2018, 18:56 uur
jordidj1 schreef:
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.
Dikke doeiiiiii Jordi

Of...
0
geplaatst: 27 september 2018, 19:51 uur
wibro: Daarvoor moet je bij mij zijn. Hij staat genoteerd in ieder geval.
Prima, al was het niet bedoeld als verzoekje

0
geplaatst: 28 september 2018, 20:06 uur
Gemiddelde volgt nog, maar wel alvast de volgende song:
Jackie Wilson - Reet Petite
Jackie Wilson - Reet Petite
0
geplaatst: 28 september 2018, 20:29 uur
Jackie Wilson aka Mr. Excitement; geweldig. Reet Petite is totaal anders dat zijn overige nummers, maar dan nog kan ik zelfs voor deze plaat het volgende cijfer geven:
9,3
9,3
0
geplaatst: 28 september 2018, 20:58 uur
Hij maakte later wel mooie liedjes, deze is een beetje mwah.
6
6
0
geplaatst: 28 september 2018, 22:52 uur
Even een paar dingen recht zetten:
De bananen van Belafonte krijgen een: 6,3
Franky Lymon krijgt er van mij een half puntje erbij: 7.
Omdat ik die Lymon toch meer dan een half punt beter vind dan Harry's bananen.
De bananen van Belafonte krijgen een: 6,3
Franky Lymon krijgt er van mij een half puntje erbij: 7.
Omdat ik die Lymon toch meer dan een half punt beter vind dan Harry's bananen.
Kees-Jan schreef:
Ik ben een groot liefhebber van doo-wop, maar Jazz is mijn ding dus absoluut niet. Hier valt het kwartje helaas net iets teveel naar de Jazz-kant.
Ik ben een groot liefhebber van doo-wop, maar Jazz is mijn ding dus absoluut niet. Hier valt het kwartje helaas net iets teveel naar de Jazz-kant.
herman schreef:
Ik dacht dat ik wel het allerbeste doo-wop nummer had uitgekozen, in deze versie hoor ik eigenlijk geen jazz.
Als Kees-Jan iets niet mooi vindt dan heet het Jazz.Ik dacht dat ik wel het allerbeste doo-wop nummer had uitgekozen, in deze versie hoor ik eigenlijk geen jazz.
0
geplaatst: 28 september 2018, 23:07 uur
Cervantes schreef:
Nederlandstalige muziek uit de jaren 50 is de meest knullige en gênante muziek dat er maar bestaat.
Nederlandstalige muziek uit de jaren 50 is de meest knullige en gênante muziek dat er maar bestaat.
jordidj1 schreef:
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site. 2
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site. 2
Cervantes schreef:
Ik kan hier wel om lachen. Best geestig. 6
Leuk, dit. Als jordidj1 zich uitschrijft kan hij altijd nog als versie 2 terugkomen. Er zijn personen hier die al op versie 18 zitten.Ik kan hier wel om lachen. Best geestig. 6
Ook Jack Bulterman dreigde uit de Ramblers te vertrekken, deed dat uiteindelijk ook en hij kwam jaren later terug.
herman schreef:
Geschreven door Joop Portegen en Jack Bulterman, een van de Ramblers. Van die laatste staat hier een biografie, wellicht leuk om te lezen:
Bulterman, Jacques Cornelis (1909-1977) - resources.huygens.knaw.nl
Niet leuk, dit. Het probleem wat ik altijd met dat biografisch woordenboek heb. Ze schrijven of net te veel of net te weinig op. Voorbeeld: Geschreven door Joop Portegen en Jack Bulterman, een van de Ramblers. Van die laatste staat hier een biografie, wellicht leuk om te lezen:
Bulterman, Jacques Cornelis (1909-1977) - resources.huygens.knaw.nl
In januari 1946 werd het verbod voor De Ramblers om in Nederland op te treden ingetrokken. De Ramblers konden weer voor de radio of in de zaal hun muziek ten gehore brengen. Ook Bulterman ging mee terug, maar hij bleef nog slechts korte tijd bij de band. Van 1947 af ging hij, mede in verband met persoonlijke moeilijkheden, werken in de snel opkomende grammofoonplatenindustrie.
Haal bijvoorbeeld dat "persoonlijke moeilijkheden" weg of leg dat verder beter uit, Maar niet dit.
In januari 1946 werden de Ramblers in Haarlem door tomatengooiers onthaald omdat ze niet helemaal zuiver zouden zijn geweest tijdens de oorlog. Bulterman gaf toen al aan dat als hij nog meer gedonder zou krijgen hij uit de Ramblers zou stappen. Uiteindelijk moest hij in 1947 voor de rechtbank verschijnen omdat hij tijdens de oorlog Duitse militairen thuis had ontvangen.
Dat waren echter de gasten van zijn Duitse vrouw waarvan hij ook wilde scheiden.
“Ik kon die Duitsers moeilijk de deur uit schoppen” voerde Bulterman aan.
Waarop de aanklager zei: "Maar u bent ook al lid van de Ramblers, en die hebben nu ook geen zuivere reputatie".
Daarop zei Bulterman: "Ik ben vanaf nu geen lid meer van de Ramblers".
Het zou 25 jaar duren voordat Jack weer terug zou keren bij de Ramblers.
Mijn tip voor de fifties: over 25 jaar - de Ramblers (1952), hun grootste hit uit de jaren 50.
Dit is trouwens, ik schaam mij het te moeten bekennen, een voorbeeld van een Nederlandstalige guilty pleasure van mij uit de jaren 50.
Oh ja, de trappelzak-boogie krijgt van mij: 5,8.
* denotes required fields.