MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Sorry voor de liefhebbers, maar dit is me te gek.

2

Omdat het op de single in correct Nederlands geschreven staat (dus niet met een spatie tussen trappelzak en boogie zoals in de youtube-link), toch nog een voldoende: 6.

Poeha schreef:
Sorry voor de liefhebbers, maar dit is me te gek.

2

Sluit ik mij bij aan. Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.

2

Ik kan hier wel om lachen. Best geestig.

6

Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.

Shaky schreef:
Dan vind ik de Babysitter Boogie toch een stukje leuker.
Daarvoor moet je bij mij zijn. Hij staat genoteerd in ieder geval.

jordidj1 schreef:
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site.

Cervantes schreef:
Ik kan hier wel om lachen. Best geestig.

6
Dikke doeiiiiii Jordi

Of...

Poeha schreef:
(quote)

(quote)
Dikke doeiiiiii Jordi

Of...

Pfffffff. Kan je toch niet meer serieus nemen

Misterfool
1

wibro: Daarvoor moet je bij mij zijn. Hij staat genoteerd in ieder geval.

Prima, al was het niet bedoeld als verzoekje

Ik hou wel van deze slappe lol

8

Gemiddelde volgt nog, maar wel alvast de volgende song:

Jackie Wilson - Reet Petite

Misterfool
8.5

Jackie Wilson aka Mr. Excitement; geweldig. Reet Petite is totaal anders dat zijn overige nummers, maar dan nog kan ik zelfs voor deze plaat het volgende cijfer geven:

9,3

Nummer dat nooit verveeld.

8,7

Hij maakte later wel mooie liedjes, deze is een beetje mwah.

6

Wat Poek zegt.

6.3

Even een paar dingen recht zetten:

De bananen van Belafonte krijgen een: 6,3

Franky Lymon krijgt er van mij een half puntje erbij: 7.
Omdat ik die Lymon toch meer dan een half punt beter vind dan Harry's bananen.

Kees-Jan schreef:
Ik ben een groot liefhebber van doo-wop, maar Jazz is mijn ding dus absoluut niet. Hier valt het kwartje helaas net iets teveel naar de Jazz-kant.
herman schreef:
Ik dacht dat ik wel het allerbeste doo-wop nummer had uitgekozen, in deze versie hoor ik eigenlijk geen jazz.
Als Kees-Jan iets niet mooi vindt dan heet het Jazz.

Cervantes schreef:
Nederlandstalige muziek uit de jaren 50 is de meest knullige en gênante muziek dat er maar bestaat.
jordidj1 schreef:
Verschrikkelijk dit, als Cervantes hier een voldoende voor geeft, dan schrijf ik me uit op deze site. 2
Cervantes schreef:
Ik kan hier wel om lachen. Best geestig. 6
Leuk, dit. Als jordidj1 zich uitschrijft kan hij altijd nog als versie 2 terugkomen. Er zijn personen hier die al op versie 18 zitten.

Ook Jack Bulterman dreigde uit de Ramblers te vertrekken, deed dat uiteindelijk ook en hij kwam jaren later terug.

herman schreef:
Geschreven door Joop Portegen en Jack Bulterman, een van de Ramblers. Van die laatste staat hier een biografie, wellicht leuk om te lezen:
Bulterman, Jacques Cornelis (1909-1977) - resources.huygens.knaw.nl
Niet leuk, dit. Het probleem wat ik altijd met dat biografisch woordenboek heb. Ze schrijven of net te veel of net te weinig op. Voorbeeld:
In januari 1946 werd het verbod voor De Ramblers om in Nederland op te treden ingetrokken. De Ramblers konden weer voor de radio of in de zaal hun muziek ten gehore brengen. Ook Bulterman ging mee terug, maar hij bleef nog slechts korte tijd bij de band. Van 1947 af ging hij, mede in verband met persoonlijke moeilijkheden, werken in de snel opkomende grammofoonplatenindustrie.

Haal bijvoorbeeld dat "persoonlijke moeilijkheden" weg of leg dat verder beter uit, Maar niet dit.

In januari 1946 werden de Ramblers in Haarlem door tomatengooiers onthaald omdat ze niet helemaal zuiver zouden zijn geweest tijdens de oorlog. Bulterman gaf toen al aan dat als hij nog meer gedonder zou krijgen hij uit de Ramblers zou stappen. Uiteindelijk moest hij in 1947 voor de rechtbank verschijnen omdat hij tijdens de oorlog Duitse militairen thuis had ontvangen.
Dat waren echter de gasten van zijn Duitse vrouw waarvan hij ook wilde scheiden.
“Ik kon die Duitsers moeilijk de deur uit schoppen” voerde Bulterman aan.
Waarop de aanklager zei: "Maar u bent ook al lid van de Ramblers, en die hebben nu ook geen zuivere reputatie".
Daarop zei Bulterman: "Ik ben vanaf nu geen lid meer van de Ramblers".

Het zou 25 jaar duren voordat Jack weer terug zou keren bij de Ramblers.

Mijn tip voor de fifties: over 25 jaar - de Ramblers (1952), hun grootste hit uit de jaren 50.
Dit is trouwens, ik schaam mij het te moeten bekennen, een voorbeeld van een Nederlandstalige guilty pleasure van mij uit de jaren 50.

Oh ja, de trappelzak-boogie krijgt van mij: 5,8.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.