MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Net geen top 10 voor Buddy Hollly, zonder die 2 4'en had hij boven de 8 gemiddeld gescoord. Nu slechts een 22e plek.

We gaan verder met een Amerikaanse #1 hit uit 1959:

The Fleetwoods - Come Softly To Me

Erg mooie samenzang, een van de betere grote nummer 1 hits uit deze tijd. Fraai hoe subtiel de stemmen elkaar steeds overnemen. Verder is er ook niet veel meer te horen dan een akoestische gitaar en de autosleutels van een van de drie als percussie.

8

Buddy Holly & The Crickets - That'll Be the Day 7
The Fleetwoods - Come Softly To Me 5,5

Martial
6

eentonig nummer

Neen, dit nummer heeft mij nooit kunnen bekoren. Zo saai.

5,6

Zeker niet met je eens Herman dat dit één van de betere grote nummer 1 hits was uit deze periode. Zo groot als hit was deze overigens ook niet (al ligt dat natuurlijk aan het beoordelingscriterium); 4 weekjes op één waar de meerderheid tussen 1950 en 1958 langer op één stond. Al met al wel een aardige plaat hoor.

7,3

7,5 iets te soft om echt hoog te scoren.

Crickets: 7,25
Fleetwoods: 7,25

Shaky schreef:
Zeker niet met je eens Herman dat dit één van de betere grote nummer 1 hits was uit deze periode. Zo groot als hit was deze overigens ook niet (al ligt dat natuurlijk aan het beoordelingscriterium); 4 weekjes op één waar de meerderheid tussen 1950 en 1958 langer op één stond. Al met al wel een aardige plaat hoor.

Met deze tijd bedoelde ik niet de hele jaren '50, maar gerekend vanaf het begin van de Hot 100. Er zijn er misschien 2 die ik leuker vind, maar meer niet.

Apart trouwens om een nummer dat 4 weken op 1 heeft gestaan geen grote hit te noemen. Er waren in dat jaar maar 3 nummers die langer op 1 stonden, dus het lijkt me gewoon een van de grootste hits van het jaar.

Buddy nog een 7.7

Fleetwoods een 6.7

Buddy Holly 7

Fleetwoods 7

herman:
Met deze tijd bedoelde ik niet de hele jaren '50, maar gerekend vanaf het begin van de Hot 100.

Duidelijk.

Apart trouwens om een nummer dat 4 weken op 1 heeft gestaan geen grote hit te noemen. Er waren in dat jaar maar 3 nummers die langer op 1 stonden, dus het lijkt me gewoon een van de grootste hits van het jaar.

Het is niet dat ik het als 'geen grote hit bestempel', enkel dat het in vergelijking met de meeste hits uit de periode 1950 - 1958 reuze mee viel. Waar veel platen 8 weken of langer op één stonden, valt 4 weken wel mee. Uiteraard was dit, zoals je schreef, in 1959 een massive hit.

En simpelweg een lekkere plaat, zie onze scores; dus waar hebben we het over

Even weinig tijd, dus gemiddelde van de Fleetwoods volgt later. Wel alvast een nieuwe song. Wat heet, hier is Little Richard:

Little Richard - Tutti Frutti (1955)

zaaf
Baanbrekend! A wop bop alu bop, a wop bam boom!
9

Ik doe het gewoon. Mijn tweede keer in dit topic:

10

9,2

Fleetwoods: 6

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.