MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Random Music-meter

zoeken in:

1 Pink Floyd - Arnold Layne ( 12 stemmen / 8,20 )
2 Ryan Paris - Dolce Vita ( 12 stemmen / 8,02 )
3 Clint Mansell - Lux Aeterna ( 10 stemmen / 7,74 )
4 Donna Summer - Last Dance ( 11 stemmen / 7,46 )
5 Nelly Furtado - Força ( 19 stemmen / 7,35 )
6 Lesley Gore - You Don't Own Me ( 14 stemmen / 7,16 )
7 Strike - U Sure Do ( 16 stemmen / 7,13 )
8 Future - Mask Off ( 13 stemmen / 6,88 )
9 Electric Six - Gay Bar ( 11 stemmen / 6,83 )
10 Bad Religion - 21st Century (Digital Boy) ( 8 stemmen / 6,73 )
11 Michel Sardou - Le Lacs du Connemara ( 10 stemmen / 6,67 )
12 Daniel Lohues - Hier Kom Ik Weg ( 12 stemmen / 6,63 )
13 Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It ( 16 stemmen / 6,60 )
14 Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote ( 8 stemmen / 6,34 )
15 Phil Collins - I Wish It Would Rain Down ( 14 stemmen / 6,27 )

Te weinig Drenthen hier voor een hoge score voor Daniel Lohues.

Ik ga een poging doen voor de toppositie met dit - in mijn ogen enigszins onderschat - nummer van Bill Withers, van zijn debuut Just As I Am. Het nummer geeft een tekstueel weinig spectaculaire, maar muzikaal warme schets van 70's Harlem. Overigens heb ik jaren gedacht dat ie zong 'and the hippos just got back from the party'

Bill Withers - Harlem

Raak! Van een geweldig album trouwens.

9.5

Titmeister schreef:
Ik ga een poging doen voor de toppositie met dit - in mijn ogen enigszins onderschat - nummer van Bill Withers, van zijn debuut Just As I Am.
Onderschat door wie? Dat hangt denk ik van je referentiekader af. In de soulladder 'gewoon' tweevoudig finalist.

Bill Withers is één van mijn tien ultieme muzikale helden en dit nummer reken ik tot zijn beste vijf.

10+

Edgar18 schreef:
(quote)
Onderschat door wie? Dat hangt denk ik van je referentiekader af. In de soulladder 'gewoon' tweevoudig finalist.

Bill Withers is één van mijn tien ultieme muzikale helden en dit nummer reken ik tot zijn beste vijf.

10+

Top 2000, MuMe-Ladder, oftewel overal waar niet alleen soulliefhebbers meestemmen. Daaronder krijgt hij inderdaad wel de waardering, die hij verdient.

Bill Withers is ook een van mijn muzikale helden, dit nummer behoort net niet tot mijn absolute favorieten van hem, maar vind ik wel een archetypische Withers-song en zou daarmee niet misstaan in de top 100 van eerder genoemde lijsten - volgens mijn bescheiden mening althans.

Top!

10

johannesA
8,2

1 Bill Withers - Harlem ( 13 stemmen / 8,54 )
2 Pink Floyd - Arnold Layne ( 12 stemmen / 8,20 )
3 Ryan Paris - Dolce Vita ( 12 stemmen / 8,02 )
4 Clint Mansell - Lux Aeterna ( 10 stemmen / 7,74 )
5 Donna Summer - Last Dance ( 11 stemmen / 7,46 )
6 Nelly Furtado - Força ( 19 stemmen / 7,35 )
7 Lesley Gore - You Don't Own Me ( 14 stemmen / 7,16 )
8 Strike - U Sure Do ( 16 stemmen / 7,13 )
9 Future - Mask Off ( 13 stemmen / 6,88 )
10 Electric Six - Gay Bar ( 11 stemmen / 6,83 )
11 Bad Religion - 21st Century (Digital Boy) ( 8 stemmen / 6,73 )
12 Michel Sardou - Le Lacs du Connemara ( 10 stemmen / 6,67 )
13 Daniel Lohues - Hier Kom Ik Weg ( 12 stemmen / 6,63 )
14 Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It ( 16 stemmen / 6,60 )
15 Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote ( 8 stemmen / 6,34 )
16 Phil Collins - I Wish It Would Rain Down ( 14 stemmen / 6,27 )

Missie ruimschoots geslaagd!

Vandaag vertrek ik naar Lowlands. Dat wordt mijn 9e keer. De eerste keer was in 2006, toen werkte ik er via Mise en Place. Elke ochtend om half 6 op in de 'supermarkt' tussen de camping en de ingang te werken. Voordeel was dat we om 3u klaar waren en daarna gewoon het terrein op mochten. Je snapt dat ik dat weekend weinig heb geslapen. Wel zag ik optredens van o.a. Massive Attack, Muse, Anouk, Opgezwolle en Snow Patrol (geen Arctic Monkeys - die kende ik toen nog niet ) en maakte ik in, onder leiding van o.a. Tiefschwarz, kennis met de dancewereld. Een van de optredens die het meeste indruk maakte, was er eentje van een band, die destijds best populair was en ik toen ook veel luisterde, maar waar we daarna nooit meer iets van hebben gehoord - al zie ik dat ze na We Are Not the Infadels nog 2 succesloze albums uitgebracht hebben. Ik ga voor het hitje van destijds.

Infadels - Love Like Semtex

Dat is zeker jaren geleden dat ik dit gehoord heb. Hoe vet ik het toen ook vond, nu vind ik het vooral wel aardig, meer niet.

7

8

Grappig dat je dit plaatst op de dag dat de gitarist jarig is Destijds het album ook veel beluisterd; fijne mix van indie, dance en kroegrock. En live was het echt geweldig, ik weet nog wel dat de vloer van de bovenzaal van Paradiso helemaal heen en weer ging toen ze daar speelden. Twee van de leden ken ik wat beter, want die hebben in Leiden wel een paar keer op feestjes gedraaid die we organiseerden. Echt geweldig aardige positieve gasten. Daarom ben ik ze ook nog wel blijven volgen toen ze wat minder populair werden, maar het debuut blijft toch onovertroffen al vond ik het andere hitje wel net wat leuker.

Deze was ik helemaal vergeten.

7,2

herman schreef:
8

Grappig dat je dit plaatst op de dag dat de gitarist jarig is

Dat is niets anders dan puur toeval

Jagger '67 vond ik minder boeiend, mijn favoriet van het album was Murder That Sound.

Ik ben trouwens het hele weekend op Lowlands, dus als iemand anders een nummer wil plaatsen, be my guest;

Ik plaats wel een nummertje voor vandaag. Infadels vinden we overigens terug op plek negen.

1 Bill Withers - Harlem ( 13 stemmen / 8,54 )
2 Pink Floyd - Arnold Layne ( 12 stemmen / 8,20 )
3 Ryan Paris - Dolce Vita ( 12 stemmen / 8,02 )
4 Clint Mansell - Lux Aeterna ( 10 stemmen / 7,74 )
5 Donna Summer - Last Dance ( 11 stemmen / 7,46 )
6 Nelly Furtado - Força ( 19 stemmen / 7,35 )
7 Lesley Gore - You Don't Own Me ( 14 stemmen / 7,16 )
8 Strike - U Sure Do ( 16 stemmen / 7,13 )
9 Infadels - Love Like Semtex (10 stemmen / 6,99 )
10 Future - Mask Off ( 13 stemmen / 6,88 )
11 Electric Six - Gay Bar ( 11 stemmen / 6,83 )
12 Bad Religion - 21st Century (Digital Boy) ( 8 stemmen / 6,73 )
13 Michel Sardou - Le Lacs du Connemara ( 10 stemmen / 6,67 )
14 Daniel Lohues - Hier Kom Ik Weg ( 12 stemmen / 6,63 )
15 Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It ( 16 stemmen / 6,60 )
16 Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote ( 8 stemmen / 6,34 )
17 Phil Collins - I Wish It Would Rain Down ( 14 stemmen / 6,27 )

Dan neem ik jullie mee naar Mexico. Dit bandje heb ik recent ontdekt. Veel van hun werk heeft veel weg van Radiohead maar dit nummer bepaald niet. Het schijnt 'de hit' van de band te zijn.

Café Tacvba - La Ingrata

Gast
geplaatst: vandaag om 02:23 uur

geplaatst: vandaag om 02:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.