MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Random Music-meter

zoeken in:

5 jaar terug rond deze tijd was ik in Porto en heb toen wel wat fado opgepikt. Deze dame kan je dan echt niet omheen.

7

4

Sorry, vrijwel alles wat uit Portugal komt, vind ik maar weinig aan. Fado doet het niet voor me.

wavanbuuren
5,4

De fado van Amália Rodrigues scoort een 6,22 gemiddeld.

Ik maak graag gebruik van de uitnodiging om jullie een countrynummer voor te schotelen.

In Rolling Stones' Country top 100 allertijden staat good old Johnny Cash bovenaan. Johnny is een van de weinige countryartiesten die ook bij de niet-liefhebbers zeer bekend is. Hetzelfde verwachtte ik van nummer twee Patsy Cline maar tot mijn verbazing heeft haar bekendste album Showcase slechts vijftien stemmen op deze site. Ter vergelijking, op RYM zijn het er bijna vijfhonderd. Ik kan me ook niet herinneren Patsy Cline weleens tegengekomen te zijn in de ladder of ik een ander spel. Tijd om haar naamsbekendheid wat te vergroten. Dit is haar bekendste nummer:

Patsy Cline - Crazy

Mooie stem ,Mooie song....8.5

johannesA
7

Dit nummer is geschreven door (de toen nog vrij onbekende) Willie Nelson. Nummer 85 in RS lijst van beste liedjes.

Wonderschoon in al zijn eenvoud.

10

7,6

Een nummer uit 1961 dat ik ook zo maar had kunnen nomineren in mijn De jaren 1960 t/m 1962 meter

wavanbuuren
6

Patsy krijgt een paar hoge cijfers maar ook veel zesjes en zeventjes. Eindstand een 7,3 gemiddeld.

Door met een ander genre dat me na aan het hart ligt, soulmuziek. Het That's Soul topic loopt bijna ten einde en dat betekent dat er veel bekende nummers komen bovendrijven. Leuk voor de niet-liefhebber maar de echte soulliefhebber weet dat er nog veel meer pareltjes te vinden zijn dan die van de geijkte namen als Curtis Mayfield, Otis Redding en Bill Withers. Vandaag presenteer ik jullie een deep soul zanger uit het zuiden van de States, om precies te zijn uit Memphis Tennessee. Dit nummer kwam uit op het Goldwax label. Hetzelfde label waar onder andere James Carr en O.V. Wright werk op uitbrachten.

Spencer Wiggins - Lonely Man

Lekker gezongen maar het nummer an sich vind ik niet zo veel bijzonders.

7

wavanbuuren
7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 09:09 uur

geplaatst: vandaag om 09:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.