MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NederPopMeter

zoeken in:
Ella East haalt met Would It Be een 7,462 (13 stemmers). Wat mij betreft een leuke ontdekking.

Het zal niemand ontgaan zijn dat gisteren de Top 2000 op radio 2 is gestart. Deze week een aantal tracks uit deze top 2000 die nog niet in onze canon staan.
De hoogste Nederpop track uit de top 2000 die we hier nog niet gejureerd hebben is "Mag Ik Dan Bij Jou". Het nummer stond zelfs in de Top 10 en is nu gezakt naar de 24e plaats en verdiend het daarom ons professionele oordeel te krijgen.

Claudia De Breij - Mag Ik Dan Bij Jou

dix
3

Virtueel hekkensluiter

4.8

Ik heb er zeer weinig mee. Had ook van Guus Meeuwis kunnen zijn.

5

Milde bui, omdat het kerst is.

Minder mild, omdat ik straks voor het diner buiten de deur mag schuiven.

4

Nee Claudia, niet bij mij: 1,5

2 vreselijk

Goed voorbeeld van waarop veel mensen hun m.i. verkeerde beeld dat nederlandse muziek gemiddeld slecht is gebaseerd hebben. In dit geval zouden ze gelijk hebben maar gelukkig heeft dit topic al laten zien dat die stelling onzin is.
1.

dix
Mijn drie blijkt nog bovengemiddeld

7,6

Maar ben dan ook geen professional.

Hm, met een paar hoge cijfers komt deze nog wel in de top 10.

Oh, Ronald Molendijk zal trots op jullie zijn

johannesA
Hoppa, 9,2 meesterwerk.

6,7
Al meermalen ervaren hoe bij een begrafenis men massaal ‘breekt’ bij dit nummer. Vindt het toch heel bijzonder dat muziek dat teweeg kan brengen.

Jullie zijn allemaal veel te lief hier.

0,01 en geen kwart puntje meer. Enkel 'Leef' van André Hazes, Jr. kan hier nog aan tippen qua absolute ellende. Wat een WANSTALTIG GEDROCHT zeg

5
Van zoveel agressie word je vanzelf wat milder. En wat Marco dB zegt.

Nu heb ik zelf sowieso niets met (de meeste) kleinkunst maar waarom staan Wim Sonneveld, Frans Halsema, Ramses Shaffy etc. hier dan zo hoog? Ik hoor het grote verschil met Claudia niet zo. Allemaal maatschappelijke geëngageerd teksten en dat verschrikkelijke articuleren dat erg op de zenuwen werkt.

Als we de regel toepassen die ik hier ook ergens tegen kwam dat punten lager dan een vier niet meetellen haalt ze de middenmoot nog.

Rudi S schreef:
(quote)

Ella east is de bandnaam, die zangeres is de Nederlandse zangeres Sietske Oosterhuis.

Het is maar een beetje hoe je het ziet... Ella komt van haar 2e voornaam en East natuurlijk van haar achternaam Volgens mij treed ze ook zowel alleen als met band op onder deze naam. Bij the Voice deed ze wel mee onder eigen naam.

50tracks schreef:
5
Nu heb ik zelf sowieso niets met (de meeste) kleinkunst maar waarom staan Wim Sonneveld, Frans Halsema, Ramses Shaffy etc. hier dan zo hoog? Ik hoor het grote verschil met Claudia niet zo. Allemaal maatschappelijke geëngageerd teksten en dat verschrikkelijke articuleren dat erg op de zenuwen werkt.

Ik snap ook niet waarom die zo hoog staan...

50tracks schreef:
Als we de regel toepassen die ik hier ook ergens tegen kwam dat punten lager dan een vier niet meetellen haalt ze de middenmoot nog.

Dan zou je alles moeten herberekenen, degene die nu onderaan staan hebben waarschijnlijk ook veel 1,2,3 cijfers (en misschien de hogeren ook wel 1 of 2) en waarschijnlijk komt ze dan alsnog onderaan

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.