MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:

Lonnie: 4,5
Chubby: 6,0

Edgar18 schreef:
De grootste Billboard hit allertijden.

6,5

Klopt, en een aardige toevoeging: een voorname reden is dat het twee keer een enorme hit werd. In 1960 sloeg het meteen aan bij de jeugd en werd het een nummer 1-hit, maar de oudere generaties moesten er niets van hebben. Ik weet niet zeker wat vervolgens precies de aanleiding was, maar in '62, toen het nummer al ujt de charts verdwenen was, sloeg het nummer toch nog aan bij de oudere generaties, maakte het nummed een re-entry, en werd het nogmaals een nummer 1-hit.

6,5

Let's twist again dus

7

Een gemiddelde van 7,206 en een 34e plek voor de koning van de twist.

Nu wordt het tijd voor een stukje folk music. Volgens mij hebben we dat nog niet gehad.

The Highwaymen - Michael (Row the Boat Ashore)

Dit hoor ik liever in andere versies met wat meer pit, Pete Seeger bijvoorbeeld:
Pete Seeger - Michael Row The Boat Ashore - YouTube

6

Ik heb de uitvoering door de Highwaymen gekozen omdat die destijds in 1961 het meest succesvol was. Het bereikte in september/oktober zowel in de US en de UK de nummer 1 positie. Ook in Nederland sloeg het nummer aan en at last ook bij mij.

8,2

Over pit gesproken trouwens. Wat dacht je van deze uitvoering Michael door Lonny Donegan.

Vind veel uitvoeringen wel wat hebben
Deze is ook wonderschoon ...9

Iets in hun manier van zingen staat me tegen.

5,0

Wow! Twee punten lager dan Cervantes...

#teamcervantes

7

Poek schreef:
#teamcervantes

7
Samen al bijna 50 punten (#insidejoke)

6

Zojuist geleerd dat er twee groepen met deze naam bestaan. Ik had dit liedje nooit gehoord maar was hem wel tegengekomen in lijsten met Engelse en Amerikaanse nummer 1-hits. Was er altijd domweg vanuit gegaan dat het die country supergroep was. ?

Ik kende tot nu ook alleen die andere Highwaymen.
Dit nummer kende ik wel, maar nooit geweten dat het "Michael Row Your Boat Ashore" heette.

Deze versie is wat soft, maar ik vind 'm wel mooi:

7,5

Een gemiddelde van 6,781 voor de Highwaymen en dat valt mij nog niet eens tegen.

Van het volgende nummer van de alom bekende zanger die hier al eens langs geweest is verwacht ik een veel hoger gemiddelde.

Ray Charles - Hit the Road Jack

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.