MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
Aardig nummer, maar niet meer dan dat:

6,5

Duane Eddy haalt een gemiddelde van 7,288. Mooi begin maar een veel te lage score om in het eindklassement in de top 10 te eindigen.

De volgende artiest geef ik daarop aanzienlijk meer kans.

Etta James - At Last

Duane: 7,7
Etta: 8

Bij mijn recensie over het gelijknamige album "At Last!" schreef ik o.a. het volgende:

Dit album kent eigenlijk maar een hoogtepunt: "At Last", dat met kop en schouder boven alle andere nummers op dit verder niet onaardige album uitsteekt. Vooral door het intro en die strijkers op de achtergrond. Schitterend.

10

8

ik ben meer fan van "Something's Got a Hold on Me" van een jaartje later.

Verzoekjes zijn natuurlijk ook altijd welkom. De nummers 5, 10, 15 etc in de reeks (bij een deelbaarheid door 5 dus) wil ik daarvoor reserveren.

8,2

Het album Tell Mama is mijn favoriet maar dit is een goede tweede.

Duane Eddy: 7,5

Etta James: 8

Geweldige keuze wibro!

9,5

Goede keuze inderdaad!

9

9

Met de soul uit die tijd mogen ze bij mij steeds afkomen!

wibro schreef:
Verzoekjes zijn natuurlijk ook altijd welkom. De nummers 5, 10, 15 etc in de reeks (bij een deelbaarheid door 5 dus) wil ik daarvoor reserveren.

>Johnny Cash - Tennessee flat top box ('61)

At Last ...9

> Billy Fury - Wondrous place

At Last: 8.7

Martial
6,5

Genoeg belangstelling tot nu toe. Dat doet mij goed. Het is altijd een risico een topic op de starten voor muziek van 55 tot 60 jaar terug. Tot hoever ik ga weet ik niet maar ik ben bekend van zeker zo'n 400 a 500 nummers uit die tijd. Daar staan niet bij de verzoekjes van teus en motel matches. Die zijn voor mij totaal onbekend. Staan ook nergens in de UK en USA hitlijstjes.

Ik ben er ook bang voor dat At Last hoge ogen zal gooien in ons totaalklassement, maar bij mij scoort ze niet (en zeker niet hoger dan Duane Eddy):

5

Wat betreft verzoekjes ga ik meteen kijken hoe rekbaar wibro's grenzen 1960-1962 zijn.
The Corvairs - Because I Love You is uit 1963, maar hoort wat mij betreft zeker thuis in deze 60sMeter.
Ik heb het nummer leren kennen door Justus18, die het nummer nomineerde voor de prehistorische ladder van 2015. Het is nog steeds één van de meest fraaie ontdekkingen die ik gedaan heb hier op MM.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.