Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2019, 21:05 uur
De Christmas songs doen het in deze meter best wel aardig. Freddie scoort een 44e plek met 7,745. Charles een 56e plek met een 7,655.
Met 11 stemmen is het aantal deelnemers wel wat aan de lage kant.
Met 11 stemmen is het aantal deelnemers wel wat aan de lage kant.
1
geplaatst: 25 december 2019, 22:15 uur
Het is kerst dus laten we het over Jezus hebben.
Er kleven aan het nu volgende lied Mustapha veel elementen die er ook aan Jezus lijken te kleven.
En die elementen zijn net even anders.
De bijbel is voor mij de belangrijkste bron om Jezus te leren kennen. En dan zien we dat er verschillende bronnen zijn die zijn levensverhaal beschrijven.
Die bronnen overlappen elkaar niet compleet en dus blijven er vragen over.
- Is Jezus geboren in Bethlehem (Judea) of in Bethlehem (Galilea)?
- Is Jezus met zijn ouders naar Egypte gevlucht omdat er in Italië een keizer bang was dat hij koning zou worden?
- Is Jozef de vader van Jezus of is God zijn vader of heeft hij helemaal geen vader?
- Is Jezus lichaam het brood dat wij eten en is zijn bloed de wijn dat wij drinken?
Internet is voor mij de belangrijkste bron om Mustapha te leren kennen. Ik heb verschillende bronnen gevonden die over Mustapha gaan. Ze overlappen elkaar niet compleet en dus blijven er vragen over.
- Is Bob Azzam geboren in Bethlehem of in Egypte?
- Gaat het lied over Mustafa Al-Nahhas die in 1960 huisarrest had omdat er in Egypte een president bang was dat hij de koning terug uit Italie zou halen?
- Is Bob Azzam de componist van Mustafa of is Mohammed Fawzi dat of heeft dit nummer helemaal geen componist?
- Is Mustapha de tomatensaus dat we eten en het bier dat we drinken?
In ieder geval is het nummer net als het bijbelverhaal zeer vaak vertaald.
De meertalige versie van Bob Azzam kent de frase: ik hou van je Mustapha zoals van tomatensaus.
De Nederlandse versie van Corrie Brokken kent de beroemde frase:
Hij is van origine Arabier, dat bier is best maar ik blijf toch liever hier.
Veel vragen blijven bestaan. We weten niets zeker. Dus moeten we maar geloven wat waar is.
Maar het is een feit dat dit de eerste keuze van wendyvortex is:
Bob Azzam - Ya Mustapha (1960)
Er kleven aan het nu volgende lied Mustapha veel elementen die er ook aan Jezus lijken te kleven.
En die elementen zijn net even anders.
De bijbel is voor mij de belangrijkste bron om Jezus te leren kennen. En dan zien we dat er verschillende bronnen zijn die zijn levensverhaal beschrijven.
Die bronnen overlappen elkaar niet compleet en dus blijven er vragen over.
- Is Jezus geboren in Bethlehem (Judea) of in Bethlehem (Galilea)?
- Is Jezus met zijn ouders naar Egypte gevlucht omdat er in Italië een keizer bang was dat hij koning zou worden?
- Is Jozef de vader van Jezus of is God zijn vader of heeft hij helemaal geen vader?
- Is Jezus lichaam het brood dat wij eten en is zijn bloed de wijn dat wij drinken?
Internet is voor mij de belangrijkste bron om Mustapha te leren kennen. Ik heb verschillende bronnen gevonden die over Mustapha gaan. Ze overlappen elkaar niet compleet en dus blijven er vragen over.
- Is Bob Azzam geboren in Bethlehem of in Egypte?
- Gaat het lied over Mustafa Al-Nahhas die in 1960 huisarrest had omdat er in Egypte een president bang was dat hij de koning terug uit Italie zou halen?
- Is Bob Azzam de componist van Mustafa of is Mohammed Fawzi dat of heeft dit nummer helemaal geen componist?
- Is Mustapha de tomatensaus dat we eten en het bier dat we drinken?
In ieder geval is het nummer net als het bijbelverhaal zeer vaak vertaald.
De meertalige versie van Bob Azzam kent de frase: ik hou van je Mustapha zoals van tomatensaus.
De Nederlandse versie van Corrie Brokken kent de beroemde frase:
Hij is van origine Arabier, dat bier is best maar ik blijf toch liever hier.
Veel vragen blijven bestaan. We weten niets zeker. Dus moeten we maar geloven wat waar is.
Maar het is een feit dat dit de eerste keuze van wendyvortex is:
Bob Azzam - Ya Mustapha (1960)
0
geplaatst: 26 december 2019, 00:11 uur
Oh wat is dat lang geleden dat ik dit gehoord heb. Misschien wel 55 tot 60 jaar geleden.
7,4
7,4
0
geplaatst: 26 december 2019, 10:39 uur
Dit vind ik te slecht om er een cijfer aan te hangen. Heb dr helemaal niks mee...
0
geplaatst: 26 december 2019, 22:04 uur
Freddie King - Christmas tears : 8
Charles Brown - Please Come Home For Christmas : 8,5
Bob Azzam - Ya Mustapha : 6
Charles Brown - Please Come Home For Christmas : 8,5
Bob Azzam - Ya Mustapha : 6
0
geplaatst: 27 december 2019, 23:18 uur
6
Kennen jullie de versie Arabeat al / nog door Bingo? Dat was in 1989-1990 een dikke hit in België. Ik wist tot zonet niet dat dit eigenlijk een cover was.
Bingo - Arabeat (YouTube)
Kennen jullie de versie Arabeat al / nog door Bingo? Dat was in 1989-1990 een dikke hit in België. Ik wist tot zonet niet dat dit eigenlijk een cover was.

2
geplaatst: 28 december 2019, 11:31 uur
esteban schreef:
6
Tot deze zomer kende ik deze niet. Of had ik hem in ieder geval bijna 30 jaar goed verdrongen. Maar vigil en pureshores wijden mij weer helemaal in de hits van 1990. 6
Dus ik was inmiddels gewaarschuwd.
vigil schreef:
Op 37 de eerste nieuwe binnenkomer, Bingo met Arobeat. Veel platter dan dit gaan we ze niet tegenkomen dit jaar. Hier een live versie van deze Belgische act van Serge Gobin die handig wist in te springen op de New Beat rage van dat moment. De mensen uit de dance scene gruwelde van dit soort meelifterij. Het nummer bleef 3 weken in de lijst met als hoogste positie 35.
Bingo - Arabeat. - YouTube
Op 37 de eerste nieuwe binnenkomer, Bingo met Arobeat. Veel platter dan dit gaan we ze niet tegenkomen dit jaar. Hier een live versie van deze Belgische act van Serge Gobin die handig wist in te springen op de New Beat rage van dat moment. De mensen uit de dance scene gruwelde van dit soort meelifterij. Het nummer bleef 3 weken in de lijst met als hoogste positie 35.
Bingo - Arabeat. - YouTube
0
geplaatst: 28 december 2019, 11:37 uur
Bob staat op 117.
115 The rooftop Singers - Walk right in (1962) 7,200 (18 stemmen)
116 James Brown - Night Train (1962) 7,193 (14 stemmen)
117 Bob Azzam - Mustapha (1960) 7,190 (10 stemmen)
118 Johnny Tillotson - Poetry in Motion (1960) 7,168 (16 stemmen)
119 The Tokens - The Lion Sleeps To-night (1961) 7,16 (20 stemmen)
115 The rooftop Singers - Walk right in (1962) 7,200 (18 stemmen)
116 James Brown - Night Train (1962) 7,193 (14 stemmen)
117 Bob Azzam - Mustapha (1960) 7,190 (10 stemmen)
118 Johnny Tillotson - Poetry in Motion (1960) 7,168 (16 stemmen)
119 The Tokens - The Lion Sleeps To-night (1961) 7,16 (20 stemmen)
0
geplaatst: 28 december 2019, 13:48 uur
Volgens mij zijn alle persoonlijke keuzes nu geweest. Als dat niet zo is dan hoor ik het wel.
Ik heb nog gecontroleerd wat Kees-Jan zijn bijdrage was. Ik kon hem niet vinden. Dat gat wordt vandaag gevuld.
Volgens Vox Earworm op youtube is Giant steps één van de belangrijkste jazz albums aller tijden. In ieder geval is het een zeer belangrijk album uit de periode 1960-62.
Vox Earworm legt helemaal aan ons uit waarom het titelnummer van dat album zo belangrijk is.
Onder de titel, the most feared song in jazz explained.
Het is mogelijk dat we na deze uitleg allemaal reageren als in deze video.
Giant steps - John Coltrane (1960)
Ter compensatie post ik een nummer dat vooral voor rode oortjes bestemd is.
Ik zie jullie cijfers graag terug.
Elvis Presley - Return To Sender (1962)
Ik heb nog gecontroleerd wat Kees-Jan zijn bijdrage was. Ik kon hem niet vinden. Dat gat wordt vandaag gevuld.
Volgens Vox Earworm op youtube is Giant steps één van de belangrijkste jazz albums aller tijden. In ieder geval is het een zeer belangrijk album uit de periode 1960-62.
Vox Earworm legt helemaal aan ons uit waarom het titelnummer van dat album zo belangrijk is.
Onder de titel, the most feared song in jazz explained.
Het is mogelijk dat we na deze uitleg allemaal reageren als in deze video.
Giant steps - John Coltrane (1960)
Ter compensatie post ik een nummer dat vooral voor rode oortjes bestemd is.
Ik zie jullie cijfers graag terug.
Elvis Presley - Return To Sender (1962)
0
geplaatst: 28 december 2019, 15:14 uur
Elvis 6,8
Nooit echt bijzonder gevonden dit nummer van Elvis
John Coltrane beluister ik later wel.
Nooit echt bijzonder gevonden dit nummer van Elvis
John Coltrane beluister ik later wel.
1
geplaatst: 28 december 2019, 16:08 uur
Coltrane - 6
Elvis - 8
Deze Coltraine is voor mij op het randje. Ik krijg er nog nét geen zenuwen van, maar het had toch niet veel langer moeten duren. Voordeel van de twijfel gegeven.
Elvis - 8
Deze Coltraine is voor mij op het randje. Ik krijg er nog nét geen zenuwen van, maar het had toch niet veel langer moeten duren. Voordeel van de twijfel gegeven.
0
geplaatst: 29 december 2019, 17:03 uur
Tijdloos versus achterhaald.
John Coltrane: 9
Elvis Presley: 2
John Coltrane: 9
Elvis Presley: 2
* denotes required fields.