Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2019, 14:00 uur
Weliswaar fout maar wat een aanstekelijke melodie, een oorwurm van jewelste. Komt overigens uit 1960.
8
8
0
geplaatst: 22 december 2019, 16:26 uur
LucM schreef:
Komt overigens uit 1960.
Inderdaad uit 1960, het jaar ervoor. Komt overigens uit 1960.
In 1960 namen diverse artiesten deze melodie op waaronder ook Lawrence. In Duitsland was in 1960 Vico Torriani ervoor al zeer succesvol met Kalkutta liegt am Ganges..
Uiteraard ligt Calcutta niet aan de Ganges maar aan de Hooghly. De Ganges is de rivier ervoor.
Calcutta staat op 135. En Etta die vlak voor Lawrence geplaatst is zit in onze gezamenlijke beoordeling er ook net voor.
134 Etta Jones - Don't Go To Strangers (1960) 6,917 (12 stemmen)6,5
135 Lawrence Welk - Calcutta (1960) 6,913 (12 stemmen)6
136 Herbie Hancock - Watermellon Man (1962) 6,912 (17 stemmen)
0
geplaatst: 22 december 2019, 16:31 uur
LucM schreef:
Weliswaar fout maar wat een aanstekelijke melodie, een oorwurm van jewelste.
Misschien verdient Calcutta ook wel een hoger cijfer. Weliswaar fout maar wat een aanstekelijke melodie, een oorwurm van jewelste.
Voor deze dansuitvoering van Bob en Bobby, ben ik wel geneigd een hoger cijfer te geven.
1
geplaatst: 22 december 2019, 17:37 uur
Van Bob en Bobby naar Bobbin, het platenlabel van Albert King.
Albert King moeten we niet verwarren met zijn blues brothers BB en Freddie. Albert is meer een soulbrother. Toch vind ik deze drie koningen wel toepasselijk in deze tijd van het jaar.
Albert was al sinds 1954 bezig met platen en ook onderstaande keuze leek weer niet echt succesvol te worden op het platenlabel "Bobbin".
Totdat hij het nummer opnieuw bij het "King-label" uitbracht. Dat label was blijkbaar op zijn naam geschreven.
Direct daarna kreeg Albert een goede recensie in het Billboard Magazine. Hij stond daarin eind 1961 tussen allerlei kerstnummers en kreeg maar liefst vier sterren.
Daarna beklom hij voor het eerst van zijn leven de R&B lijst om zo rond de kerst de hoogste piek te bereiken.
Shaky's first choice:
Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong (1961)
Albert King moeten we niet verwarren met zijn blues brothers BB en Freddie. Albert is meer een soulbrother. Toch vind ik deze drie koningen wel toepasselijk in deze tijd van het jaar.
Albert was al sinds 1954 bezig met platen en ook onderstaande keuze leek weer niet echt succesvol te worden op het platenlabel "Bobbin".
Totdat hij het nummer opnieuw bij het "King-label" uitbracht. Dat label was blijkbaar op zijn naam geschreven.
Direct daarna kreeg Albert een goede recensie in het Billboard Magazine. Hij stond daarin eind 1961 tussen allerlei kerstnummers en kreeg maar liefst vier sterren.
Daarna beklom hij voor het eerst van zijn leven de R&B lijst om zo rond de kerst de hoogste piek te bereiken.
Shaky's first choice:
Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong (1961)
2
geplaatst: 22 december 2019, 22:27 uur
Albert 'The Velvet Bulldozer' King; een imposante verschijning. Bijna twee meter lang en 120 kilo schoon aan de haak. De man is een monument binnen de blues. Het herintroduceren van de blues in de 90's met behulp van Gary Moore heeft ervoor gezorgd dat ook een hele nieuwe generatie in aanraking kwam met dit oh zo belangrijke genre. In welke andere muziek worden gevoelens nu beter verwoord in zang en gitaarspel dan in de blues?
Ik heb jullie trouwens wel gemist bij mijn organisatie van The Kings of the Blues in het forumtopic 'Greatest Hits Of.....' waardoor er slechts een schamele 8 deelnemers waren voor het repertoire van Albert, B.B. en Freddie (en dat is toch best beschamend te noemen voor een muzieksite). Nou vooruit; jullie kunnen het goedmaken door een cijfer te geven aan Don't Throw Your Love On Me So Strong. Take it away Albert, buig die snaren volledig uit vorm.
10
Ik heb jullie trouwens wel gemist bij mijn organisatie van The Kings of the Blues in het forumtopic 'Greatest Hits Of.....' waardoor er slechts een schamele 8 deelnemers waren voor het repertoire van Albert, B.B. en Freddie (en dat is toch best beschamend te noemen voor een muzieksite). Nou vooruit; jullie kunnen het goedmaken door een cijfer te geven aan Don't Throw Your Love On Me So Strong. Take it away Albert, buig die snaren volledig uit vorm.
10
0
geplaatst: 23 december 2019, 06:13 uur
Calcutta - Lawrence Welk : 7
Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong : 7,5
Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong : 7,5
0
geplaatst: 23 december 2019, 22:52 uur
Koning Albert op 48. Vlak voor hertog Gene.
46 Everly Brothers - Temptation (1961) 7,726 (19 stemmen)7,7
47 Françoise Hardy - Tous les Garcons et les Filles (1962) 7,721 (23 stemmen)
48 Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong (1961) 7,718 (11 stemmen)
49 Gene Chandler - Duke of Earl (1961) 7,711 (18 stemmen)
50 Freddy Cannon - Buzz Buzz A-Diddle-It (1961) 7,71 (17 stemmen)
46 Everly Brothers - Temptation (1961) 7,726 (19 stemmen)7,7
47 Françoise Hardy - Tous les Garcons et les Filles (1962) 7,721 (23 stemmen)
48 Albert King - Don't Throw Your Love On Me So Strong (1961) 7,718 (11 stemmen)
49 Gene Chandler - Duke of Earl (1961) 7,711 (18 stemmen)
50 Freddy Cannon - Buzz Buzz A-Diddle-It (1961) 7,71 (17 stemmen)
0
geplaatst: 23 december 2019, 23:17 uur
Shaky schreef:
Ik heb jullie trouwens wel gemist bij mijn organisatie van The Kings of the Blues in het forumtopic 'Greatest Hits Of.....' waardoor er slechts een schamele 8 deelnemers waren voor het repertoire van Albert, B.B. en Freddie (en dat is toch best beschamend te noemen voor een muzieksite). Nou vooruit; jullie kunnen het goedmaken door een cijfer te geven aan Don't Throw Your Love On Me So Strong.
Waarom deze naar sommigen zo tagtloze benadering? Ik heb jullie trouwens wel gemist bij mijn organisatie van The Kings of the Blues in het forumtopic 'Greatest Hits Of.....' waardoor er slechts een schamele 8 deelnemers waren voor het repertoire van Albert, B.B. en Freddie (en dat is toch best beschamend te noemen voor een muzieksite). Nou vooruit; jullie kunnen het goedmaken door een cijfer te geven aan Don't Throw Your Love On Me So Strong.
Eigenlijk moet je alle mensen die je getagt hebt en niet hebben meegedaan opnieuw taggen. Die kunnen het dan goedmaken door Albert alsnog een cijfer te geven en mogen dan ook meedoen aan de volgende bijdrage.
Dat is deze. Met een tagje had ik deze graag voor de startlijst aangevoerd.
Freddie King - Christmas tears (1961)
Uiteraard had ik ook graag deze versie van BB King aan de startlijst toegevoegd maar voor ons topic kwam hij 40 jaar te laat.
Daarom vandaag het origineel van Charles.
Charles Brown - Please come home for christmas (1960)
1
geplaatst: 23 december 2019, 23:21 uur
Marzipaintree schreef:
Waarom deze naar sommigen zo tagtloze benadering?
Waarom deze naar sommigen zo tagtloze benadering?
. Dat is ook wel weer waar inderdaad: ik heb niet iedereen getagd. Ga ik vanaf mijn volgende beurt bij Greatest Hits gewoon doen. Het is je vergeven Marzipaintree; iemand die op deze manier de 50's en 60's meters organiseert, ga ik niets kwalijks nemen. Weer twee heerlijke platen uit jouw koker nu.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 23 december 2019, 23:44 uur
Freddie King - Christmas tears: 9,5
Charles Brown - Please come home for christmas: 9
Charles Brown - Please come home for christmas: 9
0
geplaatst: 25 december 2019, 08:00 uur
Christmas Tears: 6,2
Please Come Home: 6.7
Doorgaans een gruwelijke hekel aan Christmas songs.
Please Come Home: 6.7
Doorgaans een gruwelijke hekel aan Christmas songs.
* denotes required fields.