MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250

zoeken in:
west schreef:
Over feMC's gesproken: zitten er in the Beastie Boys vrouwen?

Al sinds 1983 niet meer, toen Kate Schellenbach de band verliet. Luscious Jackson telt wel, al schuren die eigenlijk vooral op hun debuut tegen hip-hop aan.

Choconas schreef:
(quote)

Als sinds 1983 niet meer, toen Kate Schellenbach de band verliet.

Verhip! Nooit geweten. Volgde ze pas vanaf hun debuutplaat in 1986.

Ik heb nu een spotify playlist gemaakt van mijn toplijst. Iemand een idee hoe je die makkelijk omzet naar een net lijstje?

zaaf
inquestos schreef:
Ik heb nu een spotify playlist gemaakt van mijn toplijst. Iemand een idee hoe je die makkelijk omzet naar een net lijstje?
alle nummers selecteren en slepen naar een excelsheet. nog wel even bewerken om bv artiest en titel om te draaien...

zaaf schreef:
(quote)
alle nummers selecteren en slepen naar een excelsheet. nog wel even bewerken om bv artiest en titel om te draaien...
Oh, dat is op zich wel een handige onbekende feature. Heb mijn ziel (en hopelijk niet mijn inloggegevens) gegeven aan deze site:

Exportify - rawgit.com

Nu bezig met mijn lijst, o.a. door de vorige top 250 te beluisteren (of in ieder geval fragmenten van de nummers). In mijn vorige top 50 ontbrak een therapie-aanbevelend nummer, terwijl het volgens RYM toch "
Plunderphonics, Instrumental Hip Hop" is. Die gaat nu hoog staan.

Je bent gek. Die zou ArthurDZ nog niet eens overwegen

jordidj1 schreef:
Je bent gek.

In de kokosnoot?

jordidj1 schreef:
Je bent gek. Die zou ArthurDZ nog niet eens overwegen

Hoe bedoel je, tegen de juiste prijs zet ik alles in mijn lijst

Deadline is toch 1 juni? In dat geval ga ik morgen nog een lijst opsturen.

Ja!

Ik kom ook nog met een lijstje

Edit: done @ 23;49

En ik maar denken dat ik laat was...

Ik heb die van mij vanmiddag op de post gedaan. Erg leuk om een keer te doen, ik heb weer een aantal prachtige herontdekkingen gedaan.

We zitten op de dag van de deadline al op 35 lijstjes, maar omdat ik nog een update bij 30 beloofd had volgt hier deze. Zoals te zien is heeft de nummer 1 een forse sprint genomen, met verreweg de meeste #1-noteringen in de top-10. De nummer 7 heeft daarnaast ook een flinke stoot naar voren gehad, en strijdt nu mee om een podiumpositie. De onderste 3 nummers uit de top-10 hebben plaatsgemaakt voor nummers die daar eerst buiten bungelden, waardoor we in deze tussenstand 3 nummers in de top-10 hebben staan die niet in de vorige top-10 stonden. De persoon die er één daarvan gokt krijgt een koekje. Verder hebben Choconas en Koenr niet goed genoeg hun best gedaan, want op dit punt staan er (buiten één featuring) nog steeds geen feMC's in de top-50. Wel staat één mevrouw er nét buiten te wachten. Wederom een koekje voor de persoon die haar raadt.

1. [1] 304 punten, 14 keer genoemd, 4x #1
2. [2] 240 punten, 10 keer genoemd, 0x #1
3. [7] 217 punten, 12 keer genoemd, 1x #1
4. [5] 196 punten, 11 keer genoemd, 0x #1
5. [3] 194 punten, 14 keer genoemd, 1x #1
6. [4] 191 punten, 10 keer genoemd, 0x #1
7. [8] 171 punten, 11 keer genoemd, 0x #1
8. [-] 133 punten, 7 keer genoemd, 1x #1
9. [-] 127 punten, 7 keer genoemd, 0x #1
10. [-] 126 punten, 6 keer genoemd, 1x #1

Omdat ik vandaag toch de hele dag weg ben zet ik de deadline op 18:00 vanavond. Nog één laatste tagronde:

Ik verwacht nog een lijstje van inquestos

En ik hoop nog op een lijstje van:
andré, Arrie, Ataloona, catdog, Dwejkk_, El Ninjo, Elohim, Fade., Gyzzz, He$$el_01, jassn, Kos, LarsHiphop, Masimo, McSavah, mjk87, nico1616, niels94, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, principal2000, Ralph., Rudi S, Sjaakspeare, Snoeperd, Teunnis en Titmeister

(dit is de laatste tag, dus als ik je lastig heb gevallen met deze constante meldingen, zal het niet meer gebeuren)
(doe wel wederom alsnog vooral mee als je niet in deze taglijst staat!!)

hoi123 schreef:
Verder hebben Choconas en Koenr niet goed genoeg hun best gedaan, want op dit punt staan er (buiten één featuring) nog steeds geen feMC's in de top-50. Wel staat één mevrouw er nét buiten te wachten. Wederom een koekje voor de persoon die haar raadt.

Wat een sof! Volgende keer moeten we maar een kartel vormen, wat jij Koenr?

Ik mag toch hopen dat iemand nog even Simbi (of wie dan ook) de top 50 in stemt!

Ja, laten we dat maar doen.

Bedenkelijk dat zelfs Simbi niet in staat is om de top 50 te halen hier. Maar ik ga er vanuit dat de status van Grey Area (en van Simbi zelf) de komende jaren enkel blijft groeien, en over 5 jaar kijken de anderen hier met schaamrood terug op de fouten die ze in 2020 hebben gemaakt.

Mijn top 50 is in the making... Lukt hopelijk voor 18u!

Geen haast, ik ben voor zevenen niet thuis denk ik.

Shit, helemaal vergeten. Ga de deadline niet meer halen.

Koenr schreef:
Ja, laten we dat maar doen.

Bedenkelijk dat zelfs Simbi niet in staat is om de top 50 te halen hier. Maar ik ga er vanuit dat de status van Grey Area (en van Simbi zelf) de komende jaren enkel blijft groeien, en over 5 jaar kijken de anderen hier met schaamrood terug op de fouten die ze in 2020 hebben gemaakt.

Wie is Simbi en wat voor muziek maakt hij?

Simbi is een erg lekkere vent en maakt hip-hop (duh)!

...En de lijst is af! Na vele uren Excelwerk van mijn kant en lijstjesopstelwerk van jullie kant kunnen we beginnen met de Hiphop top-250, editie 2020. Hoewel we enigszins traag opstartten zijn we geëindigd op een wat mij betreft zeer respectabel aantal van 42 deelnemers. Een grote dank voor het opsturen van hun lijstje aan de volgende harde papi's en mami's:

bennerd, EttaJamesBrown, MVW, sj0n88, ThingMan, nedbed, zaaf, dumb_helicopter, dynamo d, -SprayIt-, jordidj1, aerobag, madmadder, gweah, GarnalenPeller, lowieke, ArthurDZ, mASTROg, rudolphS, Ward, Cervantes, west, Johnny Marr, Edgar18, ForWhomThePeteTolls, Koenr, Slowgaze, inquestos, 123poetertjes, Poek, remcodulac, Choconas, Ernie, arcade monkeys, Dance Lover, Gretz, johan de witt, catchup, niels94, andré, Ploppesteksel en mijzelf.

Zoals te verwachten met een keuzelijst die bestaat uit letterlijk ieder hiphopnummer ooit is er in de lagere regionen wat overlap. Ik heb (drie)dubbele posities alsnog zo veel mogelijk proberen te voorkomen door de volgende hiërarchie aan te houden: aantal keren genoemd > hoogste positie > één-na-hoogste positie etc. Dit wordt in de noteringen aangeduid met HP - hoogste puntenaantal. Desalniettemin zijn er een paar nummers op dezelfde plek geëindigd, maar goed, we doen het er maar mee. Verder is één notering niet genoeg om in de lijst te eindigen, waardoor we een rijtje hebben van tien eenzame nummers die individuele lijstjes hebben aangevoerd, maar verder niet zijn genoemd. Dat zijn de volgende nummers:

Cannibal Ox - Scream Phoenix, nummer 1 van nedbed
P.O.S - Drumroll (We're All Thirsty), nummer 1 van mijzelf </3
Geto Boys - Gangsta of Love, nummer 1 van EttaJamesBrown
Wu-Tang Clan - Wu-Tang: 7th Chamber, Pt. 2, nummer 1 van ThingMan
Massive Attack feat. Mos Def - I Against I, nummer 1 van dynamo d
Digable Planets - Black Ego, nummer 1 van aerobag
A$AP Rocky feat. Tyler the Creator - Potato Salad, nummer 1 van lowieke
Public Enemy - She Watch Channel Zero?!, nummer 1 van rudolphS
Brotha Lynch Hung - Liquor Sicc, nummer 1 van Cervantes
Opgezwolle feat. Jawat - Gekkenhuis, nummer 1 van Johnny Marr

En door naar de toplijst!

Drumroll.

Niet in mijn top 50, wel in mijn top 100. Sorry hoi! </3

Allemaal toppers, maar allen gesneuveld door de één-nummer-per-artiestregel

250. Kanye West - Ultralight Beam (2016): 22 punten, 2 keer genoemd, HP 13

249. Noname - Diddy Bop (2016): 22 punten, 2 keer genoemd, HP 14

248. De Jeugd van Tegenwoordig - Bertje vs. Yayo (2008): 22 punten, 2 keer genoemd, HP 17

247. Open Mike Eagle feat. Sammus – Hymnal (2017): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 13

246. Tha Alkaholiks - DAAAM! (1994): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 14

244. A Tribe Called Quest feat. Leaders of the New School – Scenario (1991): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 16

2444. N.W.A. - Fuck Tha Police (1988): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 16

242. Jovanotti - Sulla Frontiera (2011): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 18

242. Kanye West - Saint Pablo (2016): 23 punten, 2 keer genoemd, HP 18

241. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' (2012) 24 punten, 2 keer genoemd, HP 13

Oef, gelijk al een paar toppers en onbekend materiaal. Smullen!

Even een speciale voor Scenario.

Maar waar is nummer 248?

Hier een speciale voor Hymnal en Diddy Bop.

ArthurDZ schreef:
Maar waar is nummer 248?
Huh dat is vreemd, ik heb hem er wel bijgezet (valt ook te zien als ik m'n bericht edit), maar hij valt weg als ik het bericht plaats.

edit: Nu werkt 'ie wel volgens mij. Gek.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.