Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1963 en 1964
zoeken in:
1
geplaatst: 14 april 2019, 07:55 uur
Dat is ook toevallig. Zowel de A als de B kant van de single van Bob scoren precies gelijk (8,227) na 15 stemmen. Maar er zal nog wel verder op gestemd worden denk ik.
Net zoals dat nummer van de Tammys was het volgende nummer ook tot voor kort mij totaal onbekend. vigil had het op nummer 1 staan in zijn top 20 van Singles top 20 van 1962-1964
BBC Radiophonic Workshop - Doctor Who (Original TV Theme) (1964)
Net zoals dat nummer van de Tammys was het volgende nummer ook tot voor kort mij totaal onbekend. vigil had het op nummer 1 staan in zijn top 20 van Singles top 20 van 1962-1964
BBC Radiophonic Workshop - Doctor Who (Original TV Theme) (1964)
1
geplaatst: 14 april 2019, 13:41 uur
wibro schreef:
Nu een nummer wat tot voor kort totaal onbekend was voor mij. johan de witt en Koenr hadden dit hoog in hun top 10 staan van de Singles top 20 per jaar 1962-1964
The Tammys - Egyptian Shumba (1963)
Nu een nummer wat tot voor kort totaal onbekend was voor mij. johan de witt en Koenr hadden dit hoog in hun top 10 staan van de Singles top 20 per jaar 1962-1964
The Tammys - Egyptian Shumba (1963)
Ik heb het nummer leren kennen dankzij 50tracks vlak nadat ik lid werd van musicmeter in 2015. Hij noemde dit nummer al in het enige topic wat ik toen volgde van musicmeter "Wekelijks de top 20 van 50 jaar terug". Ik wil jullie zijn interessante commentaar van eind 2013 niet onthouden.
50tracks schreef:
Egyptian Shumba van The Tammys is een nummer dat eigenlijk pas deze eeuw doorbrak door een Rhino (obsecure) girlgroup verzamelaar. Volgens sommige "the greatest unknown girl group". Het nummer is verrassend wild en wordt wel vergeleken met een vroege versie van de B-52's. Opvallend is dat in veel recensies van deze Lou Christie compositie het woord orgasmic is terug te vinden. Het nummer is in een paar jaar tijd in de 1963 lijst van Rate Your Music honderden plaatsen gestegen om inmiddels op de 4e plaats te zijn aangeland. In alle opzichte een opmerkelijk nummer.
Inmiddels volg ik zo'n 12 topics en dat betekent dat ik soms wat weekjes achterloop zoals ook hier. Ik zal binnen dit topic nog overal een cijfer op geven waar dat nog niet is gebeurd. Wibro mag dan bepalen of ik te laat ben of niet. Egyptian Shumba van The Tammys is een nummer dat eigenlijk pas deze eeuw doorbrak door een Rhino (obsecure) girlgroup verzamelaar. Volgens sommige "the greatest unknown girl group". Het nummer is verrassend wild en wordt wel vergeleken met een vroege versie van de B-52's. Opvallend is dat in veel recensies van deze Lou Christie compositie het woord orgasmic is terug te vinden. Het nummer is in een paar jaar tijd in de 1963 lijst van Rate Your Music honderden plaatsen gestegen om inmiddels op de 4e plaats te zijn aangeland. In alle opzichte een opmerkelijk nummer.
In ieder geval zou, als ik in 2013 had meegedaan met die wekelijkse top 20, Egyptian Shumba bij mij 1 week de eerste plaats hebben gehaald in de weeklijst van 18 januari 1964.
Dit levert als rapportcijfer:
7,4
0
geplaatst: 14 april 2019, 14:16 uur
In het jaren 50 topic had ik ooit gemeld dat ik gestopt ben met pianoles. De reden is dat ik ben begonnen met gitaarles.
"Blowin in the wind" van Bob Dylan is het liedje wat ik nu aan het oefenen ben. Vier akkoorden.
Maar het verleggen van mijn vingers van mijn linkerhand op die gitaar van akkoord A naar D naar E naar Fis.
Ik vraag me af of ik het wel ooit ga leren.
En dan nu dit nummer beoordelen terwijl ik er eigenlijk weer mee aan de slag mee moet.
How many times must ......
Krijgt deze dan wel een echt eerlijke beoordeling?
Bob Dylan - Blowin' in the Wind
7,4
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right
7,0
"Blowin in the wind" van Bob Dylan is het liedje wat ik nu aan het oefenen ben. Vier akkoorden.
Maar het verleggen van mijn vingers van mijn linkerhand op die gitaar van akkoord A naar D naar E naar Fis.
Ik vraag me af of ik het wel ooit ga leren.
En dan nu dit nummer beoordelen terwijl ik er eigenlijk weer mee aan de slag mee moet.
How many times must ......

Krijgt deze dan wel een echt eerlijke beoordeling?
Bob Dylan - Blowin' in the Wind
7,4
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right
7,0
0
geplaatst: 14 april 2019, 23:09 uur
Blowin' in the Wind: 7,0
Don't Think Twice, It's All Right: 7,5
Doctor Who: 8,0
Don't Think Twice, It's All Right: 7,5
Doctor Who: 8,0
0
geplaatst: 15 april 2019, 23:24 uur
Blowin' in the Wind: 9,4
Don't Think Twice, It's All Right: 8
Doctor Who: 7,7
Don't Think Twice, It's All Right: 8
Doctor Who: 7,7
0
geplaatst: 16 april 2019, 10:06 uur
Een gemiddelde van 7,50 voor Doctor Who
En nu de nummer 18 in de singles top 50 (1962-1964) en de nummer 1 van nico1616 van zijn singles top 20 van 1962-1964.
Roy Orbison - In Dreams
En nu de nummer 18 in de singles top 50 (1962-1964) en de nummer 1 van nico1616 van zijn singles top 20 van 1962-1964.
Roy Orbison - In Dreams
* denotes required fields.