menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van catdog
5,0

En ik zag dat ik Joe Buck nog geen cijfer had gegeven: 4,5

avatar van Rudi S
Arrie schreef:

Lauren Daigle - You Say

Volgens mij slaat de ‘you’ in de tekst op God, maar je kan het ook interpreteren als een naaste van haar die haar toespreekt en kracht geeft. En dan is het gewoon een pop ballad zoals er zovelen zijn.



Denk jij:

What You say of me
Oh, I believe
Taking all I have and now I'm laying it at Your feet
You have every failure God, and You'll have every victory

Een 7 .

avatar van Arrie
Oh toen was ik al gestopt met naar de tekst luisteren

avatar van ranboy
6

De stem inderdaad sterk gelijkend op Adele, het liedje vrij standaard, de clip opvallend eenvoudig gehouden.

avatar van Arrie
Een zesje voor Lauren

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)




The Chainsmokers ft. Bebe Rexha - Call You Mine

Twee artiesten die ik in dit topic al eerder heb besproken en allebei inmiddels vaste waarden in de Top 40. Ze schijnen elkaar al heel lang te kennen maar hebben nu eindelijk samen een track opgenomen. Samen met wat zeer gerenommeerde songwriters en producers btw. Het resultaat is dus een EDM pop-nummer dat op maakt gemaakt is voor de hitlijsten. The Chainsmokers lijken deze keer wat meer terug te grijpen op het geluid van een Don’t Let Me Down, een aantal jaar geleden.

avatar van herman
3,0 Joe Buck - The Way You Take Time
4,0 Avicii - Heaven
6,0 Ed Sheeran ft. PnB Rock & Chance the Rapper - Cross Me
3,0 Lauren Daigle - You Say
6,0 The Chainsmokers ft. Bebe Rexha - Call You Mine

Die van Ed Sheeran hoorde ik voor het eerst en viel goed mee. Ben benieuwd of het cijfer nog omhoog of omlaag gaat bij vaker draaien... Cijfer voor Call You Mine is wellicht wat hoog, maar na Lauren Daigle klonk dat wel als een kleine verademing.

avatar van ranboy
Muzikaal vind ik het prima te pruimen, het wordt zelfs wat spannend naar het einde toe. Maar die stem is mij toch te onpersoonlijk, te hard, en zo klinken helaas de meeste zangeressen die tegenwoordig in de top 40 verschijnen.

5,5

johannesA
Deze vind ik minder dan Lauren. Wel voldoende, maar krapaan. 5,6.


avatar van jordidj1
CM ❤️

Bebe ❤️

7,5


avatar van catdog
Ff stemmen!

avatar van Arrie
Weer een zesje.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)




Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita

We gaan verder met de nummer 1 van dit moment! Shawn en Camila bereiken allebei voor het eerst die positie (Havana bleef steken achter Ed Sheeran’s Perfect). Het is niet hun eerste samenwerking: ze zongen al eens I Know What You Did Last Summer de Top 40 in, in de tijd dat Camila nog in Fifth Harmony zat. Er waren toen ook al geruchten over een mogelijke romance tussen de twee: nou, die geruchten zijn nu weer helemaal opgelaaid. Als je Shawn Mendes googlet lees je iets over een intieme brunch. Maar dit nummer plus de videoclip is an sich al reden genoeg om de geruchtenmolen weer aan te zwiepen.

Het is namelijk een behoorlijk sensuele track. Het voelt meer als een Camila-track, door de sensualiteit maar ook doordat het ritme wat latin aandoet, aansluitend op haar Cubaanse roots. Geproduceerd door o.a. Benny Blanco (we kwamen hem al eens tegen, die track met Calvin Harris) en Cashmere Cat, geschreven door o.a. Charli XCX en een dude van Clean Bandit (en Shawn en Camila zelf overigens). Plus nog de mensen die aan het voorgaande nummer van The Chainsmokers hebben gewerkt!

Het is ook al een ware wereldhit, niet geheel verrassend.

avatar van Arrie
Heerlijk nummer wat mij betreft!

8

avatar van remcodulac
Bebe & Chainsmokers: 5,5
Camilla & Shawn: 7,5

avatar van ranboy
Het klinkt inderdaad wel als een instant hit, zwoel zonder dat het plat wordt. De fingersnaps zijn wel erg voor de hand liggend/vervelend, en Camilla is ook wel zo'n moderne zangeres van wie ik de stem niet zo kan waarderen, maar het geheel is toch wel behoorlijk voldoende.

6,5


avatar van laxus11
6.5

avatar van catdog
7,5


johannesA
6,3


avatar van catdog
Arrie schreef:
Heerlijk nummer wat mij betreft!

8


Wel grappig om je comments terug te lezen bij hun vorige samenwerking:

Kan iemand me uitleggen waarom Camila Cabello The X Factor is doorgekomen? Ze heeft een enorm zwakke stem en bovenal heeft ze totaal geen x-factor. Schattig meisje hoor, maar nul uitstraling. Of ligt dat aan mij?




avatar van Arrie
Helemaal vergeten The Chainsmokers een cijfer te geven: 5,5

avatar van NewYorkCityLight
catdog schreef:
(quote)


Wel grappig om je comments terug te lezen bij hun vorige samenwerking:

Kan iemand me uitleggen waarom Camila Cabello The X Factor is doorgekomen? Ze heeft een enorm zwakke stem en bovenal heeft ze totaal geen x-factor. Schattig meisje hoor, maar nul uitstraling. Of ligt dat aan mij?




Ach met de juiste mensen om je heen kom je toch heel ver. Wie heeft er zin en tijd om mij op weg naar stardom te helpen? Al ben ik al bijna bejaard in popmuziekland.

avatar van Arrie
Ach ja, schattige meisjes worden groot, en meningen veranderen... In ieder geval eindelijk weer beweging in de top 10. Misschien kunnen Shawn en Camila weer eens samen brunchen om te vieren dat ze hier de top 10 in komen! Daarmee stoten ze Sam en Normani eruit.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita (7,08/11)
8. Lizzo - Juice (7,07/22)
9. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)




Taylor Swift - You Need to Calm Down

Taylor heeft alweer een kleurrijke clip uitgebracht, en deze keer een clip met een heuse sterrencast. Het lied lijkt in eerste instantie weer gericht aan haar haters, maar blijkt uiteindelijk een lied tegen homofobie. De clip laat dit ook zien en is tegelijkertijd een viering van de LGBT-cultuur. Veel beroemdheden in de clip zijn dan ook zelf queer of hebben hier een lijk mee. Zo zien we o.a. de cast van de TV-serie Queer Eye (die ik zelf ook kijk), RuPaul en meerdere drag queens uit RuPaul’s Drag Race (ook dat kijk ik) die verkleed zijn als andere popsterren. En verder o.a. Hayley Kiyoko, Ellen Degeneres, Adam Lambert, Ciara, Ryan Reynolds, etc etc en.... Katy Perry!! Dat is bijzonder omdat er jarenlang een vete was tussen Taylor en Katy. Dit is dus het officiele einde van deze vete, de strijdbijl is begraven.

Een clio die opvalt dus, voor een liedje dat toch wat minder opvalt binnen haar oeuvre. Het is de synth-pop-sound die we inmiddels van haar kennen. Het heeft de typische ritmische Taylor-vocalen in de coupletten. Verder en beat met een lading echo eroverheen en veel ge-ooohoooh in het refrein om alle homohaat te overstemmen.

Taylor is volgens Forbes trouwens de bestverdiende beroemdheid van 2019. We kunnen haar ook best een wereldster noemen, maar gek genoeg scoren haar hits in Nederland altijd relatief slecht. De vorige single, ME!, kwam maar tot 17 en ze heeft maar drie top 10-hits gescoord waarvan de laatste zo weer was verdwenen uit de Top 40.

avatar van Arrie
Vind ‘m zelf wel prima eigenlijk!

7

En sowieso blij met Adore Delano in de clip, één van m’n favoriete drag queens.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.